Finanses

115 miljonus grib izspiest no autoīpašniekiem

Oskars Prikulis kopā ar Aigaru Kauliņu, 22.10.2007

"Ja nauda netiks ceļiem, tad tā būs kārtējā uzņēmējiem nozagtā nauda," tā Riga Taxi valdes priekšsēdētājs Genādijs Aksjonovs.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Ja tiks palielināts nodevas apmērs, budžetā varētu iekasēt vairāk nekā 115 milj. Ls, kas ir teju sešas reizes vairāk nekā pērn iekasētie 20 milj. Ls.

Tā liecina Db veiktie aprēķini, ņemot par pamatu, ka uz 1. oktobri Latvijā bija reģistrēts vairāk nekā 1,151 milj. automašīnu. Savukārt to, ka šādas sarunas notiek, apstiprināja Satiksmes ministrijas preses centrs un ministra padomnieki. Līdzko Db sāka sīkāk interesēties par iespējamo nodevas palielināšanas apjomiem un izlietošanas mērķiem, amatpersonas sarunās kļuva izvairīgākas, norādot, ka tas ir tikai idejas līmenī.

Šobrīd tikai ideja

Kā norāda satiksmes ministra Aināra Šlesera padomnieks Georgs Lansmanis, pašlaik ministrijā un nozares speciālistu vidū tiek diskutēts par ikgadējās transportlīdzekļu nodevas palielināšanu. «Tas, protams, nenotiks šodien vai rīt, bet diskusijas par šo tēmu ir sākušās,» tā G. Lansmanis. Viņš skaidro, ka budžeta līdzekļi ir nepietiekami, lai finansētu esošo ceļu infrastruktūras attīstību un būvētu jaunus ceļus, turklāt arī nākamā gada budžetā ir ievērojams ES fondu līdzekļu samazinājums autoceļiem. «Nevaram dzīvot no budžeta līdzekļiem un prasīt, lai pensionārs vai ne auto īpašnieks maksātu par ceļiem, kurus viņš neizmanto,» uzskata G. Lansmanis. Tāpēc ideju līmenī tiek izskatīti risinājumi, kā iegūt papildu līdzekļus autoceļu uzturēšanai. Tas, par cik varētu palielināties valsts nodeva, nav zināms, bet nozarē klīst runas, ka tā varētu palielināties pat vidēji 100 Ls robežās gadā. To gan pašlaik neapstiprina ministrijā. «Vai tā būs 100, 200 Ls, par to vēl pāragri runāt, bet diskusija notiek,» norāda G. Lansmanis. Arī A. Šle­sers norāda, ka transporta jomas ekspertiem ir uzdots, lai tiktu izanalizēti pasaulē strādājošie modeļi saistībā ar ceļu uzturēšanas finansēšanu. Pēc tam ekspertiem būs jāizvērtē, vai ir iespējams kādu no tiem ieviest arī Latvijā utt. Šobrīd aktīvi tiek strādāts pie tā, lai ceļu izbūves un rekonstrukcijas darbos iesaistītu privātos uzņēmējus. Kā Latvijas Ziņu kanāla raidījumā Ekspertīze atzina a/s Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Tālis Straume, viens no risinājumiem ir valsts un privātās partnerības projekti, jau šobrīd aktīvs darbs noris pie ceļa posma Rīga - Sēnīte, bet vēl četri projekti tiek gatavoti, un jau nākamais varētu tikt plānots uz 2009. gadu. T. Straume arī norāda, ka pēdējos gados budžets ceļu infrastruktūras uzlabošanai ir pieaudzis, bet iepriekšējos gados tas bijis nepietiekams, tāpēc arī ceļu kvalitāte ir strauji pasliktinājusies.

Vairāk nekā miljons

Tomēr, ja nodeva tiek palielināta, cilvēkiem jārēķinās ar papildu izdevumiem. Turklāt jāņem vērā tas, ka Ceļu satiksmes drošības direkcijas mājaslapā esošā statistika uzrāda vairāk nekā 1 milj. reģistrētu transportlīdzekļu. Tātad, palielinot nodevu, ceļu uzturēšanas budžetam varētu nākt klāt paprāvi naudas līdzekļi. Ar nosacījumu, ka vidēji nodeva pieaugs par 100 latiem uz transporta līdzekli, valsts gadā papildus iekasēs 115 milj. Ls.

Naudas trūkums

Lai arī finansējums autoceļu attīstībai pieaug, tomēr naudas pagaidām pietiekot vien 1. šķiras ceļiem. Šogad Latvijas autoceļu attīstībā no valsts un pašvaldību naudas kopumā tiks ieguldīti aptuveni 290 milj. Ls, pretstatā 177 milj. Ls vēl gadu iepriekš. Lauvas tiesu no šim gadam paredzētā finansējuma nodrošinās valsts budžeta līdzekļi - 218.9 milj. Ls. 2008. gadā no valsts budžeta ceļu infrastruktūras sakārtošanai vien paredzēts izlietot 236.7 milj. Ls. Papildus tam ar teju 35 milj. Ls valsts dotācijās tiks līdzfinansēta Kohēzijas fonda finansēto projektu ieviešana autoceļu jomā. Bez valsts budžeta naudas lielas summas infrastruktūras attīstībā tiek ieguldītas arī no ES līdzekļiem - 2007. gadā kopumā vien plānots apgūt nedaudz vairāk kā 100 milj. Ls.

Nepietiek līdzekļu

A. Šlesers gan norāda, ka finansējums arvien ir nepietiekams ? sevišķi, lai atrisinātu problēmas ar 2. šķiras autoceļiem. Proporcija starp nepieciešamo un reāli pieejamo naudas summu arvien ir pārāk liela. Pašvaldību vadītāji uzskata, ka otrās šķiras autoceļu seguma atjaunošanai ik gadu ir nepieciešami aptuveni 85 miljoni latu, lai arī šobrīd reāli tiek piešķirti vien 12 milj. Ls gadā. ?Viens no iemesliem nepietiekamajam finansējumam ir milzīgā inflācija valstī. Lai gan finansējums autoceļu sakārtošanai pēdējos gados ir strauji pieaudzis, tomēr paralēli pieaug arī ceļu būves izmaksas, kas sarežģī SM plānus. Augsto izmaksu dēļ par esošo finansējumu nav iespējams realizēt plānotos darba apjomus. Satiksmes ministrs pieļāva, ka daļēji pie strauji augošām ceļu būves izmaksām ir vainīgas arī pašas kompānijas, kas pieprasot nepamatoti lielu samaksu par būvdarbiem. A. Šlesers uzskata, ka viens no risinājumiem varētu būt uzņēmumu konsolidācija un apvienošanās kādu konkrētu objektu realizācijai, kas varētu samazināt izmaksas un veicināt ceļu būves nozares konkurētspējas attīstību.

Transporta nozarei bažas par naudas izšķērdēšanu, tarifi varot kāptTransporta nozares speciālisti ir nobažījušies, ka no nodevas iegūtā nauda viņiem tiks «nozagta» un reāla ceļu infrastruktūras uzlabošana nenotiks.

Vienlaikus Db aptaujātie transporta nozares uzņēmēji norāda, ka 100 latu lielāka nodeva uz automašīnu ir būtisks izmaksu pieaugums, ko segt būs iespējams, vienīgi palielinot pakalpojumu tarifu gan pasažieru pārvadājumiem, gan taksometru pakalpojumiem, gan kravu pārvadājumiem. «Acīmredzot vīri tur augšā nolēmuši iznīcināt arī transporta nozari Latvijā. Lielie jau izdzīvos, bet uzņēmums ar divām vai trijām mašīnām diez vai varēs savilkt galus kopā, ja ņem vērā, ka izmaksas jau aug pilnīgi visam, bet nodevas tiek domātas arvien jaunas un jaunas,» sašutis ir Latkargo īpašnieks Imants Mukāns, uzsverot, ka bankrotējošo kompāniju vietā tirgū ienāks igauņu un lietuviešu uzņēmumi. Uzņēmēji uzsver: ja tiešām tiks pacelta transportlīdzekļu nodeva, tad iegūtās naudas sadales procesam ir jābūt maksimāli caurspīdīgam, lai nauda tiešām arī tiktu izlietota ceļu infrastruktūras uzlabošanai. «Cerams, iegūtā nauda tiks izmantota ceļu uzlabošanai. Ja tā nebūs, tad tā būs kārtējā uzņēmējiem nozagtā nauda,» norāda Rīga Taxi valdes priekšsēdētājs Genādijs Aksjonovs, kurš atgādina, ka savulaik jau ticis solīts, ka degvielas akcīzes nodoklis tiks izmantots ceļu infrastruktūras uzlabošanai, tomēr kaut kādi manāmi uzlabojumi esot parādījušies tikai līdz ar ES struktūrfondu līdzekļu piesaisti. «Man ir tādas nelabas aizdomas, ka galu galā atbildīgās institūcijas izveidos 10 komisijas un padomes, kas tad arī lielu daļu tās naudas iztērēs. Ja nauda aizies ceļiem, tad tas vēl būtu labi, jo par visu mūsdienās ir jāmaksā,» uzsver G. Aksjonovs. Uzņēmēji arī ir neizpratnē, kāpēc apstākļos, kad valdība un valsts ir izsludinājusi taupības režīmu, paralēli tiek spriests par jaunas būtiskas nodevas ieviešanu, kas izmaksu ziņā skars visus valsts iedzīvotājus un uzņēmumus. Iedzīvotāju vidū attiecībā uz ceļu būves projektiem ir liela «aizdomu ēna». Neizpratnē ir arī auto tirgotāji, kuri uzsver, ka Latvijā auto uzturēšanas izmaksas jau šobrīd ir lielākas nekā kaimiņvalstīs Lietuvā un Igaunijā. «Šī ideja ir pilnīgi neloģiska. Tas nav risinājums vienkārši akli celt nodokļus,» norāda Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas prezidents Agris Staņēvičs. «Valsts atkārtoti var radīt precedentu, kas atstāj destruktīvu iespaidu uz tirgus attīstību, samazinot nodokļu un nodevu ieņēmumus,» tā SIA Veho valdes priekšsēdētājs Raimonds Dūda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Visa pasaule iestigusi parādos … kam?

Leonīds Aļšanskis, Dr.Math., AB.LV grupas galvenais analītiķis, 21.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. - 2009. gada pasaules finanšu krīzes dziļums galvenokārt bija saistīts ar leverage (finanšu sviru) jeb aizņēmuma līdzekļu hipertrofētu izmantošanu mūsu finanšu sistēmā (sk. šeit). Pacentīsimies tikt skaidrībā par to, kurš ir parādā, kam parādā un kādas ir šo parādu atgriešanas iespējas.

Viena no mūsdienu kapitālisma (bieži saukts par finanšu kapitālismu) raksturīgām iezīmēm ir spēcīgs aizņēmuma līdzekļu apjoma pieaugums, kas tiek tajā izmantots. Šodien, izmantojot leverage (balstoties uz finanšu sviras), savas problēmas risina gan bizness, gan mājsaimniecības, gan dažādu valstu kases. Ja subjektam pietrūkst finanšu resursu, tad tos viņam labprāt piedāvā aizdot finanšu tirgus. Resursus var aizņemties bankā kredīta veidā vai arī iegūt, izvietojot obligācijas pasaules parādu tirgū.

Te arī meklējama atbilde uz jautājumu - kurš tad aizdod šos milzu līdzekļus? Tie nepavisam nav citplanētieši, bet tā iedzīvotāju daļa, kurai ir uzkrāti brīvi finanšu līdzekļi. Turklāt, tie pat nav miljardu īpašnieki. Lielākā daļa no viņiem bieži ir neto aizņēmēji, nevis kreditori. Tā ir parādu tirgus daudzmiljonu investoru sabiedrība, sākot ar 100 latu depozītu īpašniekiem un beidzot ar finanšu tirgus magnātiem, tādiem, kā Soross un Bafets.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

BI Norwegian Business School sadarbībā ar RTU Rīgas Biznesa skolu aicina jauniešus studēt prestižā, starptautiskā bakalaura programmā angļu valodā, Rīgā

, 20.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

RTU Rīgas Biznesa skola (RBS) izsludina studentu uzņemšanu jaunā 3 gadu, pilna laika pamatstudiju programmā – Vadīšana Starptautiskos uzņēmumos – 2012./2013. akadēmiskajā gadā.

Atvērto durvju dienā 30. martā pulksten 16:00, Rīgas Biznesa skolā, Rīgā, Skolas ielā 11. jaunieši un viņu vecāki ir aicināti iepazīties ar jauno studiju programmu, kā arī satikt pasniedzējus, RBS studentus un BI Norwegian Business School absolventus.

Norvēģijas un Latvijas pasniedzēju vadībā studenti apgūs prasmi analizēt starptautisku uzņēmumu un iestāžu vadības stūrakmeņus, uzņemties atbildību un iniciatīvu lēmumu pieņemšanā, veikt darbu individuāli, komandā, rast inovatīvus risinājumus mainīgas uzņēmējdarbības vides apstākļos. Pabeidzot studijas, absolventi būs gatavi darbam jebkurā tautsaimniecības nozarē (uzņēmumos, komercbankās, apdrošināšanas kompānijās, pensiju, ieguldījumu fondos), ieskaitot nevalstiskās organizācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS ABLV Bank Likvidācijas komiteja pieņēmusi lēmumu dzēst daļu bankas emitētās parastās un subordinētās obligācijas, kuras atrodas sabiedrības īpašumā, liecina paziņojums Nasdaq Riga.

Obligāciju dzēšana tiek veikta saskaņā ar Obligāciju emisijas prospektu noteikumos paredzētām emitenta tiesībām dzēst pirms termiņa sākotnējā izvietošanā nepārdotu vai otrreizējā tirgū iegādātu obligāciju daļu, kā rezultātā tiek samazināts publiskā apgrozībā esošais likvidējamās sabiedrības emitēto obligāciju skaits.

Obligāciju dzēšanai saņemta Finanšu un kapitāla tirgus komisijas likvidējamajā sabiedrībā iecelto pilnvarnieku atļauja.

Obligāciju dzēšana paredzēta 2018.gada 4.jūlijā.

Dzēstas tiks sekojošas obligācijas:

ISIN

Sērija (Programma)

Valūta

Emisijas kopējais apjoms

Nomināls Likvidējamās sabiedrības portfelī

Emisijas kopējais apjoms pēc dzēšanas, mlj eiro

Subordinētās obligācijas

LV0000801124

ABLV SUB USD 180323

USD

20,000,000

8,826,000

11,174

LV0000801173

ABLV SUB USD 270623

USD

20,000,000

18,247,000

1,753

LV0000801181

ABLV SUB EUR 270623

EUR

20,000,000

7,391,100

12,608

LV0000801223

ABLV SUB USD 231023

USD

15,000,000

8,732,700

6,267

LV0000801520

ABLV SUB EUR 271024

EUR

20,000,000

4,826,900

15,173

Parastās obligācijas

LV0000802080

ABLV FXD EUR 110718

EUR

20,000,000

13,655,000

6,345

LV0000802072

ABLV FXD USD 110718

USD

75,000,000

29,597,000

45,403

LV0000802163

ABLV FXD USD 311018

USD

75,000,000

21,019,000

53,981

LV0000802171

ABLV FXD EUR 311018

EUR

20,000,000

13,602,000

6,398

LV0000802239

ABLV FXD USD 270219

USD

75,000,000

10,031,000

64,969

LV0000802247

ABLV FXD EUR 270219

EUR

20,000,000

13,480,000

6,520

LV0000802270

ABLV FXD USD 030719

USD

75,000,000

3,133,000

71,867

LV0000802288

ABLV FXD EUR 030719

EUR

20,000,000

12,733,000

7,267

LV0000802320

ABLV FXD USD 271019

USD

75,000,000

5,005,000

69,995

LV0000802338

ABLV FXD EUR 271019

EUR

20,000,000

9,362,000

10,638

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Bonus-malus klase palielinājusies 340 tūkstošiem, samazinājusies – 211 tūkstošiem vadītāju

Žanete Hāka, 19.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc ikgadējās apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas Bonus – malus (BM) klašu pārrēķina, kas ik gadu notiek 15.septembrī, šogad BM klase palielinājusies 340023, bet samazinājusies – 211055 autoīpašniekiem, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati.

Visaugstākā (17.) BM klase šobrīd ir 139 836 autoīpašniekiem un tas vēsturiski ir lielākais transportlīdzekļu īpašnieku skaits šajā klasē (salīdzinot ar pērno gadu pieaugums par 8429; ar 2015.gadu – pat par 46518 autoīpašniekiem). Kopumā augstākajās/»labajās» BM (7.-17.) klasēs šobrīd ir 944467 autovadītāji. Savukārt zemākā (1.) BM klase ir 218 autoīpašniekiem, bet zemākās/»sliktās» klases (1. – 5.) kopumā šobrīd ir 26734 transportlīdzekļu īpašniekiem.

Sākumklase (6.) šobrīd piemērota 163550 autoīpašniekiem. BM klase ir viens no galvenajiem, bet nebūt ne vienīgais OCTA cenu noteicošais faktors. Šo informāciju apdrošinātāji var izmantot aprēķinot atlaides vai piemaksas OCTA polisei. BM klase tiek pārrēķināta reizi gadā – 15. septembrī, un ņemot vērā apdrošināšanas vēstures datus par pēdējiem 11 gadiem, BM klase var palielināties vai pazemināties, vai arī palikt esošajā līmenī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datiem pēc ikgadējās apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas Bonus - malus (BM) klašu pārrēķina, kas ik gadu notiek 15.septembrī, šogad BM klase palielinājusies 348 226, bet samazinājusies - 197 540 autoīpašniekiem.

BM klase nav mainījusies 550 662 autoīpašniekiem.

Visaugstākā (17.) BM klase šobrīd ir 147 118 autoīpašniekiem (salīdzinot ar pērno gadu pieaugums par 7282). Kopumā augstākajās/"labajās" BM (7.-17.) klasēs šobrīd ir 950 746 autoīpašnieki.

Savukārt zemākā (1.) BM klase ir 138 autoīpašniekiem (salīdzinot ar pērno gadu samazinājums par 80), bet zemākās/"sliktās" klases (1. - 5.) kopumā šobrīd ir 21 073 transportlīdzekļu īpašniekiem. Sākumklase (6.) šobrīd piemērota 170 131 autoīpašniekam.

BM klase ir viens no galvenajiem, bet ne vienīgais OCTA cenu noteicošais faktors. Šo informāciju apdrošinātāji var izmantot, aprēķinot atlaides vai piemaksas OCTA polisei. BM klase tiek pārrēķināta, ņemot vērā apdrošināšanas vēstures datus par pēdējiem 11 gadiem. Aprēķinot BM klasi, tiek ņemts vērā apdrošināšanas dienu skaits jeb periods, uz kādu ir apdrošināts transportlīdzeklis, un apdrošināšanas gadījumu jeb izraisīto CSNg skaits pēdējo 11 gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā ik katru gadu, arī šogad septembrī noticis apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas Bonus Malus (BM) klašu pārrēķins. Lai arī BM ir viens no būtiskākajiem faktoriem, kas ietekmē OCTA polises cenu, autoīpašnieku zināšanas par BM sistēmu ir nepilnīgas, secināts Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) veiktajā aptaujā.

Šogad septembrī veiktajā aptaujā secināts, ka autoīpašnieki ir vāji informēti par BM sistēmu kopumā un ikgadējo klašu pārrēķinu, kas tieši skar katru transportlīdzekļa īpašnieku vai turētāju. «Aptaujas rezultāti liks LTAB nākotnē veltīt daudz nopietnāku uzmanību BM sistēmas skaidrošanai gan ar mediju starpniecību, gan biroja tīmekļa vietnē, sociālajos tīklos un ikdienas komunikācijā ar autoīpašniekiem,» informē LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

«42,2% respondentu zina, ka pavisam ir 17 BM klases, savukārt 32,4% - ka pirmo reizi iegādājoties transportlīdzekli, jaunajam autoīpašniekam tiek piešķirta sestā klase. Tikmēr tikai nedaudz vairāk par ceturto daļu autoīpašnieku ir informēti, ka BM klase tiek piešķirta tieši transportlīdzekļa īpašniekam vai turētājam, bet nevis automašīnas vadītājam vai konkrētajam spēkratam,» stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Saldo

Jāreģistrējas kā pašnodarbinātai personai un jāveic obligātās iemaksas, ja autoratlīdzības mēnesī ir vismaz 200 lati

Dienas Bizness, 09.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Personām, kuru ienākums no autoratlīdzības mēnesī ir vismaz 200 lati, un kuras vienlaikus nav darba attiecībās nedz ar autoratlīdzības izmaksātāju, nedz ar kādu citu darba devēju, jāreģistrējas Valsts ieņēmumu dienestā (VID) pašnodarbinātās personas statusā.

VID arī atgādina, ka šādiem autoratlīdzību saņēmējiem reizi ceturksnī jāveic maksājumi valsts budžetā 32,17% apmērā no brīvi izraudzītas saņemtā ienākuma daļas, bet ne mazāk kā no 200 latiem. Obligāto iemaksu maksājumi valsts budžetā jāveic reizi ceturksnī un par gada pirmo ceturksni tas jāizdara līdz 15.aprīlim.

Gadījumā, ja kādā mēnesī fiziskas personas ienākums no autoratlīdzības ir vismaz 200 lati vai lielāks un persona vienlaikus nav darba attiecībās ar autoratlīdzības izmaksātāju vai kādu citu darba devēju, nav I vai II grupas invalīds un nav arī pensionārs, tad personai līdz nākamā mēneša desmitajam datumam ir jāreģistrējas VID pašnodarbinātās personas statusā, jāveic valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (obligātās iemaksas) atbilstoši pašnodarbinātajiem noteiktajai likmei un kārtībai, kā arī jāsniedz VID ziņojums par veiktajām obligātajām iemaksām attiecīgajā ceturksnī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Solis tuvāk dzērienu iepakojumu depozīta sistēmas ieviešanai Latvijā

Ieva Jurevica, 13.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība atbalsta VARAM ierosinājumu maksu par atpakaļ nododamo dzērienu iepakojuma materiālu neaplikt ar PVN, taču tirgotāji baidās no papildu izmaksām un iespējamām kļūdām sistēmā.

Ieviešot depozīta sistēmu, depozīta maksa tiks pievienota preces cenai un norādīta atsevišķi. Šobrīd maksa par iepakojumu ir iekļauta produkta cenā.

Eiropas komisijas direktīva attiecībā uz atpakaļ nododamu iepakojuma materiālu izmaksām dalībvalstīm pieļauj divus izvēles variantus – neieskaitīt materiālu izmaksas summā, kurai uzliek pievienotās vērtības nodokli (PVN), un veikt vajadzīgos pasākumus, lai nodrošinātu šīs summas koriģēšanu, ja iepakojuma materiālu nenodod atpakaļ, vai arī ieskaitīt šīs izmaksas summā, un nodrošināt summas koriģēšanu, ja iepakojuma materiālu tiešām nodod atpakaļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijā izveidots unikāls interneta portāls www.eagents.lv

, 20.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk autovadītāji OCTA polisi varēs iegādāties, izvērtējot apdrošinātāju reputāciju, klientu apmierinātību un cenu.

Portāls veidots kā palīgs autoīpašniekiem, kuri var ātri atrast sev atbilstošāko OCTA polises piedāvājumu, ņemot vērā ne tikai cenu. Portāla lietotājiem ir iespēja izvērtēt arī apdrošināšanas kompāniju reputāciju, esošo klientu apmierinātību un apdrošināšanas atlīdzību izmaksu kvalitāti.

E- aģents - inovatīvs produkts Latvijas interneta tirgū

SIA "E- aģents" biznesa attīstības vadītāja Vita Zeidenberga: "Saskaņā ar pētījumu kompānijas Data Serviss informāciju, 72% gadījumu OCTA polise tiek iegādāta, neizvērtējot dažādu apdrošināšanas kompāniju piedāvājumus. Tomēr, salīdzinot dažādu apdrošināšanas firmu cenas vairāk kā 1000 auto modeļiem, mēs esam secinājuši, ka ne tikai cena par polisi atšķiras līdz pat 60,5 %. Arī šo apdrošināšanas kompāniju klientu apmierinātība būtiski atšķiras.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pētījums: izpēta iemeslus, kāpēc autoīpašnieki riskē un neiegādājas KASKO

, 13.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai piektajai daļai Latvijas autoīpašnieku ir KASKO jeb brīvprātīgā automašīnas apdrošināšana, liecina statistika. Salīdzinājumam, piemēram, Skandināvijā KASKO apdrošināšana ir 95% autoīpašnieku, līdzīgi augsti rādītāji ir arī citās Eiropas valstīs.

Pētījums pilnībā atspēko mītu, ka noteicošais, kāpēc Latvijas automašīnu īpašnieki neiegādājas brīvprātīgo transportlīdzekļa apdrošināšanu, ir ģimenes budžetam neatbilstoša KASKO polises cena. Pētījums pierāda - galvenais KASKO zemas izplatības iemesls Latvijā ir autovadītāju nepietiekamā atbildība un intereses trūkums par saviem finanšu riskiem, ko varētu radīt negadījumi ar automašīnu.

AAS "Balta" detalizēti izpētījusi Latvijas KASKO nelietotājus - tika veikta daudzpakāpju telefonaptauja sadarbībā ar "GfK Custom Research Baltic", kurā aptaujāti 392 respondenti -cilvēki, kuru mājsaimniecībā ir automašīna, bet tai nav KASKO apdrošināšanas.

Trūkst atbildības par finanšu riskiem

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas brīvostas teritorijas plānojums neatbilst Satversmei

, 17.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 17.janvārī, Satversmes tiesa pasludinājusi spriedumu lietā Nr.2007-11-03 Par Rīgas teritorijas plānojuma daļas 2006.–2018.gadam, kas attiecas uz Rīgas brīvostas teritoriju, atbilstību Latvijas Republikas Satversmes 115.pantam, liecina sniegtā informācija medijiem.

Satversmes 115.pants noteic, ka valsts aizsargā ikviena tiesības dzīvot labvēlīgā vidē, sniedzot ziņas par vides stāvokli un rūpējoties par tās saglabāšanu un uzlabošanu.

Lieta tika ierosināta pēc Koalīcijas dabas un kultūras mantojuma aizsardzībai pieteikuma, kurā apstrīdēta Rīgas teritorijas plānojuma 2006.–2018.gadam Rīgas brīvostas teritorijā atbilstība Satversmes 115.pantam. Rīgas dome šo pieteikumu neatzina par pamatotu.

Satversmes tiesa spriedumā norādīja, ka lēmumi un normatīvie akti, kas var aizskart personas Satversmes 115.pantā noteiktās pamattiesības, visbiežāk var būt saistīti ar nozīmīgu ekonomisko interešu īstenošanu. Satversmes 115. pants a priori neparedz pastāvošās vides saglabāšanu, liedzot ar ekonomiskajām interesēm saistītu projektu īstenošanu. Taču, izstrādājot teritorijas plānojumu, pašvaldībai pēc iespējas jālīdzsvaro sabiedrības ieinteresētība dzīvot labvēlīgā vidē, no vienas puses, un saimnieciskās attīstības veicināšana, no otras puses.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules kausa finālturnīrs palīdzēs mums pārspēt Nike un kļūt par lielāko sporta apģērbu un inventāra ražotāju pēc pārdošanas apjomiem, pārliecināts ir Adidas izpilddirektors Herberts Hainers (Herbert Hainer).

Jāatzīmē, ka Adidas peļņai bijuši ievērojami kāpumi un arī kritumi. Tā, piemēram, 2008. gada pēdējā ceturksnī kompānijas peļņa palielinājās par 151%, bet jau 2009. gada pirmajā ceturksnī tā saruka par 97%. Vairāki eksperti ir paziņojuši, ka kompānijas finanšu rādītāji ir pārāk svārstīgi, lai cīnītos ar Nike.

Savukārt Adidas izpilddirektors ir pārliecināts, ka Pasaules kausa finālturnīrs, kas risināsies Dienvidāfrikā no 11. jūnija līdz 11. jūlijam, ievērojami uzlabos Adidas atpazīstamību un stabilitāti, jo to vēros miljoniem skatītāju visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Negadījumos aktīvi izmanto saskaņoto paziņojumu

Lāsma Vaivare , Db, 09.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

50 līdz 55 % ceļu satiksmes negadījumu tiek reģistrēta ar saskaņotā paziņojuma starpniecību.

Par to ziņo Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB), kas nodrošina OCTA sistēmas sekmīgu darbību valstī un veic OCTA Garantijas fonda administrēšanas funkcijas, piemēram, izmaksājot cietušajiem zaudējumu atlīdzības par negadījumiem, ko izraisījis neapdrošināts vai nenoskaidrots (attiecas uz fiziskām personām, kurām ceļu satiksmes negadījumu rezultātā nodarīts veselības kaitējums, piemēram, gājējs vai riteņbraucējs) transportlīdzeklis. Šogad LTAB aprit pieci gadi un saskaņotā paziņojuma sekmīgu ieviešanu tas uzskata par vienu no būtiskākajiem veiktajiem uzlabojumiem OCTA sistēmā.

«Šo gadu laikā LTAB aktivitātes orientētas arī uz autovadītāju disciplinēšanu neizraisīt ceļu satiksmes negadījumus un būt atbildīgākiem, piedaloties ceļu satiksmē. Kopš apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas Bonus-malus ieviešanas, autoīpašniekiem arvien būtiskāks faktors ir negadījumu neizraisīšana ar tiem piederošajiem auto, jo tā rezultātā var sadārdzināties apdrošināšana,» norāda LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

"Autonams" īpašniekiem maksā par zagtu auto

, 21.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk būs iespējams saņemt kompensāciju pilnas nozagtās automašīnas vērtībā, jo SIA "Autonams" tiem automašīnu īpašniekiem, kuriem būs "Autonamā" uzstādīta signalizācija, imobilaizers SKYBRAKE, auto marķēšana un "Autonamā" iegādāta KASKO apdrošināšana, automašīnas nozagšanas gadījumā atlīdzinās starpību starp auto vērtību un izmaksāto KASKO atlīdzību (KASKO apdrošināšanas pašrisku).

Tā kā KASKO polise vairums gadījumu tikai daļēji sedz zaudējumus, tad šobrīd "Autonams" piedāvātais risinājums ir daudziem autoīpašniekiem vienīgais veids, kā 100% pasargāt sevi no zaudējumiem, kas rastos, ja automašīnu nozagtu zagļi.

Edvīns Panders, "Autonams" pārdošanas daļas vadītājs, valdes loceklis: "Pateicoties mūsu ilgstošajai darbībai automašīnu pretaizdzīšanas jomā, esam izstrādājuši, mūsuprāt, ļoti veiksmīgu formulu jeb pilno aizsardzības komplektu, kas efektīgi pasargā autoīpašniekus no zagļu radītājiem zaudējumiem. Savukārt, ja automašīna tomēr tiek nozagta, tad mēs uzņemamies atbildību un atlīdzinām autoīpašniekam zaudējumus, kas ir starpība starp auto vērtību un izmaksāto KASKO atlīdzību."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoīpašniekiem iegādājoties jaunas vasaras riepas der pievērst uzmanību to vecumam.

Pēc riepu ražotāju ieteikuma, jauno riepu vecums nedrīkst pārsniegt 5 gadus. Uz riepas gumiju iedarbojas fizikālie un ķīmiskie procesi, kas kaitē gumijas sastāvam arī tad, ja riepa vairākus gadus nogulējusi noliktavā. Lai nesamaksātu par produktu, kurš iespējams ir tikai pusi izdotās naudas vērts, autoīpašniekiem pirms pirkuma vajadzētu palūkoties uz sānu malas t.s. DOT numuru. Pēdējie četri cipari norādīs, kurā nedēļā un gadā tika saražota riepa. Piemēram, ja ciparu virtenē ieraudzīsim skaitļus - 4208, tad ziniet, ka riepa ir saražota 42. nedēļā 2008. gadā.

Pašreizējā ekonomiskā situācijā daudzi autoīpašnieki ir spiesti ķeraties pie vecajiem riepu krājumiem. Riepu ražotāji atgādina, ka drošības apsvērumu dēļ kategoriski nebūtu ieteicams ekspluatēt riepas, kuru vecums pārsniedz 10 gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dabas mīlestības aizsegā mēģina «izspiest» 50 tūkstošus eiro

Elīna Pankovska, 05.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizdomās par smalki izplānotu izspiešanu 50 tūkst. eiro apmērā, Rīgas policija aizturējusi kādu vīrieti, kurš dibinājis biedrību. Viņa shēma bijusi vienkārša - izmantojot it kā sabiedrības intereses, paralizēt uzņēmuma darbību, radīt zaudējumus un pēc tam piedāvāt «atrisinājumu» – pārtraukt nomelnošanas kampaņu apmaiņā pret 50 tūkst. eiro.

Policija norāda, ka šāda veida izspiešana, kurā visai smagnējā birokrātiskā sistēma un tās vājās vietas tiek izmantotas savtīgās interesēs, policijas redzeslokā vēl nebija nonākusi. Policijai ir aizdomas, ka līdzīgā veidā cietuši arī citi uzņēmēji.

Savukārt projekta Pērle attīstītājs SIA New Europe izplatītā paziņojumā norāda, ka aizturētais ir biedrības Par brīvu Lielā Baltezera krastu vadītāju Artūrs Priede. Viņš mēģinājis izspiest naudas summu apmaiņā pret savu sūdzību atsaukšanu.

New Europe pauž nožēlu, ka tādā veidā vides aizstāvju organizācijas vadītājs, izliekoties, ka rūpējas par vides saglabāšanu, patiesībā vēlējies piepildīt tikai savas kabatas. SIA New Europe norāda, ka A.Priede tika aicināts uz diskusiju, lai uzzinātu viņa iebildumu būtību, cerot, ka tas ļautu uzlabot projekta kvalitāti, taču izrādījās, ka šī cilvēka mērķis bijis izspiest naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visvairāk uzņēmēju starp prāvākajiem 11.Saeimas vēlēšanām iesniegtajiem deputātu kandidātu sarakstiem atrodams nacionālās apvienības Visu Latvijai! -Tēvzemei un Brīvībai/LNNK sarakstā – 39 uzņēmēji no 115 kandidātiem. Otro vietu šajā ziņā ieņem Zatlera Reformu partija, bet trešo - Šlesera Reformu partija LPP/LC, liecina sarakstu analīze.

11.Saeimas vēlēšanām savus deputātu kandidātu sarakstus kopumā iesniegušas 13 partijas un to apvienības: Saskaņas centrs, Vienotība, Zaļo un zemnieku savienība, Nacionālā apvienība Visu Latvijai! - Tēvzemei un brīvībai/LNNK, Par prezidentālu republiku, Šlesera reformu partija LPP/LC, Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā, Latvijas Sociāldemokrātiskā strādnieku partija, Tautas kontrole, Pēdējā partija, Kristīgi demokrātiskā savienība, Zatlera reformu partija un partija Brīvība. Brīvs no bailēm, naida un dusmām.

Uzņēmēju netrūkst

Zatlera Reformu partijas sarakstā no kopumā 114 kandidātiem 36 kandidāti norādījuši, ka darbojas dažādos uzņēmumos kā valdes priekšsēdētāji, valdes locekļi, direktori, īpašnieki un tamlīdzīgi, Šlesera Reformu partijā LPP/LC - 35 no 115, Zaļo un Zemnieku savienībā - 33 no 115, bet politisko partiju apvienībā Saskaņas Centrs - 32 no 115. Savukārt starp Vienotības 115 kandidātiem ir 26 uzņēmējdarbības vidē strādājošie.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Jaunām politikas iniciatīvām nākamā gada budžetā prasa 798,334 miljonus eiro

LETA, 06.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministrijas jaunām politikas iniciatīvām 2017.gada valsts konsolidētajā budžetā prasa kopumā 798,334 miljonus eiro, liecina Finanšu ministrijas apkopotā informācija.

Visvairāk līdzekļu nākamgad prasa Satiksmes ministrija - 206,026 miljonus eiro, Veselības ministrija - 188,916 miljonus eiro, kā arī Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) - 139,808 miljonus eiro.

Iekšlietu ministrija jaunu politikas iniciatīvu īstenošanai nākamgad vēlētos papildu 96,053 miljonus eiro, Ekonomikas ministrija - 36,328 miljonus eiro, Kultūras ministrija - 31,269 miljonus eiro, Labklājības ministrija prasa 23,304 miljonus eiro no pamatbudžeta un 4,662 miljonus eiro no valsts speciālā budžeta. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija nākamgad vēlētos papildus saņemt 18,778 miljonus eiro, Tieslietu ministrija - 13,726 miljonus eiro un Tieslietu ministrija Zemesgrāmatu nodaļām, rajonu (pilsētu) tiesām, apgabaltiesām - 10,611 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Viesturs Celmiņš: Latvijas iedzīvotājs nedomā tālāk par pusotru gadu

Irbe Treile, Numurs, 11.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociologs un Analītisko pētījumu un stratēģiju laboratorijas pētnieks Viesturs Celmiņš pirms dažiem gadiem atgriezās Rīgā no Ņujorkas, kur, izmantojot viņam piešķirto Fulbraita stipendiju, studēja socioloģijas maģistrantūrā The New School for Social Research.

picturegallery.1d4e04dc-e7f8-4984-b4b6-f11640251336

Analītisko pētījumu un stratēģiju laboratorijas ietvaros Viesturs Celmiņš veicis pētījumu par Latvijas pilsētu sociālekonomisko attīstību. «Tagad visa socioloģija ir kļuvusi par pilsētu socioloģiju, jo pilsētā notiek viss,» viņš secina.

Kā šobrīd Latvijā jūtas pilsētnieks?

Viens no pieņēmumiem ir, ka cilvēki pilsētās meklē dzīves kvalitāti – iespējas atpūsties, izklaidēties un strādāt. Rīgā salīdzinoši šādas iespējas ir vislabākās, bet cilvēki nav apmierināti – lai gan viņiem ir iespējas iet uz Jauno Rīgas teātri, citiem ir iespējas braukt uz teātri Sidnejā. Secinājums? Objektīvi labos apstākļos tu vari būt subjektīvi nelaimīgs. Sociologiem tas ir interesanti, bet Rīgas domei šādi secinājumi nepatīk, viņi saka – ko jūs tur māžojaties? Jūs teicāt, ja mēs radīsim objektīvi labus dzīves apstākļus, cilvēki būs apmierināti, bet viņi tādi nav! Bet tur neko nepadarīsi – jo cilvēkam vairāk ir, jo viņš vairāk grib. Tas ir dzīves paradokss, ne socioloģijas vaina. Jo nav tā, ka, palielinoties teātru, veloceliņu un parku skaitam, cilvēki kļūs apmierinātāki. Tas neiet cauri. Tomēr analīze liecina, ka pat tie, kuri subjektīvi ir neapmierināti ar savu dzīvi, atzīst, ka pilsētā ir iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Vietējā darbaspēka citrons ir izspiests

Rūta Kesnere, DB komentāru nodaļas redaktore, 03.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mēs jau daudzus gadus runājam par to, ka nepietiekams darbaspēka pieejamības jautājums var ierobežot investīcijas Latvijā. Diemžēl tagad šis brīdis ir klāt. Mēs patiešām jau redzam, ka nepietiekams darbaspēks ierobežo investīcijas. Pašlaik darbinieku trūkst visās jomās – gan augstāk kvalificētu, gan zemāk kvalificētu,» tik skarbi ir izteikusies Ārvalstu investoru padomes Latvijā (ĀIPL) valdes priekšsēdētāja Jūlija Sundberga. ĀIPL arī nākusi klajā ar saviem priekšlikumiem situācijas risināšanai, no kuriem viens no būtiskākajiem ir atļauja ievest trešo valstu darbaspēku, turklāt dažādas kvalifikācijas, tostarp arī zemas.

Par to šķēpi tiek lauzti jau gana ilgi, un, piemēram, valdības partija NA vienmēr ir turējusies pie tā, ka mazkvalificēta darbaspēka imports no trešajām valstīm ir kategoriski nepieļaujams, un tā ir partijas sarkanā līnija. Viens no ļoti skaļiem un spēcīgiem argumentiem pret darbaspēka importu ir: maksājiet pienācīgas algas vietējiem, tad darbaspēka netrūks.

No citrona var izspiest tikai tik, cik var, un ne vairāk.

Protams, algas ir jāceļ, un tās jau aug pa 7% gadā, taču izskatās, ka tā vien nebūs panaceja. Jo no tā, ka pieaug algas, nevairojas darbspējīga vecuma cilvēku skaits. Piemēram, Rīgā un Pierīgā bezdarbs ir zem dabiskā līmeņa, kas nozīmē, ka visi, kas grib strādāt, jau ir nodarbināti. Ir godīgi jāatzīst, ka ne visi 60 000 bezdarbnieku, kas reģistrēti NVA, ir iekļaujami darba tirgū. Kaut vai tāpēc, ka viņu prasmes neatbilst pieprasījumam. Līdz ar to, kā uzsver ĀIPL, īslaicīgs un kontrolēts darbaspēka imports no trešajām valstīm vairākām nozarēm ir vienīgā izeja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Bezdarba līmenis ES (tabula)

, 29.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedāvā aplūkot Eiropas statistikas biroja Eurostat datus par bezdarba līmeni Eiropas Savienības (ES) 27 valstīs. Latvijā pēdējā gada laikā bezdarba līmenis samazinājās no 6,6 līdz 5,0%, kamēr Igaunijā tas pieauga no 4,8 līdz 5,6%.

2007. gada janvāris (%)2007. gada decembris (%)2008. gada janvāris (%)
ES 277,57,17,1
Beļģija7,97,17,0
Bulgārija7,85,96,2
Čehijas Republika5,94,74,7
Dānija4,03,1:
Vācija8,87,87,6
Igaunija4,85,35,6
Īrija4,34,54,7
Grieķija8,6**
Spānija8,28,78,8
Francija8,77,97,8
Itālija6,2**
Kipra4,13,83,6
Latvija6,65,25,0
Lietuva4,74,14,5
Luksemburga4,94,64,6
Ungārija7,37,27,2
Malta6,75,85,8
Nīderlande3,52,92,9
Austrija4,54,34,2
Polija11,18,48,6
Portugāle8,27,67,5
Rumānija6,5**
Slovēnija5,24,24,1
Slovākija11,610,710,4
Somija7,16,66,4
Zviedrija6,7

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pētījums: Rīga dārgāka nekā Prāga un Viļņa

, 19.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no pasaules vadošajām finanšu bankām - Šveices UBS - ir veikusi pētījumu par pirktspēju pasaules pilsētās. Pētījums liecina, ka Rīga, salīdzinot ar citām Eiropas pilsētām, nav sevišķi dārga Eiropā. Preces un pakalpojumi lētāki nekā Rīgā ir Kijevā, Viļņā, Bukarestē, Sofijā, Bratislavā un Prāgā.

Metode, pēc kādas aprēķināta pilsētas dārdzība, ietver 122 preču un pakalpojumu izmaksas, kas salīdzinātas ar cenām Ņujorkā.

Oslo, Londona un Kopenhāgena joprojām saglabā visdārgāko pilsētu statusu pasaulē. Dublina no 13. vietas 2005. gadā ir uzkāpusi līdz 4. vietai, apdzenot Cīrihi, kas ierindojas piektajā vietā.

No Baltijas valstīm visdārgākā ir Tallina, savukārt vislētākā – Viļņa.

PilsētaDārdzības indekss
Ņujorka100,0
Oslo144,2
Kopenhāgena129,8
Londona125,9
Dublina122,7
Cīrihe120,2
Stokholma117,6
Helsinki116,5
Ženēva115,2
Parīze113,6
Vīne113,3
Luksemburga112,0
Brisele105,5
Minhene105,4
Amsterdama103,6
Frankfurte103,2
Barselona99,3
Milāna98,5
Berlīne97,6
Madride97,5
Roma96,9
Atēnas89,1
Lisabona86,9
Varšava81,7
Tallina80,3
Ļubļana79,6
Budapešta77,9
Rīga71,9
Prāga70,5
Bukareste64,0
Viļņa63,3
Kijeva56,5

Komentāri

Pievienot komentāru
Arhīvs

Konkursa nolikums

, 03.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Projektam pieteikties aicināti tikai tie dalībnieki, kuri atbilst šādiem atlases kritērijiem:

- Latvijā reģistrēts uzņēmums, kurš ražo Latvijā, vai tā preces zīmols rada pievienot vērtību un asociāciju ar Latviju;

- ražojošs uzņēmums ar ne vairāk kā trīs gadu pieredzi uzņēmējdarbībā;

- uzņēmums, kura produkcija paredzēta plašam patērētāju lokam;

- uzņēmums, kuram nav patstāvīga tirdzniecības vieta kādā no Latbijas tirdzniecības centriem;

- uzņēmums, kura produkcija atšķiras no patstāvīgo t/p Alfa nomnieku piedāvātā preču klāsta;

- uzņēmums, kurš apņemas nodrošināt pieprasījumam atbilstošu piedāvājuma apjomu projekta īstenošanas laikā;

- uzņēmums, kurš gatavs publiski dalīties ar projektu saistītajā uzņēmējdarbības pieredzē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Precizēta - Norvik banka īpašnieks: Rimšēvičs gadiem ilgi izspiedis kukuļus un pieprasījis atmazgāt Krievijas naudu

LETA—AP, 19.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Norvik bankas lielākais akcionārs Grigorijs Guseļņikovs intervijā aģentūrai AP paziņojis, ka Latvijas Bankas prezidents Ilmārs Rimšēvičs gadiem ilgi izspiedis kukuļus no viņa vadītās kredītiestādes.

"Norvik bankas" lielākais akcionārs Grigorijs Guseļņikovs intervijā aģentūrai AP paziņojis, ka Latvijas Bankas prezidents Ilmārs Rimšēvičs gadiem ilgi izspiedis kukuļus no viņa vadītās kredītiestādes.

Kā ziņots, "Norvik banka" iesniegusi Pasaules Bankas (PB) starptautiskajā arbitrāžā prasību pret Latvijas valsti, kurā apgalvots, ka kāda "augsta ranga Latvijas amatpersona" esot centusies izspiest no bankas kukuļus, ļaunprātīgi izmantojot savu dienesta stāvokli.

"Norvik bankas" valdes priekšsēdētājs Olivers Bramvels AP apliecinājis, ka prasībā minētā amatpersona esot Rimšēvičs.

Arī "Norvik bankas" lielākais akcionārs, Lielbritānijā dzīvojošais krievu izcelsmes uzņēmējs Guseļņikovs AP apstiprinājis, ka minētā amatpersona ir Rimšēvičs, kā arī apgalvojis, ka Latvijas Bankas prezidents un ar viņu saistītas personas esot prasījušas "Norvik bankai" atmazgāt no Krievijas nākušus līdzekļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Cūku mēris Latvijas ražotājiem slēdz arī durvis uz Baltkrieviju

Dienas Bizness, 03.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klasiskā cūku mēra uzliesmojuma dēļ savu tirgu Latvijas ražotājiem slēgusi Baltkrievija, citējot valsts Pārtikas un veterināro dienestu, ziņo Baltkrievijas mediji.

Baltkrievija cūku un cūkgaļas izstrādājuma importa aizliegumu piemērojusi arī Krievijai.

Db.lv jau ziņoja, ka Cūku mēra uzliesmojums, kas fiksēts Latvijā, Igauniju patlaban neapdraud, tomēr kaimiņvalsts uz robežas ieviesusi vairākus pretpasākumus, lai nepieļautu slimības izplatīšanos.

Tāpat arī vēstīts, ka klasiskā cūku mēra uzliesmojuma dēļ Krievija uz laiku slēgusi tirgu Latvijas ražotājiem. Kā informēja Latvijas Pārtikas un Veterinārais dienests (PVD), Krievijas Federācijas Federālais Veterinārās un fitosanitārās uzraudzības dienests no 27. novembra noteicis pagaidu aizliegumu dzīvu cūku, svaigas cūkgaļas un svaigas cūkgaļas produktu, kā arī tādu cūkgaļas izstrādājumu ievešanai no Latvijas, kas apstrādāti temperatūrā, kas zemāka par 70°C.

Komentāri

Pievienot komentāru