Pārtika

Latvijas balzams sāk ražot košerēto dzirkstošo vīnu

Anda Asere, 30.05.2016

Jaunākais izdevums

Latvijas balzams košerē ne vien degvīnu, bet arī dzirkstošo vīna dzērienu Cosmopolitan Diva un cer, ka šādi produkti kompānijai atvērs jaunus tirgus

«Ar katru gadu pasaulē stabili aug košerēto produktu tirgus. To lielā mērā ietekmē patēriņa tendences – proti, augošais pieprasījums pēc produktiem bez alergēniem, ko lielā mērā nodrošina košera prasību izpilde,» saka Dana Hasana, Amber Beverage Group un Latvijas balzams komunikācijas vadītāja. Košers jeb ivritā «kashrus» ir regulējums kopums, kas attiecas uz pārtikas produktiem un dzērieniem, nosakot ebrejiem atļautos un aizliegtos produktus un dzērienus.

Lai paplašinātu savu patērētāju loku, arī Latvijas balzams jau pirms kāda laika ir sācis košerēt degvīnus, un šogad pirmo reizi košera sertifikātu ieguvis arī dzirkstošais dzēriens Cosmopolitan Diva. Dzēriens pusotra gada laikā veiksmīgi pierādījis sevi eksportspējīgs produkts. «Tā veiksmes stāsts sākās Ķīnā, kur zīmola pārdošana gada laikā izauga par 40%. 2015. gadā Cosmopolitan Diva ieguva sudraba medaļu savā kategorijā Ķīnas lielākajā izstādē China Wine&Spirits Award. Lai arī pašlaik esam sākuši košerēt tās dzēriena partijas, kas paredzētas Izraēlas tirgum, esam pārliecināti, ka košera sertifikāts ir potenciāli «ceļazīme» zīmolam arī uz globāliem tirgiem kā ASV un Dienvidamerika, kā arī apliecinājums augstai kvalitātei, kuru varam nodrošināt,» norāda D. Hasana.

Ģeogrāfiski košerētās produkcijas lielākie noieta tirgi ir Ziemeļamerika, Eiropa, Latīņamerikas reģions, Āzijas un Klusā okeāna reģiona valstis, Japāna, Tuvie Austrumi un Āfrika. Lielākais košerētās pārtikas un dzērienu patērētājs ir ASV, kur košerētās pārtikas iegādei patērētāji gadā tērē ap 13 miljardiem ASV dolāru, un katru gadu tirgū tik parādās ap 8000 jaunu košera produktu.

D. Hasana stāsta, ka saņemt košera sertifikātu neesot nedz viegli, nedz lēti, jo veicama virkne procedūru. Dzērienu ražošanas gadījumā pirmais un viens no galvenajiem nosacījumiem ir tāds, ka izejvielām (spirts, sulas, aromatizatori u.c.), no kā tiek ražots produkts, ir jābūt košerētām. To pārbauda rabīns. Otra būtiska prasība – ražošanas procesam ir jāatbilst visaugstākajām higiēnas prasībām. Produkta košerēšana notiek rabīnam klāt esot katrā ražošanas procesa posmā – ābolu vīna raudzēšanā, filtrācijā, dzēriena kupažēšanā, pasterizācijā, filtrācijā caur zelta filtru un arī pildīšanā pudelēs. Rabīns uzrauga arī košerēto ābolu vīnu uzglabāšanas procesā. Treškārt, lai saņemtu sertifikātu, košerēta tiek katra saražotā dzēriena partija, kā tas notiek arī Cosmopolitan Diva dzirkstošā dzēriena gadījumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gada nogalē mainījies alkoholisko dzērienu ražotāja un tirgotāja SIA «Amber Beverage Group» īpašnieks, un jaunais uzņēmuma dalībnieks ieķīlājis visas tam piederošās SIA «Amber Beverage Group» kapitāla daļas, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

2017.gada 29.decembrī komercreģistrā ierakstītas izmaiņas, saskaņā ar kurām par SIA «Amber Beverage Group» vienīgo īpašnieku kļuvusi Luksemburgā reģistrētā kompānija «Amber Beverage Group Holding S.a.r.l.». Iepriekš visas SIA «Amber Beverage Group» kapitāla daļas piederēja Nīderlandē reģistrētajai kompānijai «S.P.I. Regional Business Unit B.V.».

Savukārt pagājušajā nedēļā, 3.janvārī reģistrētas divas komercķīlas, ar kurām ieķīlātas «Amber Beverage Group Holding S.a.r.l» piederošās 104 536 523 SIA «Amber Beverage Group» kapitāla daļas.

Abu komercķīlu devējs ir «Amber Beverage Group Holding S.a.r.l», bet parādnieks alkoholisko dzērienu ražotājs un tirgotājs; tās reģistrētas par labu AS «Luminor Bank».

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Amber Beverage Group emitē 30 miljonu eiro obligācijas noliktavas finansēšanai

Db.lv, 27.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu ražošanas un izplatīšanas kompānija SIA "Amber Beverage Group" emitējusi četru gadu obligācijas 30 miljonu eiro apmērā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Vienlaikus investoru pieprasījums pēc obligācijām pārsniedza 45 miljonus eiro.

"Amber Beverage Group" izpilddirektore Jekaterina Stuģe informē, ka obligāciju emisijā piesaistītie līdzekļi tiks izmantoti, lai Rīgas ostas teritorijā uzbūvētu modernu pilnībā automatizētu loģistikas centru 24 000 kvadrātmetru platībā.

Obligāciju emisija dos iespēju būvēt modernāko noliktavu Latvijā 

Amber Beverage Group ir strauji augošs uzņēmums, kas nolēmis būvēt pilnībā automatizētu...

J.Stuģe prognozē, ka, īstenojot projektu, par 30% tiks palielināta "Amber Beverage Group" noliktavu kapacitāte Latvijā, tai palielinoties no 25 000 līdz 35 000 palešu vietu, kā arī tiks uzlabota kopējā koncerna darbības efektivitāte.

Loģistikas centrā tiks izmantota mūsdienīga un jaudīga noliktavas vadības sistēma. Noliktavas tehnoloģiskos risinājumus piegādās "Jungheinrich".

Kompānijā turpina izskatīt dažādas uzņēmumu iegādes darījumu iespējas.

Obligāciju emisija tika veikta sadarbībā ar "Signet Bank".

Bankas valdes priekšsēdētājs Roberts Idelsons norāda, ka "Amber Beverage Group" obligāciju emisijā piedalījās vairāk nekā 100 privāto un institucionālo investoru no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas: "Tas parāda Baltijas kapitāla tirgus milzīgo potenciālu dažāda lieluma un nozaru uzņēmumiem piesaistīt finansējumu savu attīstības plānu realizācijai".

Pēc kompānijas pārstāvju vēstītā, "Amber Beverage Group" apgrozījums 2022.gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 365,8 miljoni eiro, bet EBITDA bija 42,3 miljoni eiro. Uzņēmumu grupa darbojas 16 valstīs.

"Amber Beverage Group" ir izveidota, starptautiskajai alkoholisko dzērienu kompānijai "SPI Group" apvienojot Baltijas uzņēmumus - "Amber Latvijas balzams" (iepriekš "Latvijas balzams"), dzērienu izplatītājus "Amber Distribution Latvia", "Amber Distribution Estonia" un "Bennet Distributors" Lietuvā, specializēto dzērienu veikalu ķēdi "Latvijas balzams veikali" Latvijā un "Darija" Lietuvā.

"Amber Beverage Group" vienīgā īpašniece ir Luksemburgas "Amber Beverage Group Holding", liecina "Firmas.lv" informācija. Savukārt "Amber Beverage Group" patiesais labuma guvējs ir miljardieris Jurijs Šeflers. Kompānija reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 10 495 660 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Signet Bank Kapitāla tirgus akadēmija

Obligāciju emisija dos iespēju būvēt modernāko noliktavu Latvijā

Jānis Goldbergs, 01.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amber Beverage Group ir strauji augošs uzņēmums, kas nolēmis būvēt pilnībā automatizētu noliktavu Latvijā, par finansējuma piesaistes mehānismu izvēloties obligāciju emisiju ar Signet Bank atbalstu.

Par grupu, tās izaugsmi, projektu un finansējuma piesaistes mehānisma izvēli Dienas Bizness izjautāja grupas valdes priekšsēdētāju Jekaterinu Stuģi.

Pastāstiet, lūdzu, īsumā par Amber Beverage Group pamatbiznesu, vēsturisko izaugsmi.

Amber Beverage Group tika izveidota 2014. gadā kā daļa no SPI Group. Šobrīd bez mums SPI grupā ietilpst arī stipro alkoholisko dzērienu koncerns Stoli Group, vīna koncerns Tenute del Mondo un nekustamo īpašumu kompānija Towers Construction Management, kuru zināmākais objekts ir Zunda Torņi Rīgā, Raņķa dambī.2014. gadā izveidojot Amber Beverage Group, koncernā tika apvienoti četri Baltijas uzņēmumi – trīs no tiem pārstāvēja alkoholisko dzērienu vairumtirdzniecības segmentu, savukārt Latvijas balzams - ražošanu. Veidojot vienotu uzņēmumu grupu, visas atbalsta funkcijas centralizējām vienkopus un koncentrējām uzņēmumu darbību uz pamatbiznesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Amber Latvijas balzams noslēdzis darījumu ar Ellex Kļaviņš

Db.lv, 25.04.2023

Starptautiskās alkoholisko dzērienu kompānijas "SPI Group" loģistikas centrs "Amber Logistics" Stopiņu novadā, kura telpās izvietota AS "Latvijas balzams" vietējā tirgus preču noliktavu, kā arī dzērienu izplatītāja "SPI Distribution Latvia" vairumtirdzniecības preču noliktava un birojs.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Amber Latvijas balzams" noslēgusi darījumu ar SIA "ZAB Ellex Kļaviņš", kas rīkojas kā nodrošinājumu aģents, sniedzot galvojumu 30 miljonu eiro un blakus prasījumu apmērā, teikts uzņēmuma paziņojumā biržai "Nasdaq Riga".

Darījums veikts, lai nodrošinātu ar "Amber Latvijas balzams" vienā grupā ietilpstošās kompānijas "Amber Beverage Group Holding" saistību izpildi, kas izriet no obligāciju emisijas.

Ziņojumā norādīts, ka darījuma ietekme uz "Amber Latvijas balzams" komercdarbību ir vērtējama pozitīvi. Vienlaikus tiek uzskatīts, ka darījums pozitīvi ietekmēs arī "Amber Latvijas balzams" akcionārus, kas minētajā darījumā nav uzskatāmi par saistītajām pusēm, jo "Amber Latvijas balzams" saņems papildus ienākumus.

Par darījumu ir saņemts Revīzijas komitejas viedoklis.

"Amber Latvijas balzams" pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, strādāja ar 108,129 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 37,7% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa saruka par 27,5% un bija 6,332 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Pagarina Amber Beverage Group overdraftu 22,7 miljonu eiro apmērā

Db.lv, 26.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Luminor" banka noslēgusi līgumu ar alkoholisko dzērienu ražošanas un izplatīšanas koncernu "Amber Beverage Group" par esošā overdrafta pagarinājumu.

Kopējā overdrafta limita summa ir 22,7 miljoni eiro, un to paredzēts izmantot esošās ražošanas un ikdienas saimnieciskās darbības veikšanai, kā arī grupas stratēģisko mērķu sasniegšanai.

Darījums par esošā overdrafta līguma ar kopējo overdrafta limita summu 22,7 miljonu eiro apmērā termiņa pagarinājumu ir noslēgts starp AS "Luminor bank" un "Amber Beverage Group" grupā ietilpstošiem uzņēmumiem: Amber Beverage Group Holding S.à r.l., Luksemburga, SIA "Amber Distribution Latvia", AS, "Latvijas balzams", AS "Interbaltija AG", SIA "Amber Beverage Group", Latvija, un Bennet Distributors UAB, Lietuva.

""Amber Beverage Group" uzņēmumi ir mūsu klienti jau gandrīz desmit gadus. Viens no finanšu risinājumiem, ko nodrošinām, ir overdrafts, ko šobrīd esam pagarinājuši, lai klientam būtu pieejami līdzekļi ikdienas darbam un nākotnes mērķu sasniegšanai," stāsta Ilze Zoltnere, "Luminor" Korporatīvā departamenta vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Amber Beverage Group plāno investēt 40 miljonus eiro jaunas ražotnes izveidē Baltijā

Db.lv, 09.06.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā alkoholisko dzērienu ražošanas un izplatīšanas kompānija “Amber Beverage Group” izskata iespēju izveidot jaunu, mūsdienīgu dzērienu ražotni Baltijā.

Investīciju apmērs tiek lēsts aptuveni 40 miljonu eiro apmērā. Grupas vadība veic investīciju izdevīguma izpēti un plāno tikties ar Baltijas valstu investīciju un attīstības institūcijām, izvērtējot labākos priekšlikumus turpmākai sadarbībai.

“Plānveidīgas un rūpīgi pielāgotas attīstības stratēģijas dēļ, arī pēdējos gados, kad pasauli satricināja vairākas negaidītas krīzes, mēs atrodamies uz izaugsmes ceļa. Lai arī cik spēcīga nebūtu mūsu esošā ražotne Latvijā, kas ražo vairākus no mūsu globālajiem zīmoliem, aplēses rāda, ka tuvāko gadu laikā mēs sasniegsim maksimālo ražošanas kapacitāti, pateicoties mūsu zīmolu gaidāmajai izaugsmei globālā mērogā. Uzskatām, ka pareizās vietas izvēle ir kritiski svarīga, jo tā ietekmēs ražošanas darbību turpmākajās desmitgadēs. Vēlamies jau no paša sākuma veicināt padziļinātu sadarbību ar valsts institūcijām un citām iesaistītājām pusēm ar mērķi noskaidrot, kurā no Baltijas valstīm šāda līmeņa investīcijas ražošanas infrastruktūrā nesīs maksimālu labumu gan valsts ekonomikai, gan kopējai Grupas attīstībai,” norāda “Amber Beverage Group” vadītāja Jekaterina Stuģe.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas balzams 10 miljonu eiro peļņu izmantos konkurētspējas stiprināšanai

LETA, 08.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrības "Latvijas balzams" 2019.gada peļņu 10,046 miljonu eiro apmērā iecerēts atstāt nesadalītu un izmantot "Latvijas balzams" konkurētspējas stiprināšanai, nolemts uzņēmuma kārtējā akcionāru sapulcē.

Akcionāru sapulcē apstiprināti kompānijas valdes, padomes ziņojumi un zvērināta revidenta atzinums, 2019.gada pārskats un atkarības pārskats. Tāpat akcionāri pieņēma zināšanai "Latvijas balzams" valdes un padomes ziņojumus, kā arī zvērināta revidenta atzinumu.

Par "Latvijas balzams" revidentu 2020.gada pārskatu revīzijai ievēlēta auditorfirma "PricewaterhouseCoopers". Revidentam par 2020.gada pārskatu revīzijas veikšanu noteikta 28 780 eiro atlīdzība, neiekļaujot pievienotās vērtības nodokli (PVN). "Latvijas balzams" valdei uzdots noslēgt līgumu ar ievēlēto revidentu par kompānijas 2020.gada pārskatu revīziju.

Tāpat uzņēmuma padomes locekļu amatos uz nākamajiem pieciem gadiem ievēlēti Petrs Avens, Rolands Gulbis, un Valižans Abidovs un Velga Celmiņa, bet no padomes atcelts Aleksandrs Maslo, kura vietā iecelts Jānis Buks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Luksemburgas alkoholisko dzērienu ražošanas un tirdzniecības uzņēmums "Amber Beverage Group Holding" apsver iespēju iegādāties 49% Latvijas restorānu tīkla "Lido" akciju, aģentūrai BNS paziņojuši konkurences uzraugi.

Lai arī pēc darījuma īstenošanas "Amber Beverage Group Holding" neiegūtu akciju kontrolpaketi, darījuma puses apsver iespēju vienoties, ka "Lido" statūti tiks mainīti, "Amber Beverage Group Holding" iegūstot tiesības padomē iecelt divus pārstāvjus.

Turklāt "Amber Beverage Group Holding" iegūtu tiesības uzlikt veto stratēģiski svarīgu lēmumu pieņemšanā.

"Lido" valdes priekšsēdētāja Rita Auziņa pauda, ka "Lido" akcionārs Gunārs Ķirsons neplāno pārdot uzņēmumu kontrolējošo akciju daļu. Vienlaikus viņa norādīja, ka "Lido" ir lielākais ēdināšanas uzņēmums Latvijā un ik pa laikam parādās investoru interese par ieguldīšanu uzņēmuma akcijās. Arī patlaban vairāki investori ir izteikuši interesi kļūt par "Lido" akcionāriem, nomainot līdzšinējos mazākuma akcionārus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu ražotājs un izplatītājs "Amber Beverage Group" laidis klajā zīmola "Rīgas Melnais Balzams" jaunāko versiju - "Rīgas Melnais Balzams XO", kas papildināts ar izsmalcinātu franču brendiju, informē uzņēmumā.

Dzēriena pamatā ir recepte, ko pirms vairāk nekā 260 gadiem izveidoja farmaceits Abrahams Kunce. Viņa 1752. gadā izstrādātā receptūra vēl joprojām tiek izmantota arī šobaltdien, dzērienā apvienojot 24 dabiskas sastāvdaļas, tai skaitā 17 dažādas, rūpīgi atlasītas zālītes, ogas, pumpurus, garšvielas un saknītes.

"Šo "Rīgas Melnais Balzams" versiju izstrādājām teju divu gadus, līdz beidzot šonedēļ to varam nodot patērētāju vērtējumam. Lai gan šobrīd valstī un daudzos citos tirgos ir izsludināta ārkārtas situācija, "Latvijas balzams" ražotnes darbība norit pēc plāna un tādēļ arī turpinām izziņot jaunus produktus," stāsta "Latvijas balzams" valdes priekšsēdētājs Intars Geidāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu ražotājs AS "Amber Latvijas balzams" dividendēs no iepriekšējo gadu nesadalītās peļņas izmaksās 4,498 miljonus eiro, teikts kompānijas paziņojumā biržai "Nasdaq Riga" par 27.jūlijā akcionāru kārtējā sapulcē pieņemtajiem lēmumiem.

Akcionāru sapulcē nolemts 2022.gada peļņu 6 332 122 eiro apmērā atstāt nesadalītu, savukārt dividendēs no līdz 2017.gada 31.decembrim nesadalītās peļņas izmaksāt 4 498 140 eiro jeb 0,6 eiro par akciju.

Tāpat "Amber Latvijas balzams" akcionāru kārtējā sapulcē par revidentu 2023.gada pārskatu revīzijai ievēlēta auditorkompānija "PricewaterhouseCoopers". Atlīdzība revidentam par 2023.gada pārskatu revīziju noteikta apmērā, kas nepārsniedz 36 000 eiro, neiekļaujot pievienotās vērtības nodokli (PVN).

Jau ziņots, ka pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, "Amber Latvijas balzams" strādāja ar 108,129 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 37,7% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa saruka par 27,5% un bija 6,332 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iegādājoties vienu no lielākajiem alkohola ražotājiem kaimiņvalstī – «Remedia» – alkoholisko dzērienu ražotājs, izplatītājs, loģistikas nodrošinātājs un mazumtirgotājs «Amber Beverage Group» (ABG) ir palielinājis savu ietekmi Igaunijas alkohola tirgū, kļūstot par būtisku tirgus spēlētāju.

«Lai gan Igaunijas alkoholisko dzērienu nozare šobrīd piedzīvo ļoti sarežģītu laiku, apvienojoties ar «Remedia», esam dubultojuši savas tirgus daļas un kļuvuši par nopietnākiem nozares dalībniekiem,» stāsta «Amber Beverage Group» un «Remedia» valdes loceklis Pāvels Fiļipovs.

Pašreiz ABG portfelī atrodami vairāk nekā 130 dažādi alkoholisko dzērienu zīmoli, kuriem pievienosies arī Igaunijas tirgū atpazīstamie zīmoli, tādi kā «Ston Vodka», «Reval Gin», «Kiiu Torn», «Saare Gin», «Urdimeister», «Talu Viin», «Kapteini Viin» un citi. Stiprinot grupas importēto zīmolu portfeli, tiem pievienosies «Carskaja Vodka», «Zverj Vodka», «Sjabri» vodka, «Hutorskaja Vodka», «HARDY» konjaks, «Barclays» viskijs, «Domaine Bousquet» vīni un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Amber Distribution Latvia reģistrējis 19,5 miljonu eiro vērtu komercķīlu

Žanete Hāka, 14.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu vairumtirgotājs SIA «Amber Distribution Latvia» reģistrējis jaunu komercķīlu, kuras nodrošinātā prasījuma maksimālā summa ir 19,5 miljoni eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Uzņēmums par labu AS «BlueOrange Bank» ieķīlājis krājumus. Lai gan SIA «Amber Distribution Latvia» ir komercķīlas devējs, parādnieks ir Lietuvā reģistrētais uzņēmums «Bennet Distributors»; abi alkoholisko dzērienu izplatītāji ietilpst «Amber Beverage Group».

SIA «Amber Distribution Latvia» jaunreģistrētā komercķīla ir vienīgā šobrīd uzņēmumam aktuālā komercķīla, liecina «Lursoft» izziņa.

«Jau iepriekš viena no mūsu grupas spēcīgākajiem uzņēmumiem, SIA «Amber Distribution Latvia» krājumi tikuši ieķīlāti «Luminor» bankā grupas kopējās finansēšanas ietvaros, savukārt tagad grupas kopējās finanšu plūsmas reorganizācijas ietvaros krājumu ķīla ir pārformēta uz «Blue Orange» banku,» komentē «Amber Beverage Group» finanšu direktore Jekaterina Stuģe.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai iegūtu vēl plašāku atpazīstamību, piesaistītu jaunus klientus un lielākus pasūtījumus, AS “Latvijas balzams” plāno mainīt nosaukumu, liecina uzņēmuma paziņojums biržai.

AS “Latvijas balzams” pirms sešiem gadiem pievienojās alkoholisko dzērienu ražošanas un izplatīšanas kompānijai “Amber Beverage Group”. Šogad “Amber Beverage Group” plāno pievienot pieciem saviem uzņēmumiem visā pasaulē papildus atpazīstamības zīmi “Amber”.

Jaunajā AS “Latvijas balzams” nosaukumā plānots saglabāt daļu vēsturiskā nosaukuma, līdz ar to tas varētu būt “Amber Latvijas balzams”.

Lēmumu pieņems AS “Latvijas balzams” Akcionāru sapulce 30. septembrī.

Nav paredzamas nekādas izmaiņas ne AS “Latvijas balzams” darbiniekiem, ne piegādātājiem un pakalpojumu pircējiem. Tiktu mainīts tikai kompānijas oficiālais nosaukums.

Akciju sabiedrība “Latvijas balzams” ir alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijā ar tradīcijām bagātu vēsturi kopš 1900. gada. Uzņēmumam pieder divas alkoholisko dzērienu ražotnes Rīgā – stipro alkoholisko dzērienu ražotne un dzirkstošo vīnu un vieglo alkoholisko dzērienu ražotne. AS “Latvijas balzams” ir viens no Latvijas vadošajiem eksportētājiem – tā produkcija pieejama 180 pasaules valstīs, kā arī uzņēmums ir viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

SIA Amber Beverage Group iegādāsies AS Interbaltija AG

Žanete Hāka, 12.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) atļāvusi SIA Amber Beverage Group iegādāties AS Interbaltija AG, informē KP.

KP lēmumā norāda, ka apvienošanās rezultātā būtiski nemainīsies tirgus struktūra, jo tirgus daļu palielināšanās ietekmētajos tirgos notiks nelielā apmērā un tādējādi konkurencei netiks nodarīts kaitējums.

Uzņēmumu apvienošanās ziņojumā norādīts, ka SIA Amber Beverage Group plāno iegūt izšķirošu ietekmi pār AS Interbaltija AG, noslēdzot līgumu ar AS Interbaltija AG akcionāriem. Tādā veidā SIA Amber Beverage Group plāno stiprināt pozīcijas galvenokārt viesnīcu, restorānu, bāru un kafejnīcu (HoReCa) sektorā premium vīnu un šampaniešu segmentā.

Izvērtējot apvienošanās ietekmi uz konkurenci, KP konstatēja, ka darījums kopumā skar 14 dažādus tirgus – alus, sidra, dzirkstošā vīna, šampanieša, tradicionālā vīnogu vīna, stiprināto vīnu, karstvīna, degvīna, viskija, brendija un brendiju saturošu stipro dzērienu, konjaka/armanjaka, ruma, tekilas, kā arī liķiera vairumtirdzniecības tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Amber Distribution Latvia izpilddirektoru Pāvelu Fiļipovu

Lelde Petrāne, 09.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild alkoholisko dzērienu importētājas un izplatītājas SIA Amber Distribution Latvia izpilddirektors Pāvels Fiļipovs. «Mēs esam vienīgais uzņēmums, kas mazumtirgotājiem vietējā tirgū izplata AS Latvijas balzams ražoto produkciju un lielākais alkoholisko dzērienu importētājs Latvijā. Mūsu atbildības joma ir arī Latvijas balzama ražoto produktu mārketings. Amber Distribution Latvia ir daļa no Baltijā lielākās alkoholisko dzērienu holdingkompānijas Amber Beverage Group,» stāsta P. Fiļipovs.

Kā un kad radās Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Mēs esam daļa no Amber Beverage Group, kas tika izveidota 2014.gadā. Šajā holdingkompānijā ietilpst tādi uzņēmumi kā alkoholisko dzērienu ražotājs AS Latvijas balzams, mazumtirgotāji - SIA Bravo jeb LB veikali Latvijā un Bravo Alco Lietuvā, loģistikas uzņēmums Amber Logistics, kā arī dzērienu izplatītāji Bennet Distributors Lietuvā un Amber Distribution Estonia Igaunijā. Uzņēmuma nosaukums balstās uz vārdu «dzintars», kas ir vietējais dārgakmens ar senu vēsturi un tirdzniecības tradīcijām, ar ko var lepoties visas Baltijas tautas. Ar to simboliski – gan logo, gan nosaukuma ziņā - saistīts grupas nosaukums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu ražotāja AS "Latvijas balzams" akcionāru sapulcē 30.septembrī nolemts dividendēs izmaksāt 3 448 574 eiro jeb 0,46 eiro par katru akciju no uzkrātās un līdz 2017.gada 31.decembrim nesadalītās peļņas, informē uzņēmumā.

Nolemts arī mainīt uzņēmuma nosaukumu, un no 2022.gada 1.maija tas būs "Amber Latvijas balzams".

Par dividenžu maksājuma datumu noteikts 18.oktobris.

"Akcionāru pieņemtais lēmums par labu dividenžu izmaksai liecina par kompānijas stabilitāti un ticību tās turpmākajai attīstībai," pamato "Latvijas balzama" valdes priekšsēdētājs Intars Geidāns.

Par nosaukuma maiņu kompānijā skaidro, ka pirms sešiem gadiem "Latvijas balzams" pievienojās alkoholisko dzērienu ražošanas un izplatīšanas grupai "Amber Beverage Group", kas šogad vairākiem saviem uzņēmumiem visā pasaulē nosaukumā pievieno papildu atpazīstamības zīmi - "Amber".

Tādējādi, līdz ar šodienas akcionāru sapulces lēmumu, kompānijas nosaukums būs "Amber Latvijas balzams".

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas balzams: Amber Beverage Group ietekmes palielināšanās paātrinās lēmumu pieņemšanu

Žanete Hāka, 19.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas balzams valde ir izvērtējusi akcionāra SIA Amber Beverage Group izteikto AS Latvijas balzams brīvprātīgo akciju atpirkšanas piedāvājumu un secinājusi, ka tas atbilst normatīvo aktu prasībām, informē uzņēmums.

Valde pozitīvi vērtē izteikto akciju atpirkuma piedāvājumu: «SIA Amber Beverage Group ietekmes palielināšanās paātrinās lēmumu pieņemšanu, ļaus AS Latvijas balzams efektīvāk koncentrēties uz savu pamatdarbības jomu – konkurētspējīgu produktu attīstību un ražošanu, kā arī sekmīgāk reaģēt uz tirgus izmaiņām. Šis akciju atpirkšanas piedāvājums neietekmēs uzņēmuma darbības stratēģijas, kā arī nākotnes plānu realizāciju. Akcionārs nav paredzējis mainīt esošo uzņēmuma darbības profilu un atrašanās vietu.»

«Akcionāru izteiktais brīvprātīgais akciju atpirkšanas piedāvājums neietekmēs Latvijas balzams nodarbinātības politiku, uzņēmuma darbinieki saglabā darbavietas saskaņā ar noslēgtajiem darba līgumiem,» pauž uzņēmuma valde.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Alkohola nozares asociācija (LANA) jau 2020. gadā parakstīja Eiropas alkohola nozares “spiritsEurope” memorandu par dzērienu uzturvērtības un sastāvdaļu norādīšanu alkoholisko dzērienu marķējumā. E-etiķetes platforma “U-LABEL”, izmantojot QR kodu, ļauj patērētājiem visā Eiropas Savienībā iegūt informāciju valsts valodā par iegādātajiem vīna, aromatizētā vīna vai stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem.

Etiķešu ieviešana Latvijā norit veiksmīgi; jau šobrīd 25% no Baltijas alkoholisko dzērienu ražotāja “Amber Latvijas balzams” saražotā dzērienu apjoma ir pieejami ar jauno marķējumu.

Eiropas alkohola nozares asociācijas “spiritsEurope” iniciatīva paredz, ka līdz 2021. gada beigām uz katras otrās ES tirgū patēriņam nodotās grādīgā alkoholiskā dzēriena pudeles ar QR koda starpniecību jābūt izvietotai informācijai par dzēriena uzturvērtību un dzērienā izmantotajām sastāvdaļām. Savukārt līdz 2022. gadam šādu pudeļu īpatsvaram ir jāsasniedz pat 66% no visām ES tirgū patēriņam nodoto grādīgo alkoholisko dzērienu pudelēm.

“Ar QR koda palīdzību patērētājiem tagad iespējams iegūt visaptverošu informāciju par produktu, piemēram, informāciju par uzturvērtību, izmantotajām sastāvdaļām un alkohola vienību skaitu iepakojumā, kā arī – īpaši svarīgi – palīdz sekot līdz atbildīga alkoholisko dzērienu patēriņa vadlīnijām,” norāda LANA izpilddirektors Dāvis Vītols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Amber Beverage Group Rīgā īstenos vērienīgu augstplauktu noliktavu projektu

Žanete Hāka, 21.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālajam alkoholisko dzērienu ražotājam un izplatītājam "Amber Beverage Group" (ABG) izveidojot jaunu uzņēmumu "Amber Real Estate", kas specializējas nekustamo īpašumu projektu attīstīšanā, uzsākta vērienīga augstplauktu noliktavas projektēšana, informē grupas komunikācijas vadītāja Sabīne Rutka.

Uzņēmums apgūs 8,9 hektāru platību netālu no Rīgas ostas teritorijas un tuvāko divu gadu laikā plāno uzbūvēt noliktavu kompleksu. Kopējās investīcijas varētu sasniegt aptuveni 30 miljonus eiro.

"Jau pirms Covid-19 pandēmijas mēs pieņēmām lēmumu ieguldīt ievērojamas investīcijas automatizētas noliktavas izveidē, ņemot vērā "Amber Beverage Group" globālās attīstības ambīcijas, kā arī, domājot par loģistikas procesu efektivizēšanu un izmaksu optimizāciju," atklāj "Amber Beverage Group" finanšu un operatīvā direktore Jekaterina Stuģe. "Arī iestājoties Covid-19 krīzei, mēs esam pārliecinājušies par mūsu lēmuma pareizo virzienu, ņemot vērā, cik svarīgi ir nodrošināt nepārtrauktu klientu servisu pat brīžos, kad tiek izziņota globāla pandēmija," stāsta Jekaterina Stuģe.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Konkurences padome atļāvusi Amber Beverage Group iegūt izšķirošu ietekmi pār Lido

Lelde Petrāne, 22.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) pieņēmusi lēmumu atļaut "Amber Beverage Group Holding S.à r.l." iegūt kopīgu izšķirošo ietekmi pār AS "LIDO" ar jau esošajiem īpašniekiem.

KP nav konstatējusi būtisku kaitējumu konkurencei, tāpēc lēmusi par darījuma atļaušanu.

"Amber Beverage Group Holding S.à r.l." grupas uzņēmumu darbība Latvijā galvenokārt ir saistīta ar alkoholisko dzērienu ražošanu, alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu, t.sk. alus vairumtirdzniecību, kā arī minēto dzērienu mazumtirdzniecību. Savukārt AS "LIDO" darbība ir saistīta ar bāru, restorānu, ēdināšanas pakalpojumu sniegšanu, pārtikas produktu, t.sk. alus izplatīšanu un mazumtirdzniecību.

Tādējādi apvienošanās rezultātā tiks ietekmēts alus izplatīšanas un mazumtirdzniecības tirgus, kurā gan "Amber Beverage Group Holding S.à r.l.", gan AS "LIDO" tirgus daļas ir nelielas, un uzņēmumu darbības koncentrācija būs nenozīmīga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Amber Beverage Group investē 15,5 miljonus eiro automatizētās noliktavas iekārtās

Db.lv, 11.03.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā alkoholisko dzērienu ražošanas un izplatīšanas kompānija "Amber Beverage Group" parakstījusi līgumu ar pasaules vadošo noliktavu iekārtu ražotāju "Jungheinrich" par automatizētās augstplauktu noliktavas izveidei nepieciešamo iekārtu iegādi 15,5 miljonu eiro vērtībā, informē uzņēmums.

Apgūstot 8,9 hektāru platību Rīgas ostas teritorijā, Baltijā modernākās noliktavas teritorijas sagatavošanas darbus plānots uzsākt jau šī gada aprīlī.

"Mums ir svarīgi nodrošināt maksimāli efektīvu kravu jeb palešu pārvaldību mūsu sadarbības partneriem vairāk nekā 185 valstīs, tādēļ turpinām mūsu kompānijai raksturīgo investīciju projektu attīstības ātrumu. Lielāko daļu no investīcijām ieguldām jaunās noliktavas kodolā – mūsdienīgam aprīkojumam un tehnoloģijām, kas vēlreiz apliecina "Amber Beverage Group" tālejošos plānus, kļūstot par vienu no 10 ietekmīgākajiem un modernākajiem dzērienu industrijas spēlētājiem pasaulē, " komentē "Amber Beverage Group" izpilddirektore Jekaterina Stuģe.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome lēmusi par labu «Amber Beverage Group» nodomam paplašināties Igaunijā, uzņēmumu grupā iekļaujot vienu no lielākajiem alkohola ražotājiem kaimiņvalstī – «Remedia».

Abu uzņēmumu pārstāvji spēku apvienošanu komentē pozitīvi, saskatot iespējas attīstīt spēcīgu uzņēmējdarbības stratēģiju un ieņemt spēcīgākas pozīcijas Igaunijas tirgū.

«Pārmaiņu procesa laikā gan Amber Distribution Estonia, gan Remedia turpinās savu līdzšinējo darbību kā ierasts. Pēc abpusējās vienošanās noslēgšanas par »Remedia« pievienošanos »Amber Beverage Group« spēcīgajai komandai, abi uzņēmumi turpinās kopīgi attīstīt uzņēmējdarbības stratēģiju, lai ieņemtu spēcīgākas pozīcijas Igaunijas tirgū,» stāsta «Amber Distribution Latvia» vadītājs Pāvels Fiļipovs.«Ar lielu entuziasmu raugāmies uz iespēju strādāt kopā ar igauņu kolēģiem, pārņemot pozitīvo pieredzi un zināšanas Igaunijas stiprā alkohola tirgus apguvē un attīstībā,» noslēdz Pāvels Fiļipovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

2018.gadā sasniegta visu laiku augstākā komercķīlu kopsumma

Lelde Petrāne, 10.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka pērn reģistrēts par 15,95% komercķīlu mazāk nekā 2017.gadā, to kopējā prasījumu summa augusi par 6,51%, liecina Lursoft apkopotie dati.

Dati rāda, ka 2018.gadā reģistrētas 3 963 komercķīlas un to kopējā maksimālā prasījumu summa sasniegusi 21,76 miljardus eiro. Tā ir visu laiku lielākā komercķīlu kopsumma.

Visvairāk komercķīlu pērn reģistrēts Rīgas (968 ķīlas) uzņēmumiem un to vērtība sasniegusi pusi no aizvadītajā gadā Latvijā reģistrēto komercķīlu kopsummas, t.i., 10,73 miljardus eiro. Tikmēr Liepāju, kura ar 105 komercķīlām ierindojas saraksta otrajā vietā, pēc ķīlu kopsummas apsteiguši Ķekavas novadā reģistrētie uzņēmumi. Lursoft dati rāda, ka Ķekavas novadā reģistrētie uzņēmumi 2018.gadā reģistrējuši komercķīlas par 594,10 milj.EUR, kamēr Liepājas uzņēmumi – par 440,20 milj.EUR. Tikmēr Talsu novada uzņēmumi pērn reģistrējuši 74 komercķīlas, kas novadu pēc ķīlu skaita ierindo augstajā trešajā vietā, bet pēc to kopsummas Talsu novada uzņēmumi ieņem 18.pozīciju (41,77 milj.EUR).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu ražotāja "Latvijas balzams" lielākais pasūtītājs "Stoli Group" pieņēmis lēmumu mainīt degvīna zīmolu "Stolichnaya" uz "Stoli", pavēstīja "SPI Group", kurā ietilpst arī "Amber Beverage Group" un "Stoli Group", īpašnieks Jurijs Šeflers.

Viņš skaidro, ka tiešā veidā reaģējot uz Krievijas iebrukumu Ukrainā, degvīns tiks pārdots un tirgots tikai kā "Stoli". Trīs šī lēmuma virzošie faktori esot Šeflera nostāja pret Krievijas prezidenta Vladimira Putina režīmu, "Stoli" darbinieku apņēmība rīkoties, kā arī vēlme precīzi reprezentēt "Stoli" saknes Latvijā.

Jurijs Šeflers: Visus šos gadus esmu bezbailīgi cīnījies ar šī tirāna režīmu  

“Kā SPI Group dibinātājs, kurā ietilpst arī Amber Beverage Group un Stoli...

"Joprojām esmu lepns par zīmolu "Stolichnaya", tomēr esam pieņēmuši lēmumu pilnībā mainīt zīmolu, jo nosaukums vairs neatspoguļo mūsu organizāciju. Vairāk par visu es vēlos, lai "Stoli" pārstāv mieru Eiropā un solidaritāti ar Ukrainu," uzsver Šeflers.

Tāpat Šeflers min, ka pretēji maldīgam uzskatam, ka degvīni "Moskovskaya" un "Stoli" ir Krievijas izcelsmes produkti, abi šie degvīni ir 100% ražoti Eiropas Savienībā (ES). Tāpat kā līdz šim degvīnus "Moskovskaya" un "Stoli" turpinās ražot Latvijā. Pilnībā visi "Moskovskaya Vodka" un "Stoli" ražošanai nepieciešamie materiāli tiek pārsvarā iegūti tikai no ES valstīm, tostarp spirts, pudeles, etiķetes un citi materiāli.

Patlaban "Moskovskaya Vodka" zīmolvadības komanda gatavo īpašus komunikācijas rīkus, kas pauž zīmola nostāju patērētājiem un aicina iestāties par mieru un brīvību, informē Šeflers. Šie rīki ietver "Limited Edition" jeb ierobežotas pieejamības produktu līniju, POS materiālus un digitālos līdzekļus, kas izveidoti, lai atbalsotu šo vēstījumu sadarbības partneru pusē.

Jau vēstīts, ka "Latvijas balzams" pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, strādāja ar 78,052 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 13,8% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa samazinājās par 6% un bija 8,76 miljoni eiro.

Kopš 2015.gada "Latvijas balzams" ir daļa no starptautiska alkoholisko dzērienu ražošanas un izplatīšanas koncerna "Amber Beverage Group", kas strādā no galvenā biroja Luksemburgā, kā arī caur ražošanas un izplatīšanas uzņēmumiem Krievijā, Meksikā, Lielbritānijā, Austrālijā, Austrijā un Baltijas valstīs.

"Amber Beverage Group" īpašnieks ir miljardieris Šeflers. Kompānija reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 10 495 660 eiro. "Latvijas balzama" akcijas kotē biržas "Nasdaq Riga" otrajā sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Amber Beverage Group saņem 27 miljonu eiro aizdevumu globālai izaugsmei

Zane Atlāce - Bistere, 23.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices banka "Credit Suisse AG" piešķīrusi starptautiskajam alkoholisko dzērienu ražošanas un izplatīšanas koncernam "Amber Beverage Group" (ABG) aizdevumu 27 miljonu eiro apmērā.

Šis darījums sekmēs ABG efektivitāti un ir uzskatāms par nākamo ievērojamo soli grupas globālajā izaugsmē.

"Lai uzņēmuma darbība ritētu raiti un vienmērīgi, ir ļoti svarīgi nodrošināt atbilstošu finanšu kapitālu starptautiskās uzņēmējdarbības nodrošināšanai. "Credit Suisse" sniegtais atbalsts mums palīdzēs izveidot kopēju naudas plūsmu no Austrālijas, Lielbritānijas un Austrijas," skaidro "Amber Beverage Group" finanšu direktore Jekaterina Stuģe.

"No starptautiskās uzņēmējdarbības aspekta tas mums ļaus izmantot elastīgākas naudas plūsmas pārvaldības iespējas, jo visiem mūsu uzņēmumiem ir atšķirīgs apgrozāmā kapitāla cikls," norāda J. Stuģe.

No Baltijā bāzēta uzņēmuma ABG ir kļuvis par starptautisku uzņēmumu grupu ar pasaules līmeņa infrastruktūru. Izaugsme ietver ne tikai ABG līdzšinējo aktīvu palielināšanu un spēcināšanu, bet arī jaunu uzņēmumu, piemēram, Lielbritānijas dzērienu izplatītāja "Cellar Trends", Austrālijas izplatītāja "Think Spirits", kā arī Austrijas izplatītāja un vairumtirgotāja "Mountain Spirits" iegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru