Pārtika

Milda šogad plāno augt par 50%

Sandra Dieziņa, 08.08.2011

Jaunākais izdevums

Uz padomju laika konservu ceha bāzes dibinātais uzņēmums strauju izaugsmi piedzīvojis tieši pēdējos trīs gados, kad tajā ieguldītas vērienīgas investīcijas - ap trīs miljoniem eiro un izveidota moderna ražotne. Uzņēmuma valdes loceklis Andris Brikšķis to dēvē par trešo elpu, sakot, ka investīcijas un attīstība plānota mērķtiecīgi.

Pērn uzņēmums strādājis ar 1,7 miljonu Ls apgrozījumu, bet šogad to plānots kāpināt līdz 2,5 miljoniem. Plāni Mildai KM ir ambiciozi - sasniegt 50% pieaugumu pret iepriekšējo gadu gan eksportā, gan vietējā tirgū. A. Brikšķis teic, ka plāni ir ne tikai ambiciozi, bet izpildāmi - to parādot darbība šā gada pirmajā pusgadā - Mildas un GardiGan apgrozījuma pieaugums Latvijas tirgū pirmajā pusgadā ir 47%, savukārt eksporta pieaugums salīdzinot ar pagājušā gada pirmo pusgadu, pat sasniedzis 65%. «Skaidrs, ka neviens neļaus tāpat vien šo tirgus daļu iekarot, bet tos uzlabojumus, ko esam veikuši, pircējs, cerams, novērtēs,» klāsta uzņēmuma valdes loceklis. Tieši šopavasar pēc tirgus izpētes izveidota jauna produktu līnija, ar ko uzņēmumam saistās izaugsmes plāni.

Milda KM galvenās eksporta valstis ir Lietuva, Igaunija, Lielbritānija un Vācija, bet eksporta ģeogrāfiju plānots paplašināt, jau šogad plānojot realizāciju Krievijā, Azerbaidžānā un citās valstīs. Produkcija tiek eksportēta ar zīmolu Milda, kas daudziem esot saprotams, un plāni saistīti tieši ar šī zīmola attīstību. Eksports pēdējā gada laikā pieaudzis divas reizes un veido aptuveni trešdaļu no apgrozījuma. Pēdējo gadu laikā ieviestās stāvpakas Latvijā ienāk pamazām, bet lielāku popularitāti tās guvušas tieši kaimiņvalstīs. Private label jomā lielākais klients ir Rimi, taču ir vēl vairāki nelieli klienti, kas labprāt pasūta preču ražošanu stāvpakās. Tāpat jau noslēgti nodomu protokoli ar citiem Baltijas ražotājiem, kas vēlas sadarboties ar Milda KM, un tas dos papildu ienākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa pilnībā noraidījusi SIA Spilva prasību pret konkurentu Milda KM par preču zīmes nelikumīgu izmantošanu un negodīgas konkurences aizlieguma pārkāpumu.

Prasības pieteikumā Spilva pieprasījusi izņemt no tirdzniecības Milda KM ražoto Ķīnas saldskābo mērci un Aso Ķīnas saldskābo. Spilva vēlējās panākt, lai tiktu aizliegta vārda Ķīna izmantošana garšvielu un mērču marķēšanā, pauda neapmierinātību ar teiciena «2 reizes vairāk ananāsu» izmantošanu, kā arī vēlējās aizliegt produktu noformēšanā izmantot sarkanu vāciņu ar baltiem burtiem, informē Milda KM pārstāve Līga Popova.

Atbildētājs Milda KM neuzskata, ka ir jebkādā veidā pārkāpis prasītāja tiesības un šo prasības pieteikumu drīzāk saista ar abu minēto produktu veiksmīgu ienākšanu tirgū. Pēdējā gada laikā uzņēmumam Milda KM izdevies savu tirgus daļu palielināt gandrīz uz pusi, kas esot nopietns konkurences pieteikums līdzšinējam augļu un dārzeņu pārstrādes tirgus līderim Spilva. Milda KM ražotās Ķīnas mērces jau iekarojušas lielu popularitāti pircēju vidū, tāpēc konkurenta reakcija ir saprotama, norāda Milda KM vadība. Milda KM pārstāve tiesā, advokātu biroja Borenius zvērināta advokāte Līga Fjodorova uzsver, ka Rīgas apgabaltiesa tiesa piekritusi atbildētāja argumentiem un visas Spilvas celtās prasības pilnībā noraidījusi. «Es šo spriedumu uzskatu par taisnīgu, jo Spilvas prasības bija nepamatotas. Konkurējoša produkta ienākšanu tirgū nevar uzskatīt par konkurences tiesību pārkāpumu. Spilva preču zīmes nenodrošina tai ekskluzīvas tiesības piedāvāt vienīgajai tirgū mērci ar Ķīnas virtuvei raksturīgu saldskābu garšu. Konkurences likuma mērķis ir aizsargāt, saglabāt, un attīstīt brīvu, godīgu un vienlīdzīgu konkurenci sabiedrības interesēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Lai nelikvidētu ražotni, Milda KM kaļ jaunus investīciju plānus

Zane Atlāce - Bistere, 02.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa ziņu portālā Db.lv rīcībā nonākusi informācija, ka dārzeņu konservu, pamatēdienu un piedevu ražotājs Milda KM pārtraucis ražošanu. Par to mudina domāt arī novērojumi, ka šī ražotāja produkcija veikalos vairs nav pieejama.

Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir SIA GGV Invest. Tā preses pārstāvis Mārcis Krastiņš Db.lv informēja, ka, lai uzņēmums Milda KM spētu augt un tālāk attīstīties ir nepieciešamas jaunas investīcijas uzņēmuma ražošanas līdzekļos.

«Uzņēmuma īpašniekiem pašlaik ir izstrādāts skaidrs tālāko investīciju plāns un notiek sarunu process ar vairākiem potenciālajiem stratēģiskajiem investoriem, kuri apliecinājuši vēlmi uzņēmumā ieguldīt līdzekļus un attīstīt to nākamā līmenī. Ja iepriekš Milda KM, galvenokārt, uzmanību koncentrēja uz vietējo - Latvijas tirgu, tad turpmāk uzņēmums fokusēsies uz eksporta tirgiem. Ceram tuvākajā laikā publiski ziņot par uzņēmuma tālākajiem attīstības plāniem un stratēģisko virzību,» skaidro M.Krastiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par pārtikas ražotāja SIA «Milda KM» valdes priekšsēdētāju ar tiesībām pārstāvēt uzņēmumu atsevišķi iecelta Kete Prūse, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Izmaiņas komercreģistrā ierakstītas 14.augustā. Kete Prūse ir vienīgā valdes locekle SIA «Milda KM», un šis ir vienīgais amats, ko viņa ieņem Latvijā reģistrētā kompānijā, liecina «Lursoft» izziņa.

Jauns valdes priekšsēdētājs SIA «Milda KM» bija jāieceļ, jo šī gada jūlijā no amata atkāpās Vilnis Vorobjovs, kurš vadīja uzņēmumu kopš 2015.gada.

SIA «Milda KM» dibināta 1995.gadā. Uzņēmums ražo un tirgo dārzeņu konservus, pamatēdienu un piedevas ar zīmoliem «Milda», «GardiGan» un «Maija un Paija». Tā pamatkapitāls ir 2 322 000 eiro, un uzņēmums pastarpināti caur kompāniju SIA «GGV Invest» pieder vairākām privātpersonām - pa 31,77% tā kapitāldaļu pieder Gintam Čakānam, Jizhaku Rubanenko un Viesturam Kuļikovskim katram, bet atlikušie 4,69% pieder Gundaram Kuļikovskim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Milda turpina kāpināt apgrozījumu

Sandra Dieziņa, 25.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas ražošanas uzņēmuma Milda KM zīmols Milda šā gada trešajā ceturksnī turpinājis veiksmīgi attīstīties, sasniedzot vairāk nekā 1,5 miljonus latu lielu apgrozījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Milda KM pērn ir samazinājusi privāto preču zīmju ražošanas īpatsvaru un palielinājusi savu zīmolu – Milda un Gardi gan – pārdošanas apjomus.

«Pagājušais gads bija veiksmīgs. Izgājām peļņas «zonā» un sākām pelnīt – t.s. pirmsnodokļu peļņa jeb EBITDA bija 160 tūkstoši latu, arī neto peļņa bija pozitīva. Uzņēmuma apgrozījums bija aptuveni 2,2 miljoni latu. Nav pārāk daudz – vēl ir, kur augt,» spriež Viesturs Kuļikovskis, SIA Milda KM valdes loceklis. Šogad paredzēts apgrozījuma pieaugums vairāk nekā 10% apmērā.

SIA Milda KM ražo dažādas mērces (tomātu mērce, kečups, majonēze), gatavos ēdienus (zupas u.c.) un ievārījumus.

Pērn uzņēmumam ir izdevies palielināt pārdoto produktu apjomu ar savu zīmolu Milda un Gardi gan. Iepriekš SIA Milda KM diezgan daudz ražoja privāto preču zīmju produktus – ap 45%. Pērn šis īpatsvars samazināts līdz 19%. «Mūsu Milda un Gardi gan produktu pārdošanas apjoms ir jūtami audzis, to var redzēt arī veikalu plauktos. Daudz labāk ir attīstīt savus zīmolus, taču privātie zīmoli dod stabilu apjomu un nodrošina ražošanas iekārtu vienmērīgu noslodzi,» spriež V. Kuļikovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Milda KM palielina iepirkumu no vietējiem zemniekiem

Sandra Dieziņa, 04.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā plānoto eksporta kāpumu, pārtikas ražošanas uzņēmums Milda KM šogad no vietējiem zemniekiem iepircis par 40% vairāk dārzeņu, nekā pirms gada.

Šogad visvairāk iepirktas bietes, kāposti, kartupeļi, burkāni un sīpoli. Jau šobrīd sāktas sarunas ar lauksaimniekiem par nākamo gadu, jo tiek plānota būtiska Milda KM ražoto konservāciju sortimenta paplašināšana, informē uzņēmuma pārstāvji.

«Uzņēmums pamatā strādā ar vietējām zemnieku saimniecībām Vidzemes pusē. Laicīgi atrunājam gan apjomus, gan noslēdzam līgumus. Ieguvēji ir visi, jo ražotājs saņem kvalitatīvu produktu nepieciešamajā daudzumā, bet zemniekam nav jālauza galva - kur un par cik realizēt izaudzēto,» uzsver Milda KM valdes loceklis Andris Brikšķis. Nākamgad iepirkuma apjomus no vietējiem zemniekiem uzņēmuma vadība sola palielināt. Tā kā tiks sākta jaunu produktu ražošana, līdzās tradicionālajām izejvielām būs nepieciešami zaļie zirnīši, kabači, skābēti un marinēti gurķi. Par to jau informēti sadarbības partneri, kuri var laicīgi plānot savu biznesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Milda KM meklē rūpnīcas direktoru; atrašanās vieta var radīt ierobežojumus

Dienas Bizness, 15.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konservu un pārtikas piedevu ražotājs SIA Milda KM izsludinājis konkursu uz rūpnīcas direktora amatu. Uzņēmuma ražotne atrodas Kocēnu novada Kocēnu pagastā Kocēnos, kas rada sava veida ierobežojumus attiecīgā speciālista meklējumos, portālam db.lv atzina uzņēmumā.

«Jau šodien varam teikt, ka interese ir salīdzinoši liela. Apzināmies, ka uzņēmuma ģeogrāfiskā atrašanās vieta rada savus ierobežojumus, bet kopumā uz atlases procesu skatāmies pozitīvi. Vienmēr vēlme ir piemeklēt speciālistu ar pēc iespējas plašākām kompetencēm, bet, neskatoties uz vēlmēm, ir jāpaliek reālistiem, ar stabilu pamatu,» norāda uzņēmuma Personāldaļā.

Kopš 2008. gada uzņēmums investējis vairāk nekā 2,8 miljonus eiro jaunās ražošanas iekārtās un tehnoloģijās, attīstot esošo un jauno produktu klāstu, stiprinot produkcijas kvalitāti. «Uzņēmumam attīstoties veidojas nepieciešamība vairāk uzmanību veltīt tieši ražošanas procesu pilnveidošanā, ieviešot modernus vadības risinājumus, fokusējoties uz standartiem, kas dod konkurences priekšrocības ne tikai vietējā tirgū, bet arī eksporta tirgos. Ražošanas process ir viens no galvenajiem «zobratiem» uzņēmuma kopējā mehānismā un arī būtisks atbalsts jaunu produktu izstrādē pārtikas tehnologiem, mārketingam. Līdz ar to, lai uzņēmums spētu piepildīt savu redzējumu, ir vajadzība padziļinātai ražošanas procesu integrācijai pārtikas tehnoloģiju kompetencēs,» skaidro Milda KM.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroniskajā izsolē pārdoti maksātnespējīgā augļu un dārzeņu pārstrādātāja SIA "Milda KM" piederoši divi funkcionāli saistīti nekustamie īpašumi, tostarp produkcijas ražotne Kocēnos, liecina informācija elektronisko izsoļu vietnē.

Izsoles uzvarētājs par lietu kopību nosolījis 320 195 eiro. Lietu kopības novērtējums un izsoles sākumcena bija noteikta 561 953 eiro apmērā, tostarp funkcionāli saistīto nekustamo īpašumu izsoles sākumcena bija 147 000 eiro, ražošanas iekārtu un krājumu, tostarp ar beigušos derīguma termiņu kopējā sākumcena bija 389 200 eiro, bet preču zīmju izsoles sākumcena bija 25 753 eiro. Izsolē piedāvāja iegādāties "Milda KM" zemes un būvju īpašumu "Jaunliberti", Kocēnos.

Attiecīgais īpašums sastāv no pārtikas produktu ražotnes, kuras sastāvā ietilpst divstāvu administratīvā ēka 355,4 kvadrātmetru platībā, ražošanas ceha ēka - 1116,6 kvadrātmetru platībā, noliktava - 874,6 kvadrātmetru platībā, šķūnis - 29,5 kvadrātmetru platībā, nojume - 126,6 kvadrātmetru platībā, šķūnis - 12,1 kvadrātmetra platībā, noliktava - 415,6 kvadrātmetru platībā un garāža - 83,8 kvadrātmetru platībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas ražotāja SIA «Milda KM» valdes priekšsēdētājs Vilnis Vorobjovs atkāpies no amata, un otrdien, 17.jūlijā šīs izmaiņas ierakstītas komercreģistrā, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Vilnis Vorobjovs uzņēmuma valdē darbojās kopš 2015.gada maija, bet kopš 2015.gada septembra viņš bija SIA «Milda KM» valdes priekšsēdētājs.

Tā kā amatu atstājušais valdes priekšsēdētājs bija vienīgais pārtikas ražotāja valdes loceklis, šobrīd uzņēmumam nav reģistrēta neviena amatpersona.

SIA «Milda KM» dibināta 1995.gadā. Uzņēmums ražo un tirgo dārzeņu konservus, pamatēdienu un piedevas ar zīmoliem «Milda», «GardiGan» un «Maija un Paija». Tā pamatkapitāls ir 2 322 000 eiro, un uzņēmums pastarpināti caur kompāniju SIA «GGV Invest» pieder vairākām privātpersonām - pa 31,77% tā kapitāldaļu pieder Gintam Čakānam, Jizhaku Rubanenko un Viesturam Kuļikovskim katram, bet atlikušie 4,69% pieder Gundaram Kuļikovskim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augļu un dārzeņu pārstrādātājs Milda KM ražotnes modernizācijas un rekonstrukcijas ietvaros palielinājis ražošanas efektivitāti par 18-20%, pastāstīja uzņēmuma valdes loceklis Edijs Vegners.

Viņš teica, ka ražotnes rekonstrukciju Milda KM īstenoja pagājušajā gadā, savukārt šogad septembrī pabeidza ražotnes modernizācijas un rekonstrukcijas otro kārtu. Līdz gada beigām plāno iekārtas apgūt ar pilnu jaudu. «Patlaban ir ļoti grūti pilnvērtīgi novērtēt projekta pienesumu, jo tikai vienu mēnesi ražojam ar šīm iekārtām un vēl notiek apmācības, receptūras un jauno tehnoloģiju, kā arī tehnikas bāzes apguve.(..) Kopumā mums bija mērķis sasniegt 30% ražošanas efektivitāti,» sacīja Vegners, piebilstot, ka līdz šā gada beigām, visticamāk, plānoto ražošanas efektivitātes kāpumu izdosies sasniegt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Dārzeņu un augļu pārstrādātājs Kronis vēlas apsaimniekot Milda KM bijušo rūpnīcu

LETA, 06.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dārzeņu un augļu pārstrādātājs "Kronis" vēlas apsaimniekot augļu un dārzeņu pārstrādātāja "Milda KM" bijušo rūpnīcu Kocēnu pagastā, aģentūrai LETA atzina uzņēmuma līdzīpašnieks un valdes loceklis Aivars Svarenieks.

Starp uzņēmuma "Kronis" plāniem ir līdz gada beigām sākt apsaimniekot "Milda KM" bijušo rūpnīcu Kocēnos, taču vēl līdz galam nav skaidrs, vai tas izdosies, jo pārrunu process par iespējām apsaimniekot rūpnīcu vēl turpinās.

Tajā pašā laikā iegādāties minēto rūpnīcu uzņēmums gan nav iecerējis. Pēc Svarenieka sacītā, "Kronis" vēlas apsaimniekot "Milda KM" bijušo rūpnīcu, lai ražošanu padarītu efektīvāku un lai varētu palielināt ražošanas apmērus. Tāpat uzņēmums vēlas apgūt jaunus segmentus - sākt ražot atsevišķus produktus, ko "Kronis" pagaidām neražo atbilstoša tehniskā aprīkojuma trūkuma dēļ. "Patlaban ražojam majonēzi tikai HoReCa (viesnīcu, restorānu un sabiedriskās ēdināšanas) segmentam, taču līdz ar "Mildas KM" rūpnīcas apsaimniekošanu varētu ražot arī majonēzi, ko realizēt mazumtirdzniecībā," viņš teica.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Mildas borščs dodas uz Japānu

Sandra Dieziņa, 21.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dārzeņu pārstrādes uzņēmums Milda KM sācis boršča eksportu uz Japānu.

Pirmā krava nosūtīta šā gada sākumā un SIA Milda KM vadība cer, ka sadarbība turpināsies.Uz Japānu uzņēmuma ražotā produkcija tiek eksportēta ar privāto preču zīmi, taču produkta receptūra nav īpaši pielāgota Japānas tirgum. Lai sāktu boršča eksportu uz šo Āzijas valsti, bija jāiziet dažādi saskaņojumi un procedūras, projekta realizācijā bija iesaistīta arī Latvijas vēstniecība Japānā, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra.

Lauksaimniecības Tirgus veicināšanas centra (LTVC) vadītāja Ingūna Gulbe atzīst, ka mēģinājumi strādāt Japānas tirgū bijuši vairākiem Latvijas uzņēmumiem. «No vienas puses Japāna ir liels un salīdzinoši bagāts tirgus. Tā ir viena no retajām valstīm, kur pārtikas imports ir lielāks par pašu saražoto. Šī ir arī ļoti specifiska un tāla valsts, kur ir citi ēšanas paradumi un kultūras atšķirības. Ja šī valsts kļūst par stabilu partneri ar regulārām piegādēm, tas ir tikai pozitīvi, jo ļauj diversificēt riskus,» vērtē LTVC vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidzemes rajona tiesa 12. jūnijā pasludinājusi pārtikas ražotāja SIA «Milda KM» maksātnespējas procesu, un 14. jūnijā par uzņēmuma maksātnespējas administratoru iecelts Jānis Pušpurs, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Kreditori var pieteikt savus prasījumus viena mēneša laikā.

«Lursoft» multi atskaite liecina, ka SIA «Milda KM» laikā no 2014. līdz 2017. gadam ieskaitot darbojusies ar zaudējumiem, kuri ar katru gadu palikuši arvien lielāki. 2017. gadā, kurš ir pēdējais, par kuru šobrīd pieejama ražotāja finanšu informācija, uzņēmuma zaudējumi sasniedza 172 tūkstošus eiro, kamēr uzņēmuma neto apgrozījums bija 2,383 miljoni eiro.

«Lursoft» izziņa arī liecina, ka uzņēmumam uz šī gada 7. jūniju bija izveidojies Valsts ieņēmumu dienesta (VID) administrēto nodokļu parāds 241 tūkstoša eiro apmērā.

SIA «Milda KM» dibināta 1995. gadā. Uzņēmums ražo un tirgo dārzeņu konservus, pamatēdienu un piedevas ar zīmoliem «Milda», «GardiGan» un «Maija un Paija». Tā pamatkapitāls ir 2 322 000 eiro, un uzņēmums pastarpināti caur kompāniju SIA «GGV Invest» pieder četrām privātpersonām - Gintam Čakānam, Jizhaku Rubanenko, Viesturam Kuļikovskim un Gundaram Kuļikovskim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Twitter atklājas latviešu lepnums, izbrīns un sašutums par Latvijas pievienošanos eirozonai

Gunta Kursiša, 10.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas sabiedrības aptaujas liecina, ka liela daļa iedzīvotāju par jaunās valūtas ieviešanu nepriecājas, un pēc Ekonomisko un finanšu jautājumu padomes (ECOFIN) otrdien paziņotā lēmumu par Latvijas pievienošanu eirozonai dažādi viedokļi pausti arī mikroblogošanas vietnē Twitter. Db.lv sniedz ieskatu pašmāju un ārvalstu Twitter lietotāju viedokļos saistībā ar eiro ieviešanu Latvijā.

«Īsti nesapratu, kāpēc tik lielas diskusijas par eiro ieviešanu sākas tad, kad viss jau ir izlemts,» pauž jurists Edgars Turlajs.

Eiro ieguvumus un zaudējumu varēs novērtēt pat ne tikai nākamgad, bet vēl daudz tālākā nākotnē, ir pārliecināts DNB ekonomists Pēteris Strautiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Milda KM sākusi pelēko zirņu eksportu uz Austrāliju

LETA, 19.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konservu un pārtikas piedevu ražotāja SIA Milda KM sākusi eksportu uz Austrāliju, turp nosūtot pirmās kravas ar pelēko ziņu konserviem, kā arī izvērš tirdzniecību Japānā, kur lielākais noiets ir Ukraiņu boršča zupai, aģentūru LETA informēja uzņēmuma tirgvedības vadītāja Elīna Cape.

Viņa atzina, ka pēc eksporta ierobežojumiem uz Krieviju un NVS valstīm uzņēmuma apgrozījums šogad salīdzinājumā ar pagājušo gadu sarucis par 5,7%, taču uzņēmums šo kritumu plāno kompensēt ar kāpumu citos tirgos.

«Esam atraduši sadarbības partnerus Austrālijā, turp jau ir aizsūtītas pirmās kravas ar Latvijas pelēkajiem zirņiem. Kopumā šogad lielākais eksporta pieaugums - 121% - ir Japānas tirgū, kur iecienīts Ukraiņu borščs. Tāpat ievērojams - 43% - kāpums bijis Lietuvas tirgū, arī Īrijas tirgū pieaugums ir par 2%. Patlaban meklējam arvien jaunus eksporta tirgus, kas nosegtu NVS valstu zaudējumus,» atzina uzņēmuma pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsludināta maksātnespējīgās SIA Milda KM īpašumu izsole, liecina paziņojums oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

Izsolē tiks piedāvāti divi nekustamie īpašumi - pārtikas produktu ražotne un katlu māja. To vērtība ir 147 tūkstoši eiro. Tāpat tiks izsolīti pamatkīdzekļi - dažādas ražošanas iekārtas, kuru vērtība ir 375,2 tūkstoši eiro. Izsolē piedāvās arī pamatlīdzekļus, krājumus un inventāru, kuru vērtība ir 14 tūkstoši eiro, kā arī preču zīmju kopumu "Milda R”, "Milda R”, gardiganTM, kuru vērtība ir 25,7 tūkstošiem eiro.

Lietu kopības novērtējums un izsoles sākumcena ir noteikta 561 953 eiro, izsoles solis - 6000 eiro.

Izsoles sākuma datums ir 3.oktobris, bet noslēguma datums - 4.novembris plkst. 13.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: Ielūkojies, kā izskatās Brīvības piemineklī

Dienas Bizness, 17.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brīvības piemineklim šogad jubileja - aprit 80 gadu kopš tā atklāšanas. Smagās durvis Brīvības pieminekļa aizmugurē ikdienā ver vienīgi monumenta uzraugi, kas rūpējas par telpām pieminekļa iekšienē. Taču īpašās reizēs šāda iespēja ir arī citiem, otrdien raksta laikraksts Diena.

Telpa ir vēsa, bet skaista. Tās vidū uz paaugstinājuma novietota Goda grāmata. Pirmais ieraksts veikts pirms četriem gadiem, parakstoties Rīgas pilsētas vadībai.

Grūti iedomāties, ka vēl pirms četriem gadiem te bijusi slotu glabātava, taču radusies ideja svinīgās ziedu nolikšanas padarīt īpašākas. Tagad viesi var ienākt un atstāt savu vēlējumu. Uz trepju margām sakārtas vainagu lentes. Rīgas pieminekļu aģentūras direktors Guntis Gailītis skaidro – bijis žēl tās mest ārā un kopš 2006. gada sakrāta ievērojama kolekcija. Tās atstājuši pat karaļi un imperatori.

Kamēr aplūkojam pieminekļa iekštelpu, apkārt rosās Regīnas kundze – viņa ir viena no tiem, kas ikdienā rūpējas par pieminekli. Klāt ir gandrīz katru dienu un, kā slavē G. Gailītis, laukumā dzenās pat pāris koku lapu. Sieviete ir kautrīga un labāk strādā nekā runā, bet par savu darbu viņa saka: «Man tā ir goda lieta.» Arī no malas jūtams, ka viņai piemineklis ir dārgs un savu darbu vēlas izdarīt pēc iespējas labāk. Viņa pieminekli un tā apkārtni kopj kopš 2008. gada. Toreiz, kad uz šejieni nosūtīta no Brāļu kapiem, sieviete bijusi pārsteigta, bet pateicīga par uzticību. Viņa uzskata, ka piemineklis ir jāsargā. Vairākkārt lūdz mums, lai pasakām, ka sveces plastmasas trauciņos likt nevajag, jo tās bojā pieminekļa pamatni, un, kādā brīdī pat nepabeidzot iesākto teikumu, steidz aizrādīt jauniešiem, kuri apsēdušies uz trepēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēlreiz izsludināta maksātnespējīgās SIA Milda KM īpašumu izsole, liecina paziņojums oficiālajā izdevumā Latvijas Vēstnesis.

Izsolē tiks piedāvāti divi nekustamie īpašumi - pārtikas produktu ražotne un katlu māja. To vērtība ir 147 tūkstoši eiro. Tāpat tiks izsolīti pamatkīdzekļi - dažādas ražošanas iekārtas, kuru vērtība ir 375,2 tūkstoši eiro. Izsolē piedāvās arī pamatlīdzekļus, krājumus un inventāru, kuru vērtība ir 14 tūkstoši eiro, kā arī preču zīmju kopumu "Milda R”, "Milda R”, gardiganTM, kuru vērtība ir 25,7 tūkstošiem eiro.

Lietu kopības novērtējums un izsoles sākumcena ir noteikta 561 953 eiro, izsoles solis - 6000 eiro.

Izsoles sākuma datums ir 2019.gada 29.novembris, bet izsoles noslēguma datums un laiks: 2019. gada 30.decembris plkst. 13.00.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ražotāji neiebilst cīsiņu ierobežojumiem, ēdinātājiem bažas

Sandra Dieziņa, 14.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ražotājus neuztrauc aizliegums mācību iestādēs tirgot cīsiņus, kas satur mazāk par 70 % gaļas.

Valdības otrdien pieņemtais lēmums paredz skolu un bērnudārzu ēdienkartēs turpmāk aizliegt iekļaut frī kartupeļus un piedevās piedāvāt kečupu vai majonēzi, savukārt cīsiņiem, sardelēm un citiem gaļas izstrādājumiem būs jāsatur vismaz 70% gaļas. Ēdinātāji gan pauž bažas, kurš veiks produktu sastāva kontroles.

Majonēzes ražotājuzņēmumā Balttur – R DB uzzināja, ka šāds lēmums kompānijas biznesu neietekmēs, jo skolas un bērnudārzi nav lielākie produkcijas noņēmēji. Valdības lēmumu atbalsta a/s Rēzeknes gaļas kombināts līdzīpašnieks Guntis Piteronoks, sakot, ka uzņēmums ir gatavs pildīt noteikumus, jo ražošanā ieviesta tādu cīsiņu ražošana, kas ir bez e-vielām un satur vairāk nekā 80 % gaļas. Arī SIA Tukuma gaļas kombināts LAT valdes priekšsēdētājs Juris Kruglovs atbalsta kvalitatīvas produkcijas ražošanu un piebilst, ka valdības lemtais uzņēmumu neietekmēs, jo savu produkciju tas skolās netirgo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Noskaidro labākos jaunos produktus

Sandra Dieziņa, 21.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par visveiksmīgāko jauno produktu pagājušajā gadā Latvijā atzīta Latvijas Maiznieka baltmaize Galda.

Par to liecina tirgus pētījumu kompānijas The Nielsen Company veiktais pētījums. Lietuvā par visveiksmīgāko jauno produktu pērn atzīts Rokiškio Tikra Grietine 30% skābais krējums, bet Igaunijā – A.Le Coq Pils alus.

Labākais jaunais produkts izvēlēts, balstoties gan uz pārdošanas rezultātiem, gan patērētāju viedokli, uzsver Nielsen Latvia vadītāja Iveta Pukše. Piena produktu grupā par veiksmīgāko atzīts Rīgas piena kombināta ražotais saldējums Ekselence de Luxe siera kūkas saldējums ar zemeņu piedevu. Pārstrādātas gaļas kategorijā par vislabāko atzīta Ramatas ražotā auksti kūpinātā desa Ramata Extra, bet vieglā alkohola kategorijā – alus Cēsu nefiltrētais (5,4 %). Uzkodu grupā par labākajiem atzīti NP Foods cepumi Selga ar kļavu sīrupa garšu, bet saldētās pārtikas grupā – Pedro Pizza ar šķiņķi un vistu. Milda KM ražotā mērce Milda Ķīnas saldsskābā ar ananāsiem atzīta par labāko mērču un garšvielu kategorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandē, Vlārdingenā, atvērts pirmais Latvijā ražoto produktu veikals Latviešu veikals, kurā nopērkama ražotāju Laima, NP Foods, Milda KM un citu Latvijas pārtikas ražotāju produkcija.

Latviešu veikals atrodas Polijas preču lielveikala telpās atsevišķā nodalījumā, un veikalā strādājošā pārdevēja ir latviete.

Veikals pašlaik sadarbojas ar uzņēmumiem Laima, Gutta (NP Foods), Milda KM, Cēsu alus, Latfood, kā arī ar pārtikas importētāju Monolith grupu, kas starp citām precēm piegādā arī Latvijā ražotu maizi.

Ideja par Latviešu veikala atvēršanu radusies nīderlandietim Voteram Stoutjesdijkam (Wouter Stoutjesdijk), kuram Nīderlandē pieder poļu lielveikalu tīkls Sklep Halinka un kurš daļēji darbojas arī darba iekārtošanas aģentūrā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidzemes rajona tiesa Cēsīs pasludinājusi augļu un dārzeņu pārstrādātāju Milda KM par maksātnespējīgu. Kreditoru prasījumi pret parādnieku iesniedzami maksātnespējas procesa administratoram līdz 2019.gada 15.jūlijam. Milda KM pagājušā gada 16.oktobrī izslēgta no pievienotās vērtības nodokļa maksātāju loka, un šogad 28.maijā uzņēmumam bija 239 729 eiro nodokļu parāds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Milda sāk iekarot Azerbaidžānas tirgu

Sandra Dieziņa, 10.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dārzeņu pārstrādes uzņēmums SIA Milda KM novembra sākumā uz Azerbaidžānu nosūtījusi pirmo eksporta kravu.

Kopumā nosūtītas vairāk nekā 6000 majonēzes un 10 000 tomātu mērces, kas ir aptuveni 7 tonnas Mildas ražotu pārtikas produktu.

Kā informē uzņēmuma direktors Andris Brikšķis: «Azerbaidžānas tirgus ir ļoti vilinošs – liels, ar labu pirktspēju un garšas izjūtu, kas līdzīga mūsējai, tādējādi atvērts Latvijā ražotu pārtikas produktu importam. Lai atbalstītu produktu pārdošanas uzsākšanu jaunajā tirgū, piedalāmies LIAA rīkotajās Latvijas dienās Azerbaidžānā, kuru ietvaros Azerbaidžānā Baku centrālajās tirdzniecības vietās tiks tirgoti Latvijas ražotāju produkti, īpaši marķētos plauktos. Paralēli produktu tirdzniecībai mēneša ietvaros notiks virkne kultūras pasākumu.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē populārākajā restorānu ceļvedī "Michelin Guide" iekļauti 22 Latvijas restorāni, savukārt "Michelin" kvalitātes zvaigzne piešķirta Rīgas restorānam "Max Cekot Kitchen".

"Michelin Selected Restaurants" ceļvedī iekļauta "Pavāru māja", "Tauro", "Zoltners", "Mo", "3 pavāri", "Whitehouse", "36.līnija", "John", "COD", "Le Dome", "Chef's Corner", "Barents Coctails & Seafood", "Barents", "Aqua Luna", "Entresol", "Ferma", "Neiburgs", "Tails", "H.E.Vanadziņš", "Akustika", "KEST" un "Riviera".

Riska projekts «nekurienē» gatavs konkurēt pat ar Michelin restorāniem 

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā...

Apbalvojumu par izcilu apkalpošanu "Service Award" saņēma restorāns "KEST".

Tikmēr par izcilāko someljē apbalvots Ivo Orlavs no restorāna "Tauro".

Apbalvojumus "Bib Gourmand", kurus piešķir restorāniem, kas piedāvā lielisku ēdienu par pieejamu cenu, saņēma "Snatch", "Shōyu" un "Milda".

"Jaunā pavāra" izcilības apbalvojumu saņēma Nils Ģēvele no restorāna "Ferma".

"Michelin" zaļā zvaigzne, jeb ilgtspējas apbalvojums piešķirts restorānam "Pavāru māja".

Ekonomikas ministrs Viktors Valainis (ZZS) atklāšanas ceremonijā pauda pateicību visām iesaistītajām pusēm - LIAA, ēdināšanas nozares uzņēmumiem un organizācijām, kā arī "Michelin Guide" komandai - par ieguldīto darbu Latvijas gastronomijas atpazīstamības veicināšanā.

"Šis atzinums apliecina mūsu uzticību izcilībai," uzsvēra Valainis, piebilstot, ka "Michelin Guide" veicinās arī turpmāko restorānu nozares attīstību Latvijā.

"Michelin" norāda, ka ceļveža inspektori ir veikuši rūpīgu Latvijas gastronomiskā piedāvājuma izpēti un viesojās ne tikai galvaspilsētā Rīgā, bet arī vairākās citās Latvijas vietās. Vērtējot Latvijas restorānus, "Michelin" inspektori apmeklējuši Kurzemes piekrasti, Jūrmalu, Valmieru, Cēsis, Līgatni, Tērveti un daudzas citas vietas.

"Michelin Guide" komanda izvērtē restorānus piecās kategorijās - sastāvdaļu kvalitāte, gatavošanas tehnika, garšu buķete, pavāru personība un ēdiena konsistence cauri laikam.

"Firmas.lv" liecina, ka "Michelin" zvaigzni ieguvušais restorāna "Max Cekot Kitchen" pārvaldītājs ir SIA "Max Cekot Group", kas pieder Maksimam Cekotam (55%) un Nataļjai Golubovai (45%). Uzņēmums pērn strādāja 350 212 eiro apgrozījumu un 22 006 eiro peļņu. "Max Cekot Group" reģistrēts 2018.gadā, un tā pamatkapitāls ir 2760 eiro

LETA jau ziņoja, ka Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) noslēgusi 1,27 miljonu eiro vērtu līgumu ar Francijā reģistrēto "Manufacture Francaise des Pneumatiques Michelin" par dalību starptautiskajā gastronomijas ceļvedī "Michelin Guide". Līgums būs spēkā līdz 2025.gada 31.oktobrim.Iepirkuma gala ziņojumā uzsvērts, ka "Michelin Guide" ir vadošākais un pats zināmākais restorānu ceļvedis pasaulē. Šis ceļvedis tiek uzskatīts par starptautisku atsauci, it īpaši tiem tūristiem, kuri vietas apskata pēc citu vērtējumiem.

Sākotnēji, pērn novembrī LIAA ar "Manufacture Francaise des Pneumatiques Michelin" noslēdza 150 000 eiro vērtu līgumu par gastronomijas potenciāla analīzi Latvijā. Līgums paredzēja, ka Latvijā "Michelin Guide" pēta vairāk nekā 30 restorānu, pēcāk sniedzot atzinumu.

LIAA Tūrisma departamenta direktora vietniece Linda Ziediņa-Ērgle aģentūrai LETA tolaik skaidroja, ka gastronomijas tūrisms un tā nozīme pasaulē pieaug. Arī Latvijā tiek izstrādāti dažādi gardēžu tūrisma maršruti un citi piedāvājumi saistībā ar gastronomiju, tādēļ LIAA saskata potenciālu gastronomijas tūrisma attīstībā.

Ziediņa-Ērgle uzsvēra, ka atbalstu "Michelin" iniciatīvai izteikuši arī nozares pārstāvji, paužot vēlmi iesaistīties aktivitātēs, kuras saistītas ar Latvijas kā gastronomijas tūrisma galamērķa popularizēšanu.

Viņa pauda, ka galvenie ieguvumi no dalības gastronomijas ceļvežos ir, piemēram, valsts un nozares prestiža celšana, plašākas iespējas piesaistīt maksātspējīgus tūristus, patērētāju, viesu izglītošana par augstas kvalitātes izejvielām, ēdienu un servisa kultūru, izglītības līmeņa celšana nozarē nodarbinātajiem.

"Turklāt sadarbība ar gastronomijas ceļvežiem paver plašas valsts mārketinga iespējas, piesaistot jaunas auditorijas uzmanību," komentēja Ziediņa-Ērgle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Lietu par jaunajiem Latvenergo tarifiem tiesa skatīs februārī

LETA, 19.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Administratīvā apgabaltiesa šodien noteica, ka 2012.gada 27.februārī plkst.11 pēc būtības tiks izskatīta lieta par jauno Latvenergo tarifu akceptēšanu, informēja Administratīvās apgabaltiesas priekšsēdētājas palīdze Līga Trubiņa.

Šodien notikušajā sagatavošanās tiesas sēdē tiesa uzlika par pienākumu lietas dalībniekiem līdz nākamajai tiesas sēdei iesniegt tiesai papildus pierādījumus lietā.

Kā ziņots, apgabaltiesa vienā lietā apvienoja 34 pieteikumus, kuros apstrīdēts Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) šā gada 16.februāra lēmuma Nr.40 tiesiskums un lūgts to atcelt.

Pieteikumus par iepriekšminētā SPRK lēmuma atcelšanu bija iesnieguši Rita Strode, Kaspars Ozoliņš, Aldis Pauliņš, Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija, Jeļena Rudņicka, Gunārs Pļavnieks, Inese Mora, Irina Trumpele, Jeļena Girucka, Milda Andermane, Klavdija Baškirova, Tamāra Surkova, Dzintra Savicka, Lidija Uļjāne, Aleksandrs Fadejevs, Laura Baroli, Gunta Gračinska, Vija Streiča, Aldis Bērziņš, Regīna Migla, Mirdza Zāģere, Tekla Žabova, Māra Viktorija Zilgalve, Armands Agrums, Maija Stefane, Mihails Kočetkovs, Voicehs Teivāns, Ieva Margarita Ozola, Sarmīte Janfelde, Eduards Ikvilds, Pēteris Vilks, Ilmārs Poikāns, SIA Sātiņi-S un Evija Cera.

Komentāri

Pievienot komentāru