Pasaulē

Aizliegums sērfot ārzemju lapās apolitiskajiem baltkrieviem nerūp

Gunta Kursiša, 25.01.2012

Jaunākais izdevums

Janvāra sākumā tika paziņots, ka Baltkrievijā tiks ierobežota pieeja ārzemju tīmekļa vietnēm, taču janvāra vidū publicētajā aģentūras Gemius pētījumā atklājās, ka šis aizliegums lielāko daļu baltkrievu neskars – vairums Baltkrievijas interneta apmeklētāju nav ieinteresēti neatkarīgo informatīvo portālu un varai oponējošo mājas lapu satura lasīšanā, vēsta belarusdigest.com.

Tādējādi izrādās, ka, neņemot vērā demokārtijas ierobežošanu, Baltkrievijas iedzīvotājus arī līdz šim nav interesējusi politika un mājas lapas ar pret vadošo varu vērstu saturu.

Jau vēstīts, ka likums, kas Baltkrievijā stājās spēkā janvāra sākumā nosaka, ka ikvienam, kas pārdod preces vai pakalpojumus Baltkrievijas iedzīvotājiem, jāizmanto domēns .by, savukārt interneta kafejnīcām jāziņo par lietotājiem, kas apmeklēs ārvalstīs reģistrētas vietnes. Par likuma pārkāpumu paredzēts naudas sods līdz vienam miljonam Baltkrievijas rubļu (120 ASV dolāru).

Gemius pētījums liecina, ka Baltkrievijas interneta lietotāji novembrī, vēl pirms interneta brīvību ierobežojošā likuma stāšanās spēkā, visvairāk apmeklējuši dažādus interneta veikalus, e-pasta pakalpojumu sniedzēju, sociālo tīklu un mūzikas portālu, un tikai viena vietne varētu saturēt politiska rakstura lasāmvielu – blogošanas vietne livejournal_by.

Apmeklētā lapu Top 10 sarakstā ir e-pastu vietne mail.ru, meklētājs yandex.by, sociālais tīkls odnoklassniki.ru, tehnoloģijas un sīkrīkus aprakstošs portāls onliner.by, blogu platforma livejournal_by, interneta veikals deal.by, mūzikas apmaiņas portāls zaycevnet.by, sludinājumu platforma irr.by, automašīnu sludinājumu platforma abw.by un «dzelteno lapu» portāls by.all.biz.

Salīdzinot ar pērnā gada jūnijā veikto Gemius pētījumu, Top 10 apmeklētāko lapu sarakstu tā paša gada novembrī pametuši divi no varas neatkarīgi ziņu portāli – naviny.by un charter97.org.

Tādējādi izrādās, ka, neņemot vērā interneta brīvības ierobežošanu, baltkrievi vēl aizvien varēs apmeklēt tās mājas lapas, kuras viņus interesē. Iemesli, kādēļ baltkrievi iepriekš nav pilnībā izmantojuši brīvību piekļūt necenzētiem ziņu avotiem un analītiskām lapām, būtu jāpēta pamatīgāk, tomēr skaidrs ir tas, ka viens no iemesliem, kādēļ Baltkrievijas iedzīvotāji ir apolitiski, ir šāds – patlaban nav parādījusies neviena pietiekami spēcīga politiska grupa, kas vērsta pret vadošo varu, un baltkrievi netic, ka, politisko ziņu lasīšana varētu ietekmēt valsts nākotni, raksta žurnālists Jevģēnijs Preihermans (Yauheni Preiherman).

Saskaņā ar Gemius novembrī veiktā pētījuma datiem Baltkrievijā internetu izmanto četri miljoni iedzīvotāju - 51% sieviešu un 49% vīriešu. Tādējādi interneta izmantošanas rādītājs Baltkrievijā ir augstāks nekā Ukrainā un Krievijā, turklāt interneta nozīme Baltkrievijā pieaug.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1.89 miljardi. Tik daudz mājas lapas pēc jaunākajiem datiem ir pieejamas interneta vidē, no kurām katra cīnās par vienu un to pašu - cilvēku uzmanību. Tas uzņēmumu vadītājiem liek uzdot pamatotu jautājumu: vai ir vērts ieguldīt laiku, lai biznesam izveidotu profesionālu mājas lapu, lai pēc tam turpinātu cīnīties par apmeklējumu tik sīvas konkurences apstākļos?

Ierakstot Google, vai uzņēmumam ir nepieciešama mājas lapa, atbilde ir nešaubīgs ''jā''. Iemesli tiek minēti dažādi, bet gavenais arguments - atsakoties no mājas lapas, uzņēmums paliek zaudētājos, jo mūsdienās tā nozīmē vairāk par digitālo ziņojumu dēli. Mājas lapas ir kļuvušas arī par uzņēmumu vizītkarti, komunikācijas kanālu un peļņas avotu.

Ir pagājis tas laiks, kad mājas lapas izveide bija laikietilpīgs un dārgs process, ko mazi uzņēmumi nevarēja atļauties. Ja savulaik par mājas lapas izveidi dažs labs uzņēmums šķīrās no vairākiem tūkstošiem, tad šodien cenas svārstās no nulles līdz pāris desmitiem eiro.

Pieņemamās izmaksas ļauj dažāda lieluma uzņēmumiem veidot savas mājas lapas un interneta veikalus, tomēr globāli tikai aptveni puse uzņēmumu to ir izdarījuši. Lūk, ko otra puse un tu zaudē, atsakoties no savas mājas lapas:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk, lai uzņēmums veiksmīgi pārdotu savu preci, pietika ar labu kvalitāti, adekvātu cenu un lielisku apkalpošanu. Vēlāk, palielinoties konkurencei, šīm īpašībām bija jāpievieno reklāma drukātajos vai elektroniskajos medijos. Taču līdz ar tehnoloģiju ārkārtīgi straujo attīstību iepriekšminētajām īpašībām un aktivitātēm šodien veiksmīgs uzņēmums nav iedomājams bez savas vairāk vai mazāk aktīvas mājas lapas, uzsver kompānijas SIA S.P.Q.R. izpilddirektors un arī īpašnieks Zigmārs Ronis.

«Tomēr aizvien mainīgajā pasaulē vairs nepietiek arī ar labu un atraktīvu mājas lapu. Sevišķi, ja savu darbību plānojat izvērst ne tikai Latvijā, bet arī ārpus mūsu valsts robežām. Interneta iespējas, šķiet, šodien ir bezgalīgas. Tikpat bezgalīgas ir arī iespējas sastapt desmitiem, simtiem un pat tūkstošiem konkurentu virtuālajā pasaulē. Taču šeit cīņa par klientu vairs neaprobežojas tikai ar kvalitāti un cenu. Aizvien lielāku nozīmi šajā kaujas laukā aizņem cīņa par pirmajām vietām Google meklēšanas sistēmā,» norāda Z.Ronis.

Aizvien lielāks skaits cilvēku sev interesējošās preces vai pakalpojumu pārdevējus meklē dažādās interneta meklēšanas sistēmās. Latvijā un arī Eiropā populārākā ir Google, kurā ievadot atslēgas vārdus, cilvēks ļoti īsā laikā atrod daudz un dažādus pārdevējus. «Taču ir kāda nianse, kas šajā sistēmā būtiski maina pārdevēju pozīcijas – jūs personiski virtuālajā vidē nekādi nespējat ietekmēt pircēja izvēli par labu sev, ja neatrodaties vismaz pirmajā desmitniekā. Šodienas cilvēkam nav laika atvērt un izpētīt 20, 30 vai vairāk uzņēmumu mājas lapas. Pārsvarā šī izpēte caur Google beidzas pie pirmā divdesmitnieka. Ja neesat šajā skaitā, tad varat uzskatīt, ka priekš konkrētā klienta neeksistējat vispār,» pauž Z.Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

TOP 6 punkti, kas jāņem vērā, veicot mājas lapas ārējo SEO optimizāciju

Dr. Sergejs Volvenkins, interneta mārketinga eksperts, 27.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavisam nesen Google ir nācis klajā ar inovatīviem atjauninājumiem (Penguin 3.0), un kopš tā brīža vairāki mājas lapu īpašnieki joprojām novēro pozīciju kritumu Google meklēšanas rezultātos. Uzņēmumiem, kas no organiskajiem meklēšanas rezultātiem gūst ievērojamu potenciālo klientu skaitu savai mājas lapai, pozīciju pazemināšanās var radīt zaudējumus, jo tādējādi samazinās lapas apmeklējums pēc saistošiem atslēgvārdiem, kā rezultātā būtiski sarūk arī klientu/pirkumu skaits. Šajā rakstā esam apkopojuši 6 būtiskus aspektus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, veicot ārējo SEO optimizāciju. Izpildot šos punktus, mājas lapu īpašniekiem ir iespēja saglabāt un/vai paaugstināt pozīcijas Google meklēšanas rezultātos, tādējādi savai mājas lapai piesaistot arvien vairāk potenciālo klientu.

TOP 6 punkti, ko iesakām ievērot, veicot ārējo SEO optimizāciju:

1. Mājas lapas saturs ir jāveido daudzveidīgi – veidojiet saturu dažādos formātos (piemēram, teksts ar video un attēliem, kā arī bez tiem). Tādējādi tiks uzlabota satura kvalitāte, un lasītājs, kā arī Google to spēs labāk izprast. Daudzi lasītāji tīklā lasīšanai izvēlas sev tīkamāko saturu, un tieši tādēļ vieniem var patikt video, turpretī citiem – grafiskā veida informācija. Ir labi, ja saturs tiek veidots dažādos formātos, piemēram, veidojot video jaunumus vai grafiskos attēlus, kas var būtiski palīdzēt piesaistīt lietotājus ilgtermiņā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Facebook Timeline liek uzņēmumiem mainīt mārketinga paņēmienus

Gunta Kursiša, 02.03.2012

Pārejot uz laika skalas jeb Timeline izskatu, korporāciju lapas augšgalā atradīsies liels attēls, savukārt cilnes – fotogrāfijas, zīmola apraksts u.c., turpmāk atradīsies zem galvenā attēla lapas augšpusē un būs viena no pirmajām lietām, ko pamanīs lapas apmeklētājs.

Ekrānšāviņš no facebook.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook šonedēļ paziņoja, ka viena mēneša laikā korporatīvajām lapām būs jāmaina savs izskats sociālajā tīklā, adaptējot laika skalas jeb Timeline dizainu. Tādēļ turpmāk, domājot par mārketinga pasākumiem, korporatīvo Facebook lapu veidotājiem sociālo mediju eksperti iesaka ņemt vērā pārmaiņas, kas līdz ar Timeline ieviešanu radīsies korporatīvās lapas izskatā un komunicēšanas iespējās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Baltkrieviem neatslābst interese par Latvijas ostām

Egons Mudulis, 07.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministra Aivja Roņa vizītes laikā Baltkrievijas uzņēmumi izrādījuši vēlmi aktīvāk izmantot Latvijas tranzīta koridora – dzelzceļa un ostu terminālu – iespējas, bet Latvijas uzņēmēji piedāvājumus vēl gaida.

Kaut arī oficiālais 31.augusta vizītes iemesls bija iepazīšanās ar jauno Baltkrievijas Republikas transporta un komunikāciju ministru Anatoliju Sivaku, tās laikā tikās arī laikā abu valstu dzelzceļa uzņēmumu vadītāji. Noprotams, ka pārrunātas iespējas palielināt kravu tranzīta apjomu palielināšanas iespējas gadījumā, ja Baltkrievija dēļ strīda ar Lietuvu par t.s. lācīšu desantu izlemtu pārvirzīt daļu kravu, kas šobrīd tiek nosūtītas caur Klaipēdu.

«Cilvēciski varu saprast Baltkrievijas iedzīvotājus,» kuri nav apmierināti ar to, ka ir pārkāpta viņu gaisa telpa, norādīja A. Ronis. «Es arī būtu neapmierināts, ja mūsu gaisa telpā ielidotu lidmašīna, no kuras tiktu izkaisītas aģitācijas lapas, kurās tiktu teikts, ka dzīvojam nepareizi,» tā viņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Meklē valsts pārvaldes lapas veidotāju Draugiem.lv

LETA, 07.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kancelejā vēl līdz piektdienai, 11.janvārim, ir iespējams iesniegt pieteikumus iepirkumu konkursā par valsts pārvaldes lapas izveidi sociālajā tīklā Draugiem.lv.

Konkurss atkārtoti tika izsludināts pagājušā gada decembra beigās, jo pirmajā konkursā netika saņemti iepirkuma nolikumā norādītajām prasībām atbilstoši piedāvājumi, aģentūrai LETA sacīja Valsts kancelejas Komunikācijas departamenta vadītājas vietniece Ilze Pavlovska.

Kā norāda Valsts kanceleja, lapas galvenā mērķauditorija ir aktīvākie lietotāji visās vecuma grupās, tomēr īpaši koncentrējoties uz auditoriju vecumā no 15 līdz 29 gadiem, kas ir aptuveni 355 000 portāla lietotāju.

Iesniegtajā piedāvājumā ir jāiekļauj apraksts par lapas mērķi, galvenajiem uzdevumiem, sasniedzamajiem rezultātiem, kā arī par stratēģiju un taktiskajiem risinājumiem lapas darbības mērķu sasniegšanai. Tāpat jābūt pievienotam darbu izpildes plānam, kas ir astoņu nedēļu garumā. Jāiesniedz arī lapas attīstības koncepcija, kurā ir jāparedz priekšlikumi par informācijas atjaunošanas biežumu, par lapas mērķauditorijai nozīmīgāko satura tematiku un satura veidošanas stilu, kā arī priekšlikumi informatīvi izklaidējošiem radošiem risinājumiem un/vai kampaņām lapas auditorijas piesaistei vienam gadam, paredzot, ka šādas kampaņas būs četras reizes gadā. Tāpat ir jāiesniedz arī apmeklējuma statistikas rādītāju un lietotāju lojalitātes mērīšanas mehānisma apraksts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rietumu un Krievijas sankciju un pretsankciju laikmetā ieguvēja izrādās Baltkrievija

Arī tās ekonomiskie plāni Latvijai ir izdevīgi un ir jāizmanto. Tā pirms šīs nedēļas Austrumu partnerības samita Rīgā saka KPMG Baltics vecākais menedžeris Dr. oec. Edgars Voļskis.

Jūs visai bieži esat Baltkrievijā. Kādas tur ir ekonomiskās aktualitātes?

Galvenā ir saistīta ar Ķīnas kompartijas vadītāja Sji Dziņpina apmeklējumu pagājušajā nedēļā. Vizīte bija zīmīga ar politisko reveransu – Ķīnas prezidents ar ļoti augstu delegāciju Baltkrievijā uzkavējās trīs dienas, bet Krievijā – tikai vienu. Līdz ar to var teikt, ka tas, kas ir noticis Krievijā, baltkrieviem ir smagi iesitis pa kabatu, tāpēc viņiem ir jādomā, kā pārorientēties uz citiem tirgiem, un šie pēdējā laika notikumi norāda, ka primāri tas nozīmēs orientāciju uz Ķīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienotais piedāvājums ļauj cerēt uz Baltkrievijas kravu apjomu pieaugumu

Esam daudz runājuši par to, ka jāpiedāvā integrēts piedāvājums Ķīnas, Vidusāzijas un citu valstu kravu pārvadājumiem un 10. decembrī Minskā parakstītais Latvijas un Baltkrievijas saprašanās memorands transporta un tranzīta kravu jomā ir labs piemērs tam, ka Latvija ir sagatavojusi šādu piedāvājumu, kur iesaistīts dzelzceļš un Rīgas osta un kur ir runa par dzelzceļa kapacitāti, tarifiem un dažādu pretimnākšanu, lai kravas izvēlētos Latviju, nevis kaimiņvalstu ostas, sarunā ar DB norāda satiksmes ministrs Anrijs Matīss. Šis ir pirmais piedāvājums, uz kura pamata uzņēmēji var izvēlēties, kurā terminālī pārkraut kravas. «Esam apņēmušies slēgt ilgtermiņa līgumu par kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu,» skaidro ministrs. Kad baltkrievi runās ar kādu no Rīgas brīvotas termināļiem, tad visi šie nosacījumi būs spēkā. Esošā infrastruktūra ļaujot pārkraut 2,5–3 milj. t baltkrievus interesējošo naftas produktu. Runājot par apjomu palielinājumu, dažādās sarunās Baltkrievijas Naftas kompānija (BNK) minējusi pat 8 milj. t kravu, ko tā būtu gatava pārkraut Rīgas ostā. Latvija, protams, nav apņēmusies uzbūvēt jaunu termināli vai nokārtot tam visas nepieciešamās atļaujas, kā arī negrasās norādīt, kuru termināli izvēlēties par sadarbības partneri. Minētā vienošanās ir bāze arī tam, lai nākotnē varētu izveidot jaunu termināli un loģistikas centru. Baltkrievu uzņēmējiem svarīgi ir 3–5 gadus prognozējami tarifi, piebilst valsts a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis, tāpat dzelzceļa kapacitātes palielināšana, kā dēļ LDz pamainīs investīciju plānu. Pēc viņa teiktā, kravu apjomi varētu pieaugt jau nākamgad, ņemot vērā apjoma atlaides, pat pirms tiktu izveidota jauna infrastruktūra (terminālis). Memorands paredz, ka Latvija palielinās Latvijas dzelzceļa caurlaides spēju, īpaši Mangaļu dzelzceļa stacijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Nepievilt klientu – arī virtuālajā pasaulē

Ieva Kustova, P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības biznesa attīstības direktore, 15.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir kāda Facebook lapa, kas pēdējās dienās piesaistījusi manu (un, spriežot pēc dažiem ierakstiem sociālajos medijos, - ne tikai manu) uzmanību, liekot domāt par to, cik liela ir «aiz» dažādiem sociālo mediju profiliem, fanu lapām un komūnām esošu uzņēmumu atbildība pret saviem sekotājiem.

Sociālo tīklu pētnieks Andrē Burks kādā no savām prezentācijām norādījis, ka, domājot par sekotājiem virtuālajā vidē, «tas vairs nav stāsts par mūsu interesēm, tas ir stāsts par viņu interesēm». Citiem vārdiem – mums, kas radām šīs lapas, protams, ir savi biznesa vai kādi citi mērķi, bet cilvēkiem, kas tām sāk sekot, - viņu intereses un vēlme saņemt noteikta rakstura informāciju. Ja liekam viņiem vilties un to nesniedzam, viņi agrāk vai vēlāk mūsu fanu pulku pamet.

Pirms gada – 2011. gada jūlijā – Latvijas Facebook lietotāju uzmanību piesaistīja tikko izveidota virtuālā «komūna» Bring H&M to Latvia (atvediet/atvedīsim H&M uz Latviju). Tā kā diskusijas par Zviedrijā tapušā, bet nu jau visā pasaulē pieejamā zīmola Hennes & Mauritz iespējamo ienākšanu Latvijā uzvirmoja ik pa laikam un zīmols šeit bija gaidīts, minētā fanu lapa diezgan ātrā laikā savāca ievērojamu skaitu sekotāju. Jāatzīst, ka Latvijas mērogā 3 265 fani kādai Facebook lapai gada laikā ir ievērojams skaits (ņemot vērā, ka esam viena no aptuveni 10 valstīm pasaulē, kur Facebook joprojām nav absolūts sociālo mediju līderis).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kas ir stundu lapa?

Stundu lapa ir datu tabula, ko darba devējs izmanto, lai gūtu pārskatu par katra konkrēta darbinieka nostrādāto laiku.

Uzņēmumi izmanto stundu lapas, lai reģistrētu veiktos uzdevumus un projektos vai ar klientiem pavadītā laika uzskaitei. Mūsdienās izmanto šādas metodes:

  • Papīra formāta dokumenti
  • Excel tabula
  • programmatūra

Daudzi uzņēmumi liek darbiniekiem aizpildīt stundu lapas, lai mēneša beigās gūtu pārskatu par iepriekšējā periodā nostrādātajām stundām.

Uz stundu lapu pamata darbiniekiem tiek izmaksātas algas, kā arī tiek veikti projektu izdevumu aprēķini. Teorijā tas ir vienkārši, un nostrādātās stundas var aprēķināt dažos mirkļos, taču realitāte nav tik rožaina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Raudzīs kompensēt Krievijas lieguma radīto skādi cūkaudzētājiem

Sandra Dieziņa, 23.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemkopības ministrija meklēs iespējas, kā cūku eksportētājiem kompensēt Krievijas aizlieguma dēļ radītos zaudējumus.

Zemkopības ministre Laimdota Straujuma sacīja, ka jāizmanto visas iespējas un tāpēc Eiropas Komisijai (EK) tiks iesniegti visi nepieciešamie aprēķini. Lai arī lauksaimnieki jau pauduši gatavību meklēt jaunus noieta tirgus, taču to nav iespējams paveikt vienas dienas laikā, jo nepieciešami attiecīgie sertifikāti un interese no citu valstu uzņēmējiem. Šobrīd zemnieki uzskata, ka varētu uzsākt cūkgaļas eksportu uz Krieviju, kas nav aizliegts, sacīja zemkopības ministre.

To, ka Krievijas ieviestais dzīvo cūku importa aizliegums no ES ir nesamērīgs un nekavējoties jāatceļ, norāda Eiropas Komisijas (EK) pārstāvniecība Latvijā. Līdzīgu viedokli pauž arī zemkopības ministre Laimdota Straujuma, sakot, ka Latvijai kopš 2010. gada nav nekādu aizrādījumu par jelkādiem pārkāpumiem, tāpēc dzīvo cūku aizliegums ir nesaprotams. Atbildot uz Db jautājumu, ministre norādīja, ka Krievijas aizliegums pašmāju cūkkopības nozari ietekmēs būtiski, jo aptuveni 77 % no dzīvo cūku eksporta veido eksports uz Krieviju. Tas 2011. gadā veidoja aptuveni 20 miljonus eiro un skāra 22 saimniecības. Šobrīd arī esot grūti saprast īstos iemeslus, kāpēc ieviests aizliegums. Iespējams, Krievija grib aizsargāt savus ražotājus pirms iestāšanās PTO līguma ratifikācijas, pieļauj zemkopības ministre. Jo pēc tam, kad līgums būs ratificēts, šādi aizliegumi bez pamatojuma un tik ātrā laikā pieņemti nebūšot iespējami.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Stradiņa slimnīca pilnībā ievieš elektroniskās darbnespējas lapas

Zane Atlāce - Bistere, 01.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar šī gada 1. novembri, Paula Stradiņa Klīniskā universitātes slimnīca pilnībā pāriet no papīra formāta darbnespējas lapām uz elektronisko darbnespējas lapu izveidi, informē slimnīcā.

Slimnīcā mēnesī tiek izrakstītas vidēji 1700 līdz 1900 darbnespējas lapas, skaitot A un B lapas kopā. Sagatavošanās darbi elektronisko darbnespējas lapu ieviešanai tika uzsākti jau pagājušajā gadā. Lai arī Ministru kabineta noteikumi nosaka, ka elektroniskās darbnespējas lapas obligāti jāsāk lietot ar 2018. gada 1. janvāri, slimnīca bija noteikusi pārejas periodu no šī gada 1. oktobra līdz 31. oktobrim, paredzot, ka darbnespējas lapu var izrakstīt gan papīra, gan elektroniskajā slimnīcas informācijas sistēmā.

Pārejas periodā novērots, ka ārsti arvien vairāk izrakstīja e-darbnespējas lapas, jo oktobrī tika izrakstītas vairs tikai 400 darbnespējas lapas papīra formātā. Pirmā e-darbnespējas lapa slimnīcas informācijas sistēmā tika sekmīgi izveidota 2017. gada 5. jūlijā, bet oktobrī korekti tika izrakstītas jau 705 e-darbnespējas lapas.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Slimot nedrīkst strādāt jeb saliec komatus pats

Rūta Kesnere - DB komentāru nodaļas redaktore, 18.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbinieku darbnespēja gada laikā uzņēmumiem rada zaudējumus 170 miljonu eiro apmērā.Tā lēš Latvijas Darba devēju konfederācija. Protams, neviens neuzskata, ka slimam cilvēkam būtu jāiet uz darbu. Par to nav runa.

Taču āķis slēpjas citur. Proti, uzņēmēji, tostarp arī ārvalstu investori, apgalvo, ka nereti darbnespējas lapas tiek izrakstītas nepamatoti. Ir bijuši gadījumi, kad uzņēmēji sava darbinieka Facebook profilā ierauga, ka tas it kā slimības laikā gozējas kūrortā vai strādā ārvalstīs. Tāpat ne viens vien uzņēmējs savu darbinieku, kurš ir uz slimības lapas, ierauga, strādājot pie konkurenta. Par ne vienmēr pamatotu slimības lapu izrakstīšanu liecina arī to straujš pieaugums vasarās un skolēnu brīvdienās. Šī problēma nav sveša arī publiskajam sektoram. Diezin vai tā ir sakritība, kad amatpersona, pret kuru ierosināta disciplinārlieta, pēkšņi ilgstoši saslimst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatkarīgi no tā, ko vēlies drukāt, ir pieejami visdažādākie printeri, kas spēs paveikt visu nepieciešamo. Taču zināt, kā izvēlēties printeri, ne vienmēr ir viegli, ņemot vērā milzīgo tirgū pieejamo iespēju skaitu. Lai palīdzētu, mēs esam izveidojuši nelielu rokasgrāmatu printera izvēlei ar vienkāršu skaidrojumu dažiem visbiežāk lietotajiem terminiem, kā arī ieteikumus, kas noderēs, izvēloties printeri. Lasi un uzzini vairāk turpinājumā!

#1 Tintes vai lāzera printeris?

Pirmais jautājums, uz kuru visiem printeru pircējiem ir jāatbild, ir vienkāršs – ko un cik daudz Tu plāno drukāt. Tintes printeros tiek izmantotas tintes kasetnes, kuras uz papīra tiek uzklātas mitras un ātri izžūst, savukārt lāzerprinteros tiek izmantots toneris – tintes putekļu veids, kas saķeras ar papīru, lai nodrošinātu ātru rezultātu un efektīvu resursu izmantošanu.

• Krāsu tintes printeris veido lielāko daļu tirgus vienkārši tāpēc, ka var drukāt gandrīz jebko: rakstītu tekstu, sektoru diagrammas, glancētas fotogrāfijas. Un mūsdienu tintes printeri un daudzfunkciju printeri ir ātri, bieži ar drukas ātrumu, kas konkurē vai pārspēj lāzera printerus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai palielinātu uzņēmuma pozīcijas meklētājprogrammās (Google, Yandex u.c.) un piesaistītu lielāku apmeklētāju plūsmu, vitāli svarīga ir mājaslapas SEO optimizācija, kas ietver dažādas tehnikas. Tomēr tā nav iedomājama arī bez SEO rīku palīdzības. Lai gan vairums no šiem rīkiem izmaksā dārgi, internetā ir pieejami daudzi bezmaksas risinājumi un spraudņi, kas var būt noderīgi gan tiem, kas nesen uzsākuši interesēties par šo tēmu, gan arī tiem, kas ar SEO nodarbojas jau ilgāku laiku. Šajā rakstā mēs aplūkosim nelielu daļu no labākajiem bezmaksas SEO rīkiem, kas palīdzēs Tev sasniegt vēlamos SEO rezultātus.

Kas ir SEO optimizācija?

SEO optimizācija ir procesu kopums, kuru veic, lai uzlabotu mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammu rezultātu lapās (SERP). Jo labāka ir vietnes redzamība meklēšanas rezultātos, jo augstāks apmeklējums un iespēja pārvērst potenciālos klientus par pircējiem. Šis process ietver dažādas darbības, piemēram, atslēgvārdu analīzi, satura izstrādi, vietnes tehnisko analīzi un ārējo satura optimizāciju. SEO optimizācijai ir nepieciešama pārdomāta stratēģija, ko noteikti vislabāk veiks pieredzējis SEO speciālists vai SEO aģentūra, tomēr tā kā SEO pakalpojumi ir dārgi, ikkatrs var izmēģināt internetā pieejamos bezmaksas rīkus, lai iegūtu vismaz virspusēju lapas novērtējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Latvijas internets visbiežāk tiek pārlūkots no Lielbritānijas, ASV un Krievijas

Lelde Petrāne, 15.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā 12% no visiem interneta skatījumiem tiek veikti no ārzemēm. Aptuveni ceturtā daļa no tiem tiek veikti no Lielbritānijas. Līdzīgi ir arī Lietuvā, savukārt Igaunija uzrāda atšķirīgas tendences. Tur katrs trešais no ārzemēm ienākošajiem lapu skatījumiem nāk no Somijas, liecina Gemius veiktais pētījums.

26% no ārzemju interneta lapu skatījumiem Latvijā tiek veikti no Lielbritānijas, otro vietu dala Amerikas Savienotās Valstis ar nepilniem 9% un Krievija ar vairāk nekā 8% ārzemju interneta lapu skatījumu. Ceturtajā vietā ir Zviedrija ar nepilniem 8% ārzemju interneta plūsmas, bet piecinieku noslēdz Vācija ar nepilniem 6%. No Īrijas, kas bieži vien tiek dēvēta par latviešu emigrācijas lielvalsti, nāk vien 4% no ārzemju interneta plūsmas. No mūsu kaimiņvalstīm Latvijas interneta lapas tiek skatītas no Lietuvas 4% gadījumu, bet no Igaunijas - 3% no visiem no ārzemēm veiktajiem skatījumiem.

Līdzīga situācija arī Lietuvā - arī tur pirmajā vietā ierindojusies Lielbritānija ar 31%, līdzīgās pozīcijās Norvēģija (10%) un ASV (9%), ceturtajā vietā ir Vācija ar 7%, bet Īrija ir piektajā vietā ar vairāk nekā 6%. Procentuāli mazāk Lietuvas internetu aplūko no Krievijas - mazliet vairāk nekā 2% gadījumu, kas ir tikpat daudz, kā Lietuvas internets tiek aplūkots arī no Latvijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LatRosTrans brīvas rokas izmantot naftas vadu gāzes transportēšanai, piektdien informē laikraksts Dienas bizness.

Ir atcelts Daugavpils tiesas 2010. g. 7. decembra aizliegums SIA LatRosTrans (LRT) pārvietot tehnoloģisko naftu, tā Augstākās tiesas Civillietu tiesu palātas lēmumu saprot uzņēmuma valdes loceklis Igors Stepanovs, kamēr vēl nav saņemts tā pilnais teksts. Intervijā DB viņš stāsta par LRT plāniem attiecībā uz naftas vadu, kā arī atklāj, ka jau iepriekš izsūknētā nafta pērnā gada decembrī pārdota.

Ko nozīmē Augstākās tiesas Civillietu tiesu palātas lēmums?

Pilns tiesas lēmums būs pieejams piektdien. Galvenais ir tas, ka tiesa atcēlusi aizliegumu LRT veikt darbības tehnoloģiskās naftas atsūknēšanai un pārvietošanai, tomēr pieļauju, ka kaut kādi ierobežojumi pastāvēs. Taču nekādu ierobežojumu nav rīkoties ar cauruļvadu un lemt, vai nafta tur paliek vai tiek pārvietota citur.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikalu "Elkor" īpašnieces Ilzes Laurānes (agrāk Popovas) parāda dēļ piemērots zvērināta tiesu izpildītāja aizliegums atsavināt kapitāldaļas visās viņai piederošās kompānijās un reģistrēt jaunas komercķīlas.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, aizliegums atsavināt kapitāla daļas un reģistrēt komercķīlas piemērots attiecībā uz SIA "ETG", SIA "Elkor grupa", SIA "Elkor Gift Shop", SIA "Elkor Food & Wine", SIA "HSP Solution" un SIA "Elektrodrošība". Laurāne piecos no šiem uzņēmumiem ir vienīgā īpašniece, bet "ETG" viņai pieder 99% kapitāldaļu, kamēr atlikušais 1% pieder SIA "Plus īpašums".

Visi minētie uzņēmumi Laurānes īpašumā nonāca pērn laikā no augusta līdz decembrim, nepilnu gadu pēc tam, kad nomira "Elkor" izveidotājs un kompāniju iepriekšējais īpašnieks Aleksandrs Popovs.

Vienlaikus pagājušā gada nogalē, īsi pirms Ziemassvētkiem, pārjaunotas četras komercķīlas, kuru devēja ir Laurāne, bet ņēmēja - "Rietumu banka". Viņa par labu bankai ieķīlājusi visas sev piederošās "ETG" kapitāldaļas. Kopējā ķīlu maksimālā prasījumu summa ir 31,44 miljoni eiro. Kā trīs ķīlu parādniece minēta "ETG", bet kā vienas - "Elkor grupai" piederošais SIA "Elkor centrs".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV uz 30 dienām aizliegs ieceļošanu no Eiropas, lai apturētu jaunā koronavīrusa izplatīšanos, trešdien paziņoja ASV prezidents Donalds Tramps.

"Lai apturētu jaunu [koronavīrusa] gadījumu nonākšanu mūsu krastos, mēs uz nākamajām 30 dienām apturēsim visus ceļojumus no Eiropas uz ASV. Jaunie noteikumi stāsies spēkā pusnaktī" uz sestdienu, Tramps sacīja uzrunā valsts iedzīvotājiem no Ovālā kabineta.

Viņš precizēja, ka šis aizliegums "neattieksies uz Lielbritāniju". Tas arī netiks attiecināts uz "amerikāņiem, kas izgājuši attiecīgas pārbaudes".Baltais nams vēlāk nāca klajā ar paziņojumu, precizējot aizliegumu un tā izņēmumus.

Ieceļošanas aizliegums attieksies uz cilvēkiem, kas fiziski atradušies Šengenas zonā pēdējās 14 dienās pirms sava mēģinājuma ierasties ASV.

Aizliegums tomēr neattieksies uz tiem Šengenas zonu apmeklējušajiem cilvēkiem, kas ir ASV pilsoņi vai pastāvīgie iedzīvotāji, ASV pilsoņu vai pastāvīgo iedzīvotāju dzīvesbiedri vai ASV pilsoņu vecāki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Azartspēles vienmēr ir bijušas ir saistītas ar atkarības un labklājības riskiem. Tomēr, neskatoties uz to, ir nozīmīga sabiedrības daļa, kas izvēlas tās spēlēt regulāri. Ar azartspēlēm saistītos riskus visefektīvāk var mazināt valsts, sadarbojoties ar nozari. Tas nozīmē, ka azartspēlēm ir jābūt legalizētām un regulētām. Jo īpaši tas attiecas uz interneta vidi – interaktīvās azartspēles nav iespējams aizliegt.

Ja arī aizliegums tiek īstenots, spēlmaņi izmanto citu valstu interneta kazino vietnes. Balstoties uz kompānijas H2 Gambling Capital starptautisko pētījumu, Latvijā nelegālo interneta azartspēļu tirgus 2019. gadā bija 38% liels, kas atbilst 33 miljoniem eiro. Tiek aplēsts, ka no šīs summas valsts budžetā netika nomaksāti 7 miljoni eiro. Savukārt legālās nozares artava pagājušā gada valsts budžetā bija aptuveni 12 miljoni eiro.

Regulētas tiešsaistes azartspēles ir krietni labāks veids, kā apkarot nelegālo vietņu izplatību nekā interaktīvo azartspēļu aizliegums. Pretējā gadījumā spēlētāji dodas pie neregulētiem ārzemju operatoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novembra pirmajā pusē, salīdzinot ar visu oktobri, darbinieki iesnieguši teju astoņas reizes vairāk "A" slimības lapu, ko prasa apmaksāt darba devējiem, atsaucoties uz Nacionālā veselības dienesta (NVD) datiem, pirmdien vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "Panorāma".

Oktobrī atvērtas 1307 "A" darba nespējas lapas, bet novembra pirmajās 15 dienās "A" slimības lapu skaits sasniedzis 10 390. "A" lapas parasti izsniedz slimošanas sākumposmā, un tās apmaksā darba devējs.

Teju dubultojies izsniegto "B" slimības lapu skaits. Oktobrī tādu bijis 15 119, bet novembrī - 29 108. Šīs darba nespējas lapas izsniedz, slimojot ilgāk, arī Covid-19 gadījumos un vēl vairākās specifiskās situācijās. "B" lapas apmaksā no valsts budžeta.

Raidījums norāda, ka uzņēmēji mēdz apstrīdēt darbinieku pieteiktās slimības lapas.

"Savā ziņā darbinieks, kam nav vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāta, lai šo laiku, tā teikt, pārziemotu, izvēlas paņemt slimības lapu. Nu jau mums ir bijusi diskusija ar Veselības inspekciju (VI)," pastāstīja Latvijas Darba devēju konfederācijas jurists, darba tiesību eksperts Jānis Pumpiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitālajā vidē iekšējā (On Site) un ārējā (Off Site) mājaslapas optimizācija ir divas dažādas SEO stratēģijas, kas palīdz uzlabot vietnes redzamību meklētāja rezultātos. Šajā rakstā apskatīsim, kā tās atšķiras un kā katrs no šiem elementiem ietekmē jūsu vietnes veiksmīgu ierindošanos Google meklētājā.

On-Site SEO: Mājaslapas iekšējā SEO optimizācija

On Site SEO optimizācija ir aktivitātes, kas tiek veiktas pašā mājaslapā, lai uzlabotu vietnes redzamību meklēšanas rezultātos.

1. Vietnes veiktspēja

Mājaslapas ātrums ietekmē ne tikai lietotāju pieredzi, bet arī rezultātus Google meklētājā. Veicot veiktspējas optimizāciju, piemēram, izmantojot rīkus kā PageSpeed Insights, jūs varat uzlabot lapas ielādes laiku, izmantojot metodes kā attēlu kompresijas iespējas un citus pielāgojumus.

2. Lapas nosaukumu un virsrakstu optimizācija

Lapu virsraksti (H1, H2, H3) ir svarīgi, jo palīdz lietotājiem un meklētājprogrammām saprast par ko ir vietnes saturs. Optimizējiet lapu nosaukumus, iekļaujot mērķa atslēgvārdus un piesaistiet lietotāju uzmanību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Darbinieku slimošana uzņēmumiem rada 170 miljonu eiro zaudējumus gadā

Elīna Pankovska, 26.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir garākais darba devēju apmaksājamais slimības periods Baltijas valstīs; ar katru gadu pabalstos izmaksājamā summa palielinās.

Šā gada deviņos mēnešos, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, pieaudzis izrakstīto darbnespējas lapu unikālo gadījumu skaits, liecina Nacionālā veselības dienesta (NVD) dati. 80% no darbnespējas lapām nav iespējams analizēt, jo tās ierindojas kategorijā Vispārējais gadījums, savukārt 20% gadījumu darbnespējas lapas saistītas ar grūtniecību un bērna aprūpi saslimšanas gadījumā, norāda veselības ministre Anda Čakša. Tomēr tieši darba devējiem būtu svarīgi atšifrēt šos 80%, lai saprastu un analizētu iemeslus, kā arī, iespējams, nākotnē novērstu apstākļus, kas izraisījuši darbnespēju. Šobrīd to neļauj normatīvie akti par datu aizsardzību, kas nosaka, ka darbnespējas lapās nedrīkst parādīties slimību diagnozes. Līdz ar to nepieciešamas izmaiņas. A. Čakša gan bilst, ka diagnozei nevajadzētu parādīties darba devējiem, tomēr tā varētu parādīties NVD ieejošajos datos, kas nodrošinātu, ka politikas veidošanai un analīzei tiek izmantoti anonīmi dati. Latvijā jau ilgāku laiku tiek diskutēts par lielo izrakstīto slimības lapu skaitu. Ir bijuši arī dažādi priekšlikumi, lai šo skaitu ierobežotu. Pagājušajā gadā Labklājības ministrija ieteica nemaksāt par pirmajām trīs slimošanas dienām, lai taupītu līdzekļus, taču šāds priekšlikums palika bez atbalsta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Atspēriens 71 552 eiro apmērā piešķirts sešām uzņēmējdarbības idejām

Dienas Bizness, 30.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes un Swedbank kopīgi rīkotās grantu programmas Atspēriens finansējumu kopumā 71 552 eiro apmērā saņems sešas biznesa idejas, teikts paziņojumā presei .

Šī gada laureātu vidū pārstāvētas zināšanu ietilpīgas uzņēmējdarbības idejas informācijas tehnoloģiju, tajā skaitā elektrotehnikas ražošanas, un pārtikas ražošanas nozares.

Jaunākās grantu programmas Atspēriens atbalstītās uzņēmēju idejas un tām piešķirtā granta izlietojuma mērķi: DIMD – audio skaņas lampu pastiprinātājs (prototipu izveide, preču zīmes reģistrācija, grāmatvedības izmaksas, telpu īre, mājas lapas izveide, mārketinga materiālu izveide, tirgus pētījums, darbarīki); FCI DOGS – tīršķirnes suņu informācijas sistēma (grāmatvedības un juriskonsulta pakalpojumi, tulka pakalpojumi, mājas lapas un sistēmas izstrāde, telpu īres un labiekārtošanas izdevumi); SIARīgas Darbnīca – akustisko paneļu ražošana (ražošanas iekārtas, grāmatvedības pakalpojumi, mājas lapas izveide, darbinieku apmācība, preču zīmes reģistrācija, telpu īre); SIA 4 B.E.E. – ventilācijas ieregulēšanas sistēmas W:air izveide (preču zīmes reģistrācija Latvijā un ārvalstīs, zīmola identitātes izstrāde, prototipa izveide, juridiskās konsultācijas, mājas lapas izveide, telpu īre); SIA Latwing – Musli uzkodu InGo ražošanas efektivitātes paaugstināšana un atpazīstamības veicināšana – (specifiskas ražošanas iekārtas, grāmatvedības pakalpojumi, dizaina izstrāde, mājas lapas izveide, preču zīmes reģistrācija, mārketinga materiālu izveide); SIA OSC Technologies – saules enerģijas mobilo ierīču lādētājs (specifiskas iekārtas iegāde, mājas lapas izstrāde, preču zīmes reģistrācija, produkta testēšanas un sertifikācijas izdevumi, grāmatvedības pakalpojumi, mārketinga materiālu izveide).

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Kā top lāpas studijā Bluķis

Kristīne Stepiņa, 22.06.2017

TĀLĀK GALERIJĀ- KĀ TOP LĀPA! Katru gadu uz Līgosvētkiem studijā Bluķis top lāpas. Ikviens interesents var piedalīties Lāpu darbnīcā un izgatavot īpašu gaismas avotu paša spēkiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā ceturtdienā portāls db.lv ciemojas studijā Bluķis, kurā kopā ar studijas vadītāju, athitektu Jāni Ārgali taisām lāpas Līgo svētkiem.

FOTOGRĀFIJAS SKATĀMAS RAKSTA GALERIJĀ!

Studija Bluķis Saulgriežu lāpas sāka gatavot pirms četriem gadiem. Arhitektam Jānim Ārgalim šķita nepieņemami Jāņu svinībās izmantot Ķīnā ražotas bambusa lāpas, tāpēc viņš sāka taisīt gaismas avotus sev un saviem draugiem, līdz kamēr nolēma tās izgatavot lielākos daudzumos un pārdot tirdziņos.

Studijā Bluķis taisītās lāpas ir izmantotas ne tikai Līgo svētkis, bet arī 18. novembra lāpu gājienā, Bluķa vakarā Vecrīgā, Vienkoču parka lāpu gājienā, kā arī dažādos kāzu rituālos. Lāpas J. Ārgalis taisa no paša zāģētiem mietiem, galvenokārt no lazdas, alkšņa vai bērza. To gatavošanā tiek izmantots džutas audums (der arī džutas kartupeļu maisi), koka skaliņi un džutas striķis. Kad viss lāpai nepieciešamais ir sagatavots, tā tiek mērcēta izkausētā parafīnā (der arī sakrāti sveču gali). Šajos Jāņos studija Bluķis piedāvās arī lielākas lāpas, kuras varētu kalpot pūdeles vietā. J. Ārgalis stāsta, ka literatūrā nav varējis atrast norādes par sentēvu lāpu gatavošanas metodēm, taču pieļauj, ka tās varētu būt diezgan līdzīgas, protams, izņemot mērcēšanu parafīnā, kuru tolaik droši vien aizstāja darva, eļļa vai vasks. J. Ārgalim ir vēl daudz dažādas idejas, kā dažādot lāpu izgatavošanas veidus, jo interese par svētku svinēšanu latviskā garā palielinās. Studijā Bluķis pirms Vasaras saulgriežiem tiek rīkota speciāla Lāpu darbnīca, kurā katrs interesents var izgatavot pats savu lāpu.

Komentāri

Pievienot komentāru