Laimas zīmols neesot zaudējis spožumu

Ražošana
2012. gada 13. februāris 14:03

«Laimas zīmols kopumā ir zaudējis savas pozīcijas. Varbūt nepietiek naudas, varbūt – smadzeņu,» tā norādījis Amadeus Group konsultants biznesa stratēģiskās attīstības jautājumos Aleksandrs Fridmans.

Intervijā laikraksta Vesti Segodna pielikumam Delovije Vesti eksperts norādījis, ka vairāku Latvijas uzņēmumu, tostarp Laimas, izvēlētā attīstības stratēģija bijusi kļūdaina.

«Žēl zīmola, tas bija labs,» saldumu ražotāju kritizē biznesa konsultants. Viņš uzskata, ka Laima ir kļūdījusies ar savu produktu pozicionēšanu un centusies konkurēt, izlaižot zemas kvalitātes produkciju.

Tikmēr Laimas, Staburadzes un Guttas mārketinga vadītāja Dace Kokina uzskata, kaaApgalvojumi par aplamu zīmola Laima virzību un tirgus daļas zaudēšanu nav pamatoti.

«Laimas jauno produktu attīstība balstīta patērētāju vēlmju izzināšanā. Tas devis ļoti pozitīvus rezultātus. Pēdējā gada laikā Laima palielinājusi savu produktu īpatsvaru tirgū, uzsākot darbību jaunos segmentos - saldējums un sulu konfektes. Tās arī atzītas par labāko importa aizstājējproduktu, saņemot Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras balvu 2011.gadā. Tas pierāda zīmola spēku un vērtību, jo tieši zīmols ievedis tirgū vairāk nekā desmit jaunu produktu jaunos segmentos,» norādīja Laimas pārstāve.

«Zīmolam Laima izdevies saglabāt stabilu tirgus pozīciju un pat palielināt produktu īpatsvaru tirgū. 2011.gada jūlijā kompānijas SKDS veiktais pētījums apliecina, ka 89% no Latvijas patērētājiem pērk un lieto Laimas saldumus uzturā,» sacīja Kokina.

Kā liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA Lursoft informācija, Laima 2010.gadā strādāja ar 17,97 miljonu apgrozījumu, kas ir par 20,7% mazāk nekā 2009.gadā, kad uzņēmums apgrozīja 22,68 miljonus latu.
Savukārt Laimas peļņa 2010.gadā bijusi 58 615 latu salīdzinājumā ar 1,6 miljonu zaudējumiem 2009.gadā.
Pagājušā gada finanšu rādītājus uzņēmums vēl nav publiskojis.

Laima ir viens no lielākajiem šokolādes un saldumu ražotājiem Baltijā. Par AS Laima lielāko īpašnieku 2010.gadā pastarpināti kļuvusi Latvijas uzņēmējiem piederošā AS Nordic Partners, kura iegādājusies 51% kapitāldaļu starptautiskajā Nordic Partners Limited holdingā.

 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra