Latvijā radītā biznesa ideja - Pārdomu kauliņi (Reflection Cubes) - pagājušajā nedēļā uzsākusi kampaņu kolektīvā finansējuma interneta vietnē Kickstarter, lai savāktu finansējumu ražošanai.

Pārdomu kauliņi ir piemēroti gan cilvēku individuālajai, gan komandu attīstībai, norāda to veidotāji. Ideja balstoties Aristoteļa, citu klasisko domātāju un Džozefa Pīpera filozofijā, ka ikviens cilvēks, līdzīgi kā savu fizisko ķermeni, var attīstīt arī raksturu un gribasspēku, bet tam nepieciešama sistemātiska vingrināšanās. 54 Pārdomu kauliņu jautājumi dažādās kombinācijās sniedz gandrīz 100 000 alternatīvu risinājumu un rosina aizdomāties par dzīves lielajiem mērķiem un veidiem, kā tos sasniegt.

Pārdomu kauliņu Kickstarter kampaņa atrodama šeit: https://www.kickstarter.com/projects/reflectioncubes/reflection-cubes

Roberts Grundmanis, viens no projekta autoriem, skaidro: «Jautājumi, ko kauliņi uzdod, ir pamatīgi un sniedz vispusīgu ieskatu katra cilvēka būtībā. Kauliņus izmantojot komandā, kur visi ir savstarpēji labi pazīstami, jautājumos «es» aizvieto ar «mēs». Tādējādi jautājumi rosina diskusiju par komandu kā vienotu kopumu, piemēram, «Kā mēs radīsim jaunas iespējas citiem?» vai «Kā mēs pieņemsim labus lēmumus?»

Pārdomu kauliņi ir deviņu metamo kauliņu un pārdomu laukuma komplekts, kas ir sadalīts piecās kategorijās (katrai no tām, tāpat kā kauliņiem ir sava krāsa). Izmetot kauliņus, vispirms jāatbild uz jautājumu, kas palīdz apzināties savu dzīves mērķi (gaišais kauliņš ar zaļu tekstu). Tam seko paradumu kauliņi: sarkans (apdomība un fiziskā veselība), oranžs (cilvēcība un taisnīgums) un zaļš (drosme, paškontrole un pārliecība par sevi). Apli noslēdz pēdējais – aktīvās darbības kauliņš.

Reflection Cubes jeb Pārdomu kauliņus radījuši Roberts Grundmanis un Raivis Kalniņš Latvijā, un ASV tos pārstāv Gunta Lediņa. 

Kampaņas mērķis ir savākt USD 10000.

 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra