Latvijā vadošais piena pārstrādes uzņēmums Food Union šodien nosūtījis pirmo saldējumu Ekselence un Nu Smoothie kravu uz Šanhaju, Ķīnā, tādējādi kļūstot par pirmo piena produktu ražotāju Latvijā, kas uzsācis eksportu uz Ķīnu, informē uzņēmuma pārstāvji.

Precīza tirgū virzīšanas stratēģija un aktivitātes vēl tiek plānotas, taču provizoriskā saldējumu Ekselence dubultajā šokolādes pārklājumā un augļu sorbetu Nu Smoothie cena būs aptuveni 4 EUR gabalā.

Pirmā saldējuma krava uz Ķīnu ir 10 tonnas jeb 2 jūras konteineri. Katrā konteinerā ir 75 000 paciņu saldējuma. Plānots, ka pēc 45-60 dienu jūras ceļa no Rīgas brīvostas uz Hamburgas ostu un tad uz Šanhaju, saldējumi Šanhajas premiālajos veikalos City Super, City Shop un Ole parādīsies jau pašā augusta sākumā. Šis sūtījums organizēts sadarbībā ar Ķīnas Tautas Republikas trešo lielāko pārtikas koncernu Bright Food Group. Mēneša laikā ir plānots nosūtīt jau nākamo saldējuma kravu.

«Ieiešana Āzijas tirgū nav bijusi vienkārša vai viegla. Taču pateicoties mūsu laika un finanšu resursu ieguldījumiem, eksporta komandas pastāvīgai atrašanās Ķīnā, veiktajiem tirgus pētījumiem un dalībai izstādēs Ķīnā, labām attiecībām ar Bright Food Group, kā arī atbalstam Latvijā no Zemkopības un Ekonomikas ministrijām un Ķīnas vēstniecības Latvijā, mums ir izdevies īstenot sapni par Ķīnas tirgu. Tagad nākamais uzdevums ir veikt regulāras saldējuma piegādes, kā arī uzsākt piena produktu eksportu uz Ķīnu,» skaidro AS Rīgas piena kombināts (Food Union grupa) valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs.

Jautāts, cik lielus apjomus uzņēmums nākotnē prognozē sūtīt uz Ķīnu, N.Staņēvičs norādīja, ka 300 km rādiusā ap Šanhaju dzīvo 100 miljoni cilvēku, līdz ar to potenciāls ir liels. Latvijas ražojumam Šanhajas veikalos būs jākonkurē ar pasaulē slavenākajiem saldējuma zīmoliem. Tā kā viens saldējums maksās 4 līdz 5 eiro, tad vidējais Ķīnas iedzīvotājs to var atļauties tikai īpašos gadījumos. «Taču Ķīnā dzīvo arī daudz miljonāru,» piebilda N.Staņēvičs. Viņš arī pastāstīja, ka pēdējos mēnešos ir ieguldīts īpaši daudz darba, lai Latvijas saldējumu varētu nogādāt Ķīnas patērētājiem. Pie atbilstošu uzlīmju izstrādes vien esot strādājuši 20 cilvēki, lai uz produkta norādītā informācija par tā sastāvu atbilstu visiem Ķīnas standartiem.

Starp jau Latvijā pazīstamajām Ekselence un Nu Smoothie garšām, uz Ķīnu ceļos arī šīs vasaras jaunumi, kuri Latvijas veikalos tik tikko sākuši parādīties – Ekselence ar zemesriekstu sviestu dubultajā šokolādē, Ekselence ar halvu 1 litra iepakojumā, un dabisks aprikožu biezeņa saldējums Nu Smoothie.

Food Union ir vadošais saldējuma ražotājs un eksportētājs Baltijas valstīs. Teju 70% no saražotā Food Union pārdod Latvijā, 30% eksportē uz 10 valstīm: Lietuvu, Igauniju, Krieviju, Baltkrieviju, Nīderlandi, Īriju, Vāciju, Lielbritāniju, Itāliju un Zviedriju. Līdz ar pirmās kravas nosūtīšanu, Food Union ir uzsācis eksportu uz Ķīnu. Šī gada eksporta fokusa tirgi, kurus plānots būtiski paplašināt ir Ķīna un Nīderlande, kā arī Lietuva un Igaunija.

Food Union jau ir veikusi virkni pētījumu par Ķīnas tirgu un tā patērētāju paradumiem un attieksmi pret piena produktiem, kuru rezultāti ir bijuši noderīgi veidojot kopējo Food Union eksporta stratēģiju uz Ķīnu. Tāpat Food Union ir izveidojusi atsevišķu eksporta komandu, kas gandrīz pastāvīgi uzturas Ķīnā un kuras uzdevums ir veidot attiecības ar partneriem Ķīnā.

Jau iepriekš tika ziņots, ka šī gada martā abas Food Union ražotnes saņēma Ķīnas pārtikas drošības pārvaldības sistēmas (HACCP) sertifikātus, kā arī 30.aprīlī Ķīnas Tautas Republikas Sertifikācijas un akreditācijas administrācija (CNCA) iekļāva abas Food Union ražotnes piena produktu importētāju sarakstā, kas ļauj nekavējoties uzsākt produktu importu uz Ķīnu.

 

pievienota 5.rindkopa
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra