Dānijas kapitāla SIA Meta-Plast tuvākajos gados iecerējis audzēt vietējā tirgus daļu, īpaši cerot uz būvniecības jomu, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēdējo gadu laikā vietējā tirgus daļa no pavisam niecīga apjoma – ap 1% – pieaugusi līdz 15% no kopējā apgrozījuma. Mērķis ir panākt vietējā tirgū un eksportā attiecību 25:75, saglabājot noietu arī Dānijā, Zviedrijā, Norvēģijā un Vācijā, stāsta SIA Meta-Plast pārdošanas daļas vadītājs Lauris Puteklis.

Plašas iespējas

SIA Meta-Plast darbības joma ir plastmasas un metāla detaļu frēzēšana un virpošana, izmantojot 19 ciparu vadības darbagaldus, kuru iegādē izmantoti gan mātes uzņēmuma ieguldījumi, gan īstenots struktūrfondu projekts. Vairākas iekārtas ir dubultā – lai varētu ātri un elastīgi reaģēt uz pasūtījumiem. Arī izejmateriālu klāsts, ko apstrādā ražotnē, ir liels – tērauds, alumīnijs, titāns, misiņš, polivinilhlorīds, poliamīds un citi materiāli un to modifikācijas. Daļa tiek pirkti tepat Latvijā, daļa – importēti, taču dažkārt materiālu izvēlas un piegādā pats klients. Metāla apstrāde ir nodalīta no plastmasas apstrādes, jo to prasa ražošanas standarti, īpaši, ja tiek pildīts pārtikas nozares pasūtījums. «Mums ir pieredze dažādās jomās – esam izgatavojuši pasūtījumus mašīnbūvē, būvniecībā, tekstila rūpniecībā, medicīnas un citās nozarēs,» stāsta L. Puteklis. Produkcija, kas te top, ir no pāris milimetriem līdz lielām vēja ģeneratoru detaļām. Eksporta kravas tiek izsūtītas reizi nedēļā, un pasūtītāji ir lieli koncerni, kuriem vajag uzreiz lielu apjomu ar augstas kvalitātes garantiju. Bieži tiek sūtīti auditori, līgumu slēdzot, tiek ņemts vērā viss – arī darba apstākļi ražotnē.

Visu rakstu Cer palielināt tirgus daļu Latvijā lasiet 5. marta laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra