Jaunākais izdevums

Somijas uzņēmumi Fazer un Rovio Entertainment ir noslēguši līgumu par Angry Birds saldumu ieviešanu.

Jaunie saldumi būs pieejami veikalos 2012. gada jūnijā. Plānots, ka «pikto putnu» raksturam un tēliem atbildīs gan Angry Birds saldumu garša, gan vizuālais noformējums. Abu Somijas uzņēmumu sadarbība paredz plašu Angry Birds elementu un sociālo mediju izmantošanu, par ko tuvāka informācija tiks sniegta martā.

Fazer uzņēmums ir izveidojies no ģimenes kafejnīcas, ko 1891. gadā Helsinkos nodibināja Karls Fazers (Karl Fazer). Pašreiz Fazer uzņēmumi piedāvā maizes produktus, saldumus un ēdināšanas pakalpojumus astoņās valstīs.

Savukārt Rovio ir dibināts 2003. gadā Somijā kā uzņēmums, kas attīsta spēles mobilajiem telefoniem. Angry Birds spēle tika izgudrota 2009. gadā un pēc gada jau kļuva par fenomenu spēļu biznesā visā pasaulē. Rovio ir paplašinājis savu biznesu arī plašsaziņas līdzekļu, tirdzniecības, izdevējdarbības un pakalpojumu sniegšanas nozarēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?: Cēsu dusmīgie putni - dzēriens Angry Birds

Gunta Kursiša, 29.11.2013

Latvijas dusmīgo putnu stāsts sākas Cēsīs, Cēsu alus ražotnē, kur tiek gatavots un pildīts populārās Somijas spēles zīmola Angry Birds dzēriens. Db.lv raudzījās, kā tas top - no sastāvdaļu sajaukšanas līdz dzērienam skārdenē, kas gatavs doties pie pircējiem.

Foto: Gunta Kursiša, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijā izgudrotās spēles Angry Birds zīmols patlban tiek izmantots gan mīksto rotaļlietu, gan T-kreklu pārdošanā, un nav brīnums, ka tas ir pasaulē straujāk augošais franšīzes produkts. Angry Birds vārdu gana veiksmīgi izmanto arī pašmāju ražotājs - somiem piederošais Cēsu alus. Db.lv viesojās Vidzemes pilsētā Cēsīs, lai aplūkotu, kā top šis dzēriens.

Pasaules mērogā atpzīstamās spēles Angry Birds zīmola izmantošanu Cēsu alus pārstāvji uzskata par veiksmīgu - uzņēmuma skārdeņu segmentā pērn Angry Birds aizņēma 20% lielu īpatsvaru, kā arī bija viens no TOP3 jaunumiem bezalkoholisko dzērienu tirgū, Db.lv stāstīja Agita Baltvārde, Cēsu alus pārstāve.

Cēsu alus ceļš pie šī zīmola dzērienu pārdošanas saistāms ar Angry Birds izclesmes valsti - Somiju. Tā ir arī Cēsu alus mātes kompānijas - Olvi valsts. «Olvi grupai iegādājoties Angry Birds zīmola franšīzi, Cēsu alus ieguva tiesības šo dzērienu gan ražot, gan pildīt Latvijā – Cēsu alus darītavā esošajā skārdeņu līnijā,» stāsta uzņēmuma pārstāve A. Baltbāre. Viņa norāda, ka Cēsīs tiek ražoti Angry Birds dzērieni, kas tirgoti tiek arī citur Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maiznīca SIA "Fazer Latvija" apgrozījums pērn palielinājās par 19% un sasniedza 32 miljonus eiro, informē uzņēmumā.

"Fazer Latvija" pārstāvošā uzņēmuma "Fazer Bakery Baltic" vadītāja Anne Mere atzīst, ka, tā kā maizes ražošanas nozarē gala produkta cenu ietekmē mainīgās izejvielu, transportēšanas, ražošanas, enerģijas un darbaspēka izmaksas, gada laikā nācās īstenot efektivizācijas un optimizācijas pasākumus, kā arī pārskatīt produktu cenas.

"Papildu izaicinājums ir pakotās maizes ilgtermiņa tirgus kritums un sīvā konkurence, taču nepārtraukti pielāgojoties un radot jaunus risinājumus, "Fazer Latvija" ir izdevies palielināt savu pakotās maizes tirgus daļu Latvijā līdz vairāk nekā 21%," norāda A.Mere.

Vienlaikus "Fazer Group" apgrozījums pagājušajā gadā palielinājies par 13% un bija 1,1 miljards eiro, savukārt uzņēmuma peļņa (EBITDA) samazinājusies par 10% - līdz 101,4 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

No spēles Angry Birds vilina uz kaitīgām lapām

Gunta Kursiša, 07.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atsevišķi spēlē Angry Birds izvietotie reklāmkarogi ved uz veikala Google Play mājaslapas viltus kopijām, kur lietotājs ir pakļauts riskam lejuplādēt kaitīgas datnes, brīdina Kaspersky Lab eksperti.

Tā, piemēram, Angry Birds bezmaksas versijās krievu valodā katrs trešais reklāmas bloks, kurš ticis atvērts un analizēts, veda uz kaitīgu datni, norāda Kaspersky Lab eksperts Jurijs Namestņikovs. Uzklikšķinot uz atsevišķu Angry Birds reklāmkarogu saites, lietotājs riskē nonākt veikala Google Play mājaslapas kopijā. Izskatā pilnīgi neatšķiroties no likumīgām lietojumprogrammām, šajā kopijā ir izvietotas kaitīgās programmatūras, kas tiek lejupielādētas tālrunī, piespiežot taustiņu «Lejupielādēt». Piesardzīgu dara vienīgi fakts, ka viltus veikals tiek atvērts tieši pārlūkā, bet adreses joslā redzams, ka vietne atrodas «.net» vai «.in» zonā. Citu atšķirību nav - dizains ir praktiski identisks oficiālajai versijai, tāpat ir pieejami teksta tulkojumi, norāda eksperti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Fazer Latvija investē 3,8 miljonus eiro jaunā tostermaižu ražošanas līnijā

Db.lv, 14.06.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums “Fazer Latvija”, kas strādā ar diviem maizes zīmoliem – “Fazer” un “Druva” - investējis 3,8 miljonus eiro jaunas tostermaižu produkcijas ražošanas līnijas attīstībā.

Šis solis palielinās ražošanas jaudu par 30%, tādējādi nodrošinot pircējus ar jau pieprasītiem un jauniem produktiem ar pievienoto vērtību.

“Tirgū ir novērojams pieprasījums pēc produktiem, kas ne vien garšo labi, bet ir kvalitatīvi un ar pievienoto vērtību. Saskaņā ar globālās informācijas un mērījumu kompānijas “Nielsen” datiem, tostermaizes segments pēdējos gados ir kļuvis par vienu no pieprasītākajiem Latvijā un tās patēriņš pēdējo 2 gadu laikā ir pieaudzis par 12%*. Tādēļ, sekojot līdzi pircēju paradumu maiņai un izmaiņām maizes produktu kategorijā, “Fazer Latvija” ir aprīkojis ražotni Ogrē ar modernu tostermaižu ražošanas līniju, lai patērētājam spētu piedāvāt labāko no tā, ko maize var mums sniegt,” atklāj “Fazer Bakery Baltic” vadītāja Anne Mere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Angry Birds izstrādātāja peļņa pirmajā ceturksnī vairāk nekā dubultojusies

LETA, 17.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārās videospēles «Angry Birds» izstrādātājs - Somijas uzņēmums «Rovio» - šā gada trešajā ceturksnī strādājis ar 7,1 miljona eiro tīro peļņu, tai vairāk nekā dubultojoties salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pērn, teikts ceturtdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Peļņas pieaugumu galvenokārt veicinājusi «Angry Birds» otrās daļas popularitāte, tai sasniedzot rekordlielus ienākumus.

Kā ziņots, Rovio« pērn septembrī veiksmīgi debitēja Helsinku fondu biržā.

Lēmums kotēt akcijas Helsinku fondu biržā tika pieņemts saistībā ar panākumiem, kas gūti pēc »Angry Birds« filmas uzņemšanas un ar videospēli saistītu produktu pārdošanas.

Kompānijas »Sony Entertainment« 2016.gadā izlaistā filma »Angry Birds« (»Dusmīgie putni«) guva milzīgus panākumus, pasaulē nopelnot 350 miljonus dolāru.

Tāpat »Rovio« pieder arī »Angry Birds« izklaides parki vairākās valstīs, tostarp Somijā, Ķīnā un Spānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā reizē portāls db.lv ciemojas Fazer maizes ražotnē Ogrē, kur top dārzeņu maize!

Uzņēmuma pirmsākumi meklējami vairāk nekā 60 gadus atpakaļ - 1946. gadā, kad Rīgā darbu uzsāka maizes un makaronu fabrika, kuras produkcija tika marķēta ar Druvas zīmolu. 2001. gadā Druva apvienojas ar Ogres apkaimē zināmāko maiznīcu - Ogres maiznieks, un pārceļ ražotni uz Ogri. Uzņēmums turpina darbību kā Ogres maiznieks, un, apvienojot abu uzņēmumu pieredzi, piedāvā pircējiem gan iecienītas, gan jaunas maizes šķirnes.

2001. gada beigās Ogres maiznieku pārņem Somijas lielākā un pazīstamākā maiznīca - Fazer Bakeries. Sākotnēji uzņēmuma nosaukums ir Fazer maiznīcas Druva, vēlāk 2005. gadā tas tiek pārdēvēts par Fazer maiznīcām, bet 2012. gada 27. martā uzņēmuma jaunais nosaukums ir Fazer Latvija. No 2010. gada Fazer Latvija pārņem Fazer saldumu tirdzniecību Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma “Fazer Latvija” ražotnē Ogrē atklāta jauna tostermaižu produkcijas ražošanas līnija, kuras izveidē investēti 3,8 miljoni eiro un ar kuras palīdzību plānots palielināt ražošanas jaudu par 30%.

“Lai arī maizes ražotāji pēdējos gados ir bijuši spiesti strādāt sarežģītos apstākļos, maizes tirgum kopumā piedzīvojot lejupslīdi, "Fazer Latvija" ir izdevies palielināt savu svaigi fasētās maizes tirgus daļu Latvijā līdz vairāk nekā 21%. Kopumā tostermaizes segments pēdējos gados ir kļuvis par vienu no pieprasītākajiem Latvijā un tās patēriņš pēdējo 2 gadu laikā ir pieaudzis par 12%*. Tādēļ, sekojot līdzi pircēju paradumu maiņai un izmaiņām maizes produktu kategorijā, “Fazer Latvija” ir aprīkojis ražotni Ogrē ar modernu tostermaižu ražošanas līniju,” saka “Fazer Bakery Baltic” vadītāja Anne Mere.

Fazer Latvija investē 3,8 miljonus eiro jaunā tostermaižu ražošanas līnijā 

Uzņēmums “Fazer Latvija”, kas strādā ar diviem maizes zīmoliem – “Fazer” un...

Ceptuvē Ogrē dienā tiek saražotas ap 21 tonnu dažādu tostermaizes vienību un nonāk pie pircējiem Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Somijā, papildina “Fazer Latvija” ražošanas vadītājs Kalvis Fjodorovs.

“Jaunās līnijas uzstādīšanas process sākās ar nokalpojušās 45 gadus vecās baltmaižu līnijas demontāžu un tās uzstādīšanā kopumā tika investēti 3,8 miljoni eiro, kas padara šo par līdz šim lielāko investīciju ražotnē kopš 2015. gada, kad maiznīcā tika atklāta “Fazer” kūku un konditorejas izstrādājumu ražošanas vienība,” turpina K. Fjodorovs.

2021.gadā "Fazer Latvija" strādāja ar 27,05 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 1,7% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa samazinājās par 38,5% un bija 476 303 eiro.

Kompānija "Fazer Latvija" reģistrēta 2000.gadā, un tās pamatkapitāls ir 17,183 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

"Fazer Latvija" vienīgais īpašnieks ir Somijas kompānija "Fazer Bakeries", kas ir viens no "Fazer group" uzņēmumiem. Uzņēmums Latvijā strādā ar diviem zīmoliem - "Fazer" un "Druva".

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par Fazer maiznīcas rīkotājdirektoru kļuvis Peisenieks; izmaiņas arī valdē

Gunta Kursiša, 20.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Fazer maiznīcas valdi pametis Somijas pilsonis Markku Jaako Numminens (Markku Jaako Numminen), un viņa vietā apstiprināts tirdzniecības direktors Dinārs Ozols. Savukārt par mazinīcas rīkotājdirektoru iecelts Varis Peisenieks – līdzšinējais Fazer Bakeries & Confectionery piegādes ķēžu direktors Baltijā.

«Izmaiņas Fazer mazinīcu valdē un vadībā ir veiktas, lai nostiprinātu vadības grupu Latvijā un ir saistītas ar Fazer stratēģiju Baltijā,» skaidro valdes priekšsēdētājs Jespers Abergs. «Latvija tāpat kā pārējās Baltijas valstis ir un būs Fazer biznesa attīstībai nozīmīgas valstis. Lai uzņēmums sekmīgi strādātu un attīstītos, ir jādomā ilgtermiņā, taču vienlaikus jābūt elastīgiem un jāspēj ātri un efektīvi reaģēt uz izmaiņām tirgū, tāpēc mēs nostiprinām vietējās vadības grupas,» stāsta J. Abergs.

Patlaban uzņēmuma valdi veido valdes priekšsēdētājs J. Abergs (Jesper Georg Peter Aberg) un valdes locekļi Dinārs Ozols, Edgars Zumaras un Seppo Koivusaari (Kari Seppo Koivusaari).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fazer ražošanas konsolidācijas projekts Baltijā ir sekmīgi pabeigts, un notikusi visu ražošanas līniju pārnešana uz Ogres un Kauņas maiznīcām.

Projekta ietvaros Fazer maiznīcā Ogrē ir paplašināta ražotne, pārveidojot esošās līnijas un uzstādot jaunu porciju maižu līniju. Tikmēr darbi turpinās – aktīvi norit jaunās saldēto kūku un konditorejas izstrādājumu ražotnes būvniecība, kas ir pēdējo gadu vērienīgākais Fazer attīstības projekts Baltijas valstīs. Kopumā Fazer ceptuvē un jaunajā ražotnē Ogrē tiks izveidotas papildu 40 jaunas darba vietas, un plānoto investīciju apjoms pārsniedz 5 milj. eiro.

«Esam paveikuši ļoti nozīmīgu darbu, lai nostiprinātu pozīcijas maizes tirgū Latvijā un citu Baltijas valstu tirgos ilgtermiņā. Vienlaikus jāsaka, ka tikpat liels darbs veicams, lai uzsāktu saldētu kūku un konditorejas izstrādājumu ražošanu un eksportu jau šā gada rudenī. Pašreiz meklējam papildu jaunus darbiniekus gan maiznīcai, gan jaunajai ražotnei, kur nepieciešamas zināšanas un pieredze konditorejas izstrādājumu ražošanā,» komentē Mindaugas Snarskis, Fazer Bakery Baltic rīkotājdirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Angry Birds izstrādātājs trešajā ceturksnī cietis prāvus zaudējumus

LETA--AFP, 23.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārās spēles «Angry Birds» izstrādātājs - Somijas uzņēmums «Rovio» - šā gada trešajā ceturksnī strādājis ar 800 000 eiro zaudējumiem, kas galvenokārt skaidrojami ar investīcijām videospēļu izstrādei.

«Rovio» norāda, ka uzņēmums videospēļu izstrādei investējis 22 miljonus eiro, cerot, ka šis ieguldījums palielinās ienākumus nākotnē.

Tikmēr kompānijas tirdzniecības apjoms ceturksnī palielinājies līdz 70,7 miljoniem eiro, salīdzinot ar 50 miljoniem eiro attiecīgajā laika periodā pērn.

«Rovio» septembrī veiksmīgi debitēja Helsinku fondu biržā.

Lēmums kotēt akcijas Helsinku fondu biržā tika pieņemts saistībā ar panākumiem, kas gūti pēc «Angry Birds» filmas uzņemšanas un ar videospēli saistītu produktu pārdošanas.

Kompānijas «Sony Entertainment» 2016.gadā izlaistā filma «Angry Birds» («Dusmīgie putni») guva milzīgus panākumus, pasaulē nopelnot 350 miljonus dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Somijas Sarkanniemi atrakciju parkā taps Angry Birds Zeme; putni iekaros arī citas valstis

Lelde Petrāne, 21.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzviet pasaulē plānots celt aktivitāšu parkus ar populārās spēles Angry Birds tematiku, ziņo BBC.

Mobilo tālruņu spēles Somijas izstrādātājs Rovio meties uz vienu roku ar rotaļlaukumu aprīkojuma speciālistu Lappset Group, lai radītu un uzturētu šādus parkus.

Kā liecina informācija Rovio mājaslapā, pirmais šāds parks taps Somijā, Tamperē, kur atrodas Sarkanniemi atrakciju parks. Parkam tikšot dots nosaukums Angry Birds Zeme. Zināms, ka tādi parki taps arī Apvienotajā Karalistē.

BBC vēsta, ka pagājušajā gadā Ķīnā tika atvērts neautorizēts Angry Birds parks.

Spēle, kurā spēlētājiem jāizmanto katapultu, lai ar putniem uzbruktu cūkām, ir viena no populārākajām mobilajām aplikācijām. Balstoties uz šo spēli, radītas arī rotaļlietas, apģērbs un citas preces.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fasētas svaigas maizes patēriņš Baltijā pamazām samazinās, savukārt saldētas maizes apjomi aug, līdz ar to jau tuvākajā laikā Lietuvas maizes ražotājs Fazer Lietuva UAB startēs šajā nišā.

Tā intervijā Dienas Bizness atklāj Fazer Lietuva UAB vadītājs un Baltijas organizācijas Fazer Bakery Baltic ģenerāldirektors Mindaugs Snarskis (Mindaugas Snarskis). Lietuvā Somijas uzņēmums Fazer nostiprinājās, 2001. gadā nopērkot maizes ceptuvi Gardėsis, kas dibināta 1995. gadā. 2001. gadā Fazer iegādājās arī Latvijas uzņēmumu Ogres maiznieks. Iepriekš Fazer Baltijā bija pazīstams kā saldumu zīmols.

Fazer ir starptautisks ģimenes uzņēmums no Somijas, kurš ražo un tirgo saldumus, maizi, kā arī nodrošina ēdināšanas pakalpojumus.

Izteikti sīva konkurence

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums “Fazer Latvija” investēs jaunas tostermaižu produkcijas ražošanas līnijas attīstībā, kas būs apjomīgākā investīcija uzņēmuma ražotnē Ogrē kopš 2015. gada, kad maiznīcā tika atklāta “Fazer” kūku un konditorejas izstrādājumu ražošanas vienība.

Ņemot vērā biznesa vidē valdošo konkurenci un "Fazer Group" korporatīvo politiku, konkrētu investīciju apjomu uzņēmums neizpauž.

Lai arī viens no maizes ražotāju lielākajiem izaicinājumiem ir arvien krītošais maizes patēriņš, “Fazer Latvija” tirgus daļa aizvadītajā gadā ir bijusi 20%, norāda uzņēmumā.

“Analizējot patērētāju ieradumus, aizvadītajā gadā kopumā tirgū novērojams pieprasījums pēc produktiem, kas ne vien garšo labi, bet arī dara labu mūsu ķermenim un liek mums justies labi. Saskaņā ar globālās informācijas un mērījumu kompānijas “Nielsen” datiem, no dažādajiem maizes izstrādājumu segmentiem, pircēji ir arvien vairāk iecienījuši tieši tostermaizi. Kā rezultātā tostermaizes segments aizvadītajā gadā kļuva par vienu no pieprasītākajiem Latvijā un tā vērtība palielinājās par 16%, savukārt šī segmenta patēriņa apjoms pieauga par 14%,” atklāj “Fazer Bakery Baltic” vadītājs Klāvs Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Fazer Latvija apgrozījums palielinājies par 29%

Žanete Hāka, 07.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maiznīcas Fazer Latvija apgrozījums 2015. gadā sasniedzis 21,59 miljonus eiro, kas ir par 28,6% vairāk nekā 2014. gadā, informē uzņēmums.

Pērn Fazer Grupa pabeidza Baltijas ražošanas konsolidācijas projektu - paplašināja maiznīcu un uzbūvēja jaunu kūku ražotni Ogrē, investējot vairāk nekā 5 miljonus eiro un izveidojot vairāk nekā 40 jaunas darba vietas. Savukārt Fazer Grupas apgrozījums 2015. gadā sasniedza 1,58 miljardus eiro, kas ir nedaudz mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt peļņa ir palielinājusies un sasniedza 44,9 miljonus eiro.

Fazer Grupas prezidents Kristofs Fitctums (Christoph Vitzthum) komentē: «Mēs strādājam, lai nostiprinātu Fazer konkurētspēju un rentabilitāti. Pēdējo trīs gadu laikā Fazer ir investējis aptuveni 100 milj. eiro Somijā un nākamo trīs gadu laikā mēs plānojam investēt tikpat, veicinot eksportu un radot jaunas darba vietas». Vienlaikus 2015. gadā Fazer Grupa vairāk nekā 22 milj. eiro ir investējusi citās valstīs, kur kā nozīmīgākie projekti ir maiznīcas Ogrē paplašināšana un industriālās virtuves izveide Kavlingē (Kavlinge) Zviedrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maizes ražotājiem ir jāmeklē arvien jauni risinājumi, lai plašajā produktu daudzveidībā pārsteigtu patērētājus, tāpēc maizes tirgus attīstību veicina inovācijas, aģentūrai LETA sacīja Fazer Bakery Baltic, kurā ir apvienotas Fazer maiznīcas Ogrē un Kauņā, rīkotājdirektors Mindaugs Snarskis.

Viņš pastāstīja, ka pircēji pārtikas, tajā skaitā maizes izvēlē arvien vairāk pievērš uzmanību veselīgumam, kvalitātei, kā arī maizes svaram. Tie meklē jaunas garšas un formātus, kas atbilst viņu izpratnei par veselīgumu. Tāpēc uzņēmumi iegulda daudz resursu, meklējot inovatīvus risinājumus. «Nevienu vairs nevar pārsteigt, pievienojot receptūrā jaunas sēklas vai graudus - vajadzīgi jauni risinājumi,» sacīja Fazer Bakery Baltic rīkotājdirektors.

Snarskis piebilda, ka inovācijas veicina maizes tirgus attīstību, un šī tendence ir vērojama ne tikai maizes segmentos ar augstu pievienoto vērtību, bet arī tradicionālajos segmentos. Piemēram, baltmaizes segmentā pēdējā gadā laikā pēc vairāku gadu lejupslīdes ir redzama stabilizācija. Saskaņā ar globālās informācijas un mērījumu kompānijas Nielsen tirgus pētījuma datiem, galvenais iemesls stabilizācijai šajā segmentā ir pircēju izvēle par labu augstvērtīgai baltmaizei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Kā top? Fazer kefīra baltmaize

Kristīne Stepiņa, 03.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ rubrikā Kā top? portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā top kefīra baltmaize Fazer ceptuvē Ogrē.

«Fazer kefīra baltmaizei ir bērnības garša,» saka Fazer Latvija ražošanas vadītājs Kalvis Fjodorovs.

2018. gada nogalē Fazer Latvija un SKDS veiktais pētījuma par maizes ēšanas paradumiem Latvijā parādījis, ka 76% Latvijas iedzīvotāju maizi ēd katru dienu, tostarp kviešu maizi. Nemainīgi maizes ēdājiem galvenais kritērijs izvēloties ir garša, to norādījuši 79% vīriešu un 75% sieviešu.

Fazer kefīra baltmaizi ēd arī Lietuvā un Igaunijā. «Ik mēnesi mēs izcepam mazliet vairāk nekā 100 tonnas šīs baltmaizes, apmēram puse paliek Latvijas ēdājiem, bet otra puse – Igaunijas un Lietuvas pircējiem,» informē K. Fjodorovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Fazer iegādājas zīmolus Domino, Jaffa un Fanipala

Lelde Petrāne, 29.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fazer Group iegādājusies zīmolus Domino, Jaffa un Fanipala. Ar šo zīmolu pārņemšanu Fazer nostiprina tirgus pozīcijas cepumu tirgū un saskata lielu potenciālu tālākai attīstībai.

Fazer paplašina savu cepumu sortimentu, no uzņēmuma Mondelez iegādājoties cepumu zīmolus Domino, Jaffa un Fanipala. Minēto zīmolu pārņemšana ir turpinājums 2012. gadā veiktajai cepumu ražošanas pārņemšanai no uzņēmuma Kraft Foods (šobrīd Mondelez) Somijas pilsētā Vantā. Domino ir atzīts par vērtīgāko zīmolu cepumu kategorijā Somijā.

Fazer ir ilglaicīga pieredze cepumu biznesā - cepumi tika ražoti laikā no 1929. līdz 1995. gadam. Cepumi Domino sākti ražot 1953. gadā, Jaffa – 1969. gadā, bet Fanipala – 1997. gadā.

Šā gada septembrī apritēs 125 gadi, kopš zviedru izcelsmes uzņēmējs Karls Fazers (Karl Fazer) atvēra savu franču–krievu kafejnīcu Helsinku centrā. Šobrīd Fazer ir viens no Somijas pazīstamākajiem uzņēmumiem. Fazer cepumu ražotne atrodas Vantā (Vantaa), un tajā strādā ap 80 darbinieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fazer uzsākusi jaunas ražotnes celtniecību Ogrē un saskaņā ar uzņēmuma plāniem jaunā ražotne darbību sāks nākamā gada rudenī, informē uzņēmuma pārstāvji.

Vienlaikus Fazer veic esošās maiznīcas paplašināšanu, kopumā uzņēmuma attīstībā investējot vairāk nekā 5 miljonus eiro un izveidojot aptuveni 40 jaunu darbavietu.

Jaunās ražotnes izveide un esošās maiznīcas paplašināšana Ogrē tiek veikta Fazer Bakery Baltic ražošanas konsolidācijas plāna ietvaros. Jaunā ražotne tiek būvēta līdzās esošajai Fazer Latvija maiznīcai un tiks pilnībā integrēta uzņēmuma kopējā infrastruktūrā.

Ražotne specializēsies saldētu produktu ražošanā, un sākotnēji visa produkcija tiks eksportēta. Fazer Bakery Baltic ražošanas konsolidāciju, paplašinot maiznīcas Ogrē un Kauņā, plānots pabeigt nākamā gada pavasarī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Fazer maina nosaukumu Latvijā

Sandra Dieziņa, 27.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otra lielākā maiznīca Latvijā SIA Fazer maiznīcas mainījusi nosaukumu uz Fazer Latvija. Nosaukuma maiņa ir likumsakarīgs solis 2010. gadā iesāktajām strukturālajām reformām un aptver abus Fazer biznesa virzienus Latvijā – maizes un saldumu nozari, informē kompānija.

SIA Fazer Latvija rīkotājdirektors Varis Peisenieks: «Neskatoties uz to, ka ekonomika Latvijā atgūstas lēni, 2011. gadā mums ir izdevies nostiprināt pozīcijas maizes tirgū un ievērojami uzlabot savus rādītājus saldumu nozarē. Fazer Latvija turpinās iesāktās reformas, uzlabojot ražotnes un kvalitātes pārvaldības sistēmu. Viens no svarīgākajiem uzdevumiem ir palielināt uzņēmuma rentabilitāti, lai paaugstinātu tā konkurētspēju Latvijas tirgū.»

Fazer maizes ceptuve Latvijā ir palielinājusi apgrozījumu par 12% un nostiprinājusi pozīcijas kā otrā lielākā maiznīca Latvijā, bet saldumu biznesā Fazer apgrozījums Latvijā ir palielinājies par 30%. Maiznīcas apgrozījums 2011. gadā bija 14,1 miljoni latu, kas ir par 13% vairāk nekā apgrozījums 2010. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maizes ražotājas SIA Fazer Latvija valdē notikušas izmaiņas, to pametot līdzšinējam valdes loceklim, Lietuvas pilsonim Edgaram Zumaram (Edgaras Zumaras), liecina Lursoft dati.

Viņa vietā valdes locekļa amata pienākumus pildīs Somijas valstspiedreīgais Petri Sakari Kujala (Petri Sakari Kujala). Tāpat SIA Fazer Latvija valdē darbu turpina līdzšinējais valdes priekšsēdētājs, Somijas pilsonis Marko Kristians Bergholms (Marko Kristian Bergholm) un valdes loceklis Kari Sepo Koivusāri (Kari Seppo Koivusaari).

Fazer uzņēmums izveidojies no ģimenes kafejnīcas, ko 1891. gadā Helsinkos izveidoja Karls Fazers (Karl Fazer). Uzņēmums Fazer Latvija reģistrēts 2000. gadā Druvas ielā 2, Ogrē, un tā pamatkapitāls pašreiz veido vairāk ne kā 12 milj. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igauņu programmētāju grupa radījusi populārās interneta spēles Angry Birds imitāciju Angry Kremlins, kurā saistībā ar pankroka grupas Pussy Riot notiesāšanu tiek izjokotas augsta līmeņa Krievijas amatpersonas, ieskaitot Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu.

Spēlē Angry Kremlins V. Putinam un Pareizticīgo baznīcas galvai ir jāaptur Pussy Riot dalībnieces no protestiem – spēlētājam ir jāraida Krievijas pareizticīgās baznīcas galva Patriarha Kirila un Krievijas prezidenta Vladimira Putina galva Pussy Riot dalībnieču figūru virzienā, vēsta The Moscow Times.

Angry Kremilns kļuvis teju par interneta sensāciju Pussy Riot aizstāvju un Twitter lietotāju pulkā pēc tam, kad trešdienas vakarā tiešsaisti uz šo spēli internetā ievietoja valdošās varas opozicionārs Iļja Jašins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veiksmīgai spēlei jānodrošina fantastiska pieredze un jāspēj atšķirties starp citām, kā arī nepieciešams lielisks zīmols un mārketings

Tā intervijā Dienas Biznesam stāsta Somijas izglītojošo spēļu kompānijas Lightneer līdzdibinātājs un Rovio bijušais mārketinga vadītājs Peters Vesterbaka (Peter Vesterbacka). Savukārt mācību spēlēm ir vēl papildu izaicinājums – tām jābūt arī izglītojošām. Viņš stāsta arī par spēļu biznesu, konferenču organizēšanu un tuneļa būvniecību starp Helsinkiem un Tallinu.

Vairākus gadus jūs strādājāt Rovio, kas zināma saistībā ar spēli Angry Birds. Tagad jūs strādājat citā spēļu kompānijā – Lightneer. Kas ir vajadzīgs veiksmīgai spēļu kompānijai?

Starta punkts ir nodrošināt spēlētājam fantastisku pieredzi. Tā tas ir jebkurā biznesā – ir jānodrošina kaut kas lielisks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Šo Ziemassvētku topa rotaļlietas - iPad atdarinājums un interaktīvi roboti

Lelde Petrāne, 02.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemassvētku sezona rotaļlietu nozarei ir izšķirošs laiks, jo vecāki, izliekoties par Ziemassvētku vecīti, steidz piepildīt savu bērnu sapņus.

Šogad daudzi rotaļlietu ražotāji, lai iegūtu klientus, turas pie jau izmēģinātām lietām, kam piešķirts kāds «svaigums».

CNBC izveidojis šajā Ziemassvētku sezonā Amerikā pieprasītāko rotaļlietu sarakstu. Ņemot vērā iepriekšējo gadu pieredzi, var pieņemt, ka vismaz daļa no šīm rotaļlietām būs iekļuvusi arī Latvijā dzīvojošo bērnu vēstulēs Ziemassvētku vecītim.

My Keepon

Ražotājs: Wow! Stuff

Cena: 50 ASV dolāri

Vecums: 6 gadi līdz 11 gadi

Mazs mikrofons, kas iebūvēts My Keepon, ļauj tam dzirdēt mūziku, ko īpašnieks atskaņo, vai ritmus un atbildēt. Tā reaģē arī uz piesitieniem, saspiešanu un kutināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

30. jūnijā Fazer Latvija saņēmusi Ogres novada pašvaldības Ogres būvvaldes apstiprinājumu par jaunās Fazer saldēto produktu ražotnes telpu nodošanu ekspluatācijā. Savukārt, 3. jūlijā ir saņemts Pārtikas un veterinārā dienesta atzinums par ražotnes atbilstību normatīvajām prasībām. Jaunajā ražotnē ir izveidotas 20 jaunas darba vietas, informē uzņēmumā.

Pašlaik jaunā ražotne Ogrē strādā testa režīmā, lai šī gada rudenī uzsāktu saldētu kūku un konditorejas izstrādājumu ražošanu. Testa režīmā tiek izmēģinātas jaunās ražošanas līnijas, pārbaudītas receptūras un sagatavota atbilstošā dokumentācija. Vienlaikus notiek darbinieku apmācību process. Jaunā ražotne ir pilnībā integrēta uzņēmuma vienotajā infrastruktūrā. Sākotnēji visa saražotā produkcija tiks eksportēta uz Somiju.

Kopumā jaunās ražotnes izveidē un esošās maiznīcas paplašināšanā Ogrē Fazer Grupa investējusi vairāk nekā 5 miljonus eiro. Šis ir Fazer Grupas pēdējo gadu vērienīgākais attīstības projekts Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Fazer Grupa sasniegusi apgrozījuma rekordu; Latvijā apgrozījums nedaudz krities

Gunta Kursiša, 24.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fazer Grupa 2013. gadu noslēgusi, sasniedzot 1,7 miljardu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,3% vairāk nekā 2012. gadā, kā arī augstākais apgrozījuma rādītājs uzņēmuma vēsturē, savukārt Fazer Latvija pērn, salīdzinot ar 2012. gadu, apgrozījums ir krieties.

Fazer Grupas peļņa no pamatdarbības pērn bijusi 49 miljoni eiro, kas ir par 19,6 miljoniem eiro mazāk nekā 2012. gadā. Tas pamatā saistāms ar uzņēmuma investīcijām Norvēģijā, iegādājoties Skandinavisc Mat Invest, kā arī auzu dzirnavu izveidi Somijā, Lahti.

Fazer Latvija pērn strādāja ar 18,41 miljona eiro apgrozījumu iepretim 13,8 miljoniem latu jeb 19,64 milj. eiro, ko kompānija apgrozīja 2012. gadā. Uzņēmuma vadība norāda, ka pērn izpildīts galvenais uzdevums – paaugstināta uzņēmuma rentabilitāte. Tāpat īstenots Ogres ražotnes energoefektivitātes paaugstināšanas projekts, piesaistot Eiropas Savienības līdzfinansējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru