Vairāk nekā pusi no savas produkcijas eksportē 36% Latvijas ražotāju, tādējādi eksporta apjomu ziņā vairākkārt apsteidzot neražojušos uzņēmumus.

Turklāt ražotāji mērķtiecīgāk fokusējas uz pārdošanas apjomu palielināšanu ārvalstu tirgos, ko par uzņēmējdarbības prioritāti ražotāji novērtējuši vidēji par 33% augstāk nekā citu nozaru uzņēmēji, liecina Nordea bankas un Stokholmas Ekonomikas augstskolas Rīgā (SSE Riga) veiktais Latvijas biznesa vitalitātes mērījums jeb Nordea vitametrs.

Bankas vitalitātes mērījums liecina, ka kopumā Latvijas ražotāji savu konkurētspēju vērtē augstāk nekā pakalpojumu sniedzēji un tirgotāji. Ražotājiem ir vairāk pastāvīgo klientu, diversificēts produktu klāsts, arī savu inovāciju ražotāji novērtējuši par 23% augstāk nekā pārējie uzņēmumi.

Starp nozīmīgākajām prioritātēm uzņēmēji, jo īpaši ražotāji, norāda arī nepieciešamību uzlabot produktu vai servisa kvalitāti, kā arī ieviest izmaiņas tehnoloģijā.

Arī komunikāciju tīklu izmantošanā ražotāji esot sekmīgāki nekā pakalpojumu sniedzēji un tirgotāji. Informāciju savu produktu pilnveidošanai ražotāji galvenokārt iegūst no klientiem, piegādātājiem un arī konkurentiem, atklāj bankas pētījums. Ražotāji arī pozitīvāk novērtējuši uzņēmēju asociāciju, Latvijas Investīciju attīstības aģentūras un banku lomu sev nozīmīgākas informācijas saņemšanai.

«Uzņēmumiem pieejamie kontakti ir viens no efektīvākajiem un lētākajiem veidiem, kā piesaistīt konkurētspējai nepieciešamos ārējos resursus, tāpēc prieks, ka ražotāji mazāk sirgst ar Latvijas uzņēmējiem tik raksturīgo «viensētas» principu,» rezultātus komentē Stokholmas Ekonomikas augstskolas Rīgā Biznesa nodaļas vadītājs un pasniedzējs Dr. Arnis Sauka.

Nordea vitametra
pirmais pētījums par uzņēmumu konkurētspēju veikts 2011. gada maijā un jūnija sākumā, aptaujājot 591 nejauši izvēlētu uzņēmumu vadītāju un īpašnieku.

Vizualizācijas avots: Nordea vitametrs

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra