Mazais bizness

Rudy´s Kombucha pārspēj amerikāņus

Monta Šķupele, 01.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kombučas ražotājs "Rudy"s Kombucha" ieguvis pirmo vietu starptautiskā kombučas konkursā "World Kombucha Awards 2023", kā arī plāno iekarot Āzijas tirgu.

Tējas sēnes dzērienu, kas pazīstams arī kā kombuča, gatavo jau izsenis visā pasaulē.

"Rudy"s Kombucha" ir ģimenes uzņēmums, kuru dibināja Darja un Egors Grabari, kā arī ģimenes mīlulis, suns - Rudys, kam par godu ir arī nosaukts uzņēmums. Uzņēmums darbība aizsākās 2019. gadā no tējas sēnes trīs litru burkā Ādažos uz palodzes, bet ar laiku Darja ar Egoru saprata, ka vēlas radīt unikālas garšas un piedāvāt kombučas cienītājiem garšas, kuras tirgū nemaz nav pieejamas. Tajā pašā laikā uzņēmums līdz pat šai dienai ir saglabājis savas pamatvērtības, izmantojot dabīgas izcelsmes produktus bez krāsvielām un citām pārtikas piedevām. Darjas pieredze mārketingā un sociālajā komunikācijā un Egora alus brūvēšanas zināšanas, ļāva uzņēmumam attīstīties diezgan ātri, kā arī atrast atbilstošu mērķauditoriju un produkta nišu.

Sākotnēji uzņēmums savu ražošanu aizsāka kā pilnībā bezalkoholisko produktu ražotājs un saviem klientiem piedāvāja tikai bezalkoholiskos produktus. "Rudy´s Kombucha" jau ir guvis starptautisku atzinību izstādēs, "Rudy´s Kombucha" un "Rocket Bean Roastery" kopprodukts tika atzīts par 2022. gada inovatīvāko dzērienu "GulFood Dubai", kā arī par 2022.gada labāko kafijas industrijas jauno produktu "World Of Coffee Milan".

"Uzņēmuma panākumus lielā mērā ietekmēja jaunā un perspektīvā pārtikas tehnologa Laura Ābeles pievienošanās "Rudy´s komandai. Esam kļuvuši daudz stabilāki tieši garšas ziņā, izstrādājuši vēl vairākus bezalkoholiskos produktus un vairākkārt sadarbojušies ar ārvalstu uzņēmumiem," komentē E.Grabars.

Šobrīd uzņēmums savu produkciju eksportē uz Baltiju, Skandināviju, Vāciju, Nīderlandi, Portugāli, Grieķiju, Singapūru, taču pie šīm valstīm neplāno apstāties.

"Jāteic, ka dalībai starptautiskās izstādēs milzu atbalstu sniedza tieši Kuldīgas biznesa inkubators un LIAA SKV programma. Pirmo starptautisko izstādi Anuga, Ķelnē apmeklējām divus gadus atpakaļ, kad dalības maksa izstādē bija 1⁄4 daļa mūsu gada apgrozījuma," atceras E.Grabars. "Mēs nekad nebūtu varējuši turp doties bez finansiāla atbalsta, un tieši tur mēs atradām savu pirmo ārvalstu partneri Grieķijā," piebilst D.Grabare.

Pērn "Rudy´s" sāka eksperimentēt ar alkoholisko raudzēšanu, izmantojot šampanieša raugu. Pati ideja, radīt tējas sēnes produktu, kas satur alkoholu ar 5% ABV, izrādījās ģeniāla un novatoriska, un uzņēmums "Rudy´s" ar šāda veida dzērienu pat kļuva par finālistu prestižajā, starptautiskajā konkursā "SIAL Innovation awards 2022", kas norisinājās tieši pirms gada Parīzē.

Šogad uzņēmums nolēma piedalīties starptautiskajā kombučas konkursā Barselonā. Konkursā piedalījās vairāk nekā 200 uzņēmumi no visas pasaules. "Tā kā kombučas tirgus ASV ir daudz attīstītāks nekā Eiropā, mums bija daudz konkurentu no Ziemeļamerikas. Kā arī konkursā piedalījās daudzi Āzijas uzņēmumi, kas liecina, ka virzīt produkciju uz Āzijas tirgu, ir pareiza "Rudy´s" stratēģija," pauž uzņēmēji.

Uzņēmumam izdevās būt pirmajiem, atstājot otrajā vietā un trešajā vietā amerikāņus. Konkursa žūriju pārstāvēja vairāki profesionāli vīnziņi, kas degustēja produkciju bez ražošanas etiķetes, tas padarīja sacensības vēl neparedzamākas un daudz objektīvākas, jo neredzot orģinālo iepakojumu, tas nevarēja ietekmēt tiesnešu lēmumu.

Dalībai konkursā no "Rudy´s" produkcijas tika izvēlēta HARD PASSION FRUIT 5% ABV, kas ir raudzēta no pasifloras augļiem, mandarīniem, apiņiem un šampanieša rauga. "Šoreiz izlēmām nesūtīt nevienu no eksperimentālajām garšām. Šī, nu jau varētu teikt, klasiskā "Rudy´s Kombucha" garša šajā vasarā Eiropā kļuva diezgan populāra un tādēļ nolēmām tieši to sūtīt dalībai konkursā," atceras L.Ābele.

"Domāju, ka "Rudy´s" guva uzvaru un panākums konkursā tieši pateicoties tam, ka mums primārais un svarīgākais ir produkta garša. Augsta produkta kvalitāte un unikāla garša mums ir galvenie kritēriji, un tikai pēc tam mēs sākam vērtēt vai varam šo garšu padarīt komerciāli izdevīgu ražošanai un izplatīšanai," skaidro L.Ābele.

Starptautiskais atzinums uzņēmumam ir liels sasniegums un ir nesis darba augļus. "Ar mums jau ir sazinājušies vairāki starptautiskie izplatītāji, kuri vēlās būt pirmie, kas kļūst par "Rudy´s" partneriem. Tas mums ir īpaši svarīgi, ņemot vērā to, ka kombučas tirgus strauji attīstās un ar katru gadu aug, līdz ar to konkurence ar katru dienu kļūst sīvāka. Jau vairāki lielie dzērienu biznesa giganti ir iegādājušies savas kombučas ražotnes un mēs gatavojamies daudz nopietnākai tirgus konkurencei. Mēs cenšamies iekarot vietu Āzijas tirgū. Protams, saprotam, ka esam niecīgi Āzijas tirgum, taču gribam tur nostiprināties jau tagad, lai, līdz ar ražošanas pieaugumu, varētu palielināt eksporta apjomu uz Āziju. Uz doto brīdi mums jau ir komanda, kas strādā Honkongā, kā arī nesen esam atvēruši noliktavu netālu no Roterdamas, kas padara eksportu vēl ērtāku," skaidro E.Grabars.

Šobrīd uzņēmums patstāvīgi ražo 8 bezalkoholiskos produktus un 3 alkoholiskos produktus, taču periodiski veic eksperimentus ar garšām, ko ražo ierobežotā daudzumā, lai pārbaudītu tirgu.

"Mēs vēlētos saglabāt ražotni Kuldīgā, jo tā, mūsuprāt, ir lieliska vieta, kā arī mums ir liels prieks sekot līdzi pilsētas attīstībai. Šobrīd mūsu ražotne ir 600 kvadrātmetri un esam gatavi ražot vairāk nekā 500 000 litru kombučas gadā. Kuldīgā saskatām potenciālu ražošanas paplašināšanai, jo mums blakus esošas telpas vēl nav aizņemtas un mums ir kur augt," saka E.Grabars.

Šobrīd uzņēmums plāno attīstīt vairākus eksporta kanālus un papildus Skandināvijas valstīm, Nīderlandei un Honkongai tiecas iegūt savu noliktavu un komandu Dienvideiropā. "Uz doto brīdi attīstāmies, izmantojot tikai savus apgrozāmos līdzekļus, taču, visticamāk, drīzumā mums būs partneri Ziemeļamerikā un Eiropā, ar kuriem kopā uzņēmuma attīstība būtu vēl dinamiskāka. Mums vēl gaidāmi daudz un interesanti notikumi," pauž E.Grabars.

Komentāri

Pievienot komentāru