Vairākkārtēja akcīzes palielināšana bezalkoholisko dzērienu realizāciju samazinājusi par trešdaļu.

Latvijas bezalkoholisko dzērienu tirgus kopš 2008.gada ir samazinājies par aptuveni 30%. Kā norāda bezalkoholisko dzērienu ražotāja SIA Cido Grupa pārstāve Inese Lielpinka, pieaugot akcīzes nodoklim, patēriņš uz vienu iedzīvotāju ir būtiski samazinājies un kopējais tirgus kritums, protams, ietekmē arī Cido Grupa pārdošanas apjomus. Arī šogad industrijas pārstāvji prognozē bezalkoholisko dzērienu tirgus samazināšanos.

A/s Cēsu alus valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone – Zatlere jau iepriekš atzina, ka bezalkoholisko dzērienu tirgū šobrīd valda stagnācija, tostarp arī valdības pieņemto lēmumu par akcīzes palielināšanu dēļ. «Šobrīd esam Eiropas rekordisti bezalkoholisko dzērienu akcīzes lieluma ziņā, bet pēc patēriņa esam pēdējā vietā Eiropā, līdz ar to ejam arvien dziļākā aizā. To ietekmējis arī būtiskais cukura cenas sadārdzinājums - līdz 50 %». Viņasprāt, valdībai uz šo nozari jāraugās ilgtermiņā un jāpieņem pārdomāti lēmumi, nepasliktinot kopējo situāciju. Peļņas gūšanas iespējas šajā tirgū jau tuvojas nullei un bez valdības atbalsta šobrīd vairs netiek saskatīta investīciju iespēja attīstīt šo nozari.

Jāatgādina, ka akcīze bezalkoholiskajiem dzērieniem palielināta vairākkārtīgi un šobrīd tā ir viena no augstākajām ES dalībvalstu vidū, taču abās kaimiņvalstīs – Igaunijā un Lietuvā šai dzērienu kategorijai akcīzes nodokli nepiemēro vispār. Ja 2008. gadā nodokļa likme bija 2 Ls par 100 litriem, tad gadu vēlāk to dubultoja, bet šogad to paaugstināja līdz 5,2 Ls.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra