Citas ziņas

Spices apgrozījums pieaudzis par 4 %

Ingrīda Drazdovska, Db, 23.12.2008

Jaunākais izdevums

Šī gada 11 mēnešos par 4% pieaudzis t/c Spice apgrozījums, sasniedzot 71.32 milj. latu, kas ir par 2.87 milj. latu vairāk nekā pērn šajā laika posmā (68.45 milj. lati). Savukārt Mēbeļu un interjera centra Spice (MIC Spice) apgrozījums šajā laika periodā bija 11.62 milj. latu. Tādējādi 11 mēnešos tirdzniecības kompleksa Spice kopējais apgrozījums sasniedzis 82.94 milj. latus.

Tirdzniecības kompleksa Spice direktore Iveta Lāce: «Ņemot vērā šī brīža situāciju, pozitīvi vērtēju apgrozījuma pieaugumu, kas, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu, pieaudzis par 4%. Esam gandarīti, ka, neskatoties uz ekonomisko krīzi, tirdzniecības kompleksa Spice apmeklētāju skaits ir ne tikai saglabājis iepriekšējā gada līmenī, bet pat nedaudz pieaudzis. Domāju, ka apmeklētāju skaits līdz mēneša beigām pietuvosies pagājušā gada apmeklētāju daudzumam decembrī, kad tas attiecīgajā laika periodā sasniedza aptuveni 750 000 pircēju.

Ziemassvētki ir laiks, kad cilvēki cenšas iepriecināt savus tuviniekus un draugus, tāpēc paredzu, ka arī šogad dāvinātprieku nemazinās krīze un ekonomiskās problēmas.»

Decembra pirmajās nedēļās t/c Spice apmeklēja 312 000 pircēju, kas ir par 22% vairāk nekā novembra pēdējās divās nedēļās (240 625 apmeklētāji). Savukārt Mēbeļu un interjera centra Spice veikalus decembra sākumā apmeklēja 39 000 pircēji, kas ir par 17% vairāk nekā novembra otrajā pusē. Kopumā 11 mēnešos tirdzniecības kompleksu Spice apmeklējuši 7.28 miljoni pircēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centra Spice apgrozījums 2008. gadā ir pieaudzis par 2.5% un sasniedzis 80.1 milj. Ls.

Savukārt Mēbeļu un interjera centra Spice apgrozījums attiecīgajā laika periodā bija 12.8 milj. latu, tādējādi kopējais tirdzniecības kompleksa (t/k) Spice apgrozījums pagājušajā gadā sasniedza 92.9 milj. latu.

Pērn pieaugusi arī tirdzniecības centra Spice pircēju plūsma – kopumā 2008. gadā t/c Spice apmeklēja 8 miljoni pircēju jeb par 3.84% vairāk nekā 2007. gadā, kad centru apmeklēja 7.7 miljoni pircēju. Par 13% ir pieaudzis arī tirdzniecības centra Spice kopējais pirkumu skaits, kas pērn sasniedza 7.6 miljonus pirkumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju bērnu apģērbu ražošanas uzņēmuma "Mini mode" īpašniece Kristīne Līpiņa sociālajā tīklā "Facebook" dalījusies rūgtā pieredzē sadarbībā ar tirdzniecības centru "Spice", kurš ārkārtas situācijas laikā nav nācis pretī ar īres maksas atvieglojumiem, bet tā vietā uzņēmumam vēl aprēķinājis sodu par līguma laušanu.

"T/c "Spice" veikals "Mini Mode" bija 15 gadus - no 2005. līdz 2020. Vēlos atzīmēt, ka šo 15 gadu laikā nekad, nevienu reizi nenokavējām rēķinu apmaksas termiņus. Tas nevienam nav noslēpums, ka šā gada pavasaris daudziem uzņēmumiem ir īpaši smags. Arī "Mini Mode" nav izņēmums. Laikā, kad ar visiem iespējamiem līdzekļiem sabiedrība tika aicināta palikt mājās, veikalam nevar klāties labi. Un tas ir pilnībā saprotami. Ārkārtas situācijai ieilgstot, cerējām ar t/c "Spice" vienoties par īres maksas atvieglojumiem, taču diemžēl "Spices" vadība nereaģēja uz mūsu rakstītajām vēstulēm un neatbildēja ne uz vienu no tām," klāsta uzņēmumā.

Pēcāk tomēr izdevies ar vadību sazināties telefoniski, saņemot skaidru centra nostāju: nekādu atvieglojumu nebūs, īre jāmaksā pilnā apmērā, un tā būs arī vēlāk - laikā, kamēr ekonomika atkopsies, nekādu atlaižu nebūs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Spices apgrozījums sarucis par 21 miljonu Ls

, 09.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības komplekss Spice pērn strādājusi ar 71,7 miljonu Ls apgrozījumu, ieskaitot Spice Home apgrozījumu.

Gadu iepriekš t/c Spice apgrozījums bija 80,1 miljons Ls, bet Spice Home – 12,8 miljoni Ls, tādējādi kopējais apgrozījums 2008. gadā sasniedza 92,9 miljonus Ls.

Kompleksu pērn apmeklējuši 8,4 miljoni pircēju, bet 2009. gada pirkumus skaits t/k Spice (ieskaitot Spice Home) sasniedza 7,1 miljonus.

Spices direktore Iveta Lāce atzīst - laikā, kad mazumtirdzniecības nozare piedzīvojusi vairāk kā 30% kritumu, Spices rādītāji ir labi un stabili.

Uzņēmums plāno turpināt investīcijas kompleksa attīstībā. Šogad plānots pilnveidot Spices infrastruktūru, paplašinot kreiso pagriezienu un uzlabojot piekļūšanu kompleksam. Abus centrus - Spice Home un Spice – jau šogad iecerēts savienot ar gājēju celiņu. Tāpat tikšot paplašināts kompleksa piedāvājumu, šogad īpaši koncentrējoties uz tādu pakalpojumu kā dizaina, digitālās drukas, kopēšanas, graviera un foto darbnīcu atklāšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centram "Spice" būs e-lapa, kurā pircēji varēs izvēlēties pirkumus no "Spices" veikaliem arī tiešsaistes režīmā - vai nu pasūtīt uz mājām, vai izvēlēties internetā un uz veikalu braukt jau pēc konkrēta pirkuma, pastāstīja tirdzniecības centra vadītāja Kadrija Pudova.

Viņa atklāja, ka darbs pie e-lapas izstrādes ir sākts jau iepriekš. Tiek strādāts arī pie "Spices" jaunās zīmola stratēģijas. "Tādēļ varētu teikt, ka šis periods [ārkārtējā situācija] mums ir nācis par labu, jo ir radījis nepieciešamību uz ļoti daudzām lietām paraudzīties citādāk," sacīja Pudova.

Savukārt mārketinga aktivitātes, kas bija plānotas pirms pandēmijas laika, nenotika. Līdz ar to "Spice" strauji pārstrukturējās. Piemēram, tirdzniecības centrs izlaida pirmo e-katalogu, kas pirms tam bija žurnāla formātā.

Tāpat "Spicē" ir jauns kampaņas "LetOut" formāts - lai izvairītos no cilvēku drūzmēšanās, tika rīkots izpārdošanas posms, kas ilgst četras dienas. Tāpat vairāk investēja mediju projektos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada pirmajā pusē Latvijā ievērojami palielinājies no ārvalstu tūristu pirkumiem iekasētais naudas apjoms, sasniedzot 46% pieaugumu attiecībā pret 2016.gada pirmo pusgadu, liecina Global Blue Latvija apkopotie dati.

Visaktīvāk iepirkušies viesi no Krievijas, ļaujot secināt, ka austrumu kaimiņvalsts iedzīvotāji ir pārvarējuši pērn novēroto nevēlēšanos tērēt naudu un atkal Rīgas apmeklējumu izmanto, lai iegādātos elektrotehniku, apģērbus, juvelierizstrādājumus un citas preces. Dati rāda, ka ievērojami audzis arī tālāku zemju iedzīvotāju Tax Free pirkumu apjoms, jo īpaši Izraēlas, Uzbekistānas un Ķīnas tūristu.

Tirdzniecības kompleksa Spice, kur tiek veikta vairāk nekā ceturtā daļa no visiem Latvijas Tax Free pirkumiem, apkopotā informācija liecina, ka šā gada pirmajā pusgadā vislielāko tūristu apmeklējuma pieaugumu piedzīvoja elektrotehnikas veikali. Tajos ieņēmumi no preču pārdošanas ārpus Eiropas Savienības mītošajiem pircējiem divkāršojušies un pat trīskāršojušies. Dubultojies arī juvelierizstrādājumu tirdzniecības apjoms, bet apģērbu veikalos apgrozījuma pieaugums atkarībā no zīmola svārstās 20-60% robežās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā Spice esošajā veikalā Trend Express sestdien iebruka daļa piekaramo griestu, Db informēja tirdzniecības centra apmeklētājs. Pēc aculiecinieka teiktā, viena sieviete negadījumā cietusi, taču traumas nav bijušas veselībai bīstamas.

Spices sabiedrisko attiecību speciāliste Mudrīte Grundule informēja, ka Trend Exspress veikalā atsaitējies viens gabals piekaramo griestu un tie nokrituši, skarot veikala apmeklētāju. Cietusī pēc notikušā aizvesta uz pilsētas 1. slimnīcu, kur viņai sniegta neatliekamā medicīniskā palīdzība un pēc tam sieviete devusies mājup.

Pēc M. Grundules teiktā, veikala pārstāve sazinājusies ar cietušo un veikals gatavs segt izdevumus, kas radušies negadījuma dēļ. Šodien Spices tehniskais direktors tiksies ar Trend Express vadību, lai apzinātu situāciju un lemtu par turpmākajiem soļiem, lai līdzīga situācija neatkārtotos, sacīja Spices pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

No amata aizgājusi ilggadējā tirdzniecības kompleksa Spice vadītāja Iveta Lāce

Lelde Petrāne, 20.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilggadējo tirdzniecības kompleksa Spice vadītāju Ivetu Lāci izpilddirektores amatā nomaina Kadrija Pudova. Jaunās vadītājas uzdevums būs turpināt audzēt tirdzniecības kompleksa apgrozījumu un strādāt pie jauniem attīstības projektiem, lai stiprinātu Spices pozīcijas Rīgas tirdzniecības centru vidū.

«Iveta vadījusi tirdzniecības kompleksu Spice kopš tā pirmsākumiem, izveidojusi Spice Home un veikusi vairākas kompleksa paplašināšanas kārtas. Esam ļoti pateicīgi par viņas veikumu Spices attīstīšanā kopš 2002.gada,» komentē tirdzniecības kompleksa Spice Padomes priekšsēdētājs, uzņēmuma vairākuma daļu īpašnieks un Kapitel valdes priekšsēdētājs Tāvi Ojala.

«Mums ir izdevies izveidot no citiem atšķirīgu, unikālu piedāvājumu, piesaistot daudzus zīmolus, kuru nav citos Latvijas tirdzniecības centros. Domāju, Spice ir savā līdz šim augstākajā attīstības punktā, un ir radīti visi priekšnosacījumi veiksmīgai izaugsmei nākotnē. Spicē darbojas stabila augstākā līmeņa vadības komanda, un tādēļ šis ir piemērots brīdis, lai es nodotu Spices vadības stafeti savai pēctecei, dodoties pretī jauniem personiskiem un karjeras izaicinājumiem,» vadības maiņu komentē Iveta Lāce.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās vēlēšanu komisijas statistika liecina, ka starp Rīgas domes deputātu kandidātiem atrodams arī liels skaits dažādu uzņēmumu pārstāvju.

Tā vēlēšanās startē gan valdes priekšsēdētāji, gan valdes locekļi, gan direktori, gan citi augstākā līmeņa uzņēmumu darbinieki.

Lūdzām daļai no viņiem sniegt atbildes uz diviem jautājumiem:

1. Vai šis ir Jūsu pirmais starts politikā?

2. Kādēļ izlēmāt iet politikā? Kāda ir Jūsu motivācija un kādi ir plāni?

(Partijas sakārtotas secībā, kādā tās atrodamas cvk.lv)

Atbildes:

- Politisko partiju apvienība Saskaņas Centrs, Partija Gods kalpot Rīgai

Deņiss Jeļizarovs, dzimšanas gads: 1981, dzīves vieta: Rīga, tautība: nav norādīta

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Spicē mazāk pirkti juvelierizstrādājumi, bet labi pirktas dāvanas

Ingrīda Drazdovska, Db, 17.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centra Spice apgrozījums 2008.gada pirmajos deviņos mēnešos ir pieaudzis par 5.6 %, sasniedzot 58.5 milj. latus. Mēbeļu un interjera centra Spice apgrozījums bijis 9.5 milj. lati, tādējādi kopējais tirdzniecības kompleksa apgrozījums sasniedzis 68 milj. latu. Apmeklētāju plūsma 9 mēnešos palielinājusies par aptuveni 7.3 %, sasniedzot 5.4 miljonus pircēju. Pieaudzis ir arī kopējais pirkumu skaits – deviņos mēnešos tika veikti 5.5 miljoni pirkumu (pieaugums par 12 %, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo periodu).

Būtisks apgrozījuma pieaugums bija vērojams pakalpojumu sfērā – tas sasniedza 2.2 milj. latu, kas ir par 15% vairāk nekā līdz šim. Par 8,8 % pieaudzis apgrozījums dāvanu, ziedu un grāmatu grupā – šī gada pirmajos deviņos mēnešos tas bija 1.5 milj. latu. Arvien pieaugošu tendenci saglabā arī kosmētikas un skaistumkopšanas produktu grupa – 29.3 milj. latu (pieaugums par 4.4%). Savukārt krīzes iespaidojusi juvelierizstrādājumu un optikas preču grupu – kritums par 12.6%. Apgrozījums samazinājies arī mājas preču grupā (kritums par 20.2%), taču tas esot saistīts arī ar vairāku mājas lietu veikalu pārvietošanu no tirdzniecības centra Spice uz mēbeļu un interjera centru. Gandrīz nemainīgs apgrozījums ir kafejnīcu un restorānu grupā – šī gada deviņos mēnešos tas sasniedz 4.97 milj. latu (–0.3%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā Spice 9.martā tiek atklāts spāņu zīmola Massimo Dutti veikals, kas līdz šim Latvijā nav bijis pārstāvēts.

Ņemot vērā veiksmīgo zīmola veikala darbību Viļņā, tirdzniecības un izklaides centrā Akropolis, prognozējam, ka līdzīgus panākumus gūsim arī Rīgā, komentēja Aušra Tartiliene, Inditex ķēdes vadītāja Baltijas valstīs. Veikala izveidē investēti vairāk nekā 200 tūkstoši latu. Veikals būs 406 kvadrātmetrus plašs.

Massimo Dutti ir Inditex grupas zīmols. Tas izveidots 1985.gadā. Inditex grupa veikalu tīklu iegādājās 1991.gadā. Šobrīd ar 569 veikaliem šis zīmols ir pārstāvēts 52 valstīs.

Tirdzniecības centra Spice vadība informē, ka šogad šajā tirdzniecības kompleksā gaidāmi arī citi jaunumi. Piemēram, 15. martā plānots atvērt lielāko amerikāņu zīmola Tommy Hilfiger veikalu Latvijā. 2012.gada pavasarī t/c Spice atvērti Max Mara itāļu zīmola grupas brendu MAX&Co un iBlues vienīgie veikali Latvijā. 20.aprīlī durvis vērs britu apavu meistaru, zīmola Clarks monobrenda veikals. «Spicē vērojam lielu pieprasījumu kvalitatīvu un izsmalcinātu modes preču – apģērbu un apavu segmentā,» skaidroja Spices direktore Iveta Lāce.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nomniekam "Mini Mode" netika atteikta iespēja vienoties par atvieglotiem īres nosacījumiem. Jā, uzņēmums nesaņēma vēlamo atlaidi, jo, atbilstoši vienotai uzņēmuma politikai, nebija noteicošie kritēriji, lai tādu piešķirtu, tā uzņēmuma publiskoto pieredzi sadarbībā ar tirdzniecības centru "Spice", kurš ārkārtas situācijas laikā nav nācis pretī ar īres maksas atvieglojumiem, atspēko "Spices" direktore Kadrija Pudova.

"Nomnieks pēc sarunas ar mums, kur aicinājām izvērtēt situāciju, biznesa riskus un potenciālu, izvēlējās lauzt nomas līgumu. Mēs esam godīgs uzņēmums, tāpēc nevienam nomniekam netiek pieļauti īpašāki nosacījumu," piebilst K.Pudova.

Tirdzniecības centra vadītāja atzīst, ka, ņemot vērā ārkārtas situāciju Covid-19 pandēmijas laikā, nācies pieņemt vairākus smagus un nepopulārus lēmumus, lai radītu labvēlīgu biznesa vidi vairāk nekā 200 tirdzniecības centra nomniekiem. "Latvija ir viena no nedaudzām valstīm Eiropas Savienībā, kur tirdzniecības centri ir atvērti un var strādāt, nezaudējot saikni ar pircēju. Turpinot strādāt un meklēt risinājumus šādos apstākļos, lai saglabātu "Spices" ekonomisko vidi pēc iespējas funkcionējošu, mums visiem diemžēl ir jāuzņemas papildus riski un saistības," secina K.Pudova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Rapsoil turpinās vēja stacijas projektu Liepājā

Vēsma Lēvalde, 24.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēja enerģijas parka attīstītāja SIA Rapsoil vienojusies ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdi par zemes ilgtermiņa nomas līgumu.

Līgumu ar LSEZ pārvaldi SIA Rapsoil slēgs uz 12 gadiem būvprojekta izstrādei, 12 vēja staciju būvniecībai un komercdarbības veikšanai. Kopējā zemesgabala platība ir 672,9 tūkstoši kvadrātmetru. Noteikta nomas maksa 1,5% no kadastra vērtības gadā līdz būvprojekta izstrādei, pēc nodošanas ekspluatācijā nomas maksu noteiks saskaņā ar Liepājas pilsētas saistošajiem noteikumiem.

2012.gada aprīlī LSEZ pārvalde ar SIA Rapsoil noslēdza zemes rezervācijas līgumu, kurā nomniekam bija noteikts izstrādāt detālplānojumu vēja elektrostaciju izvietošanai. Šā gada janvārī līgums tika pagarināts līdz 2014.gada 16.janvārim. Šobrīd uzņēmums sācis tehniskā projekta izstrādi, liecina LSEZ valdei sniegtā informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī šogad jau pārsniegti 2020.un 2021.gada apgrozījuma rādītāji, pirms Covid-19 pandēmijas līmeni plānots sasniegt 2024.gadā, intervijā sacīja tirdzniecības centru "Spice" un "Spice Home" vadītāja Iveta Priedīte.

Viņa atklāja, ka šogad "Spice" un "Spice Home" tirdzniecības centri ir pārmaiņu priekšā, jo tajos notiek gan interjera atjaunošanas, gan nomnieku un veikalu dažādības uzlabošanas darbi. Cita starpā patlaban atvērti jau 11 jauni veikali, četrus plānots atvērt rudenī, savukārt 17 veikali un restorāni ir jau veikuši rekonstrukcijas vai pabeigs tās līdz gada beigām.

"Visi šie procesi arī ļoti lielā mērā ietekmē "Spices" apgrozījumu. Mūsu ieņēmumi patlaban pārsniedz 2020. un 2021.gada rezultātus, bet atgriezties pie pirms Covid-19 līmeņa mēs varēsim, sākot no 2024.gada," uzsvēra Priedīte, piebilstot, ka arī nākamgad "Spice" un "Spice Home" tiek plānoti rekonstrukcijas darbi un nomnieku rotācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Laikraksts: martā tiks slēgti Sotka un Asko veikali Spicē

, 23.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Marts būs pēdējais Somijas veikalu Sotka un Asko darbības mēnesis Latvijā, vēsta laikraksts Biznes&Baltija un piebilst, ka šāda informācija bijusi pārsteigums tirdzniecības centra Spice pārstāvjiem.

Spices mēbeļu centrs ir vienīgā vieta, kur patlaban pārstāvēti mēbeļu un interjera preču tirgotāji. Pērnā gada augustā tika paziņots par abu veikalu slēgšanu tirdzniecības centrā Alfa.

31.marts būs pēdējā darba diena, atzinuši Asko un Sotka darbinieki. Katra veikala platība ir 1400 kvadrātmetri. Lēmumu atstāt Spici laikraksts saista ar apgrozījuma kritumu, kas esot sasniedzis 70%.

"Ļoti dīvaini, mums viņi par to nav paziņojuši," laikrakstam teikusi Spices direktore Iveta Lāce. Savukārt Spice Home direktors Raimonds Ozoliņš informējis, ka līgums ir līdz 2012.gadam, tādējādi Asko un Sotka īpašnieki īrēs telpas vēl divus gadus. Saistībā ar jauno informāciju plānots sazināties ar uzņēmuma vadību Somijā un noskaidrot situāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mazos sacensties gribētājus var pieteikt mini velomaratonam

, 27.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pie Mēbeļu un Interjera centra Spice 31.maijā, plkst. 11:00 notiks mini velomaratons bērniem, kurā aicināti piedalīties bērni no 3 līdz 12 gadu vecumam.

Šis pasākums notiek 26.Rīgas velomaratona ietvaros un, lai veicinātu jauno riteņbraucēju interesi par velosportu, pirmo reizi tiek organizētas atsevišķas sacensības tieši bērniem.

Līdz četru gadu vecumam zēni un meitenes sacentīsies kopā, bet, sākot no pieciem gadiem, riteņbraucēji tiks vērtēti atsevišķās - zēnu un meiteņu - grupās. Vērtēšana notiks sekojošās vecuma grupās: 2005.-2006. gadā dzimušie (B-1 grupa); 2003.-2004.g.dz. (Z-2 grupa zēniem un M-2 grupa meitenēm); 2001.-2002.g.dz. (Z-3, M-3); 1999.-2000.g.dz. (Z-4, M-4); 1997.-1998.dz.g. (Z-5, M-5). 1.-3.vietu ieguvēji visās minētajās vecuma grupās tiks apbalvoti ar balvām. Sacensībās bērni var piedalīties ar visa veida velosipēdiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Par Spices lauku labumu tirdziņu liela interese

, 19.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lauku labumu tirdziņu pie tirdzniecības centra Spice pirmajā nedēļas nogalē apmeklējuši aptuveni 25 000 pircēji.

Kā norāda Spices vadība, tirdziņa apmeklētāju interese bijusi tik liela, ka zemniekiem nācies papildināt tirdzniecībai paredzētos krājumus. Ņemot vērā interesi un pieprasījumu, Spices vadība nolēmusi tirdziņu rīkot katru nedēļas nogali un pagarināt tā darba laiku.

Tirdzniecības kompleksa Spice direktore Iveta Lāce: „Šajā grūtajā laikā ir svarīgi atbalstīt zemniekus, izvēloties Latvijā audzētu un ražotu produkciju. Lauku labumu tirdziņa apmeklētāji novērtē arī zemnieku produkcijas labo cena, piemēram, svaigs lauku piens tirdziņā maksā tikai 0,40 Ls litrā. Ņemot vērā pircēju lielo interesi par iespēju iegādāties lauku labumus, plānojam tirdziņus rīkot katru nedēļas nogali, sniedzot iespēju tirdzniecības centra apmeklētājiem iegādāties veselīgos lauku labumus.” Turpmāk tirgus tiks rīkots piektdienas pēcpusdienās, sestdienās un svētdienās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Rapsoil gatavoties vēja parka būvniecībai varēs vēl gadu

Vēsma Lēvalde, 25.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valde pagarinājusi SIA Rapsoil zemes nomas līgumu līdz 2014.gada 16.janvārim būvatļaujas saņemšanai diviem vēja parkiem.

2012.gada 2.aprīlī starp Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldi un SIA Rapsoil tika noslēgts zemes nomas tiesību rezervēšanas līgums līdz 2013.gada 13.aprīlim. Taču šā gada 15.janvārī LSEZ pārvaldē tika saņemta Rapsoil vēstule, kurā kapitālsabiedrības vadība lūdz pagarināt zemes nomas tiesību rezervēšanas līgumu plānošanas un arhitektūras uzdevuma saņemšanai, vēja elektrostacijas tehniskā projekta izstrādei, būvatļaujas saņemšanai, kā arī zemesgabalu ierakstīšanai zemesgrāmatā atbilstoši izstrādātajam detālplānojumam.

Db.lv rakstīja, ka ir izstrādāts un apstiprināts detālplānojums divu vēja parku ierīkošanai Liepājas ziemeļu daļā pie Baltijas jūras. Viena SIA Rapsoil iecere ir izvietot 12 vēja elektrostacijas gar 14. Novembra bulvāri. Katras vēja elektrostacijas jauda ir 3.0 MW, torņa augstums 99 metri, rotora diametrs 101 metrs, maksimālais spārnu spices augstums 150 metri. Savukārt otra iecere paredz būvēt vēja parku teritorijā no Cietokšņa kanāla līdz pilsētas ziemeļu robežai starp Baltijas jūru un Tosmares ezeru. Katras vēja elektrostacijas jauda ir 3.0 MW, torņa augstums 99 metri, rotora diametrs 101 metrs, maksimālais spārnu spices augstums 150 metri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Spice noturējusi maksātspējīgo pircēju

Ingrīda Drazdovska, 02.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības kompleksa Spice apgrozījums 2010.gadā ir pieaudzis un sasniedzis 73,3 miljonus latu (2009.gadā - 71,7 milj.Ls), savukārt pircēju plūsma pērn sasniedza 8,7 miljonus (2009.gadā – 8,4 milj.).

Neskatoties uz pieaugošo konkurenci tirdzniecības centru vidū un ekonomiskās krīzes sekām, Spice spējusi piesaistīt un noturēt maksātspējīgo pircēju auditoriju, uzskata kompleksa Spice direktore Iveta Lāce.

Strauju izaugsmi pērn piedzīvojis mājas lietu un interjera preču centrs Spice Home – tā pircēju plūsma 2010.gadā attiecībā pret 2009.gadu pieaugusi par 40%, sasniedzot 1,17 miljonus, savukārt pirkumu skaits palielinājies par 86%, sasniedzot 509 tūkstošus, bet apgrozījums pieaudzis par 23% un sasniedza 10,41 miljonu latus.

Uzlabojoties ekonomiskajai situācijai valstī un pieaugot pirktspējai, arī tirdzniecības centrā Spice, sākot no jūlija, bija vērojams pieaugums visos rādītājos – pircēju plūsmā, pirkumu skaitā un apgrozījumā. Pircēju plūsma gada griezumā pret 2009.gadu ir palielinājusies par 0,1% un sasniedza 7,55 miljonus. Pērn par 3% palielinājies arī pirkumu skaits – 2010.gadā Spicē veikti 6,96 miljoni pirkumu. Lai arī gada aktīvākajā posmā - decembrī - pircēji iepirkušies par 3% vairāk nekā 2009.gada decembrī, t/c Spice apgrozījums saglabājies gandrīz pērnā gada līmenī, sasniedzot 62,88 miljonus latus (-1%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn salīdzinājumā ar 2012.gadu pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem mazumtirdzniecības apgrozījums kopumā ir pieaudzis par 3,8%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes apkopotie dati.

Par 4,4% palielinājās pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 3,4%.

2

013. gada decembrī salīdzinājumā ar 2012. gada decembri pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmās cenās kopējais mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 4,2%. Pārtikas preču grupā palielinājums bija par 8,6%, bet nepārtikas preču grupā – par 1,5%, tai skaitā auto degvielas mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājies par 8,2%.

Straujākais apgrozījuma pieaugums decembrī bija mēbeļu, apgaismes ierīču un cita veida mājsaimniecības piederumu mazumtirdzniecībā – par 27,6%, mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos – par 25,5%, lietotu preču mazumtirdzniecībā – par 20,2%, tekstilizstrādājumu mazumtirdzniecībā – par 15,6%, kā arī mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā – par 11,2%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotāja "Lidl Latvija" ienākšana Latvijā ir uzlabojusi konkurences situāciju mazumtirdzniecībā, pauda "Luminor" ekonomists Pēteris Strautiņš.

Taujāts par pašreizējo konkurences raksturojumu mazumtirdzniecības tirgū Latvijā, Strautiņš minēja, ka atbildēt uz šādu jautājumu var palīdzēt pārtikas cenu salīdzinājums ar Lietuvu, jo pārtikas cenas Latvijā ilgstoši ir bijušas apmēram par desmito daļu augstākas nekā attiecīgajā kaimiņvalstī. Piemēram, 2021.gadā pārtikas cenu līmenis Latvijā bija 97,6% no ES vidējā, bet Lietuvā 88,7% no ES vidējā līmeņa.

Viņš uzsvēra, ka to nevar izskaidrot algu izmaksu līmenis - tas ir ļoti līdzīgs, arī ne nodokļi, to dēļ pārtika Latvijā varētu būt pat nedaudz lētāka, jo Latvijā ir pievienotā vērtības nodokļa (PVN) samazinātā likme augļiem un dārzeņiem, kamēr Lietuvā tādas nav.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās risku pārvaldības kompānijas "Coface" publiskotajā Baltijas valstu lielāko uzņēmumu "Top50" reitingā šogad iekļuvuši 27 Lietuvas uzņēmumi, 17 Igaunijas un seši Latvijas uzņēmumi, aģentūru LETA informēja "Coface" pārstāvji.

Kompānijā norāda, ka Latvijas pozīcijas šajā reitingā ir vispieticīgākās un turklāt tās šogad pasliktinājušas - ja iepriekšējos divus gadus Baltijas "Top50" klasificējās astoņi uzņēmumi no Latvijas, tad šajā gadā - par diviem mazāk.

Kopumā Baltijas valstu 50 lielāko uzņēmumu apgrozījums pērn veidoja 74 miljardus eiro, bet peļņa - 2,78 miljardus eiro. Latvijas uzņēmumu pienesums starp Baltijas "Top50" lielākajām kompānijām ir 9,4% apgrozījuma un 10,6% peļņas ziņā.

Igaunija savas pozīcijas šī gada Baltijas "Top50" uzņēmumu reitingā nostiprinājusi un tajā pārstāvēto uzņēmumu skaits ik gadu būtiski pieaug - šogad reitingā iekļuvuši 17 Igaunijas uzņēmumi, pērn - 14, bet 2021.gadā tādu bija tikai 10. Lietuvas uzņēmumu pozīcijas uzņēmumu reitingā ir samērā stabilas - šogad reitingā pārstāvēti 27 uzņēmumi no Lietuvas, pērn - 28, savukārt 2021.gadā - 32.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts arī TOP 500 izdevums, kas tapis sadarbībā ar Lursoft. Šogad tas piedāvā daudz plašāku ieskatu Latvijas tautsaimniecības norisēs, apkopojot informāciju jau par 1000 lielākajiem uzņēmumiem.

«2018. gadā 500 lielāko uzņēmumu finanšu rādītāji atspoguļoja ekonomikas tendences – kopējais apgrozījums pieaudzis, turpinot pārspēt iepriekšējo gadu rekordus. Tāpat augusi uzņēmumu kopējā peļņa. Jāatzīmē, ka 2018. gadā pieaugums bijis straujāks nekā iepriekšējā gadā un sasniedza 9,78%, kopējam apgrozījumam sasniedzot 34,25 miljardus eiro. Savukārt 1000 lielāko uzņēmumu kopējais apgrozījums sasniedz 40,56 miljardus eiro.

Vairākums topā iekļauto uzņēmumu strādājuši sekmīgi – ar peļņu. No 500 uzņēmumiem pelnošo uzņēmumu skaits ir 445, kas ir līdzīgi kā iepriekšējā topā. No 1000 uzņēmumiem ar peļņu strādājuši 888 uzņēmumi,» uzsver Žanete Hāka, izdevuma redaktore.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušā gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums ir pieaudzis par 1,2%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes apkopotie sezonāli izlīdzinātie dati salīdzināmās cenās.

Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums ir pieaudzis par 2,4%, bet nepārtikas preču apgrozījums – par 0,4%.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pērnā gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, ir samazinājies par 6,5%. Gadu iepriekš – 2012. gada novembrī salīdzinājumā ar oktobri – apgrozījums samazinājās par 6,2%.

2013. gada novembrī salīdzinājumā ar 2012. gada novembri pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmās cenās kopējais mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 5%.

Pārtikas preču grupā palielinājums bija par 7,2%, bet nepārtikas preču grupā – par 3,7%, tai skaitā autodegvielas mazumtirdzniecības apgrozījums saglabājies nemainīgs. Straujākais apgrozījuma pieaugums novembrī bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos – par 41,5%, lietotu preču mazumtirdzniecībā – par 22,5%, mēbeļu, apgaismes ierīču un cita veida mājsaimniecības piederumu mazumtirdzniecībā – par 17,9%, kā arī tekstilizstrādājumu mazumtirdzniecībā – par 11,3%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākie tirdzniecības centri, atverot jaunus apģērbu zīmolu veikalus, saasina cīņu par klientiem. Tendences liecina, ka pircēju aktivitāte pamazām pieaug un īpaši kāpums vērojams apģērbu tirdzniecībā.

Vairāki zīmoli

Tirdzniecības centrā Spice durvis vēris Latvijā pirmais britu universālveikals Debenhams, kura izveidē ieguldīti divi miljoni eiro, kā arī radītas vairāk nekā 40 jaunas darba vietas. Veikalā, kura platība ir 2948,5 kvadrātmetri, aptuveni 12% no kopējās platības aizņems kosmētikas nodaļa, 12% – apakšveļa, 57% – apģērbi sievietēm, vīriešiem un bērniem, aptuveni 11% – apavi, somas un aksesuāri, savukārt mājas preces un tekstila piedāvājums aizņems 5%.

Līdz ar Debenhams veikala atvēršanu Latvijas tirgū ienāk arī vairāki starptautiski atpazīstami zīmoli: sieviešu apģērbi un mājas dizaina lietas Ben de Lisi, sieviešu apakšveļas zīmols Janet Reger, kā arī apģērbu un aksesuāru zīmols Jasper Conran un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Tirdzniecības centri audzē apgrozījumu

Dace Skreija, Vēsma Lēvalde, Ingrīda Drazdovska, 14.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākie un veiksmīgākie tirdzniecības centri, neskatoties uz mazumtirdzniecības sarukumu, pērn spējuši saglabāt vai palielināt apgrozījuma apjomu 2009. gada līmenī.

Vērtējot tirdzniecības centru darbību pērn, jāņem vērā kopējās mazumtirdzniecības tendences valstī. Pēc centrālās statistikas pārvaldes datiem, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pērn, neskaitot auto degvielas tirdzniecību, sasniedzis 2,9 miljardus latu, kas ir par 3% mazāk nekā 2009. gadā. Līdz ar to tirdzniecības centru, kuri pērn spējuši saglabāt vai palielināt apgrozījumu, darbība jāvērtē kā veiksmīga, un no TOP tirdzniecības centriem tas izdevies lielākajai daļai. Tā kā šogad, apkopojot situāciju nozarē, rezultātus no uzņēmumiem nācās vilkt kā ar stangām vairāku mēnešu garumā, iespējams, TOP sarakstā neesošo tirdzniecības centru apgrozījums ne tikai nav sasniedzis saraksta galējā dalībnieka darbības rezultātus, bet arī to kritums bijis ievērojamāks nekā minētie 3%.

Komentāri

Pievienot komentāru