Pārtikas uzņēmumu vadības un attīstības, pārtikas produktu tirdzniecības un loģistikas pakalpojumu uzņēmums NP Foods pērno gadu pabeidza ar 53,3 milj. latu apgrozījumu.

NP Foods nodrošina vienotu vadību un attīstību Latvijas uzņēmumos – a/s Laima, a/s Staburadze, a/s Gutta, SIA Staburadzes Konditoreja, Lider Artur un SIA Saldumu Tirdzniecība. Kā vēsta kompānija, palielinot izmaksu efektivitāti un uzturot optimālu produktu portfeli, sasniegts rentabilitātes pieaugums - 50%.

2010. gadā kopējais eksporta apjoms, salīdzinot ar 2009. gadu, ir pieaudzis par 2%, sasniedzot 42% no kopējā grupas uzņēmumu apgrozījuma. Par 13% pieaudzis eksports ārpus Baltijas valstīm.

NP Foods valdes priekšsēdētājs Juris Jonaitis atzīst, ka tā saucamais «krīzes» periods atnesis daudz labu mācību un iespēju Latvijas biznesa vidē. «Pirmkārt, patērētāji ir sapratuši saistību starp savu lēmumu pirkt Latvijas cilvēku ražotu produktu un nodarbinātību, kā arī ekonomisko situāciju Latvijā. Otrkārt, visi ir «izbaudījuši» ārvalstu finanšu institūciju radītās ilūzijas «par skaistu dzīvi uz aizņemtas naudas rēķina» mieles. Katrs ir guvis savu mācību. Treškārt, palielinās to cilvēku skaits, kas apzinās, ka biznesam ir jādarbojas, dodot labumu visai sabiedrībai. Ar aklu dzīšanos pēc vieglas un ātras peļņas ir «nodeguši» daudzi, citi vienkārši nespēj just gandarījumu no sapelnītā. Aktīvā, uz nākotni orientētā biznesa vide, nenovēršami virzās uz vērtību sistēmas maiņu,» situāciju komentē J. Jonaitis. 

2010. gadā bija vērojama tirgus situācijas stabilizēšanās, taču Latvijas tautsaimniecības atveseļošanās notiekot gausi. NP Foods Latvijas pārtikas uzņēmumu nākotni saredz, radot jaunus produktus, apgūstot eksporta tirgu iespējas, investējot izmaksu konkurētspējā. Šī gada darbību negatīvi ietekmē finanšu spekulantu bezkaunīgā darbošanās pasaules pārtikas izejvielu tirgū, situāciju raksturo J. Jonaitis.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra