Korpusa mēbeļu ražošanas uzņēmums SIA Bolderāja serviss pēdējo piecu gadu laikā ik gadu vidēji audzis vairāk nekā par 20%, arvien palielinot eksportu, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Pašlaik kompānija turpina paplašināt produkcijas noietu gan vietējā, gan eksporta tirgos, plāno iekarot jaunus tirgus segmentus – individuāli izstrādātu projektu mēbeles, bērnudārza mēbeles, viesnīcu mēbeles. Uzņēmums nedomā apstāties pie sasniegtā, tāpēc tiek strādāts gan pie vēl nebijušu mēbeļu tirgus nišu apgūšanas, gan pie jauniem eksporta tirgiem. Pērn uzņēmums spēra pirmo soli Lielbritānijas tirgū, kur jau ir pirmie rezultāti, kaut arī no kopējā neto apgrozījuma šīs valsts devums nepārsniedz 2%. «Noteikti centīsimies apgūt arī citus tirgus, taču pašlaik vēl ir pāragri nosaukt konkrētas valstis, vispirms kārtīgi jāsagatavojas – jāizpilda mājasdarbi un tad var sekmīgi startēt,» atklāj SIA Bolderāja serviss valdes loceklis Valdis Krauklis. «Mājasdarbi» tiek cītīgi pildīti. «Tas gan nenozīmē, ka Latvijas tirgus tiks atstāts novārtā, jo cenšamies īstenot tirgus diversifikācijas programmu, kas ļauj izvairīties no problēmām, ko var radīt viens tirgus, viens pircējs vai noieta kanāls,» piezīmē V. Krauklis.
Sāka ar Baltiju
Pēc uzņēmuma vadītāja sacītā, pašlaik aptuveni 60% no neto apgrozījuma ģenerē saražoto mēbeļu eksports, savukārt aptuveni pirms 12–15 gadiem eksporta devums ir bijis vien dažu procentu apmērā no apgrozījuma, turklāt arī pats neto apgrozījums ir bijis ievērojami mazāks, nekā tas ir pašlaik. «Sākotnēji uzņēmums par savu vietējo tirgu definēja ne tikai Latviju, bet visu Baltiju (arī Igauniju un Lietuvu) un, mērķtiecīgi strādājot, arī savu mērķi sasniedza,» pagātni atceras V. Krauklis. Nākamais solis Skandināvijas virzienā ir bijis savā ziņā likumsakarīgs. «Viss sākās ar līgumu, ko noslēdzām ar Norvēģijas kompāniju, kuras darbības virziens bija valsts skolu apgāde ar mēbelēm,» stāsta V. Krauklis. Sadarbība ir nesusi savus augļus, kaut arī sākotnēji nebija vienkārši, ilgtermiņā skandināvu skola ir bijusi vērtīga. Tomēr Skandināvijas valstis uzņēmuma produkcijas noietam atvēra darījums, kura rezultātā šo Norvēģijas nelielo kompāniju iegādājās liela Zviedrijas kompānija. «Sākotnēji pēc šī darījuma nebija skaidrības par uzņēmuma izstrādājumu piegādēm, tomēr notika pretējais, un pasūtījumu portfelis no šīs Zviedrijas kompānijas pieauga un piegāžu ģeogrāfija paplašinājās. Līdztekus Norvēģijai tās nonāca arī Somijā, Zviedrijā un Dānijā,» stāsta V. Krauklis.
Visu rakstu No bērnudārziem līdz viesnīcām lasiet 7. septembra laikrakstā Dienas Bizness.