Lai gan Latvijā iedzīvotāju vidū visplašāk pārstāvētā vecuma grupa ir virs 60 gadiem, ekonomiski aktīvākā grupa mazo uzņēmumu vidū ir cilvēki vecumā no 39 līdz 48 gadiem jeb tā saucamie bohēmisti un pārmaiņu bērni.

Tā secināts Swedbank jaunākajā pētījumā, kas atspoguļo mazā uzņēmuma (apgrozījumā līdz 2 miljoniem eiro) īpašnieka profilu, tā aizņemšanās paradumus un iespējas.

Bohēmistu un pārmaiņu bērnu īpatsvars mazo uzņēmumu īpašnieku vidū ir divreiz lielāks (31% katrai grupai) nekā īpatsvars kopīgajā demogrāfiskajā griezumā (14% katrai grupai). Bohēmisti arī ir tie, kas visaktīvāk finansējas (10% aizņēmēju attiecīgajā paaudzes grupā starp mazajiem uzņēmumiem).

Vismazāk šajā uzņēmumu segmentā pārstāvēta tā saucamā digitālā paaudze jeb cilvēki no 21 līdz 28 gadiem (7% no uzņēmējiem, 11% sabiedrībā kopumā), taču šī grupa uzrāda vislielāko apgrozījuma pieaugumu, salīdzinot ar citām – 25%.

«Mēs uzskatām, ka kopumā mazie uzņēmumi veic ļoti lielu pienesumu Latvijas ekonomikai – tie veido 87% no visiem uzņēmumiem Latvijā. Tādēļ, lai labāk izprastu klientu un piedāvātu tam vispiemērotāko risinājumu biznesa attīstībai, Swedbank veica mazos uzņēmumu analīzi, izmantojot paaudžu raksturojošās iezīmes,» saka Swedbank valdes loceklis un Uzņēmumu pārvaldes vadītājs Reinis Rubenis.

Veicot klientu analīzi mazo uzņēmumu grupā, Swedbank balstījās uz paaudžu iedalījumu un raksturojumu no DDB un GfK veiktā pētījuma Latvijas paaudžu anatomija. Swedbank analīzes ietvaros tika pētīta mazo uzņēmumu grupa, to raksturojošie paaudžu faktori, biznesa attīstības tempi un aizņemšanās paradumi.

Kādas ir katru uzņēmēju paaudzi raksturojošās īpašības - skaties galerijā! 
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra