Bērnus pucē ar apdomu

Ražošana
2015. gada 1. aprīlis 11:43

Pašmāju bērnu apģērbu tirgū līdzās starptautiskajiem milžiem par bērnu vecāku uzmanību konkurē arī «otro roku» veikali, amatnieki un nišas spēlētāji, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem, uzņēmumu kopējais apgrozījums, kuru pamatdarbība ir tekstilizstrādājumu, apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu tirdzniecība, pērn un šā gada pirmajos divos mēnešos bijis ap 28.5 milj. eiro mēnesī (vidējais rādītājs). Cik lielu daļu veido tieši bērnu apģērbu realizācija, nav zināms. Toties skaidrs, ka lielāko tirgus daļu bērnu apģērbu segmentā aizņem starptautisko zīmolu sortiments, bet mazajiem tirgotājiem jāmeklē nišas. Mūsu tirgū ir pārstāvēti labi pazīstamie starptautiskie zīmoli un veikalu tīkli, tostarp Next, Lindex, Zara, H&M, kuru sortimentā ir arī bērnu apģērbu kolekcijas. Sastopami ir uzņēmumi, kuriem pieder viens vai daži specializēti veikali, pārstāvēti ir arī vietējie ražotāji, kuriem ir savi firmas veikali. «Starptautisko veikalu tīkli ir lielākie konkurenti, ar kuriem Latvijas ražotāji nevar sacensties cenas ziņā, jo to produkciju šuj valstīs, kur ir lēts darbaspēks. Latvijas bērnu apģērbu ražotājiem priekšroka ir kvalitātē un arī sortimentā, kas atšķiras no masu produkcijas,» stāsta Mini mode īpašniece Kristīne Līpiņa.

Nav kults

Ņemot vērā nelielo iedzīvotāju skaitu Latvijā un pēdējo gadu demogrāfijas rādītājus, bērnu apģērbu tirdzniecība vien nevar būt bizness ar iespaidīgiem apgrozījuma rādītājiem. Turklāt ne visi vecāki pērk jaunu apģērbu. Liela daļa vecāku savām atvasēm mēdz iegādāties drēbes lietoto apģērbu veikalos. «Tāpat mums ir ierasts, ka drēbes tiek nodotas no draugiem un radiem, ģimenes lokā ir kāds, kurš prot šūt vai adīt un bērnam sagādā kaut ko jaunu,» teic K. Līpiņa. Arī ražotājiem izdevīgāk ir izgatavot apģērbu pieaugušajiem, nevis bērniem, tomēr arī bērnu apģērbu segmentā pasaulē ir milzīga konkurence. Uzņēmēja novērojusi, ka Latvijā pieaugušie vairāk un biežāk jaunas drēbes iegādājas sev, nevis atvasēm. Atšķirīga situācija ir, piemēram, Itālijā, kur valda ļoti izteikts bērnu pucēšanas kults. Itāļi saviem bērniem cenšas dot vislabāko, sākot no dzimšanas un šūpulīša iegādāšanās, līdz pat brīdim, kamēr viņi pieaug. Pie mums ir tieši pretēji - nav raksturīgi tērēt lielas naudas summas bērnu apģērbam. Protams, vienmēr ir izņēmumi.

Visu rakstu Bērnus pucē ar apdomu lasiet 1. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra