DB viesojas Santa Maria ražotnē

Ražošana
2015. gada 15. jūnijs 10:20

Baltijā joprojām vairums izvēlas tradicionālās garšvielas, tomēr visstraujāk aug tieši eksotisko garšvielu grupa – par 20–30% gadā


Tā intervijā DB stāsta Rainers Tammets (Rainer Tammet), garšvielu ražotāja Santa Maria AS vadītājs Baltijā. Igaunijā kompānija darbu sāka 1993. gadā. «Somijas uzņēmums Paulig izveidoja ražotni, kur lielākā daļa bija veltīta kafijas ražošanai un samērā maza daļa – garšvielām – bija tikai divas līnijas. Tagad situācija ir mainījusies un kafija Igaunijā vairs netiek ražota, un visa fabrika orientēta uz garšvielu biznesu,» stāsta R. Tammets. Santa Maria īpašnieki ražotni izveidojusi pilnīgi no jauna, nevis privatizējot/nopērkot kādu vietējo ražotāju. Jau pašā sākumā kompānija piedāvājusi samērā plašu garšvielu sortimentu – aptuveni 80 dažādus produktus, taču tagad to ir divas reizes vairāk – 180. Produktu klāstā līdztekus beramajām garšvielām ir arī marinādes u.c.


Produktu realizācija mazumtirdzniecībā veido 70% no Santa Maria biznesa, savukārt HoReCa sektors (sabiedriskās ēdināšanas iestādes – kafejnīcas, restorāni) – 30%. 70% apgrozījuma mazumtirdzniecībā veido garšvielas, turklāt pārsvarā mazajās paciņās, 30% – t.s. etniskās. Šī grupa augot vidēji par 20% gadā. Savukārt HoReCa sektorā 60% ir tradicionālās garšvielas un to maisījumi, bet 40% – eksotiskās. Tas liecina, ka sabiedriskā ēdināšana ir soli priekšā masu tirgum.


Topā melnie pipari


«Garšvielu tirgus Baltijā aug par 5% gadā. Pirms piecpadsmit gadiem liela daļa izmantoto garšvielu bija universālie maisījumi. Tagad no tiem pāriet uz specifiskākiem maisījumiem speciāli zivīm, gaļai, dārzeņiem. Tie arī ir garšvielu maisījumi, bet paredzēti dažādiem ēdieniem un ar mazāku sāls saturu nekā pirms desmit gadiem,» saka R. Tammets. Melnie pipari un dažādi maisījumi joprojām ir lielākie un visvairāk pirkto produktu segmenti. Tajos ir arvien mazāk sāls, kuru aizvieto ar citiem garšaugiem, un garšvielas. «Nevaram uzreiz 100% atteikties no sāls, bet pamazām ejam uz to. Pirms trim gadiem atteicāmies arī no garšas pastiprinātāja E621. Tas bija konceptuāls grupas lēmums,» saka R. Tammets. 


Visu rakstu Baltiešu šķīvjos vairāk eksotikas lasiet 15. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra