Citas ziņas

Negrib pārvadāt gaisu

Maris Kirsons, [email protected], 67084410, 22.06.2007

«Šobrīd ekonomiski neizdevīgi no Latvijas uz Lietuvu ir vest, piemēram, betonēšanai paredzētos armatūras sietus, jo daļa šīs kravas ir gaiss,» tā a/s valdes priekšsēdētājs Aleksejs Gogunovs.

Foto: Eva Šavdine, DB

Jaunākais izdevums

Metāla tirdzniecības un metālapstrādes a/s Severstaļlat, investējot 1 milj. eiro, nolēmis izveidot armatūras izstrādājumu ražotni Lietuvā.

"Šobrīd visi dokumenti ir iesniegti a/s Severstaļlat meitas uzņēmuma Lietuvā Armet reģistrācijai šīs valsts Uzņēmumu reģistrā," stāsta a/s Severstaļlat valdes priekšsēdētājs Aleksejs Gogunovs. Viņš norāda, ka tas ir a/s pirmais meitas uzņēmums - ražotājs aiz Latvijas robežām. Sākotnēji Armet nodarbosies tikai ar metālu tirdzniecību, bet trīs mēnešu laikā tiks uzstādītas armatūras izstrādājumu ražošanai nepieciešamās iekārtas un uzsāka šīs produkcijas ražošana Lietuvas tirgum. "Lietuvā celtniecības tirgus, kurā nepieciešami armatūras izstrādājumi, ir lielāks nekā Latvijā un līdz ar to ir liels pieprasījums pēc šāda veida izstrādājumiem, it īpaši nemitīgi augoša tirgus apstākļos," skaidro A. Gogunovs. Viņš norāda, ka līdz šim armatūras izstrādājumi no Latvijas ražotnes - no a/s Severstaļlat meitas kompānijas SIA Armatūras servisa centrs - uz Lietuvu, ja arī notikušas kādas piegādes, tad ne lielos apmēros. Turklāt a/s Severstaļlat Lietuvas tirgū ir jau pārstāvēta ar vairākiem metāla izstrādājumiem un produktiem, bet tagad šis piedāvājumu klāsts tikšot būtiski palielināts.

Grib 25 % tirgus

"Divu gadu laikā plānots, ka Armet Lietuvā armatūras izstrādājumu tirgū iegūs 20 - 25 %," norāda A. Gogunovs. Viņš atzīst, ka tirgus iekarošana balstās ne tikai uz kopējā Lietuvas tirgus izaugsmi, bet arī uz tirgus pārdales rēķina. Pēc Lietuvas biznesa avīzes Verslo zinios žurnālistu teiktā, valstī darbojas vairākas kompānijas, kuras nodarbojas ar armatūras izstrādājumu ražošanu, un kā šo tirgu ietekmēs Severstaļlat ienākšana, esot grūti prognozēt.

Ekonomiski izdevīgāk

Pēc A. Gogunova teiktā, daudz lielāks ekonomiskais efekts ir no armatūras produktu ražotnes Lietuvā, jo tā ir tuvāk potenciālajiem klientiem un arī ātrāk varēs reaģēt uz pasūtītāju vēlmēm. "Šobrīd ekonomiski nav izdevīgi no Latvijas uz Lietuvu vest, piemēram, betonēšanai paredzētos armatūras sietus, jo daļa šīs kravas ir gaiss," secina A. Gogunovs. Viņš norāda, ka līdz šim kompānija ir vadījusies pēc principa, ka Lietuvā tiek tirgoti tie metālizstrādājumi, kurus izdevīgi tirgot no Latvijas, taču tagad šis princips tiek mainīts. Meitas kompānijā nodarbinās 25 strādājošos.

Investē arī Latvijā

Plānotas arī nopietnas investīcijas Severstaļlat metālapstrādē. Pēc A. Gogunova teiktā, pašlaik izstrādes stadijā esot vairāki projekti, kuri varētu tikt uzsākti realizēt jau nākamgad. Taču pavisam nesen tika uzstādīta moderna cauruļu griešanas līnija, kas ļauj uzņēmumā saražotās caurules sagriezt pēc klientiem nepieciešamiem izmēriem un tādējādi gūt lielākus ienākumus un arī peļņu. "Šī automatizētā griešanas iekārta izmaksāja apmēram 0.4 milj. Ls un ļauj apiet Skandināvijā bāzētos metāla cauruļu griešanas servisa centrus," uzsver A. Gogunovs. Viņš norāda, ka šogad metālapstrādes ienākumi tiek lēsti ap 50 milj. Ls, kamēr 2006. gadā bijuši 28 milj. Ls. 2007.gadā a/s Severstaļlat plānotais apgrozījums ir 135 milj. Ls, kas būtu par aptuveni 12 procentiem lielāks salīdzinājumā ar 2006.gada apgrozījumu (119,5 milj. Ls). "Skaidrs, ka labi finansiālās darbības rādītāji ir 1. un būs arī 2. ceturksnī, taču kādi tie būs 4. ceturksnī, grūti prognozēt, it īpaši saistībā ar valdības inflācijas apkarošanas plānu," secina A. Gogunovs.

Pareizs lēmums

"Tas ir pareizs lēmums - tādu telpiski ietilpīgu produktu kā armatūras izstrādājumu ražotnes izveidošanu Lietuvā," secina Mašīnbūves un metālapstrādes rūpniecības uzņēmēju asociācijas valdes priekšsēdētājs Vilnis Rantiņš.

Viņš atzīst, ka, izvietojot šādu ražotni tuvāk patērētājam, var gūt vislielāko atdevi. Turklāt Lietuvas celtniecības tirgus ir daudz lielāks nekā Latvijā un arī nosacījumi šajā dienvidu kaimiņvalstī ražotājiem esot labāki nekā Latvijā. Pēc V. Rantiņa domām, Severstaļlat ir pāraudzis Latvijas robežas un agrāk vai vēlāk kāda ražotne bija jāatver kādā citā valstī. Vairāki citi aptaujātie uzņēmēji uzskata, ka tādu Latvijas rūpnieku kā Severstaļlat un Latvijas Finieris ražotņu izveide Lietuvā lauzīs stereotipu, ka Latvijā strādā daudz kompāniju no Lietuvas, kamēr pretējā virzienā tikai daži.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Suns ir gluži kā ģimenes loceklis, tāpēc loģiski, ka četrkājainie draugi bieži tiek ņemti līdzi izbraucienos. Neatkarīgi no tā, vai mīlulis dodas garā ceļojumā vai to nepieciešams aizvest līdz pāris kvartālu attālumā esošai veterinārajai klīnikai, vienmēr jāparūpējas par suņa drošu pārvadāšanu. Lasi un uzzini, kādas ir opcijas, suni pārvadājot dažādos transportlīdzekļos!

Pārvadāšana automašīnā

Ļoti iespējams, ka suns visbiežāk tiks pārvadāts tieši ar automašīnu. Diemžēl visai bieži iespējams redzēt suņus, kuri braukšanas laikā ir izliekušies pa logu, brīvi pastaigājas pa salonu vai pat sēž šofera klēpī. Tas pavisam noteikti nav veids, kā pārvadāt suni. Pirmkārt, suns gan tieši, gan netieši var izraisīt bīstamu situāciju vai avāriju, piemēram, bloķējot redzamību vai ielienot pie pedāļiem. Otrkārt, atgadoties ceļu satiksmes negadījumam, sekas šādos gadījumos var būt ļoti smagas vai pat letālas. Un – ne tikai sunim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kad datu centru dzesē mamma daba. Air-to-air free cooling metode

Miks Stūrītis, www.citrus.lv, SIA Citrus Solutions valdes priekšsēdētājs, 02.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vasaras nav visparedzamākās un vienmēr vispiemīlīgākās no laika apstākļu viedokļa, bet, kad runa ir par datu centru dzesēšanu, tad mūsu vēsais klimats ir gana pateicīgs. Ārējās vides temperatūras izmantošana jeb air-to-air free cooling ir tikai viens no datu centru dzesēšanas veidiem, bet šobrīd tas ir viens no inovatīvākajiem risinājumiem un piedzīvo savu zvaigžņu stundu gan Eiropā, gan Amerikā. Galvenā priekšrocība šim dzesēšanas veidam ir ārkārtīgi zemās lietošanas izmaksas, kas ļauj iegūt līdzekļu ekonomiju ilgtermiņā, turklāt šāds dzesēšanas veids ir viens no videi draudzīgākajiem.

Vispirms jau jāsaka, ka pastāv divas – un visai fundamentāli atšķirīgas – iespējas, kā šo metodi pielietot datu centru dzesēšanai. Viena no iespējām – ielaižot āra gaisu datu centra telpās, to dzesējot vai nedaudz uzsildot. Otrs variants – āra gaiss tiek laists caur siltummaini, kurā temperatūra tiek nodota no āra gaisa uz datu centra gaisu. Āra gaiss netiek novadīts uz datu centra telpu, bet tiek padots uz āru. No tā arī izriet nosaukums air-to-air free cooling, jo pārsvarā dzesēšanas procesā tiek izmantots tikai aukstais āra gaiss, kas ir par brīvu, kā zināms.

Pirmais air-to-air dzesēšanas veids šobrīd piedzīvo savu popularitātes vilni Eiropā un Amerikā, taču tā izmantošanai ir zināmi ierobežojumi. Viens no ierobežojumiem ir mitrums. Ir vietas, kur vidējais mitruma līmenis gadā ir ļoti augsts. Un nemaz nav tālu jāmeklē. Paveramies pa logu. Kas tad tur notiek? Slapjš sniegs, lietus, mitrums. Tādi apstākļi kā pie mums, Baltijas valstīs vai Skandināvijā, diktē savus noteikumus un saka – nē, mums neder air-to-air metode, kur datu centra telpās gaisu ielaiž no āra. Šādos klimatiskos apstākļos šis risinājums nav izmantojams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā veido starptautisku filtru ražošanas nozares inovāciju un kompetenču centru

Tīra gaisa nozīme telpās – rūpnīcās, birojos, skolās, slimnīcās un citur ­– augstu vērtēta vienmēr, taču līdz ar Covid-19 pandēmijas izplatību nepieciešamība pēc tīra un svaiga gaisa kļuvusi vēl aktuālāka. Un viens no efektīvākajiem instrumentiem tīra gaisa nodrošināšanai telpās ir ventilācijas sistēmas, kuru neatņemama sastāvdaļa ir dažādu veidu gaisa filtri.

Latvijā jau 15 gadus darbojas uzņēmums Dinair Filton, kas šajā laikā kļuvis par vienu no vadošajiem filtru ražošanas uzņēmumiem Eiropā. Par uzņēmuma ikdienu un gana ambiciozajiem nākotnes plāniem saruna ar Dinair Filton vadītāju Aldi Cimošku.

Iesākumā, lūdzu, pastāstiet par uzņēmuma vēsturi – kas ir Dinair Filton?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravu ekspedīcijas uzņēmums UAB „Linėja Transport”, kas šogad svin desmit gadu jubileju, ir paspējis no neliela uzņēmuma kļūt par vienu no lielākajiem šāda veida uzņēmumiem Baltijas valstīs un neslēpj savas ambīcijas kļūt par nozares līderi.

UAB „Linėja Transport”, kas atteicās pārvadāt tālsatiksmes kravas un nolēma koncentrēties uz pārvadājumiem Baltijas valstīs un Polijā, viegli atrod klientus, kurus apmierina ne tikai pārvadājumu cena, bet arī apkalpošanas kvalitāte.

Lietuvā dibinātajam uzņēmumam UAB „Linėja Transport” pirmajā pastāvēšanas gadā savas valsts tirgū kļuva par šauru, tāpēc sāka paplašināties kaimiņvalstu tirgos. Latvijā viņi drīz atrada klientus, kuri novērtēja viņu pakalpojumu cenas un kvalitāti.

Saņemiet atbildi vienā mirklī

SIA „Agrochema Latvia” loģistikas nodaļas vadītājs Jānis Skripčenoks stāsta, ka viņu uzņēmums katru gadu no Lietuvas ieved vairāk nekā 70 tūkst. tonnu kravas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Velosipēdus sabiedriskajā transportā varēs pārvadāt bez ierobežojuma un bez maksas

Elīna Pankovska,Sanita Igaune, 22.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvākajā laikā Rīgas sabiedriskajā transportā velosipēdus varēs pārvadāt bez ierobežojuma un bez maksas. Rīgas domes Satiksmes un transporta komiteja izskatīs jautājumu par izmaiņām Pasažieru pārvadāšanas noteikumos, kas ļaus pārvadāt velosipēdus sabiedriskajā transportā bez ierobežojuma.

«Apspriežot velosipēdu pārvadāšanu ar Rīgas satiksmes speciālistiem, esam secinājuši, ka uzstādīt tā saucamos «ragus» sabiedriskā transporta ārpusē, lai uz tiem varētu novietot velosipēdus, ir pārāk dārgi un tie nav ērti lietošanā. Apsverot visus iespējamos variantus, esam nolēmuši atļaut pārvadāt velosipēdus sabiedriskajā transportā bez ierobežojumiem,» norāda Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs.

Jāmin, ka šobrīd velosipēdus sabiedriskajā transportā atļauts pārvadāt tikai iepakotā veidā. Savukārt līdz ar izmaiņām noteikumos šis ierobežojums tiks atcelts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ceļojumu aģentūras: Jaunajās Bombardier lidmašīnās varēs ērti pārvadāt lielu skaitu pasažieru

Nozare.lv, 13.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas lidmašīnu ražotāja Bombardier jaunās sērijas lidmašīnās varēs ērti pārvadāt lielu skaitu pasažieru lielos attālumos, uzskata ceļojumu aģentūras.

Ceļojumu aģentūras Astra Tūre direktors Aleksandrs Boļšakovs uzskata, ka Bombardier jaunās sērijas CSeries lidmašīnu iegāde būs ieguvums gan ceļojumu aģentūrām, gan klientiem, gan Latvijas nacionālajai lidsabiedrībai AS Air Baltic Corporation (airBaltic).

«Tās ir modernas lidmašīnas, kas patērē maz degvielas un var pārvarēt lielus attālumus [5463 km], kā arī pārvadāt pietiekami lielu skaitu pasažieru [lidmašīnās ir 100 - 149 sēdvietas]. Šie rādītāji ir svarīgi, plānojot ceļojumus gan tiešajos reisos, gančārterreisos,» pastāstīja Boļšakovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Bastīlijas ieņemšanas svētkos Francija tiks pie jaunākās Airbus militārās lidmašīnas

Gunta Kursiša, 26.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies desmit gadus ilgais Airbus Military darbs pie jaunā militārā lidaparāta A400M Atlas, kura ražošanu atbalstīja septiņas Eiropas valstis – Beļģija, Francija, Vācija, Luksemburga, Spānija, Turcija un Lielbritānija.

Kopumā jaunā lidaparāta izveidošanas programma izmaksāja 20 miljardus eiro.

Pirmais lidaparāts tiks piegādāts Fracnijai 14. jūlijā valsts nacionālajos svētkos – Bastīlijas ieņemšanas dienā.

Airbus A400M spēj izpildīt trīs dažādu tipu uzdevumus – piedalīties taktiskās militārās misijās, veikt stratēģiskas misijas un loģistikas uzdevumus, kā arī kalpot kā degvielas pārvadātājs pa gaisu. Līdz maija beigām no dažādām pasaules valstīm lidmašīnu ražotājs saņēmis 174 A400M iepriekšpasūtījumu, liecina informācija Airbus mājas lapā.

Pats lidaparātu ražotājs norāda, ka A400M ir «ideāls lidaparāts, kas piemērots militārām un civilām misijām». Airbus militārās lidmašīnas piegādes plānots uzsākt šogad.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ir jāsadarbojas ar Krieviju. Mums ir jābūt atvērtiem Krievijas investīcijām ostās. Lai šie kravu īpašnieki, vai viņi ir Krievijas vai Baltkrievijas uzņēmēji, investētu mūsu ostās un izveidotu savus termināļus. Un tad viņi nepieļaus, ka šie termināļi stāv tukši,» intervijā saka bijušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss

Nav noslēpums, ka Latvijas ekonomika un it īpaši tādas nozares kā tranzīts, gaida Rietumu un Krievijas attiecību uzlabošanos, cerot, ka uzlabosies arī ekonomiskā sadarbība. Kā šajā aspektā vērtējat Helsinkos notikušo ASV prezidenta Donalda Trampa un Krievijas prezidenta Vladimira Putina tikšanos?

Neapšaubāmi, ka «tirdzniecības kari» ne pie kā laba nav noveduši. Protams, ka ASV un Eiropas Savienības attiecības ar Krieviju ir ļoti ietekmējušas mūsu valsti. Ja raugāmies uz tranzīta nozari, tajā ir būtisks kritums par 30% pēdējo gadu laikā, kas ir saistīts ar šiem «ekonomiskajiem kariem». Tāpat cietusi ir pārtikas nozare. Tāpēc jebkura attiecību uzlabošanās starp ASV un Krieviju nāk Latvijai tikai par labu. Ekonomiskajai sadarbībai, Latvijas ekonomikai tā ir laba ziņa. Mēs esam saistīti ar globālo ekonomiku un neesam atrauti no globālās politikas. Krievija joprojām ir būtisks mūsu tirdznieciskais partneris un tāds vienmēr arī būs. It īpaši tranzīta jomā, kuru attīstīt mums īsti pat nav citas iespējas kā vien sadarbībā ar Krieviju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vāc parakstus «par tīra gaisa nodrošināšanu Rīgā», ierobežojot autotransportu

LETA, 14.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrības iniciatīvu portālā «Manabalss.lv» sākta parakstu vākšana «par tīra gaisa nodrošināšanu Rīgā».

Kā iniciatīvas pārstāvis norādīts Andis Vaičulis, kurš iniciatīvu plānojis iesniegt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā.

Kā uzskata Vaičulis, neskatoties uz normatīvajos un tiesību aktos noteikto, Rīgā jau 15 gadus cilvēki elpojot piesārņotu gaisu. Ja nekas nemainīšoties, pilsētnieki turpināšot to elpot arī turpmāk, kaitējot savai veselībai.

«Ar likumiem ir noteikts, ka, ja ir piesārņots gaiss, tad jauni gaisu piesārņojoši uzņēmumi nevar sākt strādāt, esošie uzņēmumi nevar paplašināties, un tiem ir jāsamazina savu emisiju apjoms. Savukārt uz autotransporta radīto gaisa piesārņojumu likums pašvaldībai piešķir tiesības ierobežot autotransporta kustību,» raksta iniciatīvas autors. Idejas iesniedzējs sūkstās, ka Rīgas dome neizmanto šīs tiesības un neierobežo autotransporta kustību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Siltumu iegūst, kombinējot zemes un saules enerģiju

Dienas Bizness, 02.11.2015

Uz Dabas izglītības centra jumta uzstādīti vakuuma saules kolektori. Vakuuma kolektors ir atdalīts no apkārtējās vides ar vakuuma telpu, kas ļauj gandrīz pilnībā novērst siltuma zudumus apkārtējā vidē.

Foto: Aivars Liepiņš, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kombinētās siltumnodrošinājuma sistēmas izmantošanas lietderība un efektivitāte ātrāk atmaksājas ēkās, kurās lielāks pieprasījums pēc karstā ūdens, pirmdien raksta laikraksts Diena.

«Pasaulē aizvien vairāk apzinās, ka dabas resursi jātaupa. Videi draudzīgs, energoefektīvs siltumnodrošinājums ir viens no veidiem, kā samazināt izmešus. Taču zaļās tehnoloģijas ir efektīvas tikai tad, ja pareizi strādā un to izmantošana ir ekonomiski pamatota,» uzsver Dabas aizsardzības pārvaldes (DAP) Vidzemes reģionālās administrācijas vecākais referents nekustamā īpašuma apsaimniekošanas jomā Gintārs Rubenis.

Administrācijas Salacgrīvas birojs Salacgrīvā, Rīgas ielā, atrodas ēkās, kur no 1998. gada saimnieko Ziemeļvidzemes biosfēras rezervāta administrācija. Pirms septiņiem gadiem, atjaunojot veco noliktavu un blakus tai esošo neapdzīvoto ēku, jaunajās renovētajās telpās tika uzstādīta kombinētā siltumnodrošinājuma sistēma, kas darbojas, izmantojot vakuuma saules kolektorus, zemes siltumsūkni ar termozondēm vertikālos dziļurbumos, dīzeļdegvielas kurināmā katlus un rekuperatīvo vēdināšanu. Šādas kombinētās siltumapgādes sistēmas izmanto tikai dažviet Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

FOTO: Marihuānas ražotne Kanādā, kur «zālīte» jau rīt kļūs legāla

Zane Atlāce - Bistere, 16.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No rītdienas, 17.oktobra Kanāda kļūs par pirmo G7 valsti un otro valsti pasaulē, kas legalizējusi marihuānas audzēšanu un lietošanu ne vien medicīniskām vajadzībām, bet arī izklaides mērķiem.

Šīs narkotikas lietošanas noteikumi atviegloti nolūkā novērst bērnu piekļuvi marihuānai un apkarot organizētās noziedzības grupu tirdzniecību ar šo vielu.

Līdz šim marihuāna legalizēta tikai Urugvajā.

DB jau rakstīja, ka arī Volstrītas spekulantu uzmanība šobrīd pievērsta marihuānas uzņēmumiem - to akciju cenu izmaiņas dažiem veiksmīgajiem var nozīmēt gluži vai veselas bagātības iegūšanu.

Savukārt Kanādas aviokompāniju pasažieriem pēc marihuānas legalizācijas būs atļauts pārvadāt līdz 30 gramiem šīs vielas, paziņojusi valdība.

Galerijā ieskats marihuānas ražotnē UP, kas atrodas Kanādas provinces Ontario dienvidos!

LASI VĒL:

Kanādas aviokompānijas ļaus pasažieriem pārvadāt marihuānu

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

VTU Valmiera no 1.jūlija pārtrauks bagāžas pārvadāšanu bez pasažiera

Dienas Bizness, 30.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA VTU Valmiera informē, ka drošības apsvērumu dēļ no 1.jūlija uzņēmuma autobusos vairs netiks pārvadāta bagāža bez pasažiera, informē uzņēmuma pārstāve Zane Bulmeistare.

«Primārais ir pasažieru pārvadāšana un viņu drošība. Savukārt paciņu pārvadāšanai un sūtījumiem iespējams izmantot citu uzņēmumu šim mērķim radītos pakalpojumus, piemēram, Valmieras autoostā ir pieejams Autopasts, kas veic paciņu pārvadāšanu,» skaidro SIA VTU Valmiera Pārvadājumu daļas vadītāja Anda Liepiņa.

Izmaiņas attiecas uz bagāžas pārvadāšanu bez pasažiera. Noteikumi par cita veida bagāžas pārvadājumiem paliek spēkā līdzšinējie, tostarp - pasažieris ir atbildīgs, lai viņa bagāža ir pārvadāšanai un saglabāšanai drošā iepakojumā. Par salonā esošo bagāžu ir atbildīgs pasažieris. Savukārt, tā kā par bagāžas nodalījumā novietoto preci ir atbildīgs pārvadātājs, pasažierim šī bagāža ir jāiesaiņo tā, lai tā nebojātu citas bagāžas nodalījumā esošās vienības, kā arī būtu iesaiņota drošai pārvadāšanai, ņemot vērā, ka iespējama strauja bremzēšana vai pārvietošanās pa slikta seguma ceļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības (ES) Zaļais kurss izdarīs spiedienu uz liellopu gaļas tirgu, tajā skaitā pārvadājumiem, norāda biedrības "Zemnieku saeima" pārstāvji.

Pērn decembrī Eiropas Parlamentā (EP) atbalstīts priekšlikums grozījumiem dzīvnieku pārvadāšanas noteikumos, kas paredz, ka teļus līdz mēneša vecumam pārvadāt nedrīkstēs, bet pēc tam pārvadāšanas ilgums nedrīkstēs pārsniegt divas stundas. Tāpat tiks aizliegts pārvadāt dzīvniekus, kas ir pēdējā grūsnības trimestrī, bet kaušanai paredzētie mājdzīvnieki būs jāpārved astoņu stundu laikā.

Saskaņā ar EP publiskoto informāciju, EP deputāti 2.decembrī ar 557 balsīm par, 55 pret un 78 atturoties pieņēma ieteikumu, kurā aicina Eiropas Komisiju (EK) un ES dalībvalstis pastiprināt centienus nodrošināt dzīvnieku labturību pārvadāšanas laikā, atjaunināt ES noteikumus un atbildību par dzīvnieku labturību, kā arī norādīt atbildību par šo jautājumu attiecīgā ES komisāra amata nosaukumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Daugavu ar ūdens ceļu grib savienot ar Dņepru

Oskars Prikulis, [email protected], 67084403, 18.07.2007

Latvijas uzņēmēji sākuši vismaz 10 mljrd. ASV dolāru vērtu projektu, kas paredz ūdensceļa izveidošanu, savienojot Daugavu

ar Dņepru, skaidro biedrības "Jaunais zīda ceļš" pārstāvis Haralds Ermalis.

Foto: Edmunds Brencis, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmēji sākuši milzīga vismaz 10 mljrd. USD projekta realizāciju, kas paredz ūdens ceļa izveidošanu, savienojot Daugavu un Dņepru.

To sarunā ar Db pavēstīja biedrības Jaunais zīda ceļš, kuras mērķis ir izveidot ūdenstransporta sakarus starp Melno un Baltijas jūru, pārstāvis Haralds Ermalis. Viņš arī norāda, ka finansiāli projektu atbalstīt būšot gatava arī Eiropas Savienība. Šāda kanāla izveide savukārt pavērtu sen neredzētas biznesa iespējas tranzītbiznesam, kā arī citām nozarēm. Tā pa Rīgas - Hersonas kanālu pēc aptuvenām aplēsēm gadā varētu pārvadāt 140 milj.t kravu, kas vairāk nekā divas reizes pārsniedz visu Latvijas ostu kravu apgrozījumu 2006. gadā. Galvenā priekšrocība - ūdensceļam transporta izmaksas pēc enerģijas patēriņa uz vienu kilometru esot pat 60 reizes zemākas nekā autotransportam un 2 līdz 5 reizes mazākas nekā dzelzceļam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais DJI drons Mavic Air kompakto izmēru un viegluma dēļ pilnībā attaisno gaisīgo nosaukumu

Nepilna pusotra gada laikā bezpilota lidaparāts Mavic Pro kļuva par labi zināmu un izdaudzinātu vārdu filmēšanas entuziastu kopienā. Varētu pat teikt, ka salīdzinoši draudzīgās cenas dēļ ierīce pavēra jaunus apvāršņus un skatu leņķus lielai daļai amatieru. Janvārī DJI vēl vairāk paplašināja potenciālo pircēju loku, izziņojot populārā lidaparāta «mazāko brāli» – Mavic Air, kas ir vēl kompaktāks, vieglāks un arī ievērojami lētāks. Drons solās būt pievilcīgs risinājums vasaras ceļotājiem, jo somā aizņem pavisam maz vietas.

Jau DB pērn izmēģinātais Mavic Pro bija savam laikam un iespēju klāstam netipiski mazs drons, bet Mavic Air sarucis vēl mazāks un kļuvis pavisam gaisīgs. Lidaparāts sver nieka 430 gramus jeb apmēram pusi no Mavic Pro 743 gramiem un ar pielocītām propelleru kājām ir tik mazs, ka «ielien» 20 cm garā un 11 cm platā auduma futrālī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Publiskajā telpā izskanot pretrunīgiem paziņojumiem par gāzes krājumu pietiekamību visai ziemai, uzņēmējiem nākas domāt par alternatīviem risinājumiem ražotņu, noliktavu un citu komercplatību apsildīšanai. Pašreizējos apstākļos, kad ir grūtības iegādāties gan dabasgāzi, gan kokskaidu granulas, par glābiņu varētu kļūt laika pārbaudi izturējušie, bet modernie dīzeļdegvielas sildītāji.

Tie iedalās divās grupās – siltā gaisa pūtēji un siltuma izstarotāji. Pirmie, atbilstoši nosaukumam, pūš telpā siltu, tīru gaisu, paši būtiski nesasilstot, kamēr otrie darbojas pēc krāsns principa. To sildīšanas virsma sakarst un uzsilda gaisu visapkārt. Siltā gaisa pūtēji ir noderīgāki plašāku telpu apsildīšanai, bet siltuma izstarotāji vairāk noderēs vietās, kur komfortabla temperatūra jāuztur nelielākā teritorijā vai tieši blakus siltuma avotam. Šāda tipa iekārtu var uzstādīt, piemēram, tieši pie strādājošo darbagaldiem.

Jaudīgās, taču mobilās iekārtas ir ļoti praktiskas un arī ekonomiski izdevīgas. Tās spēj ļoti ātri piesildīt un uzturēt izvēlēto temperatūru gan ražotnēs un noliktavu telpās, gan arī celtniecības objektos. Industriālie sildītāji ir izdevīgs risinājums arī pagaidu darbavietās, kurās neatmaksājas uzstādīt dārgu pastāvīgu apkures iekārtu. Tā kā pārvietojamie industriālie dīzeļdegvielas sildītāji ir novietojami tieši tur, kur nepieciešams siltums, enerģija netiek izniekota velti. Turklāt tos darba gaitā var pārvietot uz jebkuru vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Grūtups: Nepilni 30 gadi, un viss. Nācija beidz pastāvēt

Dienas Bizness, 05.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Jānis Stradiņš man reiz izmeta frāzi, ka Krišjānis Valdemārs latviešu pastāvēšanu esot aprēķinājis līdz 2042.gadam. Protams, tā gada tuvošanās un tendences dara bažīgu. Paskaitiet — ja saglabājas līdzšinējie izbraukšanas tempi, nav grūti izrēķināt, kas te līdz 2042.gadam būs palicis,» intervijā izdevumam Sestdiena sacījis pensionētais advokāts Andris Grūtups.

«Nepilni 30 gadi, un viss. Nācija beidz pastāvēt, ja samazinās zem miljona,» viņš uzsvēris.

Uz norādi, ka islandiešu ir daudz mazāk, bet nekur nav izzuduši, advokāts atbildējis: «Lai Dievs dod! Katrā ziņā pagaidām nākotne izskatās slikti. Sāk ienākties pēdējo 10–15 gadu augļi, kad esam sabiedrība bez īstas nacionālās ideoloģijas. Kurš vainīgs? Gan vecāki, gan skolotāji, kas paši nezina, ko māca, gan žurnālisti.»

Runājot par to, ko ar savu šodienas pieredzi 90.gadu sākumā darītu citādāk, A. Grūtups stāstījis: «Pirmkārt, milzīga nelaime bija rūpnīcu klapēšana ciet lielos kvantumos. Protams, visas saglabāt nevarēja, bet toreiz tas balstījās uz principiāli aplamu Godmaņa ekonomiskās politikas tēzi, ka mēs dzīvosim no lauksaimniecības, transporta un bankām. Viņš toreiz to visur teica ar lielu apsēstību, un valdība ar vieglu roku to palaida. Liberālās ekonomikas pieredze Latvijā ir cietusi ārkārtīgi dziļu krahu. Man pie šīs ekonomiskās ideoloģijas nav nekādu nopelnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas kravu pārvadājumu nozarē situācija ir ļoti slikta

LETA, 07.03.2022

Kravu pārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Pociluiko.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā daļa Eiropas Savienības (ES) uzņēmumu atsakās pieņemt iepriekš pasūtītas kravas no Krievijas, savukārt no ES uz Krieviju vairs nav ko vest, pastāstīja kravu pārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Pociluiko.

Pēc viņa teiktā, ka Latvijas kravu pārvadājumu nozarē situācija ir ļoti slikta. Saistībā ar ES noteiktajām sankcijām ir produktu saraksts, kurus no ES uz Krieviju nevar vest, savukārt lielākā daļa Eiropas uzņēmumu atsakās pieņemt kravas, kas nāk no Krievijas.

Pociluiko skaidroja, ka liela daļa pārvadātāju ir situācijā, kad krava ir noformēta un jau atvesta no Krievijas uz Eiropu, bet te to atsakās pieņemt pretī.

"Tad [pārvadātāji] meklē risinājumu, kurš par preci atbildēs, kur to izkraut. Pārvadātājiem ir vissliktākā situācija - ja kaut kur nepieņem kravu, tad brīdī, kad krava ir pie pārvadātāja, par to atbild viņš. Un tad ir jādomā, ko ar to darīt tālāk," teica "Latvijas auto" vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajā izsolē, kas norisinājās otrdien, 21. oktobrī nav izdevies pārdot uzņēmēja Gata Saknīša sievai Evijai piederošo automašīnu 2006. gada Bentley Continental GT, kuras novērtējums ir 100 000 latu.

Izsole nenotika pretendentu trūkuma dēļ. Šobrīd nav zināms, kad notiks nākamā izsole. Pēc likuma, kustamo mantu var izsolīt tikai divas reizes.

Ja lepno auto neizdosies realizēt arī nākamajā izsolē, to nodos atpakaļ Saknīšu ģimenei, atbrīvojot to arī no liegumiem jeb apķīlājuma.

Šonedēļ tiks izsolīti citi Saknīšu īpašumi.

Db.lv jau ziņoja, ka Db jau rakstīja,ka bijušajam lielākajam privātajam zemes īpašniekam G. Saknītim izdevies iekļūt nodokļu parādnieku sarakstā gan kā privātpersonai, gan kā GS Nekustamie Īpašumi pietuvinātai personai. G. Saknītis valstij šobrīd parādā nepilnu miljonu latu, bet GS Nekustamie Īpašumi – 1.4 milj. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Ukrainas konflikts negatīvi ietekmē kreditēšanu

Didzis Meļķis, 01.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas un Baltijas korporācijas pašlaik ekonomikā nesaskata nekādu pieprasījumu, tāpēc viņi arī neinvestē

«Ja viņi zinātu, ka gaida pieprasījums, viņi investētu, tomēr viņi nogaida, jo nav šādas paredzamības,» par korporatīvo investoru noskaņojumu DB saka Swedbank prezidents un izpilddirektors Mikaels Volfs. Intervijā viņš arī neslēpj, ka Swedbank kā banka gribētu no Latvijas valsts vienreiz dzirdēt skaidru nostāju, vai tā finanšu pakalpojumu biznesu nerezidentiem šeit grib vai negrib.

Nule kā Rīgā bija Eiropas Centrālās bankas Uzraudzības valdes priekšsēdētāja Daniela Nuī, kas pēc pāris mēnešiem Latvijā sāks pārraudzīt arī Swedbank. Ko domājat par šiem regulatora jaunumiem?

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Nemāku, nevaru un negribu

Rūta Kesnere - DB komentāru nodaļas redaktore, 31.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākais Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) pārskats par bezdarba situāciju Latvijā jūnijā liecina, ka pašlaik ir reģistrēti 59 119 bezdarbnieki. Ar to spekulē daudzi politiķi, runājot par nepieciešamību importēt darbaspēku no trešajām valstīm.

Parasti tiek norādīts, ka mums ir gana daudz bezdarbnieku, kas var aizpildīt brīvās darba vietas. NVA pārskats šo retoriku atspēko, jo dati liecina, ka 45% - tātad teju pusei - profilēto bezdarbnieku motivācija meklēt darbu ir vidēji zema. Lielākajai daļai profilēto bezdarbnieku prasmju pašnovērtējums noteikts kā zems – 43%. Lielākajam skaitam profilēto bezdarbnieku darba atrašanas iespējas noteiktas kā vidējas (42%).

Visi šie faktori kopā – zemas prasmes, vidēji zema motivācija un vidējas iespējas – rada situāciju, kad teju puse bezdarbnieku nedz var, nedz grib aizpildīt brīvās darba vietas. Tas arī apgāž tik iemīļotos sabiedrības izsaucienus – valstī pilns ar bezdarbniekiem, jūs vēl gribat kādu ievest! Ja no visiem profilētajiem bezdarbniekiem tikai nedaudz vairāk par 20% ir augsta motivācija meklēt darbu, tad atļaušos teikt, ka situācija ir traģiska. Domāju, ka nav nejaušība vai sakritība tas, ka zema motivācija meklēt darbu sakrīt ar zemu prasmju pašnovērtējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Konditoreja ir kā juvelierizstrādājumi: kāpēc eklēri un macaron nevar būt lēti?

Anda Asere, 02.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konditorejas 21 October īpašniece Aleksandra Nozdračeva gatavo tikai to, kam konkrētajā dienā ir iedvesma, un paziņo par piedāvājumu sociālajā tīklā Instagram – kurš vēlas, tas brauc pakaļ, un pārsvarā salonā līdz vakaram nekas pāri nav palicis

Viņa uzskata, ka konditoreja ir kā juvelierizstrādājumi, tāpēc arī pareizi pagatavoti eklēri ar īstu vaniļu vai franču cepumi macaron nebūt nav lēti.

Fragments no intervijas, kas publicēta 2. augusta laikrakstā Dienas Bizness:

Kāds ir jūsu vērtējums par konditorejām Rīgā?

Ja godīgi, es pavisam reti iznāku no savas laboratorijas. Tāpēc es nevaru atbildēt. Bija Belétage Lāčplēša ielā, bet nesen to slēdza, jo grūti atrast darbiniekus. Neviens negrib veltīt tik daudz laika un strādāt tā, kā vajag, – kā strādā cilvēki konditorejās Francijā. Negrib mācīties, negrib saprast.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Par bagāžas pārvadāšanu nav jāmaksā, dzīvnieku pārvadāšanai samazināta maksa

Andra Briekmane, 16.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas bagāžas biļete galvaspilsētas sabiedriskajā transportā jāiegādājas tikai par dzīvnieku pārvadāšanu, ja tie netiek pārvadāti rokas bagāžas veidā. Līdzšinējo 80 santīmu vietā par šo biļeti tagad jāmaksā 70 santīmi. Tāpat tiek palielināts pārvadāt atļautās bagāžas garums līdz 180 cm, iepriekš bija 150 cm.

Bagāžas pārvadāšanas ierobežojumi neattiecas uz tehniskajiem palīglīdzekļiem personām ar funkcionāliem traucējumiem, grūtniecēm un personām ar maziem bērniem un gados veciem cilvēkiem, kas nodrošina to pārvietošanos, un vienas sporta inventāra vienības vai mūzikas instrumenta pārvadāšanu, ja transporta līdzekļa tehniskās iespējas to pieļauj, informē SIA Rīgas satiksme.

Tāpat kā līdz šim sabiedriskajā transportā aizliegts pārvadāt velosipēdu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Velosipēdus Rīgā vizinās autobusu ārpusē

Elīna Pankovska, 13.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksme plāno, ka nākamajā autobusu iepirkumā plānots iekļaut arī autobusus, kuru komplektācijā būs paredzēta vieta velosipēdiem. Tā gan atradīsies ārpus autobusa, proti, tā priekšpusē, Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejā norādīja Rīgas satiksmes vadītājs Leons Bemhens.

Viņš paskaidroja, ka atsevišķi šādus statīvus iegādāties un uzstādīt jau esošajiem autobusiem nevar, jo tam jābūt uzstādītam, kā standarta aprīkojumam, kā arī tas ir jāsaskaņo ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD). L.Bemhens gan piebilda, ka ne visi autobusi tiks aprīkoti ar šādu novietni, kurā paredzēta vieta diviem velosipēdiem.

Jāatgādina, ka Ministru kabineta noteikumi paredz, ka velosipēdus drīkst pārvadāt sabiedriskajā transportā, kurā tam ir speciāli paredzēta vieta. Savukārt Rīgas satiksmes noteikumi nosaka, ka velosipēdu var pārvadāt tikai iepakotā veidā.

Ne visi deputāti šādu ieceri uzņēma ar sajūsmu, tomēr komitejas priekšsēdētājs Vadims Barņņiks piebilda, ka ideja ir pozitīva, tomēr pastāv vēl virkne neskaidrību. Piemēram, kurš nesīs atbildību, ja ritenis netiks kārtīgi nostiprināts, un krītot sabojās citus transporta līdzekļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Mitsubishi izvēlējies Tallinu; Rīgai paliek Citroen un Peugeot

Māris Ķirsons, 18.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Citroen un Peugeot marku vieglo auto komplektējošās detaļas uz Krievijas rūpnīcu tiks nogādātās caur Rīgas ostu, bet Mitsubishi detaļas - caur Tallinas ostu.

Tā sarunā ar DB atzina Krievijas dzelzceļa meitaskompānijas RŽD Logistics ģenerāldirektors Pāvels Sokolovs. Viņš uzsvēra, ka jautājums ir izlemts un Citroen un Peugeot marku auto komplektējošās detaļas no Argentīnas uz Krieviju tiks transportētas caur Rīgas ostu, un pirmās konteinerkravas varot gaidīt jau 2013. gadā. «Man grūti nosaukt iemeslus, kādēļ Japānas kompānija Mitsubishi komplektējošo detaļu piegādi uz ražotni Krievijā izvēlējās veikt caur Tallinas, nevis Rīgas ostu,» tā P. Sokolovs. Viņš norādīja, ka igauņi ir labi pastrādājuši un spējuši atrast un piedāvāt variantu, kas japāņiem ir bijis tīkams. RŽD Logistics minēto autoražotāju komplektējošo detaļu piegādēm jau sācis risināt jautājumus par konteineru piešķiršanu.

Komentāri

Pievienot komentāru