Mans darbs ir ieklausīties, pamanīt, atrast un izcelt katra vīrieša individuālo stilu, tā DB saka Signe Vitka, uzņēmēja, stiliste un vīriešu apģērba eksperte, kura nesen ir izveidojusi zīmolu Vitka Atelier, kas piedāvā uzvalku šūšanu, privāto drēbnieku un stila konsultāciju servisu.

«Katram vīrietim ir savs, individuālais stils. Kāds skaidri zina, ko vēlas, ir izkopta stila izjūta un garderobe, bet dažam tas ir dziļi iekšā noslēpies,» stāsta uzņēmēja.

Latvijā ir pietiekami daudz labu drēbnieku, kuri spēj savam klienta tēlam caur radīto apģērbu piešķirt oriģinalitāti, saka Signe, taču viņa iet šo ceļu no otra gala – sniedz konsultācijas, veido tēlu, atrod un izceļ interesanto, un sadarbojas ar drēbnieku, veidojot vīrieša garderobi – uzvalkus, kreklus un pieskaņojot atbilstošus augstvērtīgus aksesuārus – kaklasaites, aproču pogas. Neparastais ir apstāklī, ka vienlaikus tiek veidots un materializēts vizuālais tēls.

Pirms sešiem gadiem Signe nonāca Kazahstānā, kur viņai bijusi iespēja strādāt kopā ar pasaulē pazīstamu dizaineru Patriku Helmanu (Patrick Hellmann). Signe atzīst, ka vienmēr ir patikušas krāsas, apģērbs, estētika. «Tas viss ir liela daļa no manis, un, strādājot ar P.Helmanu, atklāju, cik interesanti un aizraujoši ir strādāt tieši ar vīriešiem, cik skaisti ir tieši viņiem radītie tērpi, šī individuālā šūšana,» viņa stāsta.

Strādājot Almati, Signe sajutusi tirgu un klientu – par ko ir gatavi maksāt biznesmeņi. «Sapratu, ka Kazahstānā viņi ir orientēti uz Eiropas piedāvājumu un Eiropas līmeņa kvalitāti, augstāku pievienoto vērtību.» Līdzīga profila uzņēmuma izveide Latvijā prasīja pusgadu, kamēr tika atrasti partneri – piegādātāji, šobrīd viņas izvēle un piedāvājums ir pieci pasaulē labākie audumu ražotāji, kuru ražotnes ir Anglijā un Itālijā (Scabal, Dormeuil, Holland&Sherry, Ermenegildo Zegna, Loro Piana.).

Kazahstānā Signe atklājusi savas stiprās puses – sajust cilvēku un viņa individualitāti. «Almati kāzas ir vērienīgas – vismaz 500 viesi – un visiem nepieciešami uzvalki. Taisījām tos uzvalkus tādus, lai, dažādi kombinējot, ir lietojami arī turpmāk. Cilvēku, sevišķi vīrieti, nevar likt rāmī – jāatrod piemērotākais, atbilstoši katra nodarbošanās veidam, personībai, ārējiem dotumiem, lai uzvalks ir ideāls. Apģērbam ir jābūt ne tikai skaistam, bet arī ērtam un praktiskam,» uzskata stiliste.

Uzņēmuma un tā īpašnieces moto – kvalitāte ir labākais, ko vīrietim varam dot. Svarīgi, lai uzvalks nav tikai vienai reizei. Vitka Atelier vada sieviete, bet tradicionāli šajā jomā parasti strādā vīrieši – dizaineri un skroderi. Galvenā atšķirība – kā vīrieti redz vīrietis un kā – sieviete. «Vīrietim otrs vīrietis tā neatklāsies kā sievietei,» skaidro Signe. «Par visu svarīgāk tomēr viņam ir patikt sievietei, pāri tam, ka jāatstāj iespaids un jābūt perfektam sava biznesa darījumu un vīriešu vidē,» viņa turpina.

Signes izpildījumā uzvalks nav tikai klasisks un tradicionāls, «tā ir elegance ar ķeksīti, man patīk klientus pavilkt dažus centimetrus ārā no viņu aliņas, no komforta zonas, tad rezultāts ir lielisks». Ateljē uzdevums ir radīt optimālu sadarbību starp klientu, stilistu un drēbnieku. No stilistes puses ir koncepcijas un stils, no meistara – izpildījums. 

Visu rakstu lasiet otrdienas, 1.septembra, laikrakstā Dienas Bizness! 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra