Latvijas mazie uzņēmumi jeb uzņēmumi ar apgrozījumu līdz diviem miljoniem latu gadā arvien vairāk iesaistās starptautiskajā tirdzniecībā.

To liecina Swedbank apkopotie dati. Pēdējo trīs gadu laikā šādu uzņēmumu skaits bankas klientu vidū ik gadu pieaug par aptuveni pieciem procentiem.

Banka norāda, ka uzņēmumu darbība liecinot - Latvijas ražotāji kļuvuši noturīgāki pret negatīviem ārējiem šokiem, spējuši saglabāt rentabilitāti un izveidot finanšu uzkrājumus.

Savukārt investīcijas attīstībā ļāvušas pilnveidot ražošanas procesu un paplašināt produktu klāstu. Bankas dati arī liecinot, ka mazo uzņēmumu – ražotāju uzsvars arvien vairāk tiek vērsts uz pievienoto vērtību un uz eksportu orientētu struktūru.

«Starpvalstu tirdzniecība norāda ne tikai uz preču piegādi galapatērētājiem. Uzņēmumi gan eksportē gatavo produkciju uz savām struktūrvienībām ārzemēs, gan iekļaujas starptautiskās ražošanas ķēdēs. Gaidāms, ka starptautiskajā tirdzniecībā nākamo desmit gadu laikā lielākā nozīme būs mašīnbūves, elektronikas un transporta aprīkojuma nozarēm,» prognozē banka

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra