Pēdējo trīs gadu laikā pieprasījums pēc mazo alus darītāju alus ziemas sezonā aug straujāk nekā vasarā.

Salīdzinot ar 2010. gadu, pērn ziemas sezonā šo alus darītavu alus noiets auga pat divas reizes straujāk nekā vasarā. Valmiermuižas alus darītavas saimnieks Aigars Ruņģis ir pārliecināts, ka tendence turpināsies arī šī gada ziemā, jo Latvijā mainās alus patēriņa ieradumi ziemas sezonā.

«Oktobrī, kas ir pirmais šīs ziemas sezonas mēnesis, pieprasījums pēc Valmiermuižas alus ir audzis pat par 50%, salīdzinot ar oktobri pērn,» stāsta A. Ruņģis. Uzņēmējs šo ieradumu maiņu saistu ar vēlmi ziemas mēnešos baudīt izteiksmīgākas garšas buķetes pretstatā slāpju veldzēšanai vasarā. Latvijā alus baudīšana ir viena no jomām, kurā tuvojamies Eiropas alus tradīcijām. Tādēļ šobrīd mazajiem alus darītājiem Latvijā paplašinās iespēja attīstīt jaunas šķirnes ar bagātu garšas buķeti, kas veidotas īpaši ziemas mēnešiem.

Latvijas Alus darītāju savienības dati liecina, ka 2011. gadā aptuveni 9% no Latvijā realizētā alus apjoma izbrūvēja 10 mazās alus darītavas, kuru piedāvājumā ir tādi zīmoli kā Tērvetes alus, Bauskas alus, Piebalgas alus, Užavas alus, Brālis, Lido, Brūveris, Brenguļu alus, Krāslavas alus un Valmiermuižas alus.

Mazās alus darītavas pagājušā gada ziemas sezonā, kas ilgst no oktobra līdz martam, realizēja par 20% vairāk alus nekā 2010. gada ziemā. Vasaras sezonā no aprīļa līdz septembrim pieaugums bija 9%. Savukārt 2010. gadā ziemas sezonā tika realizēts par 14% vairāk alus nekā gadu iepriekš. Vasaras sezonā pieaugums bija 13%. 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra