Ar lāci uz karaliskajām kāzām

Ražošana
2012. gada 13. janvāris 08:08

Pirms gada vēl nebija skaidrs, vai Hugu runājošiem lāčiem ir nākotne - tagad par to vairs nav jāšaubās.

Aizgājušās vasaras sākumā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) atbalstu Hugu piedalījās dizaina izstādē Tokijā. «Kāds japānis, kurš bija uzdāvinājis sievai mūsu lāci, bija skatījies sarakstu ar pretendentiem un brīnījās, kāpēc Hugu nav sarakstā. Mani uzrunāja un tā mēs tikām uz izstādi,» saka Lauris Rasa, runājošo lāču Hugu idejas autors. Japānā mazumtirgotāji ar ražotāju nekad nesadarbojas «pa tiešo». Tāpēc bija nepieciešams visai ilgs laiks, lai izvērtētu izplatītājus, kas Hugu pārstāvēs Japānā, turklāt tur ir ierasts, ka ir tikai viens aģents, tāpēc bija grūti izvērtēt, kurš būs «īstais» sadarbības partneris.

Līdz janvāra beigām Hugu lāčus ekskluzīvi tirgo veikala Takashimaya VIP klientiem, turklāt lāči gozējas 30 miljonos veikala katalogu. Aģenti sola, ka tad, kad Takashimaya beigsies ekskluzīvās tiesības, Latvijā ražotie lāči varētu būt 30 labākajos dizaina veikalos. «Es ļoti ceru, ka tā būs,» teic Lauris. Pašlaik Japāna ir nozīmīgākais eksporta tirgus. Taču viss vēl ir procesā - lāči ir aizceļojuši uz show-room Nīderlandē un Minhenē. «Es ļoti izvērtēju partnerus. Ir bijuši gadījumi, kad es esmu pieklājīgi atteicis sadarbību, ja koncepts neatbilst - lāči nebūs katrā veikalā,» saka Lauris. Rīgā tie ir tikai Riija un Latvijas modes pārstāvniecībā Klase.»

Šobrīd kopumā ir aptuveni 20 dažādi Hugu lāči. Iecerēts, ka nākotnē tie būs divpadsmit un katrs atbildīs kādam konkrētam mēnesim. Īpašs ir Karaliskais lācis. Kad Latvijas vēstniekam Lielbritānijā bija jādodas uz pērnā gada svarīgākajām kāzām - Keitas un Viljama kāzām Bekingemas pilī -, viņš ņēma līdzi speciāli šim notikumam radītu Hugu, jo šis lācis šķita atbilstošs ne vien kā kāzu dāvana, bet arī kā Latvijas «simbols», radīts šeit, turklāt no vietējiem materiāliem. «Man prieks apzināties, ka vēstnieks ar lāci padusē gāja uz Bekingemas pili. Inese Apse-Apsīte radīja atbilstošu tekstu. Var būt mārketinga triks un var darīt no sirds - mēs darām no sirds,» saka Lauris.

Plašāk lasiet laikraksta Dienas Bizness 13. janvāra numurā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra