Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) zinātnieki trešdien, 7. oktobrī, medijus un industrijas pārstāvjus iepazīstināja ar pasaulē unikālu līdzstrāvas elektroapgādes sistēmu, kas ir energoefektīva un ražošanas uzņēmumiem ļaus ietaupīt līdz pat 25 % elektroenerģijas.

Minēto sistēmu RTU izstrādā un aprobē sadarbībā ar Vācijas autoražošanas uzņēmumu Daimler AG izmantošanai Mercedes-Benz automobiļu rūpnīcā.

RTU ir Eiropā pirmā universitāte, kuras īpašumā ir šāds inovatīvs robota prototips.  «Šis ir pirmais solis ceļā uz nākotnes rūpnīcu ideju, kad, izmantojot inovatīvus rīkus, metodes un tehnoloģijas, būs iespējams nodrošināt energoefektīvu un ilgtspējīgu robotizētu ražošanu. Jaunā tehnoloģija ļaus izstrādāt labākus energoefektivitātes uzlabošanas tehniskos risinājumus līdzstrāvas elektroapgādes tīklam,» saka RTU Enerģētikas un elektrotehnikas (EEF) fakultātes pētnieks Ansis Avotiņš.  

Patlaban pasaulē ražošanā izmanto maiņstrāvas elektrotīklus, taču RTU zinātnieki sadarbībā ar starptautiskajiem partneriem tieši Rīgā ir izveidojuši pirmo laboratoriju, kur elektroapgādei izmanto līdzstrāvas enerģiju. Tiek arī meklēti risinājumi, kā samazināt uzņēmumu izmaksas tā dēvētajās jaudas pīķa stundās, kad enerģijas patēriņš ir vislielākais.

Ar jauno tehnoloģiju žurnālistus iepazīstināja RTU rektors akadēmiķis Leonīds Ribickis, RTU Enerģētikas un elektrotehnikas fakultātes pētnieks Armands Šenfelds, «Daimler AG» pārstāvis Dāvis Meike un Latvijas Mašīnbūves un metālapstrādes uzņēmumu asociācijas valdes priekšsēdētājs Vilnis Rantiņš.

Unikālā tehnoloģija izstrādāta starptautiskajā projektā Automatizācija un robotika Eiropas ilgtspējīgai ražošanai jeb AREUS. Šajā projektā iesaistīti 10 partneri no sešām Eiropas valstīm — Latvijas, Itālijas, Vācijas, Zviedrijas, Somijas un Dānijas. RTU projektā izstrādā inovatīvu elektrisko aprīkojumu, kā arī aprobē tehnoloģijas pielietojumu mazos un vidējos uzņēmumos.
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra