Aqua Riga mēģinās atdzimt

Ražošana
2015. gada 9. novembris 09:33

Pagājis pusotra gada, kopš ar lielu skandālu ūdens ražošanas tirgū ienāca Rīgas domes dibinātais uzņēmums Aqua Riga. Pašvaldībai tika pārmesta iespējama konkurences kropļošana, jo atšķirībā no citiem šī segmenta uzņēmumiem Aqua Riga no domes saņēmusi vismaz 300 000 eiro lielus ieguldījumus. Uzņēmuma darbības rādītāji gan liecina, ka tas nīkuļo un pagaidām pastāv tikai spīta pēc, pirmdien raksta laikraksts Diena.

Pērn Aqua Riga cieta zaudējumus 51,1 tūkstoša eiro apmērā, kas apmēram divas reizes pārsniedza gada apgrozījumu.

Par uzņēmuma nākotni Rīgas domes pārstāvji komentāros ir kā ūdeni mutē ieņēmuši. Domes preses sekretāre Laila Ivāna norāda, ka labāk par Rīgas mēru Nilu Ušakovu (SC) tematu varētu komentēt priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks (GKR). A. Amerika preses sekretārs Mareks Gailītis ar īsziņu starpniecību aicina sazināties ar SIA Rīgas ūdens preses sekretāru, jo «Amerikam nekā jauna pagaidām nav ko teikt».

Uz jautājumu, kāpēc nav izdevies izcīnīt pienācīgu vietu tirgū, Aqua Riga vadītājs Jānis Lapiņš norāda uz lielo konkurenci. Lai tirgu iekarotu, visām sadarbības formām esot jābūt veiksmīgām. J. Lapiņš min sadarbības partnerus, kas izplata un ražo ūdeni. Pēc viņa teiktā var noprast, ka tieši tas bijis ķēdītes vājais posms. «Mēs patlaban pārskatām sadarbību ar partneriem, jo redzam, ka pārdošanas apjomi nav sasniegti,» viņš skaidro.

Sadarbība ar produkta izplatītāju Sanitex tiek pārtraukta. Pašlaik jau noris pārrunas ar citu uzņēmumu, tomēr J. Lapiņš atsakās atklāt, ar kuru tieši. «Patlaban ir pārejas posms, kas ir līgumisko attiecību pārtraukšanas brīdis,» viņš skaidro. Jautāts par iemesliem, kāpēc lemts par sadarbības pārtraukšanu: «Es neteiktu, ka sadarbība bija slikta, bet droši vien mums tā nebija tik veiksmīga, kā es to vēlētos.»

Arī par pārdošanas apjomiem J. Lapiņš īsti negrib runāt, tomēr bilst, ka tie esot tālu no iecerētā. Pēc plāna šajā periodā tirdzniecības apjomiem būtu bijis jāsasniedz apmēram četrus miljonus litru gadā. «Šobrīd viennozīmīgi tādu daudzumu mēs nepārdodam,» nosaka J. Lapiņš. Uz jautājumu, vai rādītājs sasniedz vismaz miljonu, viņš atbild noliedzoši.

Aqua Riga joprojām sastopams vairākos tīklos, piemēram, Narvesen, Maxima, Cenu klubā un Prismā. «Lai noslēgtu sadarbības formu ar mazumtirdzniecības tīklu, ir vairāki etapi. Tas nav tā, ka šodien piezvani un rīt jau esi iekšā. Katrai pusei ir savi mājasdarbi,» atbild uzņēmuma vadītājs, jautāts par to, kāpēc, piemēram, Rimi šādu ūdeni nepārdod.

Plašāk lasiet rakstā Aqua Riga mēģinās atdzimt pirmdienas, 9.novembra laikrakstā Diena (6.lpp)!
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra