Jauni spēlētāji elektroenerģijas tirgū vērtējami pozitīvi, tomēr Baltcom risinājums neveicina caurspīdīgu cenu komunicēšanas praksi, norāda aptaujātie uzņēmumi.
«Tuvojoties 2014. gadam, kad paredzēta pilnīga Latvijas elektroenerģijas tirgus atvēršana, iezīmējas pozitīva tendence ar jaunu tirgus dalībnieku aktivizēšanos un darbu pie Latvijas tirgum jauniem elektroenerģijas pārdošanas risinājumiem,» saka SIA Enefit valdes priekšsēdētājs Jānis Bethers. Viņš uzsver, ka telekomunikāciju un elektroenerģijas produktu apvienošana ir Eiropā sastopama prakse, visplašāk gan ir sastopami elektroenerģijas un gāzes produktu kompleksie piedāvājumi, jo abu energoresursu biznesa loģika ir līdzīga. Zīmīgi, ka aizvadītajā nedēļā līdzīgu paziņojumu sniedza arī viens no Igaunijas kabeļtelevīzijas operatoriem, uzsver uzņēmuma vadītājs.
Tomēr J.Bethers norāda, ka, izvērtējot šo pirmo publisko elektroenerģijas iegādes piedāvājumu Latvijas mājsaimniecībām, tas neveicina caurspīdīgu cenu komunicēšanas praksi un turpina regulētā gala tarifa tradīcijas, attēlojot visas elektroenerģijas izmaksas kā vienu gala cenu. Tādējādi netiek veicināta patērētāju izpratne par patiesajām elektroenerģijas izmaksu sastāvdaļām, kas ir pretēji atvērtā tirgus būtībai, uzsver Enefit vadītājs.
«Brīvā elektroenerģijas tirgū ieguvums ir klientiem, jo rodas iespēja izvēlēties sev piemērotāko piedāvājumu no dažādiem pakalpojuma piegādātājiem, savukārt komersantiem iespēja pilnveidot savu piedāvājumu,» norāda AS Latvenergo Komunikācijas funkcijas projektu vadītāja Ilvija Līvmane, uzsverot, ka uzņēmums brīvā tirgus apstākļos rēķinās ar konkurences pieaugumu, un tāpēc, ka tirgus ir atvērts visās Baltijas valstīs, saskata to kā iespēju, palielinot savu tirgus daļu kaimiņvalstīs un vairākkārtīgi kompensējot Latvijā zaudēto elektroenerģijas apjomu ar Igaunijas un Lietuvas tirgū pārdoto apjomu.