Pārdošanas ienākumu pieaugums ārvalstu tirgos ļāvis mēbeļu ražotājiem sasniegt pirmskrīzes ienākumus, tomēr daļai uzņēmumu apgrozījums ir audzis, citiem – sarucis
.

Par to liecina asociācijas «Latvijas Mēbeles» apkopotie dati. «Kopumā ir pārsniegts pirmskrīzes ienākumu līmenis, kaut arī katram atsevišķam mēbeļu ražotājam 2007. gada līmenis ir pārsniegts, bet citam vēl nav,» situāciju raksturo asociācijas «Latvijas Mēbeles» izpilddirektors Andris Plezers. 


Viņš arī atzīst, ka asociācijas uzņēmumu kopējie realizācijas apjomi ir sarukuši vietējā tirgū, ko izdevies kompensēt ar pieaugumu ārvalstu tirgos. «Visiem situācija nebūt nav vienāda, un to pierāda arī uzņēmumu darbības rādītāji, jo vietējā tirgū pārdošanas ienākumus spējuši palielināt SIA Bolderāja serviss, SIA Dižozols Plus, SIA Marks M, SIA Pinus GB, SIA Wood ART.LV,» skaidro A. Plezers. 


Viņš nenoliedz, ka vietējais tirgus nav liels, turklāt mēbeles nav pirmās nepieciešamības preces un līdz ar to pieprasījums ir ļoti svārstīgs.


Apgrozījuma šūpoles


Neto apgrozījuma pieaugumu rāda tikai daļa. 


Vislielākais ir SIA Wood ART.LV – par 143%, SIA Sencis – par 97%, SIA Meb Tex – 64%, SIA Eibe-L – 22%, SIA Bolderāja serviss – 20%. «Izņemot SIA Eibe-L, SIA Bolderāja serviss un SIA Sencis, visi pārējie ir relatīvi mazi ražotāji, kuriem procentuāli lielu pieaugumu var radīt pat viena neliela pasūtījuma iegūšana,» norāda A. Plezers. Viņš uzsver, ka nelielu apgrozījuma kritumu ir piedzīvojuši lielie ražotāji SIA Daiļrade koks, a/s Elīza-K, SIA Pinus GB, SIA Wenden furniture. 


Visu rakstu Eksports turpina balstīt mēbeļu ražotājus lasiet 29. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra