Jaunākais izdevums

Japānas lielākais miniauto ražotājs Suzuki Motor Corp. paaugstinājis gada peļņas prognozi, pamatojot šo optimistiski prognozi ar mazlitrāžas automašīnu pārdošanas apjomu pieaugumu gan pašmāju tirgū, gan Eiropā un Indijā, ziņo Bloomberg.

Kompānija paaugstinājusi tās tīro ieņēmumu prognozi par 9,1% līdz 72 miljardiem jenu (615 miljoniem ASV dolāru), savukārt pārdošanas prognoze paaugstināta par 7,1% - līdz 3 triljoniem jenu, liecina kompānijas paziņojums.

Suzuki nolēmusi izvērst automašīnu pārdošanu Japānā, Ungārijā, Indijā un Pakistānā, kur īpaši pieprasīti ir kopaktklases modeļi Swift un SX4. Šāda pārdošanas tendence skaidrojama ar augošajām degvielas cenām. Šā gada 23.oktobrī Japānā videjā benzīna cena bija 140.2 jenas par vienu litru (4.48 ASV dolāri par galonu). Tas ir par 6,9% vairāk nekā šajā pašā laikā pirms gada. Degvielas cenu kāpums labvēlīgi ietekmējis, ne tikai Suzuki, bet arī vairāku citu Japānas autoražotāju peļņu.

Gada pirmajā pusē kompānijas Suzuki tīrie ienākumi palielinajās par 28% - līdz 39,5 miljardiem jenu - 81,48 jenas par vienu akciju. Pārdošanas apjomi pieauga par 16,4% - līdz 1,48 triljoniem jenu.

Šā gada augustā Suzuki paziņoja, ka, lai apmierinātu augošo pieprasījumu pēc tās ražotajām automašīnām, kompānija tērēs 60 miljardus jenu jaunas rūpnīcas būvniecībai. Rūpnīca atradīsies Shizuoka prefektūrā. Tās plānotā kapacitāte - 240,000 automašīnas gadā. Plānots, ka jaunā rūpnīca tiks atklāta 2008.gadā. Suzuki paziņojusi, ka līdz jaunās rūpnīcas atklašanai, tā samazinās miniauto ražošanas apjomus, priekšroku dodot kompaktklases automašīnām. Kompaktklases automašīnas ir lielākas nekā miniauto, kurām ir 0,66 litru un mazāks dzinējs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Šķiras Suzuki un Volkswagen

Jānis Rancāns, 12.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Suzuki Motor pārtrauks divus gadus ilgo sadarbību ar Volkswagen pēc tam, kad Vācijas autoražotājs apsūdzēja to sadarbības līguma pārkāpšanā.

Suzuki aicinās Volskwagen pārdot 19,9% akciju, kas kompānijai pieder Japānas uzņēmumā, atsaucoties uz Suzuki paziņojumu Tokijas biržā, vēsta Reuters.

Attiecības starp abiem autobūves uzņēmumiem pēdējo mēnešu laikā esot ievērojami pasliktinājušās līdz tādam līmenim, ka abu kompāniju «vadītāji vairs nesarunājas savā starpā,» ziņo Financial Times.

Svētdien Volkswagen apsūdzēja Suzuki par sadarbības līguma pārkāpšanu pēc tam, kad Japānas kompānija noslēdza dzinēju piegādes līgumu ar Itālijas Fiat. Līguma ietvaros Suzuki saņems no Fiat dzinējus jaunākajam SX4 modelim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

VW pirks 19.9% Suzuki akciju

, 09.12.2009

Volkswagen vadītājs Martins Vinterkorns un Suzuki izpilddirektors Osamu Suzuki speciāli sarīkotajā preses konferencē, abpusēji apstiprināja panākto vienošanos. (Foto:AFP/SCANPIX)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volkswagen AG oficiāli apstiprinājusi informāciju, ka tā būtu gatava iegādāties 19.9 procentu Japānas autoražotāja Suzuki Motor Corp akciju, par tām samaksājot 2.5 miljardus ASV dolāru, vēsta Automotive news.

"Divi no pasaules autoražotājiem apvieno spēkus, lai laikus sagatavotos pieaugošajām problēmām, kas mūs sagaida nākotnē," teikts Volkswagen vadītāja Martina Vinterkorna paziņojumā. "Kopā mēs varam palielināt mūsu izaugsmes iespējas un konkurētspēju" M. Vinterkorns un Suzuki izpilddirektors Osamu Suzuki šodien speciāli sarīkotajā preses konferencē, abpusēji apstiprināja panākto vienošanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Suzuki cieš sakāvi «kaujā par ASV»

Jānis Rancāns, 06.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Suzuki slēgs savu ASV struktūrvienību, kas tiesā iesniegs bankrota pieteikumu. Tāpat kompānija arī samazinās ASV tirgoto transportlīdzekļu skaitu, valstī turpinot pārdot motociklus, ūdens transporta motorus un bezceļa transportlīdzekļus, vēsta CNN Money.

Autobūves kompānija ASV saskārusies ar vairākām problēmām – ieskaitot jenas vērtības pieaugumu un zemo pieprasījumu pēc mazlitrāžas automašīnām. Savukārt Suzuki ASV struktūrvienība American Suzuiki Motor Cor pamanījusies iekrāt 346 miljonu dolāru lielas parādsaistības.

«Lēmums pamest ASV bija smags, tomēr nepieciešams patlaban valdošo apstākļu dēļ,» pavēstījusi Japānas kompānija. Suzuki turpinās garantijas remontu apkalpošanu un nodrošinās rezerves daļu pieejamību.

Suzuki ASV tirgū iegāja 1985. gadā un nespēja iekarot nozīmīgas tirgus daļas, kā tas izdevās citiem Āzijas autoražotājiem, piemēram, Toyota un Honda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attiecību saraušana ar Starptautisko Valūtas fondu (SVF) Ungārijai ilgtermiņā var izmaksāt dārgāk, jo SVF ieteiktās reformas, ko Ungārijas valdība noraidīja, tagad ar novēlošanos vienalga ir jāveic, vēsta laikraksts Diena.

Pērn Ungārija veica eksperimentu, cenšoties stimulēt krīzē nonākušu ekonomiku ar papildu tēriņiem, nevis griešanu. «Tas nenostrādāja,» laikrakstam atzinusi Ungārijas Centrālās bankas (UCB) Monetārās stratēģijas un ekonomiskās analīzes departamenta direktore Āgneša Čermelia Kaderjakne.

Neskaidrā eirozonas valstu nākotne, kas ir Ungārijas galvenais eksporta tirgus, nodokļu celšana pašu mājās un vērienīgie taupības pasākumi veido visai drūmu sajūtu par Ungārijas tuvāko nākotni. Ekonomikas norises spilgti ataino notikumi ungāru lepnuma - vieglo automašīnu - ražošanas segmentā. Piemēram, šogad 20 gadu jubileju (kopš Ungārijā atsāka ražot automašīnas) nosvinējušajam Suzuki nācies ražošanu samazināt par aptuveni 40%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no šī gada daudzsološākajiem atklājumiem ir kompakto krosoveru saimes jaunpienācējs Suzuki Vitara

Modeļa vārds, kas iepriekš pie mums bija vairāk pazīstams pagarinātajā nosaukumā Suzuki Grand Vitara, asociējās ar uzticamu tehniku, robustu dizainu, kas ir pasniegts kombinācijā ar pastāvīgo pilnpiedziņu un pazeminātajiem pārnesumiem. Uz Suzuki Grand Vitara modeli vismaz tuvākajā laikā nav ko cerēt, taču Ungārijā ražotais Vitara ir jauns un svaigs, un daudz smalkāks izstrādājums par citiem Suzuki ar vienkāršu pilnpiedziņas sistēmu bez pazeminātiem pārnesumiem, kas aizgūta no Suzuki SX4 S-Cross. Tam visam klāt ir vesela kaudze dažādu elektronikas atbalsta ierīču, tostarp adaptīvā kruīzkontrole ar attāluma radaru un automātisko bremzēšanas funkciju, kā arī jauna multimediju sistēma. Tomēr, neraugoties uz elektroniskām ekstrām, Vitara pamatā ir saglabājis vienkāršību un askētismu. Patīkamākais, ka pieticība un askētiskums ir attiecināms arī uz cenu lapu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

2007. gadā visvairāk nopelnījušie 100 Latvijas uzņēmēji

Lato Lapsa, Kristīne Jančevska, Baltic Screen, speciāli Db, 10.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. gadā Latvijas uzņēmēji vēl ir guvuši pēdējo lielo peļņu, kura pārtrumpojusi par gadu iepriekš sasniegtos rekordus, - tā rāda pagājušā gada beigās Lursoft un Baltic Screen apkopotie Latvijas uzņēmumu 2007. gada peļņas rādītāji.

Pārskats par pēdējiem trim gadiem rāda, ka visveiksmīgākais Latvijas uzņēmējiem ir bijis tieši 2007. gads, kas visdrīzāk var pretendēt uz vistreknākā gada nosaukumu: 2005. gadā desmit uzņēmēji, kuriem piederošajām kapitāldaļām atbilda vislielākā gūtā peļņa, kopā bija sapelnījuši nepilnus 73 miljonus latu, 2006. gadā šī summa bija palielinājusies līdz 100 miljoniem latu, savukārt 2007. gadā, kā rāda nule apkopotie dati, tā pieaugusi vēl par gandrīz desmit miljoniem latu.

Arī lielāko 2007. gada pelnītāju sarakstā pirmās četras vietas ieņem baņķieri – nu jau bijušie Parex bankas akcionāri Valērijs Kargins un Viktors Krasovickis (kuri peļņas gūšanas laikā vēl bija kredītiestādes īpašnieki, līdz ar ko iekļauti šajā sarakstā) un Aizkraukles bankas īpašnieki Oļegs Fiļs un Ernests Bernis, turklāt saraksta pirmajā desmitniekā ir vēl divi banku akcionāri – Rietumu bankas līdzīpašnieki Leonīds Esterkins un Arkādijs Suharenko.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabotais pilnpiedziņas Suzuki SX4, ko Suzuki izlaida 2006. gada pavasarī, ir ieguvis uzlabojumus, tostarp arī jaudīgāku un ekonomiskāku dzinēju. Paredzams, ka jaunais modelis Latvijā ieradīsies aprīlī.

Vizūāli izmaiņas būs grūti pamanīt, tomēr turpmāk SX4 būs jaunas formas priekšējie un aizmugurējie buferi, uzlabota dekoratīvā reste un 16-collu vieglmetāla diski. Salonā atjaunots vadības panelis. Drošības komplektācija ir papildināta ar ESP stabilitātes kontroles sistēmu, kas tagad ietilpst Suzuki SX4 standarta komplektācijā.

Par nozīmīgākāko jaunumu SX4 modelim var uzskatīt jauno 118 ZS jaudīgo 1.6-litru DOHC benzīna dzinēju, kas ir aprīkots ar mainīgas vārstu regulēšanas sistēmu (VVT), ir jaudīgāks nekā iepriekšējais (79 kW -> 88 kW), un tam ir lielāks griezes moments (145 Nm -> 156 Nm). Tajā pat laikā, salīdzinot ar iepriekšējo modeli, samazinājās degvielas patēriņš (6,9 -> 6,5 l / 100 km(*2)) un izplūdes gāzu daudzums (164 -> 149 g/km).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas 100 visvairāk nopelnījušie uzņēmēji

Kristīne Jančevska, Lato Lapsa, Baltic Screen, speciāli Db, 18.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīts vispelnošākais gads Latvijas uzņēmējdarbības mūslaiku vēsturē: ja pirms gada desmit uzņēmēji, kuriem piederošajām kapitāldaļām atbilda vislielākā gūtā peļņa, kopā bija sapelnījuši nepilnus 73 miljonus latu, tad tagad šī summa palielinājusies līdz 100 miljoniem latu.

To, ka gada laikā veiksmīgāko uzņēmēju gūtā peļņa ir būtiski palielinājusies, uzskatāmi parāda arī cits rādītājs: vēl pirms gada uzņēmējs, kuram piederošajām kompāniju kapitāldaļām atbilda 610 tūkstošu latu liela peļņas daļa, iekļuva lielākās peļņas guvēju pirmajā septiņdesmitpiecniekā (pirms diviem gadiem slieksnis bija tikai 410 tūkstoši latu). Tagad ar šādu peļņas rādītāju nav iespējams iekļūt pat pirmajā simtniekā – 610 tūkstoši latu dod tikai 129. vietu jaunajā, pēc Lursoft datiem sastādītajā Latvijas 100 visvairāk nopelnījušo uzņēmēju sarakstā.

Reizē ar peļņas rādītāju paaugstināšanos notikusi arī būtiska vispelnošāko nozaru maiņa: pirmajā desmitniekā tranzītuzņēmēji savas pozīcijas acīmredzami atdevuši nekustamo īpašumu jomas pārstāvjiem. Līdz ar to pelnošāko uzņēmēju pirmajā desmitniekā vairs nav atrodami «Ventspils grupējuma» savstarpējos konfliktos iesaistītais Oļegs Stepanovs un kādreizējais Ventspils naftas prezidents Igors Skoks, kā arī ar Ventspils mēra Aivara Lemberga uzņēmumu kapitāldaļām apdāvinātie bērni – Līga un Anrijs Lembergi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Suzuki izdodas izvairīties no zaudējumiem

, 11.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu ražotājs Suzuki Motors šī gada pirmajā ceturksnī strādājis ar 59 miljonu ASV dolāru lielu peļņu. Noturēties peļņā kompānijai palīdzējusi izaugsme Indijas tirgū, ziņo BBC.

Suzuki Motors kontrolē aptuveni pusi Indijas automašīnu tirgus.

Lai gan patlaban Suzuki var lepoties, ka spējis strādāt ar peļņu, kompānija paredz grūtu gadu. Kompānijas peļņu tāpat kā visus lielos pasaules auto ražotājus ietekmē globālā lejupslīde, kas nes sev līdz pieprasījuma mazināšanos.

Papildus tam Suzuki vēl negatīvi ietekmē jēnas vērtības nostiprināšanās, kas iegriež kompānijas ienākumiem ārzemēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Suzuki testu problēmās vaino globālo finanšu krīzi

LETA, 31.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Suzuki Motor Corp. otrdien paziņoja, ka problēmas ar degvielas ekonomijas un kaitīgo izmešu testiem skaidrojamas ar 2008.gada globālo finanšu krīzi, taču kārtējo reizi noliedza apzinātu manipulēšanu ar datiem.

Uzņēmums maija sākumā atzina, ka tas izmantojis Japānas regulatoru neapstiprinātu testēšanas metodi, šādu paziņojumu izplatot neilgi pēc tam, kad konkurents Mitsubishi Motors Corp. bija atzinies nepiemērotas degvielas ekonomijas testēšanas metodes izmantošanā.

Otrdien Suzuki norādīja, ka tas saistīts ar nepieciešamību samazināt testēšanai paredzētus resursus pēc investīciju bankas Lehman Brothers sabrukuma, kas izraisīja globālo finanšu krīzi.

«Pēc Lehman Brothers satricinājuma darba slodzes pieaugums saistībā ar jaunu modeļu un dzinēju izstrādi radīja Suzuki nespēju nodrošināt pietiekamu darbaspēku apstiprinātajiem testiem,» skaidro uzņēmums. «Turklāt mēs nespējām investēt nepieciešamajā infrastruktūrā, kā arī veikt pūliņus, lai uzlabotu testēšanas tehnoloģiju.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā sarežģīto ekonomisko situāciju, 47.1% Latvijas uzņēmēju ir samazinājuši savu uzņēmumu šā gada peļņas prognozes, liecina Latvijas uzņēmēju lietišķās aktivitātes pētījuma Parex index trešajā ceturksnī veiktā aptauja.

No aptaujātajiem 750 uzņēmumiem tikai 4.8% uzņēmēju prognozēja, ka viņu uzņēmumi šogad strādās ar zaudējumiem, un procentuāli gandrīz tikpat liels uzņēmēju skaits (4.5%) norādīja, ka prognozētā peļņa šogad ir tikusi pat palielināta.

Savukārt 39.6% uzņēmēju peļņas prognozes pagaidām vēl nav mainījuši. Tas liecina, iespējams, par to, ka daudzi uzņēmēji šogad jau sākotnēji ir bijuši salīdzinoši piesardzīgi savās peļņas prognozēs un samērā precīzi aprēķinājuši savu uzņēmumu attīstības iespējas esošajā ekonomiskajā situācijā. Tas arī ļauj domāt par to, ka Latvijas uzņēmumi, ņemot vērā iepriekšējos gados pārdzīvoto krīžu pieredzi, šoreiz ir salīdzinoši labi sagatavojušies pārlaist šo ekonomikai grūto periodu, Db.lv informēja Parex bankas Korporatīvo komunikāciju speciālists Viktors Zaķis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedoklis: Šoreiz ir citādāk

Ingus Grasis, SEB bankas Private Banking pārvaldes investīciju stratēģis, 29.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Roberts Šillers, amerikāņu ekonomists, Nobela piemiņas balvas ekonomikā ieguvējs, kurš ir slavens ar saviem laicīgi izteiktiem brīdinājumiem par ASV interneta uzņēmumu akciju burbuli un ASV mājokļu tirgus pārkaršanas riskiem, šogad 13. februārī atzīmēja savā Twitter kontā, ka viņa paša aprēķinātais ASV akciju tirgus CAPE rādītājs ir pārsniedzis 2007. gada augstāko atzīmi (skatīt 1. attēlu). Salīdzinoši augsts CAPE rādītājs norāda uz salīdzinoši zemāku akciju ienesīgumu nākotnē.

Šillera CAPE koeficients (Cyclically Adjusted Price Earnings ratio) ir akciju tirgus novērtējuma rādītājs, kuru aprēķina, ASV S&P 500 akciju tirgus indeksa vērtību dalot ar šajā indeksā ietilpstošo uzņēmumu iepriekšējo 10 gadu vidējo peļņu, kuru koriģē, ņemot vērā inflāciju. Koeficients rāda, cik daudz dolārus investori ir gatavi maksāt šodien par katru reālo (pēc inflācijas) peļņas dolāru, kas ir vidēji gadā nopelnīts iepriekšējo 10 gadu laikā. Salīdzinājumā ar šī brīža CAPE vērtību 27.1 apmērā, akcijas ir bijušas augstāk novērtētas tikai 1929. gadā pirms Lielās Depresijas sākuma un 2000. gadā pirms interneta burbuļa plīšanas. Atšķirībā no pierastā P/E koeficienta, kur akcijas cenu dala ar 12 mēnešu peļņu, CAPE izmanto 10 gadu vēsturi, tādējādi izlīdzinot īstermiņa peļņas svārstības un biznesa cikla ietekmi. Lai arī CAPE rādītājs neļauj prognozēt akciju tirgus nākotnes uzvedību, piemēram, strauju akciju cenu kritumu, tiek uzskatīts, ka tas signalizē ilgtermiņa akciju ienesīguma līmeni. Salīdzinoši augsts CAPE rādītājs norāda uz salīdzinoši zemāku akciju ienesīgumu nākotnē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

Applūdušas vairāku upju palienes; ūdens līmenis upēs turpinās paaugstināties

Žanete Hāka, 16.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā diennaktī upēs turpināja celties ūdens līmenis, un paredzams, ka tas turpināsies palielināties, liecina Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra informācija.

Daugavā pie Veļižas ūdens līmenis pieaudzis par 73 cm, bet Daugavā Baltkrievijas teritorijā ūdens līmeņa paaugstināšanās intensitāte nedaudz samazinās un posmā no Suražas līdz Verhņedvinskai ūdens līmenis paaugstinājās par 53 - 171 centimetriem.

Daugavā Latvijas teritorijā straujākā ūdens līmeņa paaugstināšanās aizvadītajā diennaktī novērota posmā no Daugavpils līdz Jersikai, kur ūdens līmenis paaugstinājās par 95 - 196 centimetriem. Arī citās Latgales upēs turpinās ūdens līmeņa paaugstināšanās: Rēzeknē pie Griškāniem, Dubnā posmā no Višķiem līdz Sīļiem un Laucesā pie Lenderņas par 15 - 24 cm diennaktī. Savukārt Ošā pie Kūleniekiem, Pededzē pie Litenes, Lielajā Juglā pie Zaķiem un Aiviekstē posmā no Lubānas līdz Aiviekstes HES par 30 - 54 centimetriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Rosina atvieglot atbalsta saņemšanas nosacījumus daudzdzīvokļu ēku renovācijai

Žanete Hāka, 02.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai paplašinātu daudzdzīvokļu māju energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu īstenotāju un finansētāju loku, kā arī atvieglotu atbalsta saņemšanas nosacījumus, Ekonomikas ministrija ir izstrādājusi un saskaņošanai nodevusi grozījumus atbalsta programmā Veicināt energoefektivitātes paaugstināšanu dzīvojamās ēkās, informē EM.

Šobrīd aizdevumu energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu īstenošanai dzīvokļu īpašniekiem var piešķirt AS Attīstības finanšu institūcija Altum un privātā sektora finansētāji.

Ekonomikas ministrijas rosinātie grozījumi paredz energoservisa kompāniju (ESKO) iesaistīšanos sabiedrības Altum atbalstīto energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu īstenošanā.

EM rosina noteikt, ka dzīvokļu īpašnieki pirms vēršanās sabiedrībā Altum var lemt, ka energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu īstenošanu veic energoefektivitātes pakalpojuma sniedzējs. Šajā gadījumā dzīvokļu īpašniekiem nav nepieciešams saņemt cita finansētāja aizdevumu vai apliecinājumu, ka dzīvokļu īpašnieki var pieteikties aizdevuma saņemšanai sabiedrībā “Altum”. Vienlaikus jāņem vērā, ka ESKO nevarēs būt dzīvokļu īpašnieku pilnvarotā persona. Ja energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu īstenošanu nodrošinās ESKO, dzīvokļu īpašnieki atbalstu varēs saņemt tikai granta veidā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Makroekonomika

Barča: par pensionēšanās vecuma paaugstināšanu jāvienojas ar sabiedrību

LETA, 27.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par pensionēšanās vecuma pakāpenisku paaugstināšanu ir jādiskutē un jāvienojas ar sabiedrību, norāda Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas priekšsēdētāja Aija Barča (V).

Labklājības ministrijā janvārī notika diskusija «Novecot aktīvi un strādājot - jauni izaicinājumi indivīdam un sabiedrībai kopumā», kurā piedalījās arī valdības sociālie partneri, finanšu un banku eksperti, pētnieki, nevalstisko organizāciju un pilsoniskās sabiedrības pārstāvji, bet vienprātīgu viedokli formulēt pagaidām nav izdevies.

Sociālo un darba lietu komisija šogad noteikti strādās pie pensiju likuma grozījumiem. Pērnā gada nogalē pieņemtajos grozījumos likumā «Par valsts pensijām» Saeima deva uzdevumu Ministru kabinetam līdz 2012.gada 1.maijam iesniegt parlamentā grozījumus šajā likumā, kuros varētu būt arī jautājums par pensionēšanās vecuma paaugstināšanu, vienlaikus izstrādājot mehānismus, kas aizsargātu cilvēkus pirmspensijas vecumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Saprātīgas gaidas par akciju tirgus ienesīgumu

Ingus Grasis, SEB bankas Private Banking pārvaldes investīciju stratēģis, 01.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja šodien esmu pieņēmis stratēģisku lēmumu veikt ilgtermiņa ieguldījumus akciju tirgū, investējot daļu sava portfeļa, piemērām, augsti diversificētā akciju ieguldījumu fondā, kāds būtu vidējais sagaidāmais ienesīgums gadā, ar kuru varu saprātīgi rēķināties nākamo 10 gadu laikā? Šis nav triviāls jautājums, jo atšķirības pāris procentu punktu apmērā atstātu nozīmīgu ietekmi uz portfeļa gala vērtību termiņa beigās. Piemēram, izvēles cena starp sagaidāmo gada ienesīgumu 8% vai 10% ir papildus 43.5 eiro pēc desmit gadiem uz katriem sākotnēji ieguldītiem 100 eiro.

Lai iegūtu sākotnējo atskaites punktu ilgtermiņa sagaidāmā ienesīguma līmenim, varētu izmantot akciju tirgus vēsturiski sasniegtos ienesīguma rādītājus. Piemēram, ASV lielāko publisko uzņēmumu akciju tirgus indekss S&P 500 kopējais gada ienesīgums iepriekšējo 5 gadu laikā ir sasniedzis 18.4%, iepriekšējo 10 gadu laikā 7.8%, bet 25 gadu laikā 9.8% (skatīt 1. attēlu). Jāatzīst gan, ka šāda vienkārša vēsturisko datu analīze daudz nepalīdz, jo atšķirības dažādu laika periodu ienesīgumos ir ievērojamas.

1. attēls. ASV akciju tirgus indeksa S&P 500 vēsturiskie iepriekšējo periodu ienesīguma un riska rādītāji uz 31/05/2014

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

SEB Unibanka pievilina studentus

, 13.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB Unibankas Studenta Bankas rīkotā akcija SEB Unibanka uzsauc studentiem Suzuki Swift ir noslēgusies, Db.lv informēja bankas pārstāve Agnese Gribuste. Ikviens skolēns, students, kurš ir vecāks par 16 gadiem un izglītību iegūst kādā no Latvijas izglītības iestādēm, noslēdzot līgumu laika posmā no 2006. gada 14. jūlija līdz 30. oktobrim par Studenta Bankas izmantošanu, tika reģistrēts loterijai.

Katrs noslēgtais līgums tika uzskatīts par atsevišķu loterijas dalībnieka pieteikumu. Piektdien, 3. novembrī SEB Unibankas administratīvajā ēkā Unicentrs par Suzuki Swift īpašnieku tika izlozēts astoņpadsmitgadīgais siguldietis Vitālijs Baļčūns. Līgumu par Studenta Bankas izmantošanu viņš parakstījis augusta beigās un šobrīd apgūst auto vadīšanas prasmes.

Akcijas dati liecina, ka 43% no visiem noslēgtajiem līgumiem parakstīti kādā no Rīgas filiālēm, attiecīgi 57% - ārpus galvaspilsētas. Visaktīvākais līgumu parakstīšanas periods līdz ar mācību gaitu uzsākšanu bija septembra pirmās trīs nedēļas.

Studenta Bankas klientu skaits šajā gadā palielinājies par vairāk kā 10 000 jaunu klientu, tie visi pretendēja uz galveno balvu - 2006. gadā ražoto Suzuki Swift.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

SEB Unibankas Suzuki Swift ir uzsaukts!

, 13.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB Unibankas Studenta Bankas rīkotā akcija "SEB Unibanka uzsauc studentiem Suzuki Swift" ir noslēgusies. Ikviens skolēns, students, kurš ir vecāks par 16 gadiem un izglītību iegūst kādā no Latvijas izglītības iestādēm, noslēdzot līgumu laika posmā no 2006. gada 14. jūlija līdz 30. oktobrim par Studenta Bankas izmantošanu, tika reģistrēts loterijai.

Katrs noslēgtais līgums tika uzskatīts par atsevišķu loterijas dalībnieka pieteikumu. Piektdien, 3. novembrī SEB Unibankas administratīvajā ēkā "Unicentrs" par Suzuki Swift īpašnieku tika izlozēts astoņpadsmitgadīgais siguldietis Vitālijs Baļčūns. Līgumu par Studenta Bankas izmantošanu viņš parakstījis augusta beigās un šobrīd apgūst auto vadīšanas prasmes. Laimests jaunietim tika pasniegts 10. novembrī SEB Unibankas rīkotajā pasākumā salona Lauren Motors telpās, S. Eizenšteina ielā 4.

Akcijas dati liecina, ka 43% no visiem noslēgtajiem līgumiem parakstīti kādā no Rīgas filiālēm, attiecīgi 57% - ārpus galvaspilsētas. Visaktīvākais līgumu parakstīšanas periods līdz ar mācību gaitu uzsākšanu bija septembra pirmās trīs nedēļas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar jaunu automašīnas ātruma rekordu noslēgušās dragreisa sacensības Battery Race 2007, Db.lv informēja organizatori.

28. jūlijā trasē 333 notika dragreisa sacensības BATTERY Race, kas vienlaicīgi bija arī Drag Racing Baltic Cup Latvijas posms, un drifta sacensības HGK Drift Party. Pēdējais Drag Racing Baltic Cup posms notiks jau nedēļas nogalē - 4. augustā Igaunijas pilsētā Pērnavā.

Ātrākais motocikla laiks klasē virs 600 cm3 bija 6,45 sekundes, un to uzrādīja igauņu braucējs Marek Virves ar Kavasaki 12NJ. Viņa sasniegtais ātrums finišā bija 186 km/h.

Taču tieši pašmāju braucējs uzrādīja vislabāko rezultātu automašīnām - Ilmārs Zausajevs ar pilnībā pārbūvētu Audi S2 uzvarēja ne tikai savā C klasē, bet arī pārspēja visu citu auto un pat vairāku motociklu rezultātus, finālbraucienā sasniedzot Latvijā reģistrēto ātrāko laiku 201 metra distancē automašīnām - 6,985 sekundes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazda Motor Corp varētu būt nākamais japāņu autoražotājs, kas izveidos aliansi ar kādu citu kompāniju, sekojot Suzuki Motor Corp. un Mitsubishi Motors Corp. plāniem veidot sadarbību ar ārzemju ražotājiem, atsaucoties analītiķu prognozēm, vēsta Bloomberg.

Kompānijas šādi cenšas dalīties izmaksās, attīstot jaunus modeļus ar jaunākajām tehnoloģijām. Bloomberg norāda, ka Mazdai varētu būt jārīkojas tāpat, jo tās 40 gadus ilgās saites ar Ford Motor Co. kļūst vājākas.

«Tādiem autoražotājiem kā Mazda, kas gadā pārdod tikai aptuveni miljons vienību, ir nepieciešama sadarbība, lai izdzīvotu,» sacījis konsultāciju kompānijas CSM Worldwide analītiķis Yoshiaki Kawano. Pieprasījumam pēc hibrīdiem, elektriskajām un citām nākamās paaudzes automašīnām pieaugot, autoražotāji saprot, ka ir pārāk dārgi attīstīt tehnoloģijas vieniem pašiem, viņš skaidrojis. Tas daļēji izskaidrojot, kāpēc autoražotājs Suzuki pagājušajā nedēļā piekrita pārdot 19.9% akciju Vācijā bāzētajam Volkswagen. Arī Francijas PSA Peugeot Citroen un Mitsubishi Motors paziņojuši par partnerības paplašināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BusinessWeek izveidotajā sarakstā ir apkopotas mašīnas, kuru vērtība nepārsniedz 11 000 USD. Salīdzinājumā ar 1980. gadā populārajām mašīnām Lada, Yugo un Fiat Uno, mūsdienu lētās mašīnas ir daudz drošākas un kvalitatīvākas.

Piecdurvīgs hečbeks Chevrolet Aveo standartkomplektācijā maksā 10 560 USD. Pagājušajā gadā Eiropā, Ziemeļamerikā un Āzijā pārdoti 395 800 Chevrolet Aveo mašīnas.

1,1 litrīgais, piecdurvju Hyundai Atos standartkomplektācijā maksā 6 350 USD, bet ar visām iespējamām ekstrām - 9 920 USD.

Piecvietīgajam Hyundai Getz sākumcena ir 9 400 USD, savukart maksimālā cena ir 11 700 USD. Pagājušajā gadā tika pārdotas 863 000 mašīnas.

Par 4 400 USD ir iespējams iegādāties Suzuki Maruti 800. To ir iespējams iegādāties Indijā, kur arī ražo šo mazo mašīnu, kā arī šī mašīna tiek eksportēta uz Čīli, Ēģipti, Alžīriju, Peru un Nikaragvu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksmes (RS) rīkotās norakstīto auto izsolē par 17 transportlīdzekļu pārdošanu iegūti 10 tūkstoši latu, turklāt izsole notikusi slepeni, ziņo laikraksts Neatkarīgā.

Likums liedz uzzināt, kas ir automašīnu jaunie īpašnieki.

Lietotu automobiļu tirgotāju asociācijas prezidents Uģis Vītols, izdzirdējis, ka Volvo S80 (1998.gadā ražots) pārdots par 850 latiem, apjautājās, vai mašīna bijusi pilnībā sasista.

«Apdrošinātāji pateiktu, ka par tādu summu var pārdot mašīnu, kuru nav paredzēts atjaunot, tātad rezerves daļām, jo tā ir izdevīgāk,» komentē Vītols. Sludinājumos par šādu auto tiek prasīti vismaz 2.5 tūkstoši latu.

Izsolē laisti arī divi motocikli Suzuki GS 500. Viens acīmredzot pēc avārijas – par 200 latiem, otrs, kam jāmaina dzinējs, par 700 latiem. «200 latu būtu pieņemama summa, bet ko nozīmē – jāmaina dzinējs? Dzinēju parasti nemaina, jo tas ir visneizdevīgāk. Dzinēju vispirms remontē,» laikrakstam komentē Vītols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aug pelnošo kompāniju skaits

M. Ķirsons, O. Prikulis, I. Mārtiņa,, 22.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ar peļņu strādājuši 48 % no visiem gada pārskatus par 2005. gadu iesniegušajiem uzņēmumiem un to kopējā peļņa pieaugusi par 23.3 %. Peļņa pieaugusi par 23,3 % jeb 0.27 milj. Ls un sasniegusi 1.43 miljardus Ls. To liecina SIA Lursoft pētījums pēc Uzņēmumu reģistrā iesniegtajiem 2005. gada pārskatiem.

Veikts pētījums

"Līdz šim publicētajos Lursoft pētījumos, rēķinot Latvijas uzņēmumu kopējo peļņu, tika rādīta bilance, kurā no uzņēmumu kopējās peļņas tika atskaitīti uzņēmumu zaudējumi," skaidro SIA Lursoft valdes loceklis Ainars Brūvelis. Viņš uzsver, ka šajā pētījumā mēģināts aprēķināt Latvijas uzņēmumu kopējo peļņu, kuri finanšu gadu beiguši bez zaudējumiem. A. Brūvelis arī atgādina, ka uzņēmēji gada pārskatus pērn iesnieguši vēlāk nekā iepriekšējos gados, jo daudzi pārskatu sūtīšanai izmantoja pastu un daudzi iesnieguši pārskatus ne tikai par 2005. gadu, bet arī par iepriekšējiem gadiem, kā rezultātā arī iepriekšējo gadu ciparos ir nācies izdarīt korekcijas. Viņš norāda, ka gada pārskatus arī par iepriekšējiem gadiem Uzņēmumu reģistrā "spiež" iesniegt ne tikai normatīvo aktu bardzība (ļaunākajā gadījumā draud likvidācija), bet arī pārskatu neesamība Uzņēmumu reģistrā var būt šķērslis, lai tiktu pie ES struktūrfondu līdzekļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Bankām un nebanku kreditētājiem būs jāmaksā 20% UIN avanss no iepriekšējā gada peļņas

LETA, 02.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada bankām un nebanku kreditētājiem būs jāmaksā 20% uzņēmumu ienākuma nodokļa (UIN) avansa maksājums no iepriekšējā gada peļņas, paredz grozījumi Uzņēmumu ienākuma nodokļa likumā.

Grozījumi kredītiestādēm un patērētāju kreditēšanas pakalpojumu sniedzējiem nosaka pienākumu taksācijas gadā veikt UIN piemaksu 20% apmērā, ko aprēķina, izmantojot pirmstaksācijas gada finanšu datus un ņemot vērā taksācijas gadā sadalīto peļņu un par to samaksātā nodokļa apmēru, vienlaikus nosakot, ka samaksātā nodokļa piemaksa turpmāk tiek ņemta vērā aprēķinot maksājamo nodokli par peļņas sadali dividendēs.

Ņemot vērā augsto kreditētāju tirgus koncentrāciju, kas sadārdzina un ierobežo pakalpojumu pieejamību klientiem un augstās procentu likmes ļauj finanšu sektoram gūt būtisku peļņu, grozījumu mērķis ir ar valsts budžeta sviru palīdzību nodrošināt taisnīgāku augsto procentu likmju nastas sadalījumu sabiedrības un finanšu sektora starpā, kā arī fiskālo funkciju, valsts budžeta ieņēmumu nodrošināšanai un ilgtspējīgas publisko pakalpojumu nodrošināšanas izaicinājumu risināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru