Latvijā lielākā gaļas pārstrādes uzņēmuma Rīgas Miesnieka ražotnes pārcelšanu uz Jelgavu Db aptaujātie nozares eksperti sauc par saprotamu un biznesa interesēm atbilstošu.

Iemesli Rīgas Miesnieka (RM) pārcelšanai no galvaspilsētas un Jelgavu saistīti ar uzņēmuma ilgtermiņa attīstības plāniem. Kompānijas ražotne Rīgā sākotnēji tikusi veidota, lai ražotu produkciju visai Padomju Savienībai, taču šobrīd ražotne ir pārāk liela, veca, energo neefektīva un neparocīga RM ražošanas vajadzībām, skaidro kompānijas valdes priekšsēdētājs Juhans Mats (Juhan Matt). Lai turpinātu efektīvu darbību, bija nepieciešamas pārmaiņas. Viena alternatīva bijusi pārveidot visu esošo RM rūpnīcas teritoriju, tomēr šādā gadījumā būtu nepieciešamas ļoti lielas investīcijas, tāpēc nolemts iegādāties atjaunoto Jelgavas Gaļas kombinātu (JGK) un investēt līdzekļus tajā. Šis lēmums devis iespēju apvienot gan ražošanas procesus, gan zinošākos gaļas pārstrādes speciālistu resursus. Kopējās uzņēmuma iegādes un ražošanas pārcelšanas izmaksas uz Jelgavu, līdz ar investīcijām attīstībā 2010. – 2012.gadā veidos aptuveni 4 miljonus latu. Tagad ražošana pilnībā pārcelta uz Jelgavu un pārcelšanās rezultātā darbinieku skaits sarucis par apmēram 100 cilvēkiem. Ražošanas apjomus RM neplāno samazināt un cerīgi raugās uz iespējām eksportēt.

Latvijas gaļas ražotāju un pārstrādātāju asociācijas (LGRPA) vadītājs Jānis Bāliņš norāda, ka RM pārcelšanās uz Jelgavu nozari neietekmēs. RM nav asociācijas biedrs jau ilgāku laiku un J. Bāliņš par RM plāniem uzzināja tikai no preses. Arī citi ražotāji norāda, ka RM lēmums ir pamatots un biznesa apsvērumu vadīts. «Rīgas Miesnieks ir liels, Baltijas mēroga uzņēmums un, acīmredzot, ka tādējādi tas optimizē ražošanu, lai samazinātu izmaksas, jo nav saprātīgi turēt divas atsevišķas ražotnes. Turklāt Jelgavā ir moderns uzņēmums ar pietiekamām jaudām, kas atbilst akcionāru interesēm,» komentē a/s Saldus gaļas kombināts akcionārs Andris Jēkabsons, RM soli saucot par saprotamu un loģisku. Tiesa, daži nozarē strādājošie, vēloties saglabāt anonimitāti, atzina, ka gaļas tirgus līderis tieši šobrīd sācis aktīvu cenu dempingu, īpaši reģionos, samazinot cenas pat par 50 %, kas noteikti ietekmēs situāciju tirgū. Tādējādi konkurence kļūst vēl sīvāka un tas jau var atstāt sekas uz visiem tirgus spēlētājiem. Plašāk ceturtdien Dienas Biznesā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra