Pārtikas bizness ir stabils – cilvēki vienmēr ir ēduši un darīs to arī turpmāk, taču šī joma mainās, pieaugot laika vērtībai, ko var ietaupīt virtuvē

Gatavie pankūku un kūku mīklas maisījumi, ātri pagatavojamas nūdeles, marinēti vistas gaļas gabaliņi, ko atliek vien apcept, – visi šie produkti ir Lietuvas lauksaimniecības un pārtikas ražošanas uzņēmumu grupas KG Group atbilde tirgus tendencēm un pieprasījumam. «Mūsu stratēģija ir nodrošināt pilnu produkta ražošanas ciklu – no lauka līdz galdam,» saka Tautvids Barštis (Tautvydas Barštys), KG Group ģenerāldirektors. Viņš uzsver, ka ir daudz efektīvāk izaudzēt un pārstrādāt izejvielas vienā un tajā pašā valstī – tā tiek iegūts ekonomiski lielākais labums. Turpretī, ja izejvielas ir saražotas vai izaudzētas vienā valstī, bet gala produkts izgatavots citā valstī, nauda aizplūst no valsts un tiek radīts arī mazāk darbavietu. «Katrai valstij jācīnās par savām darbavietām,» uzsver uzņēmējs. KG Group nodarbina vairāk nekā 3000 darbinieku, un T. Barštis uzsver, ka biznesu neveido kompānijas, bet gan cilvēki.

KG Group – Kauno Grūdai, Vilniaus paukštynas un Kaišiadorių paukštynas – ir viena no ekonomiski spēcīgākajām biznesa apvienībām Lietuvā, uzskata grupas vadītājs. Šī gada prognozētais apgrozījums tai ir 489 miljoni eiro. Kompānijas kopumā pārstāv 11 biznesa lauksaimniecības un pārtikas ražošanas virzienus – septiņas ar graudaugiem saistītas uzņēmējdarbības jomas un četrus mājputnu gaļas biznesa virzienus. «Tirgus daļa dažādos tirgus segmentos ir atšķirīga. Miltu un miltu produktu, mājputnu gaļas, lopbarības ražošanā, graudu eksportā un mēslojuma un augu aizsardzības līdzekļu tirdzniecībā esam starp līderiem Baltijā. KG Group pieder vienīgā ātri pagatavojamo nūdeļu ražotne Baltijā, tāpat spēcīgā pozīcijā ir mūsu veterināro medikamentu bizness Lietuvā, Latvijā un Baltkrievijā,» uzskaita T. Barštis.

Ātri pagatavojamo nūdeļu nišā uzņēmums piedāvā zīmolus Sun Yan, Dorea Nature, Kauno Grūdai, kā arī ātri pagatavojamo auzu pārslu biezputru Activus.

KG Group mājputnu gaļas produktu bizness ietver vairākus virzienus – mazumtirdzniecību, svaigas gaļas, pusfabrikātu un dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu ražošanu. Kompānija strādā ar vairākiem zīmoliem – Vilniaus paukštynas, Kaišiadorių paukštynas, Pasaulio virtuvės, Virtuvės guru, Vištiena kitaip, Premium.

Visu rakstu Baro cilvēkus tuvu un tālu lasiet 9. decembra laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra