Citas ziņas

Liepājā koks uzkritis uz pagalmā atstātas automašīnas

, 15.01.2007

Jaunākais izdevums

Vētras dēļ cilvēki Liepājā nav cietuši – Centrālās slimnīcas traumpunktā pēc palīdzības šajā sakarā neviens nav vērsies, bet vētra pilsētā nogāzusi vairāk nekā 60 kokus, Db.lv informēja Liepājas domes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls.

Vētras dēļ būtiski transporta kustības traucējumi vai elektrības padeves pārtraukumi Liepājā nav bijuši.

Naktī uz pirmdienu, kad Liepājā plosījās stiprs vējš, pilsētā ir izgāzts vairāk nekā 60 koku, apmēram desmit pilsētas ielu apgaismes stabu un daudzviet – arī žogi.

Vētra apmēram 100 kvadrātmetru platībā ir norāvusi Latviešu biedrības nama jumtu Rožu laukuma un Pumpura iela stūrī.

Vienā gadījumā koks ir uzkritis uz mājas pagalmā atstātās vieglās automašīnas.

Dažāda rakstura un pakāpes postījumi ir nodarīti apsaimniekošanas uzņēmuma Vecliepāja apsaimniekotajiem namiem. Postījumus, ko vētra nodarījusi Jaunliepājas un Karostas rajona dzīvojamam fondam, namu apsaimniekošana uzņēmumi šobrīd vēl apzina un novērtē.

Vētra ir postījusi jūras krastu pie pilsētas attīrīšanas iekārtām. Tur apmēram 30 metru garumā daļēji izskaloti 2005. un 2006. gadā būvētie krasta nostiprinājumi.

Visā pilsētā kritušo koku un nolauzto zaru novākšanā Komunālā pārvalde ir iesaistījusi uzņēmumus SIA Tranzīts L, Liepājas labiekārtošanas sabiedrību un pašvaldības aģentūras Nodarbinātības projekti strādniekus.

Kur tas operatīvi nepieciešams, postījumu likvidēšanu veic arī namu apsaimniekošanas uzņēmumi Vecliepāja, Jaunliepāja un Karosta. Karostā, piemēram, Atmodas bulvārī 14 B, krītošs koks ir izsitis dzīvojamās mājas logu stiklus. Namu pārvalde šos bojājumus jau ir novērsusi.

Kā informē Latviešu biedrības nama direktore Vita Hartmane, šobrīd strādnieki veic biedrības nama jumta pagaidu remontu, lai novērstu ūdens iekļūšanu bēniņu telpās un otrā stāva telpās. Vētrā cietusi neremontētā jumta daļa, kas saglabājusies vēl no laika, kad namā saimniekoja padomju armijas daļas. Nodarīto zaudējumu apjoms vēl tiek aprēķināts.

Vētra ir nodarījusi zaudējumu pilsētas zaļajai rotai. Tagad no milzīgās kastaņas, kas aug Graudu un Jūras ielas skvērā, palikuši fragmenti. Stumbra un vainaga lielāko daļa aizvadītās nakts vētra ir nolauzusi.

Parastā zirgkastaņa, kas aug šajā centra daļas skvērā, ir viens no pilsētas un Latvijas dižkokiem, kas reģistrēts gan pilsētas, gan arī Latvijas dižkoku sarakstā. Koka apkārtmērs 1, 3 metru augstumā bija 3,83 metri. Kastaņas uz dižkoka titulu var pretendēt, kad tās apkārtmērs ir trīs metri, skaidro Vides daļas vadītāja Dace Liepniece.

Gada laikā šāda izmēra koks spēj saražot apmēram divas tonnas skābekļa un absorbēt aptuveni 1,5 tonnas ogļskābo gāzi, putekļus un automašīnu izdalītās gāzes. Šis ir arī estētisks zaudējums – kastaņa ik pavasari vairākas nedēļas pilsētniekus un viesus iepriecināja ar milzīgu baltu un smaržīgu ziedu sveču piramīdu.

Lieli koki ir izgāzti arī Jūras un Radio ielas stūrī, Jūras ielas dzīvojamās mājas pagalmā, Klaipēdas ielas dzīvojamo māju iekšpagalmā, Jūrmalas parkā pie bērnu rotaļu laukuma un Kūrmājas prospekta galā, kā arī Vites ielā pie Gulbju dīķīša, Pulkveža Brieža ielā, Turaidas ielā, Zemgales ielā, Grīzupes ielā, Nākotnes ielā, 1905. gada ielā un citviet.

Vites ielā viens no kokiem – kastaņa – ir iegāzusies dzīvojamās mājas pagalmā, uzkrītot un sabojājot ne tikai žogu, bet arī pagalmā atstāto vieglo automašīnu.

Koki ir nolauzti arī pilsētas kapsētās, sevišķi cietusi Līvas kapsētas zaļā rota.

Zirņu ielā, Ozolu ielā, Riepu un Pulkveža Brieža ielā stiprais vējš ir nolauzis sešus pilsētas apgaismes tīklu stabus. To nomaiņu ar jauniem stabiem pirmdienas priekšpusdienā jau uzsācis uzņēmums SIA "CVS".

Stiprā vējā ir cietis Līvas kapsētas žogs, Piejūras slimnīcas žogs gar Pērkones ielu, kā arī žogs pie neapdzīvotas ēkas Kūrmājas prospekta un Vites ielas stūrī.

Naktī uz pirmdienu Liepājā ziemeļrietumu vēja ātrums brāzmās sasniedza 30 – 32 metrus sekundē, informē Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra. Visstiprākais vējš bijis Kurzemē, jūras piekrastē – Liepājā un Ventspilī.

14. janvārī plkst. 22.30 rietumu vējš Liepājas ostā sasniedza 33,8 metrus sekundē. Ūdens līmenis ostā pacēlās līdz 1,4 metru atzīmei, kas par 20 centimetriem pārsniedza kritisko līmeni, informēja ostas kuģu satiksmes drošības dienests.

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam Liepājā visbiežāk cilvēki ziņojuši par vētras noplēstiem jumtiem, uz ielām un ēkām uzgāztiem kokiem.

Liepājas pilsētas Dome atgādina, ka visos gadījumos, kas saistīti ar draudiem cilvēku drošībai, liepājnieki aicināti, pirmkārt, zvanīt pa ārkārtējo situāciju tālruni 112. Gadījumos, ja šis numurs ir aizņemts, liepājnieki var zvanīt Liepājas pašvaldības policijas dežurantam pa tālruni 34 20269.

Par vētras nodarītajiem postījumiem SIA Komunālā pārvalde aicina iedzīvotājus ziņot pa tālruni: 34 80778 (automātiskais atbildētājs) vai mobilo tālruni: 22011963.

Stiprs vējš Liepājā jau plosījās pagājušajā nedēļā – naktī uz ceturtdienu, 11. janvāri, un ceturtdienas rītā, kad vēja ātrums Liepājas ostā sasniedza 29,8 metrus sekundē. Nemierīgi bija arī naktī uz sestdienu, 13. janvāri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Glābēji novākt vēja nolauztos kokus devušies 80 reizes

Gunta Kursiša, 23.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā diennaktī Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) glābēji 80 reizes devās izsaukumos, kas saistīti ar vēja radīto postījumu likvidēšanu.

Lielākā daļa šo izsaukumu bija no Rīgas un tās apkaimes. Kopumā 38 reizes ugunsdzēsēji glābēji atbrīvoja ceļa braucamo daļu no vēja nolauztiem kokiem.

Deviņos gadījumos ugunsdzēsēju glābēju palīdzība bija nepieciešama, lai atbrīvotu automašīnas, kurām bija uzkritis koks. Šādi izsaukumi tika saņemti no Vecumnieku ielas, Zemes ielas, Kr. Barona ielas, Zolitūdes ielas, Daugavgrīvas ielas, Stirnu ielas, Tēraudlietuves ielas un Maskavas ielas Rīgā. Savukārt, Rīgā, Krustpils ielā vēja nolauzts koks bija uzkritis uz mikroautobusa, Db.lv informēja VUGD pārstāve Viktorija Šembele.

Tāpat spēcīgais vējš vakar vakarā kādai Rīgas baznīcai atrāva jumta konstrukcijas daļu. Spēcīgajā vējā nedaudz cietis arī Laimas pulkstenis, kuram vējš atrāva reklāmas nosaukumu, un tādēļ glābēji to noņēma pavisam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Andra Jansona vadībā no nelielas manufaktūras Daiļrade koks ir kļuvis par vienu no lielākajiem un veiksmīgākajiem mēbeļu ražotājiem Latvijā.

Tobrīd Andris Jansons saņēmis piedāvājums strādāt par Daiļrades ražošanas vadītāju. «Pēkšņi es vairs nerakstīju disertāciju, bet biju atbildīgs par 3000 cilvēkiem. Tomēr tirgus bruka, un uzņēmums putēja ārā. Daiļrade tika sadalīta un privatizēta, un uz trīs suvenīru ražošanas cehu bāzes tika nodibināts Daiļrade koks. Sākām no nekā, atstrādājām Daiļrades parādus, ražošanai pievienojām tirdzniecību, spērām soli pa solim un tagad esam viens no lielākajiem mēbeļu ražošanas uzņēmumiem.»

Uzņēmējs ir pārliecināts, ka deviņdesmitajos biznesam gājis vēl grūtāk nekā šodien. «Bija pieejami tikai īstermiņa kredīti ar 30-40 % likmi. Ņēmām kredītus, pirkām iekārtas, investējām ražošanā, pēc tam pārkreditējāmies, pirkām jaunas iekārtas. Katrs solis bija avantūristisks, tomēr ar aprēķinu apakšā. Mums bija skaidrs, ka gribam to darīt, un, ja gribam, tad vajadzētu sanākt.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā patlaban nopērkamas trīs veidu hibrīdautomašīnas - Toyota, Lexus un Honda, liecina autotirgotāju sniegtā informācija. Par to, cik maksā šādas automašīnas, ar ko tās atšķiras no parastajām automašīnām un kuri Latvijas uzņēmēji jau iegādājušies hibrīdautomašīnas darba vajadzībām, lasiet Db.lv sagatavotajā apskatā.

Papildināts ar uzņēmuma TRIĀLS komentāru.

(Video, kurā Wess Motors Automašīnu pārdevējs Raimonds Buls stāsta par hibrīdautomašīnu darbības tehnoloģiju un skaidro, kādas ir šo automašīnu priekšrocības - raksta beigās.)

Uz jautājumiem atbild WESS Motors (Toyota un Lexus pārdevējs) Reklāmas nodaļas vadītāja Jana Šilvane:

- Vai Latvijā ir iespējams iegādāties Lexus un Toyota hibrīdautomašīnas?

Jā, Latvijā var iegādāties gan Toyota, gan Lexus hibrīdauto: Toyota Prius, Lexus RX400h, Lexus GS450h un jūlijā vai augustā Latvijā būs nopērkams vēl viens Lexus hibrīdauto - lielais sedans LS600h.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Vēja dēļ Rīgas centrā no ēkas birst apmetums

LETA, 28.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stiprā vēja ietekmē šodien Rīgā, no ēkas Merķeļa ielā 8, ir nobirušas fasādes apmetuma daļas.

Kā informēja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) preses pārstāve Viktorija Šembele, pirms plkst.11 uz glābšanas dienestu zvanīja kāds iedzīvotājs, kurš ziņoja, ka no ēkas Rīgā, Merķeļa ielā, krītot akmeņi.

Kā novēroja aģentūra LETA, no mājas, kas atrodas blakus Rīgas cirkam, uz ietves ir nokritušas fasādes apmetuma daļas. Šajā vietā arī iepriekš stipra vēja laikā uz trotuāra ir kritis apmetums.

Patlaban notikuma vieta ir norobežota.

Kā ziņots, šodien plkst.10.15 VUGD saņēma 100.izsaukumu saistībā ar stiprā vēja radītajiem postījumiem. Pirmais šāda veida izsaukums tika saņemts vakar ap plkst.14, pastāstīja Šembele.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes kompānija DAF Trucks sasniegusi vēsturiski lielāko tirgus daļu, uzņēmumam kļūstot par otru lielāko kravas automašīnu zīmolu Eiropā. Uzņēmums būtiski stiprinājis savas pozīcijas arī Baltijas valstīs. Pērn kravas automašīnu ražotājs DAF, kura ražotne atrodas Eindhovenā, nosvinēja 90 gadu jubileju.

Panākumus gūt palīdzējis arī Centrako – oficiālais DAF pārstāvis Lietuvā un Latvijā. Centrako piedāvā visu nepieciešamo kravas automašīnām un piekabēm, pārdod jaunas un lietotas kravas automašīnas, nodrošina garantijas un pēcgarantijas servisu, kā arī, pateicoties veiksmīgai sadarbībai ar DAF rūpnīcas servisu, piedāvā gan jaunas, gan lietotas oriģinālās rezerves daļas. Tieši Centrako ieguva Zelta balvu 2019 par kravas automašīnu pārdošanas sasniegumiem.

Līderu izvēle

2019. gada pirmajos mēnešos DAF zīmols līdz ar Volvo un Scania stiprinājis savas pozīcijas Latvijas tirgus līderu trijniekā. 2018. gadā Latvijas kravu pārvadātāji papildināja savus autoparkus ar 346 DAF XF 480 FT kravas automašīnām ar pilnu masu, sākot no 16 tonnām, tādējādi zīmola tirgus daļu palielinot līdz 19%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Biznesa vieta: Baložu iela - Āgenskalna miera osta

Linda Zalāne, 14.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mierīgajā un klusajā Baložu ielā pārsvarā atrodas senas koka dzīvojamās mājas. Tomēr dažas apdzīvo arī uzņēmumi.

750 metru garā Baložu iela Rīgā sākas Slokas un Vasaras ielas krustojumā, bet beidzas – krustojumā ar Āgenskalna ielu. Pa vidu to pārrauj viena no Rīgas intensīvākās satiksmes maģistrālēm – Kalnciema iela. Baložu ielai piemīt savs šarms – koka ēkas piešķir tai īpašu atmosfēru, atzīst DB uzrunātie uzņēmēji. Pārsvarā tur bāzējas uzņēmumi, kuriem intensīva garāmgājēju plūsma nav tik svarīga. Izņēmums ir ekolietu veikals Weleda, taču arī uz to klienti braucot mērķtiecīgi un atzinīgi novērtējot iespēju ielas malā bez maksas atstāt automašīnu.

Moto cienītājiem

Baložu ielas sākumā otro elpu pēc rekonstrukcijas ieguvusi reiz pussabrukusi koka ēka – nepilnu gadu tur darbojas viesnīca Two Wheels, kas īpaši mērķēta uz motobraucējiem. Par to liecina arī pie ēkas namdurvīm novietotais koši zaļais blakusvāģis. «2012. gada septembrī ar vīru atgriezāmies no Amerikas, ko apceļojām ar motocikliem. Šājā laikā bijām apmetušies vairākās nelielās, īpaši motobraucējiem draudzīgās viesnīcās. Radās doma, ko tādu izveidot Latvijā,» stāsta viesnīcas Two Wheels direktore Agnese Sila. Pārdaugava izvēlēta praktisku apsvērumu dēļ – tuvāk mājām. Internetā ģimene atradusi sludinājumu, ka Baložu ielā par, viņuprāt, adekvātu summu pārdod koka māju. Tā gan bijusi ļoti sliktā stāvoklī, un vairāki uzņēmēju uzrunātie eksperti ieteikuši to nojaukt līdz pamatiem. «Tikai viens saskatīja potenciālu šo māju atjaunot un pielāgot viesnīcas vajadzībām. Ēkas iekštelpās kā dizaina akcentu saglabājām mājas vēstures liecības – durvis, vecām tapetēm klātas sienas, pat degušu koka dēli. Rekonstrukcijas laikā varēja redzēt, ka ēka celta no nekvalitatīviem materiāliem. Piemēram, sienās kā būvmateriāli izmantoti koka kastu dēļi ar visu marķējumu,» stāsta A. Sila. Apmēram 70% viesnīcas klientu esot ārvalstu viesi no Krievijas, Eiropas valstīm. Ārvalstu viesnīcu rezervēšanas portālos uzņēmums pozicionējot sevi kā motobraucēju viesnīcu, kur ēkas iekšpagalmā aiz slēgtiem vārtiem iespējams novietot spēkratus, tiem īpaši izveidota arī nojume. Protams, šeit iegriežoties arī studenti un tūristi, kuri ceļā devušies vien ar nelielu mugursomu plecos. «Atrašanās vieta piesaista klientus – esam pa ceļam no lidostas. Arī uz pilsētas centru var nokļūt gan ar sabiedrisko transportu, gan šķērsojot Vanšu tiltu kājām,» pozitīvās lietas akcentē A. Sila. Vienīgais mīnuss esot fakts, ka ne visiem izdodas viesnīcu viegli atrast. Par spīti tam, ka vietējiem Baložu iela un netālu esošais Kalnciema kvartāls ir labi zināma vieta, pārsvarā visi sākotnēji dodoties uz to ielas posmu, kas atrodas otrpus Kalnciema ielai. «Atrodamies ielas sākuma posmā, kas ir mazāk zināma. Šeit arī nav daudz uzņēmumu. Blakus ir tikai frizētava, bet posmā līdz Slokas un Vasaras ielai ir vien privātmājas. Ārvalstu viesiem viesnīcas atrašana nesagādā problēmas. Viņi orientējas pēc kartes, tāpēc mēs tikpat labi varētu būt kā Bišu tā Puķu ielā,» skaidro uzņēmēja. Cerība esot, ka šis Baložu ielas posms attīstīsies un tiks renovētas arī citas koka ēkas. Šai vietai esot potenciāls – klusums un miers. It kā Rīgas centrā, bet sajūta kā laukos. «Ēkas iekšpagalmā jūtamies kā Dieva ausī. No ielas nekas nav redzams. Savukārt brīvdienās šeit ir pavisam klusi. Baložu ielā vēl varētu kādu veikalu vai kafejnīcu atvērt. Tiesa, šajā vasarā ēdināšanas nišu aizpildīsim arī mēs,» nākotnes plānus atklāj A. Sila.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir pabeigts Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) vēsturiskā Tetera nama, Brīvības ielā 61, Rīgā apsekojums un saņemtais atzinums apstiprinājis - ēkas pagalma pārsegums ir neapmierinošā tehniskā stāvoklī un ēkas pagalma ekspluatāciju līdz drošības risku novēršanai šobrīd jāpārtrauc.

Lai strādātu pie turpmākiem reāliem ēkas attīstības scenārijiem, nepieciešams lēmums par īpašuma tālāko pielietojumu un finansējuma avotu ēkas atjaunošanai, norāda VNĪ valdes priekšsēdētājs Renārs Griškevičs.

Kopējā ēkas stāvokļa sakārtošanai pēc provizoriskajām aplēsēm nepieciešami vairāk nekā 10 miljoni eiro.

Par ieguldījumu nepieciešamību Tetera namā VNĪ vērsis uzmanību jau iepriekš. Tā kā no ēkas kopējās platības – 8 552,80 m2, muzejam iznomāti tikai 690 m2 – gandrīz 92% ēkas platības ir neapdzīvota, ko VNĪ ilgstoši uztur namu ar nopietniem zaudējumiem. Kopš 2014. gada veikti ieguldījumi ēkas uzturēšanā, kārtējos remontdarbos un fasādes atjaunošanā 550 044.49 eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvija kā izņēmums Eiropā

Māris Ķirsons, 25.03.2021

Zviedrijas uzņēmuma Mitek Industries AB filiāles Mitek Baltic vadītājs Intars Dīcmanis.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koka izmantošanā būvniecībā Latvija ir sava veida izņēmums ne tikai Baltijā vai Ziemeļeiropā, bet faktiski visā Eiropā, kur no šī dabīgā materiāla būvē gan daudzstāvu ēkas, gan ražotnes, noliktavas un infrastruktūras objektus.

To intervijā Dienas Biznesam pauž Zviedrijas uzņēmuma Mitek Industries AB filiāles Mitek Baltic vadītājs Intars Dīcmanis. Viņš atzīst, ka koka izmantošanā būvniecībā Latvija krietni atpaliek no pārējās Eiropas un bez valsts politikas savu pozīciju tikai ar privāto pasūtītāju pūlēm un aktivitātēm mainīt nespēs. Par to diskutēja arī tiešsaistes konferencē Koka būvniecība Latvijā – attīstības iespējas un izaicinājumi, ko rīkoja Dienas Bizness sadarbībā ar Mitek Baltic un Viedo pilsētu klasteri. Tiešraide notika no Exupery Starptautiskās skolas jaunās koledžas ēkas, kas, tostarp, ir laureātu vidū konkursā Latvijas Būvniecības Gada balva 2020 kategorijā Koka būve.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dacia - zīmols uz viļņa

, 19.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

" 2007.gada pirmajos sešos mēnešos Dacia pārdošanas apjomi ir būtiski palielinājušies - 47 valstīs pārdotas vairāk kā 110 000 automašīnas;

" Paplašinot piedāvājumu klāstu ar Dacia Logan MCV un Dacia Logan Van, Dacia zīmols arvien lielāku popularitāti izkarojis Rietumeiropā;

" 2007.gadā Pitesti rūpnīca Rumānijā un Casablanca rūpnīca Marokā palielināja ražošanas apjomu, lai apmierinātu arvien pieaugošo pieprasījumu.

Pārdošanas apjoms turpina pieaugt

Dacia pārdošanas apjoms strauji turpināja pieaugt pēc Dacia Logan MCV un Dacia Logan Van laišanas apgrozībā 2007.gada sākumā. Jūnija beigās no kopēja Dacia pārdošanas apjoma 60% sastādīja Logan (pārdotas 74 928 automašīnas 47 valstīs), 35% - Logan MCV (32 943 automašīnas 29 valstīs) un 5% - Logan Van (3849 automašīnas Rumānijā un Bulgārijā). Straujākais pārdošanas apjoma pieaugums - 63,3% - vērojams Rietumeiropā, kur pārdotas 32 889 automašīnas. Dacia zīmolam šobrīd pieder 1,38% no pasažieru automašīnu tirgus Francijā (pārdotas aptuveni 15 000 automašīnas) un, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, tas ir par 30,8% vairāk. Līdzīga situācija vērojama arī Vācijā - 2007.gada pirmajos sešos mēnešos Dacia pārdošanas apjomi, salīdzinot ar to pašu periodu 2006.gadā, ir trīskāršojušies. Sevišķi strauju pārdošanas apjoma pieaugumu nodrošināja Dacia Logan MCV, kas tirgū parādījās 2007.gada februārī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apritējis gads, kopš Rīgā, Uzvaras bulvārī 7, Pulkveža Brieža ielā 12 un Jūrmalā, Jomas ielā 4 darbu sāka Elektrum elektroauto uzlādes stacijas.

Tajās tiek nodrošināta gan ierastās ātrās 50kW līdzstrāvas stacijas, gan pilsētai piemērotās vidēji ātrās jeb 22kW maiņstrāvas uzlādes iespēja. Uzlāde un norēķini šajās stacijās ir iespējami, izmantojot īpaši izveidoto mobilās lietotnes Elektrum uzlādes sadaļu. Pirmo reizi šāda lietotne no pašiem pamatiem tika izstrādāta tieši Latvijas tirgum. AS "Latvenergo" Elektrotransporta uzlādes tīkla attīstības vadītājs Ansis Valdovskis stāsta par to, kā pašlaik attīstās mūsu piedāvājums elektrisko transporta līdzekļu īpašniekiem. Viņš uzsver, ka ir ļoti iespējams – uz elektriskajām automašīnām pārsēdīsimies daudz ātrāk nekā domājam.

Pirms gada prognozējām, ka 2030. gadā Latvijā būs ap 30 000 elektrisko automašīnu. Kādu skaitu jūs prognozētu tagad, redzot, cik strauji notiek attīstība?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kokrūpniecības uzņēmums SIA «Gaujas Koks» 2018. gadā strādājis ar apgrozījumu 84,420 miljonu eiro apmērā, kas ir augstākais uzņēmuma sasniegtais apgrozījums kopš tā dibināšanas, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Salīdzinot ar 2018. gadu, SIA «Gaujas Koks» pērn palielinājis apgrozījumu par 35,5% jeb 21,582 miljoniem eiro. «Apgrozījuma pieaugumu galvenokārt sekmēja pieprasījuma pieaugums zāģmateriālu tirgūs, kas izteikti bija jūtams pārskata gada pirmajos trīs ceturkšņos,» sacīts SIA «Gaujas Koks» gada pārskatā.

Arī uzņēmuma peļņa pērn pieaugusi - tā bija 3,742 miljoni eiro, kas bija par 16% jeb 517 tūkstošiem eiro vairāk nekā 2017. gadā. Peļņas rādītāju izaugsmes tempus gan bremzēja augstā pieprasījuma izraisītais zāģbaļķu cenu pieaugums gada nogalē.

«Gaujas Koks» apgrozījuma kāpums Infogram 2018. gadā SIA «Gaujas Koks» turpināja iesāktos investīciju projektus, ieguldot uzņēmuma attīstībā 8,5 miljonus eiro, ko uzņēmums nodrošināja no savas pamatdarbības naudas plūsmas, nepiesaistot papildus finansējumu no bankām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Gaismas pils iekšdarbus apgrūtina laikus nenodrošinātie inženierkomunikāciju pieslēgumi

NOZARE.LV, 06.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) iekšdarbu veikšanu apgrūtina LNB pasūtītāja - Kultūras ministrijas (KM) - laikus nenodrošinātā inženierkomunikāciju (apkures, kanalizācijas, elektrības) pieslēgšana ēkai, šodien žurnālistiem sacīja LNB būvdarbu vadītājs Valdis Koks.

«Līgumā, kas noslēgts ar Nacionālo būvkompāniju apvienību (NBA), nav paredzēts, ka NBA nodrošina ārējās infrastruktūras pieslēgšanu, tāpat kā iekšējo informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju pieslēgšanu. Objekta pasūtītājam KM ir jānodrošina šie pieslēgumi, lai būvnieki varētu turpināt darbu,» sacīja Koks.

Viņš skaidroja, ka siltumapgāde LNB ēkai pieslēgta tikai 2011.gada 6.decembrī, divus mēnešus vēlāk, nekā bija paredzēts. «Patlaban temperatūra LNB pirmajā stāvā jau sasniegusi plus 13 grādus, augšējos stāvos tā jau ir sasniegusi plus 16 grādus, bet mitrums telpās vēl ir augsts. Tur, kur mitrums atļauj, apdares darbi jau ir sākti,» skaidroja Koks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Būvēsim moderni - no koka!

Kristaps Ceplis, biedrības «Zaļās mājas» valdes loceklis, 14.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja, aptaujājot mūsdienu latviešus, viņiem tiktu lūgts iztēloties koka māju, liela daļa cilvēku, iespējams, iedomātos simtgadīgu guļbūvi no Brīvdabas muzeja. Daudziem ir siltas jūtas pret šīm senajām ēkām, tomēr vairums 21.gadsimta latviešu vēlas baudīt modernākas dzīves vides sniegtās iespējas. Ne velti mēs savulaik tā tiecāmies pēc kārtīga eiroremonta.

Vēsturiski, protams, koks ir bijis viens no senākajiem un Latvijas teritorijā arī izplatītākajiem būvmateriāliem, kas skaidrojams gan ar salīdzinoši vieglo koksnes apstrādi, gan arī plašo pieejamību. Līdz pat 20.gadsimta sākumam koks bija neapstrīdams būvmateriālu tirgus līderis, bet noteiktos tirgus segmentos, piemēram, privātmāju celtniecībā, koksnes kā būvmateriāla īpatsvars konkurējošo materiālu vidū saglabājās augsts daudz ilgāk.

18.gadsimta beigās iesākušās rūpnieciskās revolūcijas vēsmas sabiedrībai sāka dot jaunus materiālus - tēraudu, pēcāk arī dzelzsbetonu, plastmasu –, kas gadsimtu gaitā kļuva aizvien lētāki un pamazām izspieda koku no tā pozīcijām būvniecības tirgū. Koks joprojām bija nepieciešams, bet tā pielietojums ievērojami sašaurinājās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajās brīvdienās Liepājā vētras laikā konstatēti dažādi postījumi – lielākoties, lūstot kokiem vai koku zariem, bojāti transportlīdzekļi, taču iespaidīgākais vētras postījums Liepājā bijis ostas kravu pārkraušanas krāna apgāšana. Vētras dēļ cilvēki nav cietuši.

Spēcīgās vētras rezultātā Liepājas Ostas teritorijā apgāzies kravu pārkraušanas krāns, daļēji iekrītot kanālā.

Tāpat bojātas vairākas automašīnas - Liepājā, Reiņu Meža ielā, laika apstākļu dēļ automašīna Hyndai Terracan ir uzripojusi gružu konteineram. Saskrāpēts transportlīdzekļa bagāžas nodalījuma vāks. Savukārt Zemnieku ielā automašīnai VW Golf uzkrita nolūzis koka zars, bojājot transportlīdzekli. Vaiņodes ielā, Liepājā, laika apstākļu dēļ nolūzis koks un uzkritis uz automašīnas Sang Yong Musso, bojājot to.

Liepājā, M. Ķempes ielā, mājas pagalmā sautomašīnai Renault Megane Scenic vējš uzpūtis gružu tvertni, bet Aldaru ielā kāda vīrieša automašīnai VW Golf Variant uzgāzies koks, kā rezultātā bojāts transportlīdzekļa priekšējais vējstikls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Juliannas pagalmā Liepājā oktobra vidū durvis vēris street food bārs Grēēks.

««Grēēks» saknes cēlušās no «Grīkstrītas», ar kuru startējam izbraukumos dažādos festivālos, street food pasākumos, svētkos jau no šā gada pavasara. Saprotot, ka cilvēkiem patīk mūsu piedāvājums, šķita tikai loģiski, ka, noslēdzot sezonu, jāver vaļā stacionāra vieta. «Grēēks» patiesībā ir divas nozīmes, jo, skatoties mūsu logo, to var lasīt gan kā grīks (jo grieķu ēdieni, dzērieni), gan grēēks (jo šeit var arī kārtīgi pagrēkot),» pastāstīja viena no bāra izveidotājām Sintija Lukša.

Kopējās investīcijas SIA «Greeks» ir aptuveni 30 000 eiro (tajā skaitā gan «Grīkstrītā», gan «Grēēkā»).

Sākotnējā doma uzņēmējiem bijusi par Rīgu, taču paralēli tika izskatītas iespējas atvērt pirmo pastāvīgo vietu kādā no Latvijas lielajām pilsētām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Galvenās policijas pārvaldes Automašīnu zādzību apkarošanas nodaļas priekšnieks Andris Stūrainis Db.lv atklāj, kādas metodes autozagļi Rīgā un tās apkārtnē patlaban izmanto visbiežāk. Vai zināji, ka autozagļu aprīkojums nopērkams pat internetā?

Līdz ar tehnoloģiju attīstību arī autozagļu grupējumi, īpaši organizēti grupējumi, attīsta gan savas prasmes, kā nozagt automašīnu, gan arī tiek izgatavotas dažādas elektroniskas ierīces, ar kuru palīdzību iespējams neitralizēt automašīnas izgatavotāja rūpnīcā uzstādītās drošības sistēmas. Dažādu elektronisku ierīču izmantošana auto zādzībās ir viena no populārākajām metodēm autozagļu vidū, stāstīja A. Stūrainis.

"Šajā sakarā vēlos atzīmēt - neskatoties uz to, ka jau vairākus gadus automašīnu zādzību kopējais skaits Rīgā turpina samazināties, zagto automašīnu izlaiduma gadi ar katru gadu paaugstinās. Ja vēl pirms trim gadiem Rīgā visvairāk zaga automašīnas, kas ražotas līdz 1996.gadam - tas ir līdz brīdim, kad lielākie autoražošanas koncerni sāka uzstādīt elektroniskās drošības ierīces, tad tagad lielākā daļa nozagto automašīnu ir ražotas laika posmā no 1996. līdz 2002.gadam, turklāt lielākā daļa ir VW un Audi marku automašīnas. Veicot pie autozagļu grupējumiem atrasto ierīču pētījumus sadarbībā, piemēram, ar Autonamu, esam secinājuši, ka Audi un VW automašīnām ir diezgan pavāja uzstādītā drošības sistēma, runājot par automašīnām, kas ražotas no 1996. līdz 2002.gadam," skaidroja A. Stūrainis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā liecina pašmāju auto aizsardzības sistēmu uzstādītāja Autonams veiktie aprēķini, Latvijā šogad nozagti transportlīdzekļi aptuveni 5,7 miljonu eiro vērtībā. Pērn visa gada garumā tika nozagtas automašīnas par aptuveni 11 miljonu latu, Db.lv informēja SIA Autonams pārdošanas daļas vadītājs, valdes loceklis Edvīns Panders.

Saskaņā ar Autonams un LR Iekšlietu ministrijas datiem šī gada pirmajos septiņos mēnešos Latvijā kopumā nozagti 820 vieglie transportlīdzekļi. Zagļu vērtējumā vēl joprojām populārākās automašīnu markas ir VW un AUDI. Arvien biežāk tiek zagti jauni transportlīdzekļi, no kuriem šogad absolūtais līderis ir BMW X5.

Ja pērn visvairāk tika zagtas trīspadsmit līdz piecpadsmit gadus vecas automašīnas, tad šogad autozagļi pievērsušies nedaudz jaunākām mašīnām - pārsvarā 1998. un 1999. gada izlaiduma.

Edvīns Panders, Autonams pārdošanas daļas vadītājs: "Statistika liecina, ka tiek zagtas arvien vairāk tādas automašīnas, kuru vērtība pārsniedz 30 un 40 tūkstošus eiro. Šogad septiņos mēnešos ir nozagtas jau divdesmit divas 2006. un 2007.gada izlaiduma automašīnas. Līdz ar to zaudējumi īpašniekam un apdrošinātājiem kļūst ievērojami lielāki."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīdzinieki Zane un Reinis Maskavi saskata skaistumu tajā, ko citi uzskata par vecu un nevajadzīgu.

Viņi kokmateriāliem, kuri nokalpojuši savu laiku kā izejmateriāli ēku konstrukcijās, dod trešo iespēju un pārvērš tos Honey Furniture dizaina priekšmetos un mēbelēs.

Mīlestība pret seniem kokmateriāliem sākusies ar lēmumu iegādāties koka māju Bauskas pusē. Abi vēlējušies sākt ar rokām radīt lietas, jo iepriekš strādāja reklāmas nozarē, kurā, pēc viņu domām, svarīgs ir ātrums, bet rezultāts – gaistošs. «Izdegām, jo strādājām kaislīgi, ar visu sirdi, bet vienā mirklī visa bija par daudz. Nopirkām 1860. gadā celtu māju un nedēļas nogalēs braucām, lai sevi «izliktu», – rakām zemi, iztīrījām veco ābeļdārzu, gribējās plosīties. Tur bija jāiegulda liels darbs, bet tas mums deva iedvesmu,» stāsta R. Maskavs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Gaujas Koks vēlas kāpināt ražošanas efektivitāti, pievienojot zāģmateriāliem maksimāli augstu pievienoto vērtību

Db.lv, 31.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kokrūpniecības uzņēmuma SIA «Gaujas Koks» neto apgrozījums 2017.gadā salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu samazinājies par 7,5%, sasniedzot 60,838 miljonus eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma peļņa pēc nodokļu nomaksas bija 3,225 miljoni eiro, kas bija par 44,2% jeb 988 tūkstošiem eiro vairāk nekā 2016.gadā.

SIA «Gaujas Koks» pagājušajā gadā turpināja nodrošināt pilnu ražošanas ciklu no zāģbaļķa pirmapstrādes līdz gala produktam. Uzņēmums norāda, ka tas spēja strādāt ar peļņu un sasniegt apgrozījumu gandrīz 61 miljona eiro apmērā, «neskatoties uz neapmierinošo situāciju Latvijas darbaspēka tirgū, kura problemātika izteikti jūtama tieši reģionos», sacīts gada pārskata vadības ziņojumā.

Uzņēmumam ir divas rūpnīcas - viena Gulbenes novada Stradu pagastā un Jēkabpilī, bet 2017.gada septembrī uzņēmuma vadība pieņēma lēmumu atdalīt Gulbenes rūpnīcu, nododot ražotni saistītajam uzņēmumam SIA «Diana», kura lielākais īpašnieks ir SIA «Gaujas Koks» vienīgais īpašnieks Vitālijs Čmihovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Daiļrades receptes efekts

Māris Ķirsons, 11.09.2012

Daiļrade koks uzņēmumu grupas vadītājs Andris Jansons: «Inovatīvu ideju iedzīvināšana mēbeļu pārdošanā ārvalstu tirgotājiem, plašs produktu klāsts ir galvenie uzņēmumu grupas veiksmes receptes sastāvdaļas.»

Foto: Edmunds Brencis, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://www.db.lv/uploads/ck/images/IdejuMezs(1).png

Pēdējos gados, it īpaši ekonomiskās recesijas ietekmē arvien straujāk notiek izmaiņas mēbeļu tirdzniecībā, loģistikā un jo īpaši ražošanā. Dažādu segmentu mēbeļu ražotāji šajos pārmaiņu laikos ir izvēlējušies atšķirīgu stratēģiju un arī taktiku gan esošo pircēju noturēšanai, gan jaunu piesaistei. Lai arī bieži vien valda uzskats, ka augsta specializācija komplektā ar kvalitāti un cenu ir panākumu atslēga, tomēr Dailŗade koks grupa iezīmē citu veiksmīgas darbības ceļu – plašs iespējamo produktu loks, vairākas ražotnes, spēja ļoti ātri mainīt produktu sortimentu.

«Šobrīd nevar strādāt pa vecam, jo situācija rāda, ka savas pozīcijas tirgū ļoti strauji zaudē agrāko daudzu gadu desmitu tirgus līderi, viņu pozīcijām ļoti agresīvi uzbrūk jaunā paaudze – interneta veikali, tāpēc nepieciešama inovatīva pieeja gan ražošanai, gan tirdzniecībai,» secina Daiļrades grupas uzņēmumu (SIA Daiļrade koks, SIA Valmieras mēbeles, SIA Tukuma mēbeles) vadītājs Andris Jansons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Papildināta ar foto - Aizkrauklē par 5,8 miljoniem eiro uzbūvēta jauna šķeldas katlu māja

Žanete Hāka, 16.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizkrauklē siltumu februārī sāks piegādāt jaunā katlu māja, kuras 10 MW siltuma jaudu nodrošina atjaunojamie energoresursi – biomasa jeb šķelda, informē AS Citadele banka pārstāve Baiba Ābelniece.

SIA Seces koks 5,8 miljonus eiro vērto 650 kvadrātmetru lielās katlu mājas būvniecības un Aizkraukles siltumtrašu atsevišķu posmu rekonstrukcijas projektu īstenoja ar bankas Citadele atbalstu, kas no šīs summas piešķīra 4,2 miljonus eiro lielu kredīta finansējumu. Papildus ir piesaistīts Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras līdzfinansējums 2,8 miljonu eiro apmērā, pēc tā saņemšanas attiecīgi uzņēmumam būs iespējams samazināt kredīta atlikumu. Pārējais ieguldījums projektā ir SIA Seces koks līdzekļi.

Aprēķināts, ka SIA Seces koks pašvaldībai siltumu varēs pārdot par zemāku cenu, nekā pašreiz iedzīvotājiem par to jāmaksā. Būtiski, ka katlu māja darbosies ar tuvākajā apkaimē sagādātu šķeldu, kas palielinās pieprasījumu pēc darbaspēka tās sagādē. Šķeldu pamatā iegūst no nevērtīgās koksnes, tādējādi tiks veicināta gan mežu tīrīšana, gan zemniekiem būs papildu ienākumi no izcirsto krūmu pārdošanas, paredz SIA Seces koks valdes priekšsēdētājs Aigars Kalniņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Mana pieredze: Londonas koncepciju iedzīvina Liepājā

Monta Glumane, 17.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājnieks Dāvids Jansons, rīdzinieks Olafs Saulriets un viņa dzīvesbiedrene Elīna Zālīte Liepājā ir īstenojuši Londonā noskatītu ideju.

Viņu izveidotais WunderBar piedāvā kokteiļus savienojumā ar tā saukto street food. Bārs atvērts aizvadītā gada nogalē, bet ideja radusies pirms vairāk nekā gada. «Sēdējām kādā Liepājas restorānā, dzērām alu, skatījāmies uz tiem cilvēkiem, kas aiz bāra letes strādā, un Dāvids pateica – kā gribētos savu bāru! Manuprāt, Dāvids nepārspīlējot ir viena no Liepājas dvēselēm – viņš pazīst visus, un viņu pazīst visi. Mani šī ideja vairs nelaida vaļā, un es teicu, ka viņam ir jābrauc uz bārmeņu kursiem Rīgā. Savukārt mēs ar dzīvesbiedreni sākām domāt, kā īstenot ideju par bāra izveidi,» stāsta WunderBar valdes loceklis Olafs Saulriets. Bāra direktors un līdzīpašnieks D. Jansons neslēpj, ka pieredzes šajā jomā nav bijis. «Es tikai zināju, ka vēlētos atvērt bāru. Kā tas viss notiek? Ne mazākās nojausmas. Draugi varēja iedomāties, ka esmu šajā pusē bāra letei, bet ne otrpus. Viens no mūsu bārmeņiem – Edgars Riekstiņš – ir ar lielu pieredzi ne tikai Latvijā, bet pasaulē. Gan es, gan pārējie darbinieki no viņa daudz mācījāmies,» stāsta D. Jansons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Autonams: zagļi svētkus nesvin, bet turpina zagt

, 21.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētki ir laiks, kad cilvēki kļūst sirsnīgāki un bezrūpīgāki, tāpēc viņiem maldīgi šķiet, ka arī zagļi Ziemassvētku un Jaunā gada laikā dosies svinēt un tajā laikā nezags, norāda Autonams.

Autonams brīdina, ka tieši svētku laiku, kad cilvēki ilgstoši atstāj māju un auto bez uzraudzības, zagļi izmanto sev par labu. Tādēļ auto īpašniekiem būtu jāpievērš pastiprināta uzmanība sava auto drošībai, kā arī vietām, kur to atstāj, lai līdz ar svinību beigšanos tie nepaliktu bez automašīnas. Jāatceras, ka automašīnas zagļi mēdz nozagt arī no privātmāju pagalmiem.

Edvīns Panders, Autonams pārdošanas un attīstības direktors, valdes loceklis: „Svētku laikā cilvēki mazāk pievērš uzmanību savam īpašumam un bieži dodas atpūtā atstājot māju un arī auto bez uzraudzības. Auto zagļi sevišķi novērtē nepietiekami aizsargātas automašīnas, īpaši, ja tās atstātas nomaļās vietās. Tomēr arī plašais auto klāsts lielveikalu stāvlaukumos ir vilinošs un tiek izmantota iespēja, kamēr cilvēki iepērkas, gatavojoties svētkiem. Iezīmējas tendence, ka auto tiek nozagti pat no privātmāju pagalmiem, arī tad, ja mājās naktī guļ cilvēki.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzams, trešdien, 30. jūnijā Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas valdes sēdē izskatīs pirmpirkuma tiesības uz "Liepājas metalurga" nekustamās mantas - zeme un ēkas iegādi Liepājas SEZ vajadzībām.

Principā tas nozīmē darījuma starp valsti un turku investoriem izgāšanu, jo pārdošanas darījums noslēgts gan par kustamo, gan nekustamo mantu.

Darījuma fons

Šā gada 30. aprīlī SIA "FeLM", kas procesā pārstāv Latvijas valsts intereses, noslēdza līgumu par bijušā "Liepājas metalurga" elektrotēraudkausēšanas kompleksa kustamās un nekustamās mantas iegādi un izteica gatavību uzsākt darbību teritorijā, iepriekš pauda Turcijas uzņēmuma "Aslanli Metalurji" pārstāvji. Ir pilnībā izpildītas finanšu saistības atbilstoši līgumam. Proti, ir iemaksāta nauda un izteikta gatavība investēt 200 miljonus piecu gadu laikā. Investori pavasarī bija noslēguši rūpnīcas inventarizāciju kopīgi ar SIA "FeLM" un īpašums ir gatavs nodošanai. Tik tālu viss ir skaisti, atliek vien Liepājas SEZ pirmpirkuma tiesības uz zemi, kuras var izmantot un viss liecina, ka tās tiks izmantotas. Plašāk par darījumu db.lv rakstīja iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru