Ražošana

SIA Olimps peļņa dubultojusies

Žanete Hāka, 19.05.2015

Jaunākais izdevums

Rīgas SIA Olimps aizvadījis finansiāli veiksmīgi, liecina Lursoft dati.

SIA Olimps neto apgrozījums pērn palielinājās teju divas reizes un sasniedza 20,295 miljonus eiro. Tāpat aptuveni divas reizes pagājušajā gadā kāpa uzņēmuma peļņa, kas pēc nodokļu nomaksas sasniedza 1,896 miljonus eiro. Lursoft rīcībā esošā informācija norāda, ka uzņēmums 2014. gadā ar darbavietām nodrošināja 184 darbiniekus.

SIA Olimps nodarbojas ar inženierdarbību un ar to saistītajām konsultācijām.

Olimps vadība norāda, ka 2015. gadā tiek plānots attīstīt agrāk izvēlētos darbības virzienus - projektēšanu, ģenerāluzņēmēja darbību objektu celtniecībā un rekonstrukcijā, kā arī IT tehnoloģijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Paziņots būvprojektētājs Rail Baltica posmam Vangaži–Salaspils–Misa

Zane Atlāce - Bistere, 17.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

RB Rail AS pasludinājis iepirkuma Būvprojektēšana un autoruzraudzības pakalpojumi Rail Baltica dzelzceļa līnijas posmā Vangaži–Salaspils–Misa uzvarētāju.

Tika izvēlēts saimnieciski visizdevīgākais piedāvājums, ko iesniedza uzņēmumu apvienība Egis Rail S.A., DB Engineering & Consulting GmbH un Olimps SIA par summu 12 024 529 eiro. Plānots, ka līgums ar uzvarētāju tiks parakstīts pēc nepieciešamo procedūru noslēgšanas.

Saskaņā ar sākotnējo detalizēto tehnisko izpēti paredzēts, ka šajā posmā būs 33 ceļu un dzelzceļu pārvadi, kā arī savienojums ar Rail Baltica intermodālo loģistikas centru Salaspilī un infrastruktūras apkopes punktu Vangažos. Paredzēta arī 11 tiltu izbūve, tai skaitā ~1,3 km gara tilta celtniecība pār Daugavu Salaspils un Ķekavas novados. Projektējamā posma paredzamais garums ir 67 km. Iepirkums paredz veikt inženiertehniskās izpētes darbus, vērtību inženieriju, būvprojekta pamatrisinājumu un Būvprojekta izstrādi dzelzceļa trases zemes klātnes, sliežu ceļa un saistīto inženierbūvju (t.sk. tilts pār Daugavu) izbūvei. Līguma termiņš ir 24 mēneši būvprojekta izstrādei un 60 mēneši autoruzraudzības pakalpojumiem būvniecības darbu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Inčukalna pazemes gāzes krātuves gāzes savākšanas punkta rekonstrukcijas projekta izstrāde izmaksās 1,4 miljonus eiro

Žanete Hāka, 27.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies iepirkums par AS Latvijas Gāze ekspluatācijas iecirkņa Inčukalna pazemes gāzes krātuve gāzes savākšanas punkta Nr.2 (GSP-2) rekonstrukcijas tehniskā projekta izstrādi, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Iepirkumā saņemts viens piedāvājums un konkursā uzvarējis uzņēmums SIA Olimps. Kopējā pretendenta piedāvātā līgumcena ir 1,4 miljoni eiro.

Db.lv jau rakstīja, ka AS Latvijas Gāze pirms mēneša pabeigusi dabasgāzes iesūknēšanu Inčukalna pazemes gāzes krātuvē. Tāpat kā iepriekšējos gados, krātuve tika piesūknēta līdz 2,3 miljardiem kubikmetru aktīvās dabasgāzes, informē ASLatvijas Gāze preses sekretārs Vinsents Makaris.

Latvijas vajadzībām paredzētās dabasgāzes iesūknēšana tika pabeigta jau oktobra sākumā. No kopumā 2.3 miljardiem kubikmetru 1,2 miljardi kubikmetru ir paredzēti Latvijas vajadzībām, ar ko ir pietiekami apkures sezonai. Jau tuvākajās dienās plānots uzsākt dabasgāzes piegādes no krātuves.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Jaunpils pienotava pērn sasniegusi gandrīz 12 miljonu eiro apgrozījumu

LETA, 10.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piena pārstrādes uzņēmums AS Jaunpils pienotava pagājušo gadu provizoriski noslēdza ar 12 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir pieaugums salīdzinājumā ar 7,8 miljonu eiro apgrozījumu gadu iepriekš, pastāstīja kooperatīva Piena ceļa, kam pieder Jaunpils pienotava, padomes priekšsēdētājs Anrijs Aumalis.

«2016.gadā mēs sasniedzām gandrīz 12 miljonus eiro, kas procentuālā ziņā ir diezgan būtisks pieaugums. 2015.gads bija ļoti sarežģīts un pārdošanas ziņā viss negāja tik gludi un veiksmīgi, kā mēs būtu vēlējušies. Taču pagājušajā gadā mums palielinājās realizācijas apmēri,» sacīja Aumalis, piebilstot, ka uzņēmums pēdējos gadus aktīvi meklējis jaunas realizācijas iespējas ārvalstu tirgos.

Pēc viņa teiktā, apgrozījuma pieaugumu izdevies panākt ne tikai pateicoties eksporta attīstībai, bet arī kompānijas darbībai vietējā tirgū. Jaunpils pienotava pērn uzlabojusi distribūciju, nodrošinot plašāka produktu sortimenta pārstāvniecību veikalu plauktos. Tāpat Jaunpils pienotavas produkti guvuši plašāku atpazīstamību vietējā tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Papildināta - Dažādām biedrībām un nodibinājumiem Rīgas dome izmaksājusi 45,85 miljonus eiro

LETA, 28.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepilnu divu gadu laikā Rīgas dome dažādām biedrībām un nodibinājumiem izmaksājusi 45,85 miljonus eiro - 22,43 miljonus eiro pērn un 23,42 miljonus šī gada pirmajos deviņos mēnešos, liecina pēc portāla «pietiek.com» pieprasījuma pašvaldības sagatavotais pārskats.

Pievienots Latviešu Samariešu apvienības komentārs 5.rindkopā

Kopumā dažādos apmēros Rīgas dome novirzījusi finansējumu 1104 biedrībām un nodibinājumiem. Dome gan ir sniegusi informāciju tikai par pašvaldības struktūru novirzīto finansējumu, lai gan tika pieprasīti arī dati par pašvaldības kapitālsabiedrību sniegto finansējumu, norāda portāls.

Tāpat publiskotajos datos ir uzskaitīts finansējuma piešķīrums dažādām organizācijām pašvaldības deleģēto funkciju izpildei, piemēram, uzskaitītas vairākas biedrības, kas saņēmušas finansējumu, piedaloties pašvaldības līdzfinansētajā kultūras pieminekļu saglabāšanas programmā, uzskaitītas arī organizācijas, kas saņēmušas līdzfinansējumu pirmsskolas pakalpojuma nodrošināšanai, kā arī virkne dažādu sociālo pakalpojumu sniedzēji un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Paraksta līgumus par Rail Baltica projektēšanu Latvijā

Jānis Goldbergs, 05.07.2019

INECO pārstāvis Ignacio Fernandezs Kuenka (no kreisās), RB Rail valdes priekšsēdētājs Timo Rīhimeki un uzņēmuma IDOM valdes priekšsēdētājs Alvaro Rejs

Foto: Edijs Pālens/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas, Vācijas, Spānijas un Latvijas uzņēmumi parakstījuši divus līgumus par 123 kilometrus garā Rail Baltica dzelzceļa posma projektēšanu.

Pirmais līgums parakstīts par centrālā posma projektēšanu no Upeslejām caur Rīgu uz Misu, savukārt otrais līgums - par pamattrases, kas vijas no Vangažiem caur Salaspili uz Misu, projektēšanu. Salaspilī paredzēts izbūvēt šķirošanas staciju, kas savienos Austrumu un Rietumu sliežu platumu Eiropā.

«Līdz ar šodien parakstītajiem līgumiem projektēšanas darbi jau uzsākti 411 kilometros no Rail Baltica līnijas, kas ir no Kauņas līdz Lietuvas – Latvijas robežai, no Pērnavas līdz Tallinai un Latvijas centrālajā daļā. Latvijā visi galvenie Rail Baltica elementi – dzelzceļa līnija Rīgā un Rail Baltica pasažieru stacijas Rīgas centrālajā stacijā un Starptautiskajā lidostā Rīga - ir sasnieguši projektēšanas fāzi,» uzrunā klātesošajiem sacīja RB Rail AS izpilddirektors Timo Rihimeki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Slēgtā konkursā meklē Salaspils intermodālā kravu termināļa būvprojekta izstrādātāju

Db.lv, 06.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica projekta ieviesējs Latvijā - uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas - izsludinājis slēgtu konkursu Salaspils TEN-T intermodālā kravu termināļa būvprojekta izstrādei un autoruzraudzībai.

Konkurss norisināsies divos posmos. Pirmajā posmā notiks kandidātu atlase, otrajā - kandidātu piedāvājumu iesniegšana un vērtēšana, iepirkuma līguma slēgšanas tiesību piešķiršana.

Loģistikas centru Salaspilī grib kā lielāko Baltijā  

Pagaidām gan maz skaidrības par šī Rail Baltica objekta izveides grafiku...

Konkursā tiek aicināti piedalīties pieredzējuši projektētāji: kandidātam pēdējo septiņu gadu laikā ir jābūt profesionālai pieredzei, kas saistīta ar intermodālā kravu pārkraušanas termināļa projektēšanu, ieskaitot 1435 mm dzelzceļa sliežu ceļus ar iespēju vienlaikus apkalpot vairākus kravas vilcienus; konteineru uzglabāšanas laukuma projektēšanā; 1520 mm dzelzceļa kravas stacijas projektēšanā ar noteiktu skaitu pieņemšanas - nosūtīšanas sliežu ceļu; dzelzceļa sliežu ceļu projektēšanā, kas paredzēta autotransporta pārvadājumu nodrošināšanai, kā arī autoceļu projektēšanā.

Lai šis projekts noritētu raitāk, un potenciālais konkursa uzvarētājs uzreiz varētu ķerties pie darba, šobrīd tiek gatavota būvniecības ieceres dokumentācija, to veic apvienība, kas sastāv no Egis Rail S.A., DB Engineering & Consulting SIA un Olimps Rīgas sabiedrība ar ierobežotu atbildību.

Konkursa pirmā posma pieteikumu iesniegšanas termiņš - 2020.gada 20.novembris plkst. 14:00. Līguma izpildes laiks - 27 kalendāra mēneši no līguma spēkā stāšanās dienas. Autoruzraudzības termiņš - līdz būvju pieņemšanai ekspluatācijā.

Iepirkuma līgums tiek līdzfinansēts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI).

Salaspils TEN-T terminālī, kas sasaistīs 1520 mm dzelzceļu un Rail Baltica pamatlīniju - Eiropas standarta sliežu ceļu platumu 1435 mm, tiks nodrošināta kravu pieņemšana, nosūtīšana, kā arī to loģistika. Galvenie pakalpojumi, ko nodrošinās šis terminālis - kravas operācijas ar konteineriem, autotransporta pārvadājumi pa dzelzceļu, noliktavas un atvērtā tipa glabāšanas laukumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot pamattrases projektēšanas darbus, Rail Baltica kopuzņēmumam un globālā projekta koordinatoram RB Rail AS, sadarbojoties ar Latvijas Republikas Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem, veikta sprādzienbīstamu priekšmetu pārbaude Daugavas gultnes virsējā kārtā Saulkalnes – Daugmales apkārtnē, kur plānots Rail Baltica pamattrases un autoceļa apvienotais šķērsojums pāri Daugavas upei.

Ņemot vērā Rail Baltica projekta mērogu, vietējo un starptautisko nozīmi, Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēki sniedza atbalstu upes gultnes virskārtas pārmeklēšanā militāro mācību ietvaros, izmantojot vizuālās un sonārās pārmeklēšanas metodes.

Upes gultnes virskārtā netika atrasti sprādzienbīstami priekšmeti, taču no tās tika izcelts aptuveni 30 kilogramus smags padomju laika kompresors, kā arī tika atrasta plastmasas caurule aptuveni piecu centimetru diametrā, kas, iespējams, šķērso Daugavu.

“Nacionālo bruņoto spēku ūdenslīdēju veiktā pārbaude apliecināja, ka Daugavas gultnes virskārta Saulkalnes – Daugmales apkārtnē pašlaik nav sprādzienbīstamo objektu, kas ļaus sekmīgi turpināt “Rail Baltica” pamattrases projektēšanas darbus. “Rail Baltica” projekts, kas ar dzelzceļu savienos Baltijas valstis ar citām Eiropas valstīm, ļaus primāri pasažieru pārvadāšanai paredzēto dzelzceļa infrastruktūru izmantot arī militārās tehnikas pārvietošanai. Savukārt militārā mobilitāte ir stratēģiski nozīmīga no valsts aizsardzības viedokļa gan miera laikā, tostarp, Latvijai uzņemot sabiedroto spēkus, gan krīzes situācijā, kad īpaši būtisks ir reaģēšanas ātrums,“ uzsver Aizsardzības ministrs Artis Pabriks.

Komentāri

Pievienot komentāru