Lai arī igauņu Tere atteiksies no privāto zīmolu ražošanas, Latvijā šāda tendence nav novērota. Tiesa gan, daļa ražotāju norāda, ka privāto preču zīmju produktu ražošana ekonomiski neesot īpaši izdevīga, vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Igaunijas lielākā piena pārstrādes grupa Tere paziņojusi, ka pieņēmusi stratēģisku lēmumu pārtraukt ražot tā sauktos privātā zīmola piena produktus, taču Latvijā līdzīga tendence nav novērota. Db.lv jau vēstīja, ka Tere vadība norādījusi - katrs ražotājs vēlas izveidot, virzīt tirgū un reklamēt savus zīmolus, taču attiecībā uz privāto zīmolu nav ražotāja kā tāda, un zīmols pieder mazumtirgotājam. Turklāt iedzīvotāju domas par produktiem, kas ražoti sazin kur, esot atšķirīgas.

Divi lielākie Latvijas mazumtirgotāji norāda, ka Latvijā noteikti nav vērojama ražotāju atteikšanās no privāto zīmolu preču ražošanas. Kā skaidro Maxima Latvija preses sekretārs Ivars Andiņš, uzņēmums ar līdzīgiem gadījumiem nav saskāries, jo «ražotāji gana labi novērtē, ka, ražojot privātos zīmolus, viņiem nav jāuzņemas nekādi mārketinga izdevumi, viņi saņem lielus stabilus pasūtījumus un nav jāraizējas par realizāciju».

Arī Rimi Latvia mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Eniņa nenoliedz ražotāju teikto, ka to peļņa paliek mazāka. Jo, proti, privāto preču zīmju produkti pircējiem tiek piedāvāti par zemāku cenu nekā oriģinālzīmolu produktiem, un nereti šī cenu starpība sasniedz 10 - 20 % un pat vairāk - atkarībā no preču pozīcijām. Šobrīd no kopējiem Rimi pārdošanas apjomiem preces ar privāto zīmolu veido 13 %, un šim apjomam ir tendence pieaugt.

Paši ražotāji nelabprāt komentē to, cik izdevīgi ir ražot privāto zīmolu preces. Lai arī, no vienas puses, iespējami lieli pasūtījumi un apjomi, no otras puses, peļņa esot ļoti niecīga. Latvijas Piensaimnieku centrālās savienības (LPCS) valdes priekšsēdētājs Jānis Šolks atzīst, ka tirgotāji piekopj agresīvu politiku pret privāto marku ražotājiem. «Tie noteikumi, ko piedāvā ražotājiem, ir klaji neizdevīgi, un nav motivācijas šos produktus ražot. Tirgotāji tādā veidā grib pievilināt pircējus, taču visas izmaksas jāuzņemas pārstrādes uzņēmumiem, un tas nav godīgi,» skaidro LPCS vadītājs. 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra