«Apmēram pēc gada lidostā uzstādīs arī automātus, kur lidojumam varēs reģistrēties ar visu nododamo bagāžu. Bagāža jāšķiro automātiski, un paredzu, ka līdz 2013. gada beigām mēs to darīsim,» intervijā Latvijas Avīzei norāda lidostas Rīga priekšsēdētājs Arnis Luhse.

Viņš skaidro, ka esam vai vienīgā lidosta Eiropā, kur piecu miljonu pasažieru bagāžu šķiro ar rokām. «Šobrīd mums nav pat kur uzstādīt šķirošanas automātu, tāpēc nepieciešama piebūve šķirošanai. Pasažieri pirmās ceļasomas uz lentes vidēji saņem apmēram 11 – 15 minūtēs, nenoliegšu – «sliktajās dienās» gaida ilgāk,» atzīst lidostas vadītājs.

Nākamā gada janvārī paredzēts ieviest jaunu nododamās bagāžas kontroles sistēmu. «Pirms iekraušanas lidmašīnā katram koferim un somai piestiprināto informāciju nolasīs ar skeneri un salīdzinās ar pasažieru sarakstu lidmašīnā. Atšķiroties skaitam, durvis lidmašīnai vienkārši nevarēs aizvērt,» jauno sistēmu ieskicē Luhse.

Viņš atgādina, ka Rīga 2014. gadā kļūs par Eiropas kultūras galvaspilsētu un 2015. gadā – Eiropas Savienības prezidējošo valsti. «Augsto pārstāvju, diplomātu, tūristu un citu viesu ieceļošana Latvijā paredzama caur mūsu lidostu. Līdz ar to gaisa vārtu parādes pusi nevaram «izrotāt» ar smilts rakumiem un torņu celtņiem, pagaidu apvedceļiem,» uzsver A. Luhse.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra