Pateicoties ražošanai Čehijas tirgum un eksporta izaugsmei Igaunijā, Lielbritānijā un citās Eiropas Savienības valstīs, ēdienu un ēdiena piedevu ražotājuzņēmuma Spilva kopējais eksporta apjoms 2015. gada 11 mēnešos (janvāris - novembris) pieaudzis par 18,5%, salīdzinot ar to pašu laika posmu pērn, informē uzņēmuma pārstāvis Andris Zeļenkovs.

Šī gada sākumā Spilvas ražotnē tika uzsākta majonēzes ražošana Čehijas tirgum, un jau gada 11 mēnešos Čehija kļuvusi par lielāko Spilvā ražotās produkcijas noieta tirgu ārpus Latvijas. Otrs lielākais uzņēmuma produkcijas tirgus ārzemēs ir Igaunija, kur Spilvas produkcijas pārdošanas apjoma pieaugums veido 6,5%.

«Straujāk augošais no līdzšinējiem eksporta tirgiem ir Lielbritānija, kur pieaugums veido 148,8%. Iepriekšējā gada šajā pašā laika posmā Lielbritānija bija sestais lielākais Spilvas eksporta tirgus. Tagad eksports uz Lielbritāniju ieņem ceturto vietu, apsteidzot pat Spilvas tradicionālos noieta tirgus - Lietuvu, Somiju un Zviedriju,» informē Spilvas mārketinga direktore Dana Erciņa-Užāne.

Citi straujāk augošie Spilvas eksporta tirgi ir Dānija (+15,9%) un Īrija (+7,3%).

2015. gadā Spilvas produkcija ārpus Latvijas ir pārdota tādās valstīs kā Čehija, Dānija, Igaunija, Īrija, Izraēla, Krievija, Lielbritānija, Lietuva, Norvēģija, Somija, Ukraina, Ungārija, Zviedrija.

Uzņēmuma sortimentā ietilpst deviņas ēdienu un ēdiena piedevu kategorijas: tomātu mērces un kečupi; majonēzes; dresingi; konservēti dārzeņi; ievārījumi un deserti; mārrutki un sinepes; zupas un otrie ēdieni; dzērieni; garšvielas.

2015.gadā ir uzsākta Orkla grupā ietilpstošo uzņēmumu Spilva un Gutta apvienošana, nākamajā gadā ieviešot kopēju juridisko nosaukumu – Orkla Foods Latvija. Apvienošanas gaitā tiek centralizētas abu uzņēmumu vadības funkcijas, saglabājot un attīstot abus zīmolus un abas ražotnes - Spilvas ražotni Babītes novada Spilvē un Gutta ražotni Ķekavas novada Valdlaučos.
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra