Pārtikas ražotāji pēc Veselības ministrijas (VM) ierosinājuma izvērtēs iespēju veidot vai apmaksāt sociālās reklāmas demonstrēšanu pēc neveselīgāku pārtikas produktu reklāmām.

Kā aģentūrai pastāstīja VM Sabiedrības veselības departamenta direktore Inga Šmate, tad iepriekš apspriestais piedāvājums ierobežot neveselīgākas pārtikas reklāmu pašreizējā ekonomiskā stāvoklī nebūtu pareizs, līdz ar to ražotāji varētu par saviem līdzekļiem veidot sociālās reklāmas, kas mudinātu cilvēkus pievērsties veselīgam dzīvesveidam.

Šodien notikušajā VM pārstāvju diskusijā ar Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas, Latvijas Bezalkoholisko dzērienu uzņēmēju asociācijas un Coca-Cola Latvia pārstāvjiem šāds ierosinājums esot atzīts par labu, tomēr ražotāji vēl veiks nepieciešamos aprēķinus un aprīļa sākumā vēlreiz tiksies ar VM pārstāvjiem.

Atkarībā no ražotāju piedāvājuma konstruktivitātes un pretimnākšanas vēl tiks vērtēta iespēja noteikt reklāmas ierobežojumus nākotnē un iekļaut to arī Sabiedrības veselības pamatnostādnēs 2011.-2017.gadam, atzina Šmate.

Sanāksmē tika izteikta ideja par speciāla fonda izveidošanu, kur ražotāji, reklāmdevēji ieskaitītu līdzekļus, ko izlietotu iedzīvotāju veselības veicināšanai.

Jau ziņots, ka reklāmas industrijas pārstāvji un pārtikas ražotāji uzskata, ka sabiedrību vajadzētu informēt par to, kas ir veselīgi, nevis jāaizliedz kādu produktu reklāma.

Latvijas Pārtikas uzņēmēju federācijas, Latvijas Tirgotāju asociācijas, Vides reklāmas asociācijas, Latvijas Raidorganizāciju asociācijas un citu organizāciju pārstāvji iepriekš uzsvēra, ka VM būtu jāsadarbojas ar pārtikas ražotājiem un reklāmas nozares speciālistiem, jāparedz konkrēti pasākumi veselīga dzīvesveida veicināšanai, kuriem vēlāk piesaistīt līdzekļus, bet aizliegumi neveicinās veselīgākas pārtikas lietošanu un nepalielinās veselīga dzīvesveida piekritēju skaitu.

Par neveselīgu pārtikas produktu reklāmas ierobežošanu attiecībā uz bērniem tiek diskutēts Sabiedrības veselības pamatnostādņu projekta 2011.-2017.gadam apspriešanas ietvaros.

Sabiedrības veselības pamatnostādnes 2011.-2017.gadam ir vidēja termiņa politikas plānošanas dokuments, kura galvenais mērķis ir paaugstināt Latvijas iedzīvotāju mūža ilgumu līdz 71,1 gadam vīriešiem, bet sievietēm - līdz 79,6 gadiem. Tāpat pamatnostādnes nosaka valsts kā politikas veidotājas rīcības virzienus iedzīvotāju kvalitatīva mūža nodrošināšanai, veicot visus iespējamos pasākumus ārējo un cilvēka dzīvesveida izraisīto slimību cēloņu novēršanai.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra