SIA Dižozols plus liekti līmētās mēbeles ražo ne tikai no bērza, bet arī no dižskabārža, uzņēmums jaunus ārvalstu klientus nemeklē, 
tie paši atrod Latvijas ražotāju, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēdējos sešus gadus uzņēmums teju vai ik gadu neto apgrozījumu spējis kāpināt vidēji par 20%. Pēdējos astoņos gados tas pieaudzis desmit reižu, tādējādi no maza Latvijas tirgum strādājoša mēbeļu ražotāja SIA Dižozols plus izaudzis līdz vidēja uzņēmuma līmenim. Lai arī tā īpašnieki Ģirts Plakans un Gatis Rudzītis vairs neprognozē tik strauju neto apgrozījuma pieaugumu, tomēr to, ka ienākumi arī šogad būs lielāki nekā pērn, nenoliedz. «Gada sākumā šķita, ka šis būs stabilizācijas gads, tomēr pirmie mēneši parādīja citu ainu – neto apgrozījuma pieaugumu 25–28% apmērā,» situāciju vērtē Ģ. Plakans. Viņš gan steidz piebilst, ka visa gada garumā tik augstu tempu noturēt nevarēs, tāpēc ticamākais apgrozījuma pieaugums šogad būs 10–15% līmenī. «Apgrozījums veidojas no pasūtījumiem un ražošanas spējām, bet esošās ražošanas telpas pašlaik ir pilnībā piepildītas un noslogotas par vairāk nekā 100%, tāpēc vēl vairāk saražot vienkārši nav iespējams,» pašreizējos ražošanas griestus rāda G. Rudzītis.


Pirkt vai būvēt


Pašlaik uzņēmuma saimnieki vērtē divus tālākās attīstības scenārijus, kur viens ir – iegādāties līdzās esošu tukšu ražošanai piemērotu angāru, otrs – līdzās esošajai ražotnei uzbūvēt vēl vienu. «Esam izauguši, un pašreizējās telpas kļuvušas par šaurām. Tālākās izaugsmes iespējas tagadējā formā ir izsmeltas. Tomēr vēl pāragri spriest, kurš no iespējamiem attīstības scenārijiem tiks izvēlēts,» situāciju raksturo Ģ. Plakans. Šajā jautājumā svarīgākais faktors būs izmaksas. «Sākotnēji vairākus gadus nomājām ražošanas telpas, taču pērn tās iegādājāmies savā īpašumā un investējām to labiekārtošanā, tagad uzdevums ir paplašināties,» piebilst G. Rudzītis. Tāpat kā ik gadu, arī šogad ir plānotas investīcijas ražošanas iekārtās.


Skandināvu vilcējspēks


Latvijas ražotāji visdažādākajos veidos meklē jaunus savu izstrādājumu pircējus, tomēr Dižozols plus rīkojas pretēji – 
jaunus liekti līmēto mēbeļu pasūtītājus nemeklē. «75% no visa neto apgrozījuma rada Skandināvijas valstu pasūtījumi un, augot tieši šiem pasūtījumu apjomiem, aug arī ražošana un ienākumi,» stāsta Ģ. Plakans.

Visu rakstu Skandināvu dzinējspēks straujai izaugsmei lasiet 15. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra