Ražošana

Atvērs kuģošanas līniju no Ventspils uz Beļģijas un Apvienotās Karalistes ostām

Žanete Hāka, 22.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gada janvārī kuģošanas kompānija Swedish Orient Line (SOL) atvērs jaunu regulāru kuģošanas līniju Ro-Ro kravām no Ventspils uz Zebruges ostu Beļģijā un Tilburi Apvienotajā Karalistē.

Kuģošanas kompānija SOL šodien izplatījusi preses relīzi, oficiāli paziņojot par saviem plāniem atvērt jaunu kuģošanas līniju starp Latviju, Beļģiju un Apvienoto Karalisti. Latvijā kā sadarbības partneris izvēlēta Ventspils osta. Jaunās līnijas kuģi tiks apkalpoti Noord Natie Ventspils Terminals, kur ir visa nepieciešamā infrastruktūra un pieredze Ro-Ro kravu apkalpošanā.

Kuģis no Ventspils uz Zebrugi Beļģijā un Tilburi Lielbritānijā dosies reizi nedēļā sākot no janvāra otrās puses. Jaunajā līnijā varēs pārvadāt treilerus, konteinerus un citas kravas uz ritošā sastāva.

Jau 90. gadu vidū Ventspils brīvostas valde lēma sākt darbu pie ostas kravu diversifikācijas, lai mazinātu atkarību no tradicionāli ostā visvairāk pārvadātajām beramkravām un lejamkravām. Tika pieņemts lēmums būvēt jaunu universālo kravu termināli, kas apkalpotu Ro-Ro, konteinerkravas, refrižeratorkravas. 2000.gadā terminālis bija uzbūvēts un nodots nomā kompānijai Noord Natie Ventspils Terminals. Ventspils brīvostas pārvalde izbūvēja prāmju piestātnes, kraujlaukumus un termināļu ēkas kravas un pasažieru apkalpošanai, kas pavēra iespēju Ventspilī attīstīt prāmju satiksmi.

Jau ziņots, ka prāmju operators Stena Line ar 2017.gadu palielina reisu skaitu no Ventspils uz Nīneshamnes ostu Zviedrijā līdz 12 reizēm nedēļā, tā pozicionējot Ventspils ostu kā vārtus uz Skandināviju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noord Natie Ventspils Terminals (NNVT) piedāvās alternatīvu autopārvadājumiem; kāpina kravu apgrozījumu, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Jaunā līnija dos Latvijas reģionālajiem eksportētājiem stabilitāti pārvadājumos uz eksporta tirgiem Anglijā, Beneluksa valstīs, kā arī Francijā vai Vācijā, par Swedish Orient Line (SOL) lēmumu sarunā ar DB saka NNVT valdes loceklis Māris Katranži. Zviedru kompānija paziņojusi, ka atvērs jaunu regulāru kuģošanas līniju Ro-Ro kravām maršutā Ventspils‒Zebruge (Beļģijā)‒Tilburi (Lielbritānija). Pirmais reiss paredzēts 21. janvārī, un plānots, ka kuģis kursēs reizi nedēļā.

SOL ir sena zviedru kuģniecība, kas pamatā specializējas uz lielo zviedru papīra eksportētāju, piemēram, Stora Enso apkalpošanu, veicot pārvadājumus Baltijas jūrā, saka M. Katranži. Pēdējā laikā kompānija līdzīgi citiem nozares spēlētājiem aktvizējusies citu kravu piesaistē līdzekus šai pamatkravai. Viņš pieļauj, kravu transpotēšanas izmaksas būs zemākas, nekā izmantojot autopārvadājumus, piemēram, kuģī varēs izmantot t.s. Mafi treilerus (zema platforma uz riteņiem) ar 60 t celtspēju. Līdz ar to par konteinerpārvadājuma cenu varēs aizvest 1,5–2 reizes vairāk produkcijas nekā konteinerā. Tai pašā laikā Latvijas eksportētāji iegūs stabilāku pakalpojumu, jo autopārvadājumu jomā cenas ir visai nenoturīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru