Lai produkti būtu konkurētspējīgi, uzņēmums tiecas pēc ekomarķējuma.

Kustība par tīru vidi un videi draudzīgiem produktiem kļūst aizvien populārāka, un mēs negribam krist ārā no aprites, bet vēlamies šajā virzienā attīstīties, nepieciešamību  produkcijai iegūt Eiropas ekomarķējumu (logotips – ekopuķe) pamato sadzīves ķīmijas ražotāja a/s Spodrība izpilddirektore Baiba Megre-Ansviesule.

Viņas vadītais uzņēmums ir vienīgais mājķīmijas ražotājs Latvijā, kas aktīvi un intensīvi strādā pie šī ekomarķējuma iegūšanas. To, ka šobrīd Spodrība ir pionieris, kaut arī par to domājuši jau no 2006. gada, norāda arī Vides pārraudzības valsts biroja (VPVB) Sākotnējās izvērtējuma daļas vadītāja Iveta Jēgere. Viņa zina teikt, ka arī citiem uzņēmumiem, piemēram, tekstilu un kempingu jomā, pirms krīzes interese par ekomarķējumu bijusi.

Uzņēmumam veicot tirgus pētījumus Skandināvijas tirgū un Somijā, tostarp Stokholmā un Helsinkos, atklājies, ka tur 70–80% produktu ir ar ekomarķējumu –ekopuķi vai Skandināvijā populārāko Nordic Swan (logotipā – stilizēts gulbis). Tomēr Spodrība izvēlējusies izmantot ekopuķi, jo tai Latvijā ir pārstāvniecība.

Ekomarķējums galvenokārt domāts Skandināvijas tirgiem, norāda B. Megre-Ansviesule, taču Spodrības produkti tiek un tiks tirgoti arī Latvijā, kur «pircējs kļūst arvien gudrāks un arvien vairāk skatās uz ekoproduktiem, būdams gatavs maksāt par tiem mazliet vairāk, rezultātā iegūstot videi un cilvēkam draudzīgu produktu».

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra