Alus izkonkurē vīnu

Pārtika
2011. gada 28. jūnijs 12:44

Šogad pirmo gadu alus kļuvis par Latvijā iecienītāko dzērienu, bet kopējie Baltijas indeksa rādītāji samazinās.

Par to liecina a/s Cēsu alus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktais ikgadējais Latvijas alus tirgus monitorings, nosakot arī alus popularitātes indeksu visās Baltijas valstīs. Kopš 2009.gada, kad Cēsu alus pirmo reizi Latvijā veica tik apjomīgu alus tirgus izpēti, veidojas stabila alus popularitātes izaugsmes tendence – ja pirms trīs gadiem Latvijā par iecienītāko dzērienu tika atzīts vīns, alu atstājot otrajā vietā, tad 2011.gadā šī attiecība ir mainījusies Latvijas sabiedrībai atzīstot alu par populārāko dzērienu. 2009. un 2010.gadā Baltijas alus indeksa rādītāji pieauga, savukārt 2011.gadā pirmo reizi ir kritums indeksa parametros. Šogad pieaudzis tikai Lietuvas rādītājs, kamēr Latvijā ir neliels, bet Igaunijā – ievērojams indeksa samazinājums. Lietuvas augsto indeksa rādītāju skaidro fakts, ka tieši šajā valstī ir lielākais un biežākais alus patēriņš – 38% respondentu bauda alu 2-3 reizes nedēļā, kamēr Latvijā šis rādītājs ir gandrīz uz pusi mazāks – tikai 22%.

«Jau trešo gadu pētot alus tirgu un uzdodot respondentiem pamatā vienus un tos pašus jautājumus, varam sekot tendencēm, kas veidojas gadu griezumā. Gandarī alus popularitātes stabils pieaugums Latvijā – izaugsme nav strauja, bet tā ir stabili augšupejoša. Pozitīvi vērtējams arī fakts, ka alus kļūst par svētku un tradīciju dzērienu un tā lietošana no sporta spēļu vērošanas pie TV ekrāna aizvien biežāk pārceļas uz krogiem un restorāniem. Šīs iezīmes apliecina visu Latvijas alus darītāju ieguldījumu alus kultūras veidošanā un attīstībā,» komentē Cēsu alus valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone – Zatlere.

Cēsu alus 2009. gadā pirmo reizi Latvijā izstrādāja un ieviesa Baltijas alus indeksu. Indekss ietver to, cik daudziem cilvēkiem alus ir iecienītākais dzēriens, cik bieži tas tiek dzerts un kādās situācijās priekšroka tiek dota alum, nevis citiem alkoholiskajiem dzērieniem. Kopumā indekss parāda alus popularitāti pār citiem dzērieniem.

2011.gada Baltijas alus indekss: (teorētiski maksimālais indekss ir 100 punktu vērtībā)
Lietuva 55,5 (+0,9 pret 2010.g.)
Igaunija 51,6 (-3,5)
Latvija 49,9 (-0,6).
Avots: Cēsu alus

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra