Transports un loģistika

1 eiro aviobiļešu dēļ klienti \"piebeidz\" lidsabiedrības Germanwings serverus

Aivars Mackevics [email protected], 10.12.2002

Jaunākais izdevums

Lidsabiedrība Germanwings izsludinātās akcijas, kur 50 000 lidojumu biļešu tika izsolītas par 1 eiro, dēļ ieguvusi daudz sarūgtinātu klientu. Šī akcija izpelnījās plašu mediju interesi un potenciālie klienti dažu stundu laikā spēja “piebeigt” visus uzņēmuma serverus. Pašreizējā rezonanse pēc šīs akcijas ir vairāk negatīva kā pozitīva. Lidsabiedrība esošo situāciju izvairīgi skaidro kā nelielu tehnisku kļūmi. Avots: Touristik Aktuell

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«airBaltic» sadarbībā ar tūrisma aģentūrām ievieš jaunu aviobiļešu pārdošanas sistēmu

Aivars Mackevics [email protected], 11.12.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no 2004. gada 1. janvāra Latvijas aviosabiedrība airBaltic sadarbībā ar tūrisma aģentūrām ieviesīs jaunu aviobiļešu apmaksas sistēmu, atsevišķi uzrādot maksu par aviobiļešu pārdošanas starpniecības pakalpojumiem un aviobiļetes cenu. Tas nozīmē, ka gan airBaltic biļešu kasēs, gan arī tūrisma aģentūrās iegādātajām biļetēm tiks atsevišķi norādīta maksa par starpniecības pakalpojumu, kas sedz ar aviobiļešu pārdošanu saistītos izdevumus. Līdz ar jaunās sistēmas ieviešanu aviopārvadājuma izmaksu veidošanās process kļūs daudz caurspīdīgāks. Pārdošanas starpniecības pakalpojuma maksas apmērs tiks noteikts individuāli un var būt atšķirīgs dažādās aģentūrās. Svarīgi ir tas, ka aviobiļetes cena būs vienāda gan airBaltic kasēs, gan arī tūrisma aģentūrās. airBaltic biļešu tirdzniecībai internetā netiks piemērota maksa par aviobiļetes pārdošanas pakalpojumu. Minētās sistēmas ieviešanu noteica patlaban notiekošās izmaiņas aviācijas industrijā. Ir ieviesta vienvirziena biļešu cenu struktūra un būtiski pazeminājušās vidējās aviobiļešu cenas, tādējādi samazinot arī tūrisma aģentūru ieņēmumus par sniegtajiem aviobiļešu pārdošanas pakalpojumiem. Vecajā sistēmā eksistējušā maksa par aviobiļešu pārdošanas pakalpojumu 7% apmērā, piemēram, no 19 LVL biļetes ir nepietiekoša, lai segtu ar aviobiļešu pārdošanu saistītos izdevumus, tādus kā aviobiļešu rezervēšana un drukāšana. Saskaņā ar jauno sistēmu airBaltic neveiks fiksētus maksājumus tūrisma aģentūrām par aviobiļešu pārdošanu, kas agrāk bija iekļauti biļetes cenā. airBaltic Pārdošanas nodaļas viceprezidente Rūta Skujeniece komentē jaunās sistēmas ieviešanu: "Jaunā sistēma tiek ieviesta, lai motivētu tūrisma tirgu attīstīties un, protams, arī, lai veicinātu aviobiļešu iegādi internetā, kas nerada nekādus papildus izdevumus pasažierim," un piebilst, "visbūtiskāk šī sistēma skars tieši tūrisma aģentūru darbību, jo turpmāk tieši pašu tūrisma aģentūru kompetencē būs noteikt maksas apmēru par aviobiļešu pārdošanas starpniecības pakalpojumiem. Iespējams, ka tūrisma aģentūrām nedaudz būs jāpārstrukturē sava darbība atbilstoši pašreizējām tirgus prasībām." Latvijas Tūrisma Aģentu asociācijas prezidente Irēna Riekstiņa: “Tā kā gan aviokompānijā, gan tūrisma aģentūrās aviobiļetes cena būs vienāda, atšķirsies tikai maksa par sniegto servisu – biļetes noformēšanu, konsultāciju par lidojuma maršrutu utml., tad ikvienam klientam būs iespēja izvēlēties viņa interesēm atbilstošāko pakalpojuma sniedzēju.” AIR BALTIC CORPORATION (airBaltic): AIR BALTIC CORPORATION (airBaltic) ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995. gadā, kur Latvijas valstij pieder 52.6% akciju, bet Scandinavian Airlines – 47.2% akciju. airBaltic 2002. gada apgrozījums bija 28.6 miljoni LVL, bet pārvadāto pasažieru skaits – 262 212. Patlaban airBaltic ir tiešie lidojumi uz Amsterdamu, Berlīni, Briseli, Hamburgu, Helsinkiem, Kijevu, Kopenhāgenu, Prāgu, Maskavu, Minsku, Stokholmu, Tallinu, Varšavu, Viļņu un Vīni. Latvijas Tūrisma aģentu asociāciju (ALTA):ALTA ir profesionāla sabiedriska organizācija, kas dibināta savu biedru interešu aizstāvībai 1991. gadā. Šobrīd tā apvieno 40 īstenos biedrus - lielāko daļu vadošo tūrisma aģentūru, un 17 asociētos biedrus – apdrošināšanas sabiedrības, auto nomas, aviokompānijas, reģionālās tūrisma asociācijas. Avots: airBaltic

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas aviokompānijas Germanwings un tās māteskompānijas Lufthansa piloti atsakās lidot ar lidmašīnām Airbus A320. Šāda lidmašīna otrdien avarēja Francijas dienvidos. Par to ziņo izdevums Spiegel.

Kā raksta izdevums, Diseldorfas un Štutgartes lidostās dažas Germanwings ekipāžas atsakās lidot ar Airbus A320. Pēc pasažieru teiktā, Diseldorfas lidostā, kur bija jāierodas aviokatastrofā cietušajai lidmašīnai, daudzas lidmašīnas tā arī nav pacēlušās gaisā. Starp tām ir arī Germanwings māteskompānijas Lufthansa lidmašīnas.

No Štutgartes lidostas atcelti trīs Germanwings reisi. No Diseldorfas nav notikuši reisi uz Madridi, Stokholmu, Londonu un Berlīni.

Lufthansa pārstāvis apstiprināja, ka vairākas Germanwings ekipāžas tiešām nav varējušas ierasties darbā personīgu iemeslu dēļ. Pēc Spiegel versijas, pilotu atteikšanās lidot ir saistīta ar faktu, ka avarējusī lidmašīna iepriekšējā dienā visu dienu nostāvējusi Diseldorfas lidostā tehnisku iemeslu dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No lidostas Rīga šī aviokompānija līdz šim lidojumus nav veikusi.

Vācijas zemo cenu aviokompānija Germanwings no 2.maija atklās jaunus avioreisus no Rīgas uz Vācijas pilsētu Ķelni. Lidojumus no Rīgas uz Ķelni tā veiks trīs reizes nedēļā (otrdienās, piektdienās, svētdienās), liecina sniegtā informācija medijiem.

Līdz šim tiešo lidojumu uz Ķelni nebija. No šodienas aviokompānijas mājas lapā www.germanwings.com ir iespēja iegādāties aviobiļetes Rīgas – Ķelnes lidojumiem.

No lidostas Rīga aviokompānija Germanwings līdz šim lidojumus nav veikusi. Šobrīd no Rīgas lidostas avioreisus veic 16 aviosabiedrības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eiropas zemo izmaksu lidsabiedrības uzsāk savstarpēju sadarbību

Aivars Mackevics [email protected], 18.01.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas zemo izmaksu lidsabiedrība Germanwings paziņojusi par sadarbību ar poļu zemo izmaksu lidsabiedrību Centralwings, kas ir LOT Polish Airlines meitas uzņēmums. Abas lidsabiedrības vienojušās par jauna Eiropas zemo izmaksu pakalpojumu tīkla izveidi. Tas varētu būt sākums arī plašākai zemo lidsabiedrību sadarbībai Eiropā. Germanwings jau izveidojusi sadarbību arī ar Lielbritānijas zemo izmaksu lidsabiedrību bmi Baby. Germanwings un Centralwings vadītāji paredz, ka sadarbība varētu palielināt pieprasījumu par vidēji 10%. Germanwings Polijas -Vācijas aviācijas tirgu atzīst par vienu no stratēģiski svarīgākajiem. Sadarbības rezultātā biļetes gan uz Germanwings, gan uz Centralwings reisiem varēs rezevēt abu lidsabiedrību mājas lapās. Germanwings turpmāk paplašinās darbību reisos uz Varšavu, savukārt Centralwings - uz Hanoveri, Nirnbergu un Ķelni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrība Germanwings vēl vairāk pazemina cenas

Aivars Mackevics [email protected], 04.11.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību Lufthansa un Eurowings meitas uzņēmums Germanwings cīņā ar TUI meitas uzņēmumu Hapag-Lloyd Express piedāvā vēl zemākas cenas. Abas lēto lidojumu lidsabiedrības startē no Ķelnes/Bonnas lidostas uz Berlīni, Londonu un Milānu. Pirmā Germanwings cena šiem maršrutiem bija 29,99 eiro, bet tagad šī summa tiek samazināta uz 19 eiro. Germanwings paziņojusi, ka līdz gada beigām šī cena ir spēkā arī pārējos maršrutos. Sīkāka informācija: Germanwings

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Germanwings» atkal piedāvā 50 000 lidojumus par 19 eiro

Aivars Mackevics [email protected], 05.02.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atzīmējot 100 dienu jubileju sakarā ar lidojumu uzsākšanu, lēto lidojumu lidsabiedrība Germanwings atkal piedāvā saviem klientiem 50 000 lidojumu biļetes par 19 eiro. Akcija sāksies 6. februārī (plkst. 21:00) un turpināsies līdz 7. februāra rīta stundai (8:00). Biļetes ir derīgas lidojumiem laika posmam no 17.februāra līdz 29.martam 2003.gadam. Pēc Germanwings datiem katru mēnesi lidsabiedrība apkalpo vairāk kā 100 000 pasažieru. No 30.marta Germanwings lidos no Ķelnes/Bonnas lidostas uz 19 Eiropas pilsētām. Veiksmi vēlot: Germanwings

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Germanwings» piedāvā 200 000 biļetes par 19 eiro

Aivars Mackevics [email protected], 16.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Germanwings no 16. aprīļa (plkst. 21:00) līdz 27. aprīlim piedāvā jaunu akciju, kuras laikā tā vēlas pārdot 200 000 biļetes par 19 eiro. Papildus būs iespēja arī iegādāties dažas biļetes par 9,50 eiro. Jaunā akcija attieksies uz visām lidsabiedrības Germanwings lidojumu līnijām, bet lidojumi būs jāveic laika posmā starp 14. maiju un 25. oktobri, proti, laikā, kad darbojas lidsabiedrības vasaras lidojumu plāns. Sīkāka informācija: www.germanwings.com

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Eurowings» noslēdz 2003. gadu ar peļņu

Aivars Mackevics [email protected], 28.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Eurowings 2003. gadu ir noslēgusi ar 900 000 eiro lielu peļņu, neskatoties uz izdevumiem, kas bija saistīti ar grupas meitas uzņēmumu – zemu izmaksu lidsabiedrību Germanwings. Lidsabiedrības apgrozījums palielinājās par 8,2%, sasniedzot 632 miljonus eiro. Lidsabiedrības vadība cer, ka arī Germanwings spēs noslēgt savu darbības gadu ar pozitīviem rezultātiem. Pavisam Eurowings 2003. gadā izmantoja saviem lidojumiem 41 lidmašīnas, tai skaitā 21 Turboprops un 20 Jets lidmašīnas. Turpretī Germanwings saviem lidojumiem patlaban izmanto 12 Airbus-Jets. 2003. gadā lidsabiedrību grupas pakalpojumus izmantoja 5,3 miljoni pasažieru, no tiem ~2,4 miljoni izmantoja Germanwings pakalpojumus. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrība Germanwings noslēdz partnerlīgumu ar autonomu Sixt

Aivars Mackevics [email protected], 05.11.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lēto lidojumu lidsabiedrība Germanwings noslēdz partnerlīgumu ar autonomu Sixt. Visās Germanwings lidostās lidsabiedrības klientiem būs pieejami izdevīgi autonomas pakalpojumi. Interneta mājas lapā Germanwings ir pieejami arī Sixt pakalpojumi, kuri vēlāk tiks attīstīti zem viena piedāvājuma “Wings and Wheels Alliance”

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Germanwings lidmašīnas katastrofā bojāgājušo ģimenēm piedāvāta «pilnīgi neadekvāta» kompensācija

LETA--AFP, 01.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas aviokompānija Lufthansa piedāvājusi izmaksāt 25 000 eiro kompensāciju ģimenēm, kuru locekļi martā gāja bojā Lufthansa struktūrvienības Germanwings lidmašīnas katastrofā, ko, domājams, tīši izraisīja otrais pilots, otrdien atklājusi aviokompānija.

Šāda summa piedāvāta par katru bojāgājušo.

Lufthansa struktūrvienības Germanwings lidmašīna Airbus 320, kas atradās ceļā no Barselonas uz Diseldorfu, nogāzās 24.martā. Katastrofā gāja bojā visi 150 cilvēki, kas atradās lidmašīnā.

Tiek uzskatīts, ka lidmašīnas otrais pilots Andreass Lubics apzināti strauji samazinājis augstumu, liekot lidmašīnai nogāzties.

Uzreiz pēc katastrofas Lufthansa piedāvāja bojāgājušo tuviniekiem palīdzību līdz 50 000 eiro par pasažieri, neatkarīgi no jebkādām iespējamām kompensācijām.

Lufthansa un Germanwings kopīgi paziņoja, ka uzņemsies «ilgstošu atbildību par katastrofas iznākumu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas uzņēmumi atvēlējuši 300 miljonus dolāru (279 miljonus eiro) izdevumos saistībā ar Vācijas zemo cenu aviokompānijas Germanwings lidmašīnas katastrofu Francijas Alpu dienvidos, kurā bojā gāja 150 cilvēki, otrdien paziņoja Vācijas lidsabiedrība Lufthansa.

Šajā summa iekļautas kompensācijas aviokatastrofā bojāgājušo cilvēku tuviniekiem un pašas avarējušās pasažieru lidmašīnas Airbus A320 izmaksas.

Pašreizējā Airbus A320 kataloga cena ir 93,9 miljoni dolāru.

Laikraksts Handelsblatt vēsta, ka šo apdrošinātāju konsorciju vada Vācijas gigants Allianz.

Pirms nedēļas Alpos nogāzās Lufthansa struktūrvienības Germanwings lidmašīna Airbus 320, kas atradās ceļā no Barselonas uz Diseldorfu. Katastrofā gāja bojā visi 150 cilvēki, kas atradās lidmašīnā.

Francijas prokurori pavēstījuši, ka Germanwings lidmašīnas otrais pilots Andreass Lubics apzināti nogāzis lidmašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pārdod 50 000 lidojumu biļetes par 1 eiro!

Aivars Mackevics [email protected], 04.12.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar jaunu īpašu akciju lēto lidojumu aviosabiedrība Germanwings vēlas piesaistīt klientus. 6.decembrī ar interneta palīdzību Germanwings.com lidsabiedrība vēlas pārdot 50 000 lidojumu biļetes par vienu eiro. Šī akcija tika paziņota vakar 3.12.2002, kad konkurējošā lidsabiedrība Hapag-Lloyd Express uzsāka lidojumus. Germanwings piedāvājums ir derīgs nonākošā gada no 7. janvāra līdz 17. februārim uz visiem 11 Eiropas maršrutiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Laikraksts: Germanwings otrais pilots cietis no depresijas

LETA--AFP, 27.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānijas Germanwings pasažieru lidmašīnas otrais pilots Andreass Lubics, kurš, kā tiek uzskatīts, tīšām nogāza lidmašīnu ar 150 cilvēkiem, pirms sešiem gadiem cietis no smagas depresijas, piektdien vēsta Vācijas laikraksts Bild.

Lubics 2009.gadā meklēja psihiatrisku palīdzību, jo cieta no smagas depresijas, un vēl arvien saņēma mediķu palīdzību, vēsta laikraksts, atsaucoties uz Vācijas gaisa satiksmes drošības aģentūras dokumentiem.

Bild ziņo, ka 28 gadus vecais Lubics saņēma regulāru privātu ārstēšanu.

Germanwings māteskompānijas Lufthansa izpilddirektors Karstens Špors atklāja, ka Lubics uz laiku pārtrauca pilotu apmācības, ko sāka 2008.gadā, bet sīkāku informāciju nesniedza. Vēlāk Lubics turpināja mācības un izturēja visus pārbaudījumus.

Bild ziņo, ka mācību pārtraukumā Lubics cietis no depresijas un nemiera lēkmēm.

Laikraksts vēsta, ka Lubica datus vispirms izpētīs Vācijas eksperti, bet pēc tam tie tiks nodoti Francijas izmeklētājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Uz Germanwings katastrofas vietu speciāli izmeklētājiem 48 stundās izbūvēts jauns ceļš

LETA, 31.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izmeklētāji varētu ātrāk un ērtāk piekļūt Germanwings lidmašīnas katastrofas vietai, pēdējo 48 stundu laikā izbūvēts jauns ceļš.

Kā ziņots, pirms nedēļas Alpos nogāzās Lufthansa struktūrvienības Germanwings lidmašīna Airbus 320. Katastrofā gāja bojā visi 150 cilvēki, kas atradās lidmašīnā.

Francijas prokurori pavēstījuši, ka Germanwings lidmašīnas otrais pilots Andreass Lubics apzināti nogāzis lidmašīnu.

Lidmašīna bija ceļā no Spānijas pilsētas Barselonas uz Vācijas pilsētu Diseldorfu, bet tā nogāzās starp Barselonetes un Diņas pilsētām Francijas dienvidaustrumos, grūti pieejamā vietā.

Lai atvieglotu piekļuvi kalna nogāzei, kur izkaisītas lidmašīnas atlūzas, pēdējo 48 stundu laikā izbūvēts jauns ceļš, kas ļaus izmeklētājiem strādāt ātrāk un izvest lielāku skaitu priekšmetu, norādīja kāds policists.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Aviosabiedrības cieš zaudējumus dārgi iepirktu degvielas uzkrājumu dēļ

Līva Melbārzde, 67084463, 28.10.2008

airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags: «Uz toreizējās cenu bāzes veidotie degvielas krājumi gan maksā vairāk nekā tagad, tomēr tā ir drošība, ko es nevēlētos komentēt.»

Foto: Elīna Kursīte, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samazināt aviobiļešu cenas, sekojot naftas cenu kritumam, daudzām aviosabiedrībām neļauj iepriekš par dārgu naudu iepirktā degviela, raksta laikraksts Dienas bizness.

Kā liecina Db neoficiālā informācija, krietna daļa aviosabiedrību, baidoties no solītā degvielas cenu pieauguma šī gada beigās, šovasar iepirka ievērojamus degvielas krājumus, kas savukārt, ņemot vērā reālo šodienas degvielas cenu, ir dārgi pirkts prieks un neļauj pazemināt aviobiļešu cenu, sekojot aktuālajam degvielas cenu kritumam. Kā Db.lv jau rakstīja, šī gada jūlijā naftas cena sasniedza savu maksimumu - 147 ASV dolārus par barelu. Taču šodien, par spīti iepriekšējām biedinošajām prognozēm, ka gada beigās būs jāmaksā jau 200 dolāri par barelu, ir vērojams naftas cenas samazinājums vairāk nekā uz pusi, sasniedzot 63.15 ASV dolārus par barelu. Tā kā ar naftas cenu ir saistīta arī degvielas cena, kas savukārt tiešā veidā atsaucas, piemēram, uz aviobiļešu cenu, par lētākiem lidojumiem no šī gada 20. oktobra paziņoja vācu sabiedrība Lufthansa, kas Eiropas lidojumiem uz degvielas rēķina sola 3 eiro atlaidi, degvielas izmaksām viena lidojuma biļetē sasniedzot 24 eiro, bet garajiem lidojumiem - 5 eiro atlaidi, ierēķinot 92 eiro degvielas izmaksām vienvirziena biļetē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apgrūtināta aviobiļešu iegāde internetā

, 05.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš svētdienas, 1. jūnija visu lidsabiedrību aviobiļetes iespējams iegādāties elektroniski, taču daudzi Latvijas iedzīvotāji to nevar izdarīt, jo aviokompānijas neakceptē lielāko daļu no bankas kartēm, kas ir iedzīvotāju rīcībā.

Lai iegādātos biļetes cilvēkiem jāmeklē starpniekus, jo daudzas aviokompānijas, izņemot airBaltic, Ryannair un Easyjet, tās nepārdod, šodien raksta nra.lv.

Kā minēts laikrakstā, starptautiskās gaisa transporta asociācijas (IATA) lēmums ar 1. jūniju pāriet no papīra biļetēm uz elektroniskajām balstīts uz aplēsēm, ka arī līdz šim lielākā daļa aviobiļešu tiek pirktas internetā, elektroniskā biļete izmaksā lētāk un, atsakoties no papīra biļetēm, tiek saudzēta daba.

Pēc IATA aplēsēm, elektronisko aviobiļešu priekšrocības ir acīmredzamas. Tās pasūta un apmaksā internetā. Apstiprinājums tiek nosūtīts pa faksu, pa pastu, pa elektronisko pastu vai saņemts no attiecīgās aviokompānijas tieši lidostā. Papīra aviobiļete ir vidēji par deviņiem dolāriem (4.50 latiem) dārgāka nekā elektroniskā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lidsabiedrības šogad varētu ciest zaudējumus 1,2 miljardu ASV dolāru apmērā. Zaudējumu apmēru daļēji varētu izraisīt pirmās un biznesa klases ceļotāju skaita samazināšanās, prognozējusi Starptautiskā gaisa satiksmes asociācija (IATA).

Kopumā pasaules lidsabiedrības 2012. gadā varētu nopelnīt 4,1 miljardu ASV dolāru, liecina IATA aprēķini. Iepriekš IATA prognozēja, ka pasaules lidsabiedrību peļņa būs trīs miljardu ASV dolāru apmērā, vēsta Financial Times. IATA savu prognozi mainījusi ņemot vērā to, ka daudzas lidsabiedrības cēlušas biļešu cenas.

Tomēr Eiropas lidsabiedrības joprojām cieš no reģiona parādu krīzes ietekmes, norādīja IATA. «Neskatoties uz politiķu pūlēm, eirozonas krīze turpinās. Ne tikai ekonomika ir vāja – Eiropā ir vairāki nedraudzīgi apstākļi, lai nodarbotos ar aviācijas biznesu – apgrūtinošas regulācijas, augsti nodokļi un novecojušas gaisa satiksmes kontroles,» sacīja IATA ģenerāldirektors Tonijs Tailers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidošana ar «Lufthansa» kļūs ievērojami dārgāka

Aivars Mackevics [email protected], 19.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 1. septembra tiks iekasēta pakalpojuma maksa par katru izsniegto biļeti. Vairāk kā 20 lidsabiedrības ir paziņojušas par servisa komisijas maksas ieviešanu līdz pat 45 eiro par vienu biļeti. Iegādājoties biļetes ceļojumu birojos šī komisijas maksa var vēl palielināties. Praktiski šī gada rudenī lidsabiedrības ir nolēmušas mainīt savu sistēmu. Šoreiz zaudētājos būs pasažieri, kuriem nāksies ievērojami vairāk maksāt par savu lidojumu, neatkarīgi no tā kur tiks iegādāta biļete – internetā, ceļojumu birojā vai arī pie pašas lidsabiedrības. Iemesls šādai rīcībai ir lidsabiedrības Lufthansa lēmums svītrot komisijas maksājumus ceļojumu birojiem Vācijā no šī gada 1. septembra. Patlaban komisijas maksājumi sasniedz atkarībā no lidojumu mērķa un rezervētās klases 5-9% no biļetes cenas. Lufthansa piedāvā ceļojumu birojiem par katru pārdoto biļeti iekasēt papildus vēl savu pakalpojumu samaksu. Jaunā sistēma Lufthansai ir izdevīga pat vairāku iemeslu dēļ. Proti, tā ietaupa gadā līdz 100 miljoniem eiro kā arī klienti maksās paši par saņemtajiem ceļojumu biroju pakalpojumiem. Neatkarīgi no tā kur pasažieri iegādāsies sev lidojuma biļeti, tiem būs jāmaksā: iekšzemes un Eiropas lidojumu maršrutos Lufthansa iekasēs no pasažieriem 30 eiro par biļeti, bet tālo lidojumu maršrutos pat 45 eiro. Šāda sistēma ir nepieciešama, lai nosegtu biļešu pārdošanas tehnisko pusi, materiālus un personāla izmaksas. Maksāt pasažieriem nāksies vairāk, kaut arī pašam piedāvātajam produktam nekas neuzlabosies. Sekojot lidsabiedrībai Lufthansa, vairāk kā 20 citas lidsabiedrības pāries uz nulles komisijas maksām, tai skaitā ir gandrīz visas lielākās Eiropas un Ziemeļamerikas lidsabiedrības. Jau no 1. septembra līdzās Luthansa stāsies vēl sešas lidsabiedrības, bet pārējās 15, kuru vidū ir Air France, British Airways, Delta un United, plāno pievienoties laika posmā no šī gada 1. oktobra līdz nākošā gada 1. februārim. Pakalpojuma izmaksas būs līdzīgas ar Lufthansa ieviesto izmaksu sistēmu, proti no 30 līdz 45 eiro, taču būs arī lidsabiedrības (Lufthansa, Air France, ANA), kuras ir nolēmušas no pasažieriem, kuri vēlēsies elektroniski sastādītu biļeti saņemt arī drukātā veidā iekasēt vēl ekstra 8 eiro, bet Finnair - 10 eiro un Swiss - 15 eiro. Salīdzinoši Norvēģijā, kur jau pagājušā gada sākumā tika ieviesta nulles komisijas maksa, tagad ceļojumu biroji iekasē no klientiem pakalpojuma maksu 25- 50% apmērā. Šajā sakarībā iespējams izdevīgāk ir pasažieriem nākotnē izvēlēties savu biļeti internetā, nevis to pirkt ceļojumu birojos. Eksperti prognozē, ka ievērojami samazināsies ne tikai lidsabiedrību klientu skaits, bet arī ceļojumu biroju skaits. Jāatzīmē, ka ASV nulles komisiju ieviesa jau 2001. gada martā. Kopš tā laika American Society of Travel Agents ir atzīmējusi 33 000 ceļojumu biroju bankrotu un 55 000 darba vietu zaudējumu. Taču klientiem ir iespēja jau tagad rezervēt savu nākamo lidojumu. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Papildināta - Francijā nogāzusies Germanwings pasažieru lidmašīna; izdzīvojušo visdrīzāk nav

Žanete Hāka, 24.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas Alpos nokritusi Vācijas lidsabiedrības Germanwings pasažieru lidmašīna, raksta Reuters.

Pagaidām nav ziņu par bojāgājušajiem un cietušajiem, bet zināms, ka lidmašīnā Airbus A320 bija 144 pasažieri, divi piloti un četri apkalpes locekļi. Liela daļa pasažieru visdrīzāk bijuši Vācijas pilsoņi, bet lidmašīnā bijuši arī Spānijas un Turcijas pilsoņi. Francijas prezidents Fransuā Olands paziņojis, ka, ņemot vērā avārijas vietu, visdrīzāk nav cerību atrast kādu izdzīvojušo. Tāpat arī Francijas Iekšlietu ministrijas pārstāvjis Pjērs Henrijs Brandē sacījis, ka, skatoties uz traģēdijas vietu, ir maz cerību, ka ir palicis kāds dzīvs pasažieris.

Lidmašīna devās maršrutā no Barselonas uz Diseldorfu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā visvairāk pasažieru no Rīgas ir devušies uz Londonu. Lielbritānijas galvaspilsētu pirmajā pusgadā izvēlējušies 145 947 pasažieri, sastādot 9% no kopējā pasažieru apjoma.

Otrs populārākais galamērķis pirmajā pusgadā ir Dublina ar 102 279 pasažieriem, jeb 6.6% no kopējā pasažieru skaita. Trešajā vietā ir Berlīne ar 96 303 pasažieriem, jeb 6.2% no kopējā pasažieru skaita. Ceturtajā un piektajā vietā pirmajā pusgadā ierindojas Stokholma ar 90 792 pasažieru, kas veido 5.8% no pasažieru kopskaita un Kopenhāgena ar 78 166 pasažieru, jeb 5% no šā gada pirmajā pusgadā apkalpotajiem pasažieriem, Db.lv informē A/S airBaltic Corporation Starptautiskā lidosta Rīga Korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

Šā gada pirmajā pusgadā VAS Starptautiskā lidosta Rīga apkalpoja 1 659 185 pasažierus, kas ir par 17.4% vairāk nekā aizvadītā gada pirmajā pusgadā. Tallinas lidosta šā gada pirmajā pusgadā apkalpoja 900 190 pasažierus un Viļņas lidosta – 993 509. Jūnijā VAS Starptautiskā lidosta Rīga apkalpoja 346 137 pasažierus, kas ir par 14.4% vairāk, nekā 2007. gada jūnijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izvairītos no tupmākas nelegālas failu apmaiņas ierobežošanas, Zviedrijas failu apmaiņas vietne The Pirate Bay pavēstījusi par plāniem vārda tiešā nozīmē laist gaisā serverus, kas atrodas GPS kontrolētās lidojošās ierīcēs, vēsta thelocal.se.

«Mēs veiksim eksperimentu, kurā tiks izmantotas ar GPS vadāmas nelielas lidmašīnas un pavisam maza izmēra datori, kā Raspberry Pi. Nelielās ierīces lidināsies dažus kilometrus virs zemes,» rakstīts zviedru failu apmaiņas vietnes oficiālajā blogā.

«Šādā veidā mūsu ierīces var tikt apstādinātas vien ar citu lidmašīnu palīdzību jeb īstu karu,» rakstīts The Pirate Bay blogā.

The Pirate Bay paziņojumā vēstīts, ka vietne vēl tikai uzsāk šādas iespējas izskatīšanu, tomēr vienlaikus arī norāda, ka «mēs vairs nevaram aprobežoties ar serveriem, kas atrodas uz zemes».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

FlySiesta.lv kļuvis par vadošo elektronisko aviobiļešu tirgotāju Baltijas valstīs

, 06.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas uzņēmums Interneto Partneris, kam pieder arī aviobiļešu tirdzniecības portāls FlySiesta.lv Latvijā, kļuvis par tiešsaistes aviobiļešu pārdošanas tirgus līderi Baltijā, apsteidzot vairākus lokālos portālus.

Pagājušajā gadā uzņēmuma apgrozījums sasniedzis 11 miljonu eiro, kas ir par 25% vairāk nekā 2006. gadā. Apgrozījuma pieaugums skaidrojams ar strauju ekspansiju ārvalstu tirgos un klientu servisā ieviestajām inovācijām, Db.lv informē FlySiesta.lv mediju attiecību konsultante Zane Bojāre.

2007. gadā kompānija Interneto Partneris Baltijas valstīs internetā pārdevusi vairāk nekā 42 220 aviobiļetes, tādējādi kļūstot par lielāko tiešsaistes aviobiļešu tirdzniecības kompāniju Baltijas valstīs. Latvijas mērogā apsteigti tādi aviobiļešu tirdzniecības portāli kā lidot.lv, avio.lv, Airtravel.lv, aviobiletes.lv un citi. Papildus Baltijas tirgum pagājušajā gadā uzņēmums aptvēra arī Lielbritānijas, Polijas, Ukrainas un Krievijas tirgus, izveidojot portālus FlySiesta.com, FlySiesta.pl, Aviagid.com.ua un FlySiesta.ru. 2008. gadā Interneto Partneris iegādājās igauņu uzņēmumu bookinghouse.ee, strauji apgūstot arī Igaunijas tirgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Pašmāju uzņēmums Dynatech attīsta pasaules līmeņa aviobiļešu tirdzniecības platformu

Sadarbības materiāls, 01.07.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad starptautiskajai aviobiļešu tirdzniecības platformai ASAP Tickets aprit 20 gadi, un pēdējos piecus gadus to tehniski attīsta, uztur un popularizē Latvijas uzņēmums Dynatech, kas specializējas IT, mārketinga, projektu vadīšanas, dizaina un citu biznesa atbalsta pakalpojumu sniegšanā. Kopš Latvijas uzņēmums Dynatech uztur platformu ASAP Tickets, tā klientu skaists ir gandrīz trīskāršojies. Pēdējo piecu gadu laikā ASAP Tickets ir piesaistījis 32,200,242 jaunus platformas lietotājus un pārdevis 1,128,301 biļešu uz tādiem populāriem galamērķiem kā Filipīnas, Amerikas Savienotās Valstis un Itālija.

Latvijas uzņēmums Dynatech ir viens no divpadsmit starptautiskās DYNINNO grupas birojiem visā pasaulē. Tas darbojas kā kompetenču centrs un palīdz grupas uzņēmumiem attīstīt produktus un pakalpojumus ceļošanas, finanšu tehnoloģiju un izklaides jomā, nodrošinot pašu izstrādātās IT tehnoloģijas un kompetences mārketingā, projektu vadībā, dizaina risinājumos u.c.

“Kopš Dynatech dibināšanas esam pārņēmuši ASAP Tickets pilnveidošanu un uzturēšanu, lai centralizēti nodrošinātu platformas attīstību. Ikdienā mēs sniedzam tādus pakalpojumus kā publisko un iekšējo aplikāciju arhitektūras plānošanu, izstrādi un uzturēšanu, lai nodrošinātu stabilu un efektīvu sistēmas darbību, kā arī uzlabotu lietotāju pieredzi, izmantojot mūsu aplikācijas. Līdz ar pandēmijas sākumu un biznesa modeļa maiņu mums īsā laikā nācās aplikācijās ieviest jaunus algoritmus un tehniskos risinājumus, lai spētu nodrošināt efektīvu darbu mūsu 1500 cilvēku lielajai pārdošanas komandai visā pasaulē,” stāsta Dynatech tehniskais direktors (CTO) Mareks Reppo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviobiļešu portāla Lidot.lv apgrozījums šā gada pirmajos sešos mēnešos sasniedzis 1.2 miljonus latu, kas ir par 91 % vairāk nekā šai pašā laika posmā 2006.gadā.

Paredzams, ka līdz gada beigām apgrozījums varētu pieaugt līdz 3 milj. latu

"Neskatoties uz straujo aviobiļešu interneta pārdošanas attīstību un daudzu jaunu spēlētāju ienākšanu Latvijas tirgū, mūsu portāls salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmajiem sešiem mēnešiem piedzīvojis ievērojamu izaugsmi. Tas ir iespējams, jo uzmanīgi sekojam nozares attīstībai pasaulē un cenšamies saviem klientiem piedāvāt arvien jaunus tehnoloģiskus risinājumus", norāda portāla projektu vadītājs Kaspars Lācis.

Ar panākumiem darbu kopš šī gada maija ir uzsākusi Lidot.lvIgaunijas versija Lendama.ee.

Komentāri

Pievienot komentāru