A/s Latvijas balzams (LB) šogad plāno realizācijas apjomus palielināt par 4,6 %.

Pēc notikušās akcionāru pilnsapulces uzņēmuma līdzšinējais valdes priekšsēdētājs Kārlis Andersons pavēstīja, ka šogad eksporta apjomus paredzēts palielināt par 6,2 %, salīdzinot ar pagājušo gadu, savukārt uzņēmuma ienesīgumu plānots palielināt vēl vairāk – par 24 % - līdz 4,9 miljoniem Ls.

Pieaugums plānots, ņemot vērā iestrādes eksporta tirgos un integrējot LB produktu portfeļa pārdošanu SPI Grupas pārdošanas struktūrā, palielinot LB zīmolu atpazīstamību. «Ļoti ceram mūsu vadošo zīmolu pacelšanu ļoti augstā uzmanības punktā un ceram, ka, piemēram, Rīgas melnais balzams būs daudz vairāk pazīstams, nekā līdz šim. Tas varētu lielā mērā noteikt arī eksporta attīstību,» tā LB vadītājs.

Ambiciozi plāni saistīti arīdzan ar degvīnu Stolichnaya un Moskovskaya produktu ražošanu pēc SPI Grupas pasūtījuma, kas iekļauti šā gada budžetā un laiks rādīšot, kā veiksies ar to izpildi. Pašreizējās tendences tirgū liecina, ka stipro alkoholisko dzērienu patēriņš turpina samazināties, turklāt patērētāji kopumā izvēlas aizvien lētākus produktus. LB pērno gadu pabeidza ar 74,9 miljonu Ls apgrozījumu, kas ir par 9 % mazāks nekā gadu iepriekš, liecina kompānijas akcionāru apstiprinātais 2010. gada pārskats. Savukārt peļņa sasniegusi 3,9 miljonus Ls, kas ir par 10 % vairāk nekā 2009. gadā un par 2 % vairāk, nekā plānots budžetā. «Kopumā gads bija bezgala sarežģīts, tomēr vieglāks nekā 2009. gads, kad krīzes sitiens bija daudz smagāks,» tā K. Andersons.  

Lielākais sasniegums esot tas, ka eksporta apjomi palikuši identiski un nav samazinājušies līdz ar vispārēju stagnāciju tirgos. Tāpat uzņēmums iekšēji spējis pārorientēties, saglabājot ražošanas apjomus, produktivitāti, pat atsevišķos rādītājos sasniedzot izaugsmi. Aizvadīto gadu kopumā viņš vērtē pozitīvi, lai arī atkopšanās tirgos nenotika tik strauji, kā cerēts. Esam labi pastrādājuši ar komandu un uzņēmums gatavs jauniem izaicinājumiem, uzsver K. Andersons. Jāpiebilst, ka tīro peļņu LB akcionāri nolēma atstāt nesadalītu un izlietot LB konkurētspējas nodrošināšanai krīzes apstākļos un rezervju veidošanai.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra