Jaunākais izdevums

Užavas alus darītava SIA Zaksi sākusi eksportu uz Igauniju, Krieviju, kā arī izvērsusi aktivitātes Azerbaidžānā un Ukrainā.

Latvijā pirmo reizi izsludinātajai balvai Gada alus Užavas alus izvirzīts nominācijā Interesantāko eksporta tirgus iekarotājs. «Pagaidām mēs eksportējam tikai nelielu daļu no saražotā,» Db.lv atzina SIA Zaksi līdzīpašnieks Uldis Pumpurs. Pērn par aptuveni 10% pieaudzis alus pārdošanas apjoms vietējā tirgū, par 11% augusi arī peļņa, taču rūpnīcas jauda tik un tā esot lielāka, tāpēc uzņēmums meklē eksporta iespējas. Tomēr alus eksports nav vienkāršs, atzina U. Pumpurs. Azerbaidžānas tirgus iekarošana sākusies jau pirms četriem gadiem, un tikai tagad ir pirmie rezultāti. Turklāt tos apgrūtina konkurence, jo Krievijas ražotājs Baltika arī sācis iekarot Azerbaidžānas tirgu.

Komentējot Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) noteikto 100 latu sodu SIA Zaksi par likuma pārkāpumu, nenorādot reklāmā brīdinājumu par alkohola kaitīgo ietekmi, uzņēmējs atzina, ka tā esot nejauša kļūda. Uzņēmums atsaucies Nacionālās operas aicinājumam atbalstīt, piegādājot Užavas alu. Opera arī lūgusi sagatavot kādu vizuālu informāciju par alu. Termiņš bijis īss, un steigā nav plakātā ievietota visa likumā noteiktā informācija. Taču uzņēmējs uzskata, ka PTAC ir izturējies ar sapratni, un soda apmērs ir neliels. «Gribējām kā labāk, sanāca sliktāk,» viņš piebilda.

SIA Zaksi reģistrēta 1995.gadā. 2010.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 1,39 milj. Ls. No 2011.gada augsta 97,62% uzņēmuma pieder Dacei Nagobadai, bet Uldim Pumpuram pieder 2,38%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik Latvijā no visa patērētā alus 41 % tiek saražots Latvijā, bet 59 % tiek importēti no citām valstīm.

To tirgus uzraudzībā secinājusi Konkurences padome (KP). Tā novērojusi, ka alus izplatīšanas tirgus Latvijā pēdējo 10 gadu laikā ir piedzīvojis būtiskas izmaiņas - ir palielinājies gan tirgus dalībnieku skaits, gan mainījušās to tirgus daļas, tāpat palielinājušies patēriņam nodotie alus apjomi, it īpaši importa alum, ko var skaidrot ar populāru alus ražotņu pārcelšanu ārpus Latvijas un patērētāju augsto lojalitāti pret alus produkciju kopumā.

KP iepriekš veiktā tirgus uzraudzībā, kurā analizēja alus izplatīšanas tirgu periodā no 2006. gada līdz 2008. gadam, konstatēja tirgū izteiktus divus līderus - AS "Aldaris" un AS "Cēsu alus" ar kopējo tirgus daļu vairāk nekā 70 %.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par lielāko ražošanas apjomu pieaugumu pagājušajā gadā SIA Valmiermuižas alus saņēmusi Latvijas alus Gada balvu nominācijā Gada alus ražotājs 2011.

Pavisam Gada balvas tika piešķirtas 10 nominācijās. Kā veiksmīgākais alus popularizēšanas projekts Latvijā 2011.gadā atzīts alus salons Brevings, savukārt Ata Rekstiņa blogs labsalus.lv atzīts par veiksmīgāko alus popularizēšanu publiskajā telpā 2011.gadā. Nominācijā Gada etiķete 2011.gads uzvaras laurus plūca Tērvetes alus darītava, bet par oriģinālāko alus kausu / glāzi pērn žūrija atzinusi Cēsu alus akcijas 3 glāžu kolekciju. Bauskas alus saņēma Gada balvu par lielāko alus tirdzniecības kāpumu HoRe-Ca (KEG) grupā 2011.gadā. Nominācijā lielākais alus tirdzniecības kāpums veikalu grupā 2011. gadā kā vienīgais izvirzītais pretendents balvu saņēma SIA Alus nams Brālis, taču par gada investoru veselīgas vides veidošanā 2011. gadā atzīts a/s Aldaris. Nominācijā Interesantāko eksporta tirgus iekarotājs 2011. gads par uzvarētāju atzīta SIA ZAKSI, Užavas alus, kas sācis eksportu uz Azerbaidžānu. Savukārt par Gada jaunumu 2011 atzīts a/s Aldaris ražotais Ziemas alus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviabeerfest 2012 ietvaros Latvijas Alus muzejs sadarbībā ar Latvijas Alus darītāju savienību un Latvijas Alus darītāju asociāciju 25. maijā Rīgas Latviešu biedrības nama Līgo zālē rīkoja alus konkursu, kurā visi Latvijas alus darītavu ražojumi esot novērtēti kā ļoti labi.

Tajā savu produkciju vērtēšanai bija pieteikušas Latvijas alus darītavas: SIA Abula (Brenguļu alus), AS Aldaris, SIA Alus nams (alus Brālis), SIA Bauskas alus, AS Cēsu alus, SIA DFD (Rēzeknes alus), SIA Piebalgas alus, SIA Valmiermuižas alus un SIA ZAKSI (Užavas alus).

Degustāciju organizēja nozares speciālisti – Astrīda Ruško, Maija Placēna, Ivars Grīslis, Kārlis Zālītis un Kārlis Tomsons, savukārt alus vērtēšanu veica starptautiska līmeņa žūrijas komisija, kur piedalījās gan vietējie, gan ārvalstu eksperti. No Igaunijas uz degustāciju bija ieradusies Carlsberg grupas pārstāve, Saku alus darītavas tehnoloģe Marika Tungela. Žūrijas komisijā piedalījās arī Royal Unibrew grupas pārstāvis lietuvietis Ričardas Barakūnas. Savus ekspertus bija pieteikušas arī Latvijas alus darītavas, kā arī Latvijas Alus darītāju savienība, Latvijas Alus darītāju asociācija un Latvijas Alus muzejs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils novada alus darītava «Užavas alus» (iepriekš «Zaksi») plāno ieguldīt apmēram miljonu eiro koģenerācijas stacijas būvniecībā, informēja «Užavas alus» līdzīpašnieks un vienīgais valdes loceklis Uldis Pumpurs.

«Precīzu investīciju apmēru varēšu nosaukt nākamajā mēnesī, taču tas varētu būt apmēram miljons eiro,» sacīja Pumpurs.

Viņš pastāstīja, ka koģenerācijas stacijas būvniecības mērķis ir paaugstināt efektivitāti un samazināt izmaksas, ražojot lētāku elektroenerģiju nekā patlaban patērētā.

«Plānojam ražot elektroenerģiju, ko izmantot ēku apsildīšanai un ar triģenerācijas palīdzību siltumenerģiju pārveidot aukstumā, ko izmantot dzesēšanai, piemēram, vārīšanas telpu dzesēšanai vasarā un noliktavu dzesēšanai,» sacīja Pumpurs.

Viņš piebilda, ka koģenerācijas staciju plānots uzbūvēt līdz 2019.gada beigām.

Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā teikts, ka «Užavas alus» izsludinājis konkursu par koģenerācijas stacijas iepirkumu un būvniecības pakalpojumiem. Investīciju projektu plānots īstenot, piesaistot finansējumu Eiropas Savienības (ES) Eiropas lauksaimniecības fonda lauku attīstībai pasākuma «Ieguldījumi materiālajos aktīvos» apakšpasākumā «Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils novada alus darītava Užavas alus (iepriekš Zaksi) šogad attīstībā plāno ieguldīt apmēram divus miljonus eiro, aģentūrai LETA pastāstīja kompānijas līdzīpašnieks un vienīgais valdes loceklis Uldis Pumpurs.

Viņš pastāstīja, ka investīcijas plānotas noliktavas paplašināšanā, kā arī jaunās tehnoloģiskajās iekārtās, to projektēšanā, nepieciešamo savienojumu izveidē un uzstādīšanā. Tā piemēram, iecerēts iegādāties jaunu aprīkojumu alus raudzēšanai.

Pumpurs pastāstīja, ka investīciju projektu plānots īstenot jau šogad un tādējādi iecerēts palielināt alus ražošanas apmērus. Plānots, ka ražošanas jaudas izdosies kāpināt par aptuveni ceturtdaļu salīdzinājumā ar esošajām jaudām. Projekta īstenošanai ir iecerēts piesaistīt arī Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējumu.

Starp uzņēmuma mērķiem ietilpst arī jauna tumšā alus laišana apgrozībā, kuru drīzumā iecerēts uzsākt ražot. Tāpat kompānija patlaban strādā pie jaunām alus pudelēm, kas tirgū parādīsies pēc apmēram mēneša, un jaunām etiķetēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Avota un krāna duelis alus tirgū

Raivis Bahšteins, DB galvenās redaktores vietnieks, 15.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju alus ražošanas nozare no vienas puses nīkuļo, bet no otras – nostājusies uz jauna vektora.

Mūsu valstī saražotā alus apjoms piecu gadu laikā ir sarucis divkārt (no 155 milj. litru 2011. gadā līdz 74 milj. litru pērn). Varētu domāt, ka nozare drūp acu priekšā, bet nekā – Latvijai tik tradicionālais rūpals nevis izzūd, bet «maina orientāciju», nozares smaguma centram strauji pārvietojoties no lielajām ražotnēm uz mazajiem brūžiem. Kur tie laiki, kad Latvijai bija pat divi alus lielražotāji – Aldaris un Cēsu alus. Kopš nule par mazo alus ražotni pārkrustītais savulaik kuplākais alus ražotājs Aldaris ražošanu pārcēlis prom no Latvijas, alus upes mūsu zemē pārvērtušās par tērcītēm. Lielāko straumi pagaidām nodrošina cēsnieki, bet arī tādi ražotāji kā Valmiermuižas alus, Užavas alus vai Abula alus (Brenguļu alus) kļuvuši par cienījamiem ražotāju topa augšgala iemītniekiem. Lai gan mazražošana ne visos gadījumos ir sinonīms augstvērtīgu produktu radīšanai, tomēr bieži vien pašmāju alus baudītāja acīs romantizētajam alusrades procesam lauku viensētā vai sīkražotnē ir netverama pievienotā vērtība. Un dažkārt nav nozīmes tam, vai mazais aldaris seko pasaules tendencēm un savam pircējam liek sūkt alus šķirņu paraugus no glāzītes uz kājiņas vai arī pabāž zem deguna strēbt pieduļķētu kausu. Vietējais un mazais? Jāpērk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Iepazīstinām ar Užavas alus jauno īpašnieku

Lelde Petrāne, 01.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā mēnesī kļuva zināms, ka Ventspils novada alus darītavas Užavas alus līdz šim vienīgais īpašnieks un valdes loceklis Uldis Pumpurs ir nodevis 99% uzņēmuma kapitāldaļu savam dēlam Oskaram Pumpuram. Užavas alus jaunais īpašnieks biznesa portālam db.lv stāsta par sevi un saviem plāniem.

«Redzu, ka dēlam ir interese, un vēlos, lai viņš vairāk pievēršas uzņēmējdarbībai. Zelta «akcija» joprojām pieder man,» aģentūrai LETA iepriekš sacīja Uldis Pumpurs. Viņš arī norādīja, ka līdz ar kapitāldaļu nodošanu dēlam vēlas ievirzīt atvasi uzņēmējdarbībā, kā arī radināt dēlu pie atbildības, sākotnēji pārraugot jaunā kapitāldaļu līdzīpašnieka darbību.

Oskars Pumpurs:

«Es mācos Latvijas Universitātē studiju programmā Vadības Zinības. Šovasar pabeidzu 3.kursu.

Esmu bijis līdzīpašnieks vairākos ar ēdināšanu saistītos uzņēmumos. Alusdarītavā pirmo reizi sāku strādāt 2001.gada vasarā, kad man bija 6 gadi. Kopš tās vasaras esmu strādājis alusdarītavā katru vasaru, lai pārzinātu visu ražošanas ciklu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Mazām alus darītavām alus noiets ziemā aug straujāk nekā vasarā

Sandra Dieziņa, 13.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo trīs gadu laikā pieprasījums pēc mazo alus darītāju alus ziemas sezonā aug straujāk nekā vasarā.

Salīdzinot ar 2010. gadu, pērn ziemas sezonā šo alus darītavu alus noiets auga pat divas reizes straujāk nekā vasarā. Valmiermuižas alus darītavas saimnieks Aigars Ruņģis ir pārliecināts, ka tendence turpināsies arī šī gada ziemā, jo Latvijā mainās alus patēriņa ieradumi ziemas sezonā.

«Oktobrī, kas ir pirmais šīs ziemas sezonas mēnesis, pieprasījums pēc Valmiermuižas alus ir audzis pat par 50%, salīdzinot ar oktobri pērn,» stāsta A. Ruņģis. Uzņēmējs šo ieradumu maiņu saistu ar vēlmi ziemas mēnešos baudīt izteiksmīgākas garšas buķetes pretstatā slāpju veldzēšanai vasarā. Latvijā alus baudīšana ir viena no jomām, kurā tuvojamies Eiropas alus tradīcijām. Tādēļ šobrīd mazajiem alus darītājiem Latvijā paplašinās iespēja attīstīt jaunas šķirnes ar bagātu garšas buķeti, kas veidotas īpaši ziemas mēnešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Iedzert.com aptaujā par labāko alu Latvijā atzīts Brenguļu alus

Jānis Rancāns, 13.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkohola atlaižu meklētāja iedzert.com veiktā aptaujā par labāko alu Latvijā atzīts Brenguļu alus, kas apsteidzis Bauskas alus un Tērvetes alus ražotos alus.

Aptauja veikta ar sociālo tīklu starpniecību un tajā piedalījušies 900 respondenti, kuriem bija jāatbild uz jautājumu: kuras alus darītavas ražotais alus ir labākais Latvijā? Brenguļu alus brūvējums aptaujā saņēmis 24% balsu, Bauskas alus – 17% balsu, bet Tērvetes alus – 12% balsu.

Portāla pārstāvis Aigars Andersons norāda, ka aptaujā ievērojamu balsu skaitu saņēmuši visi Latvijas alus ražotāji, kas apliecinot latviešu alus mīlestību un to, ka katrai alus darītavai Latvijā ir plašs cienītāju loks.

Aptaujas dalībnieki ciena arī Valmiermuižas alus, kas saņēmis 10% balsu, Užavas alus (9%), kā arī Piebalgas alus (8%). Savs atbalstītāju loks ir arī abiem Latvijas lielākajiem alus ražotājiem Aldaris un Cēsu alus, tomēr tas neesot bijis pietiekams, lai nodrošinātu aptaujas līderu pozīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad “Užavas alus” svin savu 30 darba gadu jubileju. “Neskatoties uz sarežģīto ekonomisko situāciju, savā jubilejas gadā aktīvi strādājam pie jaunu garšu izveides un augstu kvalitātes standartu saglabāšanas,” informē uzņēmums.

“Sagaidot 30. jubilejas gadu, esam arī veikuši nopietnus ieguldījumus alus darītavas attīstībā, uzstādot jaunu ražošanas līniju un paplašinot noliktavu. Tādējādi esam sagatavojušie arī lielāku apjomu eksportam uz Lielbritāniju. Ceram, ka arī turpmāk attīstība būs aktīva un varēsim nodrošināt ar darbu Ventspils novada iedzīvotājus,” komentē “Užavas alus” dibinātājs un valdes loceklis Uldis Pumpurs.

Stāstot par uzņēmuma attīstības plāniem, U.Pumpurs uzsver: “Vidējā alga valstī ir palielinājusies par 12,9%. Vēlamies, lai arī mums būtu iespēja pacelt algu saviem darbiniekiem, neatpaliekot no citiem Latvijas uzņēmumiem, taču tam ir nepieciešami papildu finanšu resursi. Tas arī ir viens no būtiskiem iemesliem, kura dēļ maijā pieaugs “Užavas alus” produktu cenas.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils novada alusdarītava SIA Užavas alus attīstībā ieguldīs gandrīz divus miljonus eiro.

Informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā liecina, ka SIA Užavas alus veiks palīgtelpas būvniecību un alus raudzēšanas tvertņu iekārtu iepirkšanu. Tāpat paredzēta autoruzraudzības pakalpojumu sniegšana būvniecības laikā un iekārtu uzstādīšana. Kopējā iepirkuma summa ir 1,9 miljoni eiro (bez PVN) un tajā no trīs pretendentiem par uzvarētāju izraudzīts UPB. Projekta realizēšanā paredzēts piesaistīt ES struktūrfondu līdzfinansējumu.

Iepriekš kompānijas līdzīpašnieks Uldis Pumpurs stāstīja, ka investīcijas ļaus palielināt alus ražošanas apjomus par ceturtdaļu, salīdzinot ar esošajām jaudām. Pumpurs stāstīja, ka uzņēmums realizē produkciju Lielbritānijā, kas Užavas alum ir jauns tirgus, kā arī Igaunijā. Nedaudz produkcijas tiek eksportēts Somiju un Krieviju. Pumpurs cer, ka ieguldītās investīcijas ļaus kompānijai pavērt jaunas iespējas Somijā, kur ir daudz lielāks iedzīvotāju skaits, nekā Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils novada alus darītavas Užavas alus (iepriekš Zaksi) līdz šim vienīgais īpašnieks un valdes loceklis Uldis Pumpurs ir nodevis 99% uzņēmuma kapitāldaļu savam dēlam Oskaram Pumpuram.

Uldis Pumpurs aģentūrai LETA apstiprināja, ka daļu kapitāldaļu nodevis savam dēlam, lai dēls nākotnē turpinātu viņa iesākto. «Redzu, ka dēlam ir interese, un vēlos, lai viņš vairāk pievēršas uzņēmējdarbībai. Zelta «akcija» joprojām pieder man,» sacīja Uldis Pumpurs, piebilstot, ka tādējādi joprojām kontrolē uzņēmumā notiekošo. Uldis Pumpurs paliek arī vienīgais Užavas alus valdes loceklis.

Pumpurs piebilda, ka līdz ar kapitāldaļu nodošanu dēlam vēlas ievirzīt atvasi uzņēmējdarbībā, kā arī radināt dēlu pie atbildības, sākotnēji pārraugot jaunā kapitāldaļu līdzīpašnieka darbību. «Tā ir dzīves skola, jo, kā zināms, dzīvē viss 100% nenotiek tā, kā māca skolā. Vēlos, lai dēls būtu pieredzējis arī praktiskā ziņā,» sacīja Pumpurs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Līgo svētkos ārzemju alum nav piekrišanas

Jānis Rancāns, 22.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Importētais alus Latvijā pēdējos gados kļuvis populārāks, tomēr Jāņos Latvijas iedzīvotāji dod priekšroku pašmāju ražojumam. Vispopulārākais Jāņu alus Tērvetes alus, kuru šogad svētkos baudīšot 17% iedzīvotāju.

To liecina alkohola atlaižu meklētāja iedzert.com aptauja. Aptaujā secināts, ka tikai 2% valsts iedzīvotāju Līgo svētkos izvēlēsies ārzemju alu.

Vispopulārākā izvēle starp alus ražotājiem aptaujas dalībnieku vidū bijusi Tērveres alus (to izvēlējušies 17% aptaujas dalībnieku), kuram seko Aldaris (12%) un Cēsu alus ar 11%.

Tālāk aptaujas dalībnieku vidū izvēle kritusi par labu Bauskas alum (9%), Užavas alus (8%), Lāčplēša alus (7%), Valmiermuižas alus (6%) un Piebalgas alus (3%). 7% aptaujātie norādīja uz kādu citu alus izvēles variantu. Savukārt 4% aptaujāto norādīja, ka Jāņos alu nedzeršot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus darītava SIA «Užavas alus» reģistrējusi jaunu komercķīlu, kuras nodrošinātā prasījuma maksimālā summa ir 2,775 miljoni eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Uzņēmums par labu AS «Citadele banka» ieķīlājis visu mantu kā lietu kopību uz ieķīlāšanas brīdi, kā arī lietu kopības nākamās sastāvdaļas, tajā skaitā filtra katlu, pudeļu mazgāšanas mašīnu, pildītāju un koķētāju, alus tvertnes un citas iekārtas.

Jaunā komercķīla reģistrēta 12.jūnijā, un tā ir vienīgā šobrīd uzņēmuma aktuālā komercķīla.

SIA «Užavas alus» dibināta 1995.gadā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 30 000 eiro, tā lielākais dalībnieks ir Oskars Pumpurs, kuram pieder 99% kapitāldaļu, bet 1% daļu īpašnieks ir uzņēmuma vienīgais valdes loceklis Uldis Pumpurs.

2017.gadā SIA «Užavas alus» apgrozījums bija 3,318 miljoni eiro, uzņēmuma peļņa pēc nodokļu nomaksas bija 429 tūkstoši eiro. Tas nodarbināja 44 darbiniekus, un uzņēmuma kopējie maksājumi valsts kopbudžetā bija 1,098 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir pagājuši jau trīs gadi, kopš Ventspils novada alus darītavas "Užavas Alus" vienīgais īpašnieks un valdes loceklis Uldis Pumpurs nodeva 99% uzņēmuma kapitāldaļu savam dēlam Oskaram Pumpuram.

U. Pumpurs ar lepnumu rāda ģimenes ģerboni, kurā uz viena kāta plaukst trīs apiņu pumpuri, jo bizness ir visu trīs ģimenes locekļu – viņa, sievas Irēnas un dēla Oskara – lolojums.

Tieši tas, ka šis ir ģimenes uzņēmums, piešķir zīmolam īpašu vērtību. O. Pumpuram netrūkst ambīciju alus darītavas attīstībā, taču pagaidām uzņēmuma vadības groži ir tēva rokās, kurš uzskata, ka visam ir jāpieiet ar mēru un apdomu.

"Lai arī dēlam pieder 99% uzņēmuma kapitāldaļu, es viņu kontrolēju un faktiski vadu alus darītavu. Statūti paredz, ka tikai es varu pieņemt lēmumus un bez manis nekas nevar notikt. Šobrīd viņš uzņēmumā pilda direktora vietnieka pienākumus," intervijā žurnālam "Dienas Bizness" saka U. Pumpurs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ruslans Levickis ļaujas izaicinājumam darboties iepriekš nezināmā nozarē

Pārdevis uzņēmumu, kas darbojas metālapstrādes biznesā, dobelnieks Ruslans Levickis nolēma pievērsties sev pilnīgi jaunai nozarei – alus ražošanai. Viņu nebiedēja ne sīvā konkurence tirgū, ne iepriekšējās pieredzes trūkums.

Katram patīk sava garša

Iepriekš R. Levickim piederēja uzņēmums, kas darbojās lūžņu uzpirkšanas jomā, tam bija iepirkšanas punkti dažādās Latvijas vietās. Pirms dažiem gadiem viņš šo biznesu nolēma pārdot un uzsākt ko jaunu. Vienu vakaru pasēdēšanā kopā ar paziņām iedomājies, ka varētu sākt gatavot alu, un savu plānu salīdzinoši īsā laikā realizējis. Uzņēmēju nebiedēja ne pieredzes trūkums, ne asā konkurence – pēc viņa teiktā, Latvijā ir 65 alus darītavas. «Kad plānojām savas darītavas atvēršanu, daudzi domāja, ka nekas mums nesanāks, jo tirgus ir salīdzinoši piepildīts. Mums Latvijā ir daudz darītavu, kurās gatavo ļoti garšīgu alu. Taču katram cilvēkam patīk sava alus garša,» norāda R. Levickis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Importēto miestiņu bauda vairāk par vietējo

Kārlis Vasulis, speciāli DB, 02.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pērn saražoti 8,564 miljoni dekalitru, no kuriem eksportēti 1,107 miljoni dekalitru, bet importēti 7,854 miljoni dekalitru alus

Tas izriet no Valsts ieņēmumu dienesta Akcīzes preču aprites daļas 2015. gada alus realizācijas datiem. DB aptaujātie eksperti un alus ražotāji to dēvē par negatīvu tendenci. Lielākas un mazākas ražotnes turpina investēt attīstībā un cerīgi raugās uz nākotnes perspektīvu Latvijā, kā arī eksporta tirgū. Visi aptaujātie cer uz karstu un garu vasaru, kā arī vietējo patērētāju izvēli par labu Latvijā ražotajam.

Ģimenes uzņēmuma SIA Abula ražošanas daļas vadītājs un līdzīpašnieks Māris Freivalds, kurš atbild par Brenguļu alus brūvēšanu, DB pauž, ka pagaidām vidējais Latvijas patērētājam noteicošais izvēles faktors joprojām ir cena. «Uz vairumu droši vien tas neattiecas, bet daļa palēnām pāriet uz interesantāku un dabīgāku alu, tas tā varētu būt. Jārēķinās, ka cilvēkiem pirktspēja ir tāda, kāda ir. Atšķirība produkta cenā starp lielajām un mazajām alus darītavām ir diezgan ievērojama,» viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

UPB grupas konsolidētais apgrozījums sasniedzis 212 miljonus eiro

Zane Atlāce - Bistere, 04.02.2020

Šogad turpinās darbs arī pie augstceltnes Garda Vesta Zviedrijā, kur jānodrošina augstas ugunsdrošības un sprādzienizturības prasības.

Avots: UPB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

UPB grupas konsolidētais apgrozījums 2019. gadā sasniedza 212 miljonus eiro. Kopš 2015. gada apgrozījums ir pieaudzis gandrīz par 100 miljoniem eiro, informē uzņēmumā.

UPB grupas uzņēmumi pērn turpināja attīstīt jaunus un inovatīvus produktus, investēja ražotņu, biroja telpu paplašināšanā un tehnoloģiju modernizācijā.

UPB īstenojis vairākus nozīmīgus "Design&Build" objektus, lielākais no tiem ir Boeing 747-8 angārs Baku lidostā, Azerbaidžānā, ar kopējo platību 8046 m2. Projektēšanā bija jāņem vērā seismiskā aktivitāte, lielā vēja slodze (41 m/s) un specifiskās ugunsdrošības prasības.

Savukārt tepat Latvijā ekspluatācijā tika nodota Liepājas Olimpiskā centra Tenisa halle. Pērn UPB noslēdza līgumu un uzsāka tirdzniecības centra SĀGA projektēšanu un būvniecību, un šobrīd tas ir UPB vēsturē lielākais objekts Latvijā ar kopējo platību 59 000 m2.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Divu restorānu Kirsons un ražotnes izveidē Berlīnē Lido investēs trīs miljonus eiro

LETA, 17.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divu restorānu Kirsons un ražotnes izveidē Vācijas galvaspilsētā Berlīnē ēdināšanas kompānija AS Lido investē trīs miljonus eiro, žurnālistiem stāsta Lido īpašnieks un padomes priekšsēdētājs Gunārs Ķirsons.

Projektu galvenokārt finansē DNB banka, atzīmē Ķirsons.

Viņš arī norāda, ka Lido attīstībai Rietumeiropā ir tālejoši mērķi. Vācija kā starta vieta izvēlēta, jo Latvijas un Vācijas vēsturiskā saikne veidojusi līdzīgu ēdienu kultūru. Savukārt Berlīne ir dinamiska lielpilsēta, kur pastāv liels pieprasījums pēc daudzveidīga ēdienu piedāvājuma.

Viens no restorāniem Kirsons atrodas netālu no tūristu apskates objekta un transportmezgla Alexanderplatz - iepirkšanās centra Alex pirmajā stāvā. Otrs restorāns atrodas Šarlotes ielā, netālu no Berlīnes apskates objekta Check Point Charlie. Šis restorāns atrodas biroju ēkas pirmajā stāvā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atsaucoties uz Latvijas simtgadi, uzņēmējus aicina piedalīties neizprotama projekta grāmatā

Lelde Petrāne, 24.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Kā zināms, 2018. gada 18. novembrī Latvija svinēs savu simto dzimšanas dienu. Šajā sakarā projekts Videoatmiņa sadarbībā ar Valsts Kultūrkapitāla fondu veido unikālu grāmatu, aprakstot par 100 Latvijas uzņēmumiem/uzņēmējiem. Piedāvājam arī Jūsu uzņēmumam atrasties šajā grāmatā. Dalības izmaksas ir 300.00 EUR,» šādu aicinājumu, kas sūtīts no Inbox epasta, saņēmuši Latvijas uzņēmēji. Vēstules parakstījusi grāmatas Latvijas 100 uzņēmēji redakcija.

Vairāku dienu laikā konkrētas atbildes par šo projektu portālam db.lv nav izdevies iegūt.

Latvijas valsts simtgades biroja Mārketinga projekta vadītāja Inga Oliņa informēja, ka «konkrētā iniciatīva nekad nav saņēmusi finansējumu Valsts Kultūrkapitāla fondā, tāpat arī tās iniciators biedrība Videoatmiņa nav vērsusies vai jebkādi uzrunājusi Latvijas valsts simtgades biroju. Šī grāmata ir privāta iniciatīva. Pats ieceres veidotājs ir atbildīgs gan par finansējuma piesaisti, gan praktisko projekta realizāciju».

Viņa norāda, ka «Latvijas valsts simtgades zīmē notiks ļoti daudz norišu - gan simtgades nacionālajā plānā iekļautās, gan pašvaldībās iecerētās un nevalstiskajā un privātajā sektorā dzimušās. Latvijas valsts simtgades programma ir veidota, lai ikviens, tajā skaitā arī uzņēmēji, varētu piedalīties un radīt pievienoto vērtību Latvijai nākamajām simtgadēm».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Žurnāla Dienas Bizness izdevums #35

DB, 08.09.2020

Dalies ar šo rakstu

Kāpēc Latvijā atmirušās koksnes apjoms ir vairākkārtīgi lielāks nekā Somijā un Zviedrijā? Iemesli ir vairāki. Viens no tiem - atšķiras normatīvo aktu prasības mežu īpašniekiem Latvijā, Somijā vai Zviedrijā. Turklāt Latvijā veidojas tā dēvētās “toksiskās teritorijas”, kuras nav ekonomiski izdevīgi apsaimniekot.

Latvijā ir kļūdaina dabas aizsardzības politika, jo balstās uz segregāciju, nodalot īpaši aizsargājamas teritorijas, kur netiek veikta nekāda saimnieciskā darbība. Dabas aizsardzības plānos nav paredzēta integrēta pieeja, kas, saudzējot dabu, ļautu arī zemes īpašniekiem gūt ienākumus, apsaimniekojot savu īpašumu.

Jau šobrīd, kad daudzviet pasaulē runā par meža platību samazināšanos, Latvijā meža platības pieaug un mežs aizņem 53% no visas zemes.

Lasi žurnāla "Dienas Bizness" 8. septembra numurā:

  • viedokļi - kāpēc Latvijā atmirušās koksnes apjoms ir vairākkārtīgi lielāks nekā Somijā un Zviedrijā?
  • aktuāli – mežos sapūdē miljardiem eiro
  • tēma - valsts komunikācija sociālajos tīklos – juridiski nesaistoša
  • DB klubs - Ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs par aktuālo situāciju ekonomikā
  • tehnoloģijas - IT turpina būt eksportējošo nozaru trijniekā
  • tendences – "Užavas alus" turpina ģimenes uzņēmumu
  • miljardieri - bagātie pandēmijā vēl bagātāki
  • auto - Komerctransporta nākotne un tendences
  • brīvdienu ceļvedis - Evija Rodke-Sproģe, plastikas ķirurģe un "Aesthetica Beauty Clinic" īpašniece

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latvijas produktus prezentē Berlīnes starptautiskajā izstādē Zaļā nedēļa

Lelde Petrāne, 22.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Berlīnes Starptautiskā pārtikas un lauksaimniecības produktu izstāde Zaļā nedēļa notiek no 17. līdz 26. janvārim, tajā arī šogad kopš 1994.gada piedalās Latvija ar savu kopstendu, kurā Vācijas un citu valstu patērētājiem prezentē Latvijas pārtikas produktu daudzveidību.

Šodien rit izstādes sestā diena.

Katrā no četrām stenda stūru tirgošanās letēm ir iespēja pagaršot un iegādāties Latvijas uzņēmumu saražoto produkciju un iepazīties ar ceļošanas iespējām mūsu valstī.

Izstādes Zaļā nedēļa ietvaros Latvijas nacionālajā stendā katru dienu notiek visdažādāko produktu degustācijas, kurus ražotāji iedevuši līdz, lai ar tiem iepazīstinātu Vācijas iedzīvotājus:

A/S Cēsu alus dažādie gāzētie bezalkoholiskie un vieglie alkoholiskie dzērieni.

SIA Nissi vakuumā iepakoti dārzeņi, kartupeļi, bietes, pelēkie zirņi.

SIA Spilva mērces, augļu biezeņi.

SIA Silvanols uztura bagātinātāji un dabīgi atveseļošanās līdzekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izejvielu sadārdzinājuma dēļ alus cenas Latvijā varētu pieaugt, uzskata Latvijas Alus darītāju savienības (LADS) izpilddirektors Pēteris Liniņš.

Viņš norādīja, ka pagaidām grūti prognozēt alus cenu kāpumu, jo to ietekmē vairāki faktori. «Tas ir atkarīgs no dažādiem valsts politiķu lēmumiem – vai nodokļus necels,» atzina Liniņš, tomēr apliecināja, ka pagaidām politiķu darbības alus cenu kāpumu nav rosinājušas.

«Taču vēl jāskatās par izejvielām, jo šogad izejvielas ir palikušas krietni dārgākas salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu un tas var ietekmēt alus cenu, īpaši mazajām alus darītavām,» piebilda LADS izpilddirektors.

Vienlaikus gan Liniņš uzsvēra, ka Latvijas mazās alus darītavas turpina attīstīties un ieviest jaunas alus šķirnes.

Komentāri

Pievienot komentāru