Transports un loģistika

22. autobusā, iespējams, nebūs jāmaksā par bagāžu

, 03.08.2009

Jaunākais izdevums

Iespējams, drīzumā pasažieriem, kas 22. maršruta autobusā dodas uz Rīgas lidostu un no tās, nebūs jāmaksā par bagāžu.

Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijai, Rīgas domes Satiksmes departamentam un SIA Rīgas satiksme uzdots izskatīt jautājumu par 100% atlaides piemērošanu bagāžas biļetei braucienam pilsētas 22. autobusu maršrutā, informēja Rīgas mēra preses sekretāre Anna Kononova.

22. maršruta autobusi kursē no Rīgas centra uz lidostu un atpakaļ. Jau ziņots, ka kopš konduktoru sistēmas atcelšanas SIA Rīgas satiksme kontrolieriem regulāri radušās domstarpības ar tūristiem, kuri informācijas trūkuma dēļ nebija iegādājušies bagāžas biļetes. Šā gada pavasarī Rīgas satiksmes Kontroles daļas vadītājs Modris Jaunups paziņoja, ka uzņēmums nevar pieskaņoties tūristiem un tūristiem pašiem jānoskaidro, kādi likumi valda Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair samazinājusi maksu par nododamo bagāžu, atgriežot to iepriekšējā līmenī, proti, par bagāžu, kuras svars ir līdz 15 kilogramiem būs jāmaksā 15 eiro, savukārt par bagāžu, kuras svars ir no 15 līdz 20 kilogramiem, būs jāmaksā 25 eiro, ziņo Irish Times.

Nododamo bagāžu cenu izmaiņas stāsies spēkā šā gada 1. septembrī.

Iepriekšējās Ryanair bagāžu cenas bija attiecīgi 20 eiro par bagāžu līdz 15 kilogramiem un 30 eiro par bagāžu, kuras svars ir no 15 līdz 20 kilogramiem. Iepriekš apstiprinātā augstā maksa par bagāžu saglabāsies Ryanair reisos uz Kanāriju salām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīspadsmit gadu laikā ballīšu autobuss jeb Partybus spējis saglabāt savu vietu izklaides piedāvājumu klāstā, pārbūves procesā ir vēl viens autobuss

Partybus stāsts aizsācies pirms aptuveni 15 gadiem, kad tā izveidotājs Edgars Auziņš atgriezies Latvijā no ārzemēm, kur strādājis dažādus darbus – viesnīcās, bāros, uz kruīza kuģiem. Latvijā viņš izmēģinājis darboties arī tirdzniecības nozarē un mārketingā, tomēr sapratis, ka vēlas strādāt sev. «Jutu, ka pienācis laiks kam savam. Īsti laikam neapzinājos, ka vairs nebūs ne darba, ne algas dienas, arī atvaļinājumu neviens nepiešķirs un jāslimo būs uz sava rēķina,» stāsta E. Auziņš. Kopā ar draugu viņš sācis ģenerēt biznesa idejas, un viena no tām bija Partybus.

«Pati par sevi ideja neko nedod. Sākumā izpēte, tad radi un draugi mēģina ideju nobeigt. Tad atbildīgie valsts dienesti pasaka, ka nebūs, ka ar to visu ir par maz. Un, kad tiec līdz pirmajiem realizācijas soļiem, tad bieži pēc pirmajām grūtībām atmet ar roku. Plānoto trīs mēnešu vietā garāžā pavadīju divus gadus. Psiholoģiski grūts laiks. Arī man daudz netrūka, lai atmestu ar roku. Lai nu kā, bet Partybus es uzbūvēju,» komentē E. Auziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijā pilnībā izdedzis divstāvu pasažieru autobuss Ecolines no Latvijas, taču neviens no 46 pasažieriem laimīgā kārtā nav cietis, vēsta Vācijas mediji.

Negadījums notika svētdienas rītā ap plkst.10 uz autošosejas A2 netālu no Bādoeinhauzenes, vēsta laikraksts Minden Tageblatt. Autobuss bija ceļā uz Parīzi.

Autobusa vadītājs pamanījis liesmas un piestājis ceļa malā, nekavējoties uzsākot pasažieru evakuēšanu. Pasažieri pat paguvuši izņemt savu bagāžu līdz autobusu pilnībā pārņēmušas liesmas.

Autošosejas policijas dienesta pārstāvis Bjerns Litke uzslavēja autobusa šofera operatīvo rīcību, nekavējoties reaģējot uz pamanīto sadūmojumu un evakuējot pasažierus, kas ļāvis izvairīties no lielākas nelaimes.

Negadījuma dēļ policija uz četrām stundām svētdien apturēja satiksmi uz autošosejas Dortmundes virzienā, kur izveidojās sastrēgums vairāku kilometru garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) muitas amatpersonas šīs nedēļas sākumā, veicot muitas kontroles pasākumus Lietuvas pierobežā, divos maršruta un vienā tūristu autobusā, kas caur Lietuvu atgriezās no Baltkrievijas Latvijā, konstatēja vairāk nekā pusmiljonu (616 360 gab.) dažādu marku kontrabandas cigarešu ar Krievijas Federācijas un Baltkrievijas Republikas akcīzes nodokļa markām.

2012.gada 24.septembrī, veicot muitas kontroles pasākumus uz autoceļa A7 pie Lietuvas Republikas robežas, VID muitas amatpersonas apturēja kādu maršruta Grodņa-Viļņa-Rīga autobusu, ko vadīja Baltkrievijas Republikas pilsonis.

Pieaicinot tabakas meklēšanas darba suni, tika veikta transportlīdzekļa salona un bagāžas telpu pārbaude. Tā kā darba suns pārbaudes laikā norādīja uz iespējamo cigarešu klātbūtni aiz bagāžas nodalījuma sienas, VID muitas amatpersonas lūdza automašīnas vadītājam uzrādīt iespējamās cigaretes, ko viņš arī labprātīgi izdarīja, demontējot vienu nodalījuma sienu un atklājot tajā slēpni ar cigaretēm. Autobuss tika nogādāts Rīgas brīvostas muitas kontroles punktā padziļinātās pārbaudes veikšanai, un tās laikā no atklātā slēpņa tika izņemtas kopumā 75 800 dažādu marku cigaretes ar Baltkrievijas Republikas akcīzes nodokļa markām, t.sk., 20 000 cigaretes Magnat, 5800 cigaretes Winston Blue, 20 000 cigaretes Premjer, 20 000 cigaretes Fest un 10 000 cigaretes VIP10.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien stājas spēkā jaunie Īrijas aviokompānijas «Ryanair» un Ungārijas aviokompānijas «Wizz Air» bagāžas nosacījumi, kas paredz, ka pasažieriem par brīvu salonā atļauts ņemt tikai vienu mazu rokas bagāžas somu.

«Wizz Air» sabiedrisko attiecību konsultante Latvijā Agnija Jankovska aģentūru LETA informēja, ka aviokompānija atļaus katram pasažierim par brīvu ņemt salonā vienu rokas bagāžas somu, kuras izmērs nepārsniedz 40 x 30 x 20 centimetrus, savukārt pasažieriem, kuri iegādājušies pakalpojumu «Wizz Priority», būs atļauts ņemt līdzi arī ratiņsomu, kuras izmērs nepārsniedz 55 x 40 x 23 centimetrus. «Wizz Air» ir ieviesusi 10 kilogramu reģistrējamo somu, par kuras reģistrēšanu būs jāmaksā septiņi eiro.

Lidsabiedrībā norādīja, ka bagāžas politikas maiņas mērķis ir atvieglot iekāpšanu pasažieriem un samazināt ar bagāžu saistīto kavēšanos visos «Wizz Air» lidojumos. Jaunā bagāžas politika ļaus pasažieriem izvēlēties no vairāk nekā 50 rokas un reģistrējamās bagāžas pārvadāšanas variantiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas aviokompānija Ryanair paziņojusi, ka pasažieriem turpmāk neļaus salonā bez maksas ņemt rokas bagāžu, kura sasniegs 10 kilogramus.

Ryanair otro reizi šogad maina bagāžas noteikumus. Gada sākumā aviokompānija paziņoja, ka lidmašīnas salonā varēs ienest tikai vienu somu, kamēr koferi, kuri sasniedz 10 kilogramus, būs jānodod kā reģistrētā bagāža, bez maksas. Bagāžu nodošanai lidsabiedrības darbinieki paņem pie iekāpšanas vārtiem - tā nav jānodod reģistrācijas zonā. Pasažieriem, kuri lidojumu iegādājušies ar Priority Boarding privilēģijām, vēl arvien tiks ļauts bagāžu lidmašīnas kabīnē ienest kā līdz šim - vienu lielo un vienu mazo somu.

Sākot no šā gada 1.novembra Ryanair pasažieri lidmašīnas salonā bez maksas drīkstēs ienest nelielu rokassomu vai mugursomu (42cm x 20cm x 30cm), kuru varēs novietot sev zem sēdekļa. Par lielāku bagāžu, kuras sasniedz 10 kilogramus (55cm x 40cm x 20cm) būs jāmaksā 8 līdz 10 eiro. Priority Boarding klientiem gan nekas nebūs mainījies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Valkas pašvaldība: «Alkohola tūrisms» nes labumu arī citiem pierobežu pilsētu uzņēmējiem

LETA, 16.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pateicoties «alkohola tūrismam», ir jūtams atbalsts pierobežas pilsētu tūrisma industrijai - viesi no Igaunijas un Somijas bieži vien tur nakšņo, apmeklē tūrisma objektus un iegādājas suvenīrus, stāstīja Valkas novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Aksana Markoviča.

Taujāta, kā biežie kaimiņvalsts viesi ietekmē pašvaldības ekonomiku, Valkas novada pārstāve stāstīja, - lai gan padziļināti šo jautājumu pašvaldība nav analizējusi, noteikti esot jūtams atbalsts vietējai tūrisma industrijai. Valkā atvēries jauns hostelis Piiri Hostel, kas gan piederot igauņu uzņēmējam un esot saistīts ar vienu no alkohola tirdzniecības vietām.

Salacgrīvas novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Ilga Tiesnese savukārt nozīmīgu citu ekonomisko labumu no «alkohola tūrisma» pagaidām nesaskata. Saistībā ar jauno autobusa maršrutu, kas kursēs uz Ainažu Alko1000 veikalu, tiek liktas cerības uz to, ka no jauna piesaistītie veikala klienti izvēlēsies arī apmeklēt Ainažus kā tūrisma objektu, tādējādi atbalstot vietējos tūrisma industrijas pārstāvjus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. maija aviokompānija airBaltic ir paaugstinājusi maksu par nododamo bagāžu. Turpmāk dažos gadījumos maksa par bagāžu, kas netiek ņemta līdzi salonā būs pat divas reizes augstāka.

Ja pasažierim nav Baltic Miles kartes, tad no 1 maija līdzšinējo 15 eiro vietā par bagāžu būs jāmaksā 30 eiro, ja apmaksa tiek veikta internetā. Savukārt, ja maksa par bagāžu tiek veikta lidostā, tad līdzšinējo 20 eiro vietā būs jāšķiras no 30.

Jaunie tarifi:

EUR 20/LVL 14 par 1 somu vienā virzienā, ja pasažierim ir Baltic Miles karte un bagāža tiek apmaksāta kopā ar aviobiļeti.

EUR 30/LVL 21 par 1 somu vienā virzienā, ja pasažierim nav Baltic Miles karte vai ja bagāža tiek pirkta atsevišķi no aviobiļetes.

EUR 30/LVL 21 par 1 somu vienā virzienā, ja bagāžas apmaksa tiek veikta lidostā.

EUR 60/LVL 42 ir maksa par rokas bagāžu pirms iekāpšanas, ja tā pārsniedz atļautos izmērus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

VTU Valmiera no 1.jūlija pārtrauks bagāžas pārvadāšanu bez pasažiera

Dienas Bizness, 30.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA VTU Valmiera informē, ka drošības apsvērumu dēļ no 1.jūlija uzņēmuma autobusos vairs netiks pārvadāta bagāža bez pasažiera, informē uzņēmuma pārstāve Zane Bulmeistare.

«Primārais ir pasažieru pārvadāšana un viņu drošība. Savukārt paciņu pārvadāšanai un sūtījumiem iespējams izmantot citu uzņēmumu šim mērķim radītos pakalpojumus, piemēram, Valmieras autoostā ir pieejams Autopasts, kas veic paciņu pārvadāšanu,» skaidro SIA VTU Valmiera Pārvadājumu daļas vadītāja Anda Liepiņa.

Izmaiņas attiecas uz bagāžas pārvadāšanu bez pasažiera. Noteikumi par cita veida bagāžas pārvadājumiem paliek spēkā līdzšinējie, tostarp - pasažieris ir atbildīgs, lai viņa bagāža ir pārvadāšanai un saglabāšanai drošā iepakojumā. Par salonā esošo bagāžu ir atbildīgs pasažieris. Savukārt, tā kā par bagāžas nodalījumā novietoto preci ir atbildīgs pārvadātājs, pasažierim šī bagāža ir jāiesaiņo tā, lai tā nebojātu citas bagāžas nodalījumā esošās vienības, kā arī būtu iesaiņota drošai pārvadāšanai, ņemot vērā, ka iespējama strauja bremzēšana vai pārvietošanās pa slikta seguma ceļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Avikompānija Wizz Air ieviesusi jaunu kabīnes bagāžas politiku, no šī gada 29. oktobra atceļot samaksu par rokas bagāžu, informē kompānijā.

Kompānijā skaidro, ka pasažieriem būs tiesības ienest kabīnē vienu rokas bagāžu, kas atbilst izmēram 55x40x23cm, bez papildus samaksas.

Aviokompānijas mājaslapā pieejamā informācija liecina, ka pašlaik Wizz Air lidmašīnas kabīnē ļauj ņemt līdzi nelielo rokas bagāžu, kuras izmēri nepārsniedz 42x32x25 cm, savukārt lielā rokas bagāža, par atsevišķu samaksu, nedrīkst pārsniegt izmērus 55x45x25 cm.

Aviokompānijas klientiem, kas jau ir iegādājušies biļeti un maksas rokas bagāžu ceļojumam pēc 2017. gada 29. oktobra, izmantojot kādu no Wizz Air platformām, samaksātā summa par bagāžu tiks atgriezta 120% apmērā uz personīgajiem WIZZ kontiem.

No trešdienas avikompānija pasažieriem arī pakalpojumu WIZZ Priority, kas ietver prioritāro iekāpšanu, tāpat pasažieri var ņemt līdzi uz klāja papildus personisko mantu, kuras izmērs nepārsniedz 40x30x18cm un no 29.oktobra tiek garantēta vieta rokas bagāžai lidmašīnas kabīnē (pakalpojums pieejams arī pērkot WIZZ Go, WIZZ Plus un WIZZ Privilege Pass).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pēc Deglava tilta slēgšanas, Rīgas satiksme mudina izmantot sabiedrisko transportu

Lelde Petrāne, 25.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā to, ka šodien no plkst. 5.00 Valsts policija ir slēgusi A. Deglava pārvadu, «Rīgas satiksme» aicina autovadītājus atturēties no iebraukšanas pilsētas centrālajā daļā ar saviem transportlīdzekļiem un aktīvi izmantot sabiedrisko transportu. «Rīgas satiksme» aicina izmantot iespēju atstāt savus spēkratus autobusu, trolejbusu un tramvaju galapunktu tuvumā.

«Rīgas satiksme» aicina izmantot iespēju atstāt savus transportlīdzekļus lielveikalu autostāvvietās pie pilsētas robežām, kur šāda iespēja tiek piedāvāta un atbilst šo uzņēmumu politikai, t. i., netiek prasīta maksa par ilgstošāku stāvēšanu, ja no šīm vietām ir iespēja pārsēsties uz Rīgas sabiedrisko transportu. «Rīgas satiksme» arī aicina izmantot AS «Pasažieru vilciens» piedāvātos pakalpojums, lai nokļūtu pilsētas centrā. Vienlaikus «Rīgas satiksme» aicina autovadītājus ievērot ceļu satiksmes noteikumus un atgādina, ka apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpšanas gadījumā personai var piemērot administratīvo sodu, bet, pārkāpjot privāto autostāvvietu noteikumus, – to operatoru noteiktos līgumsodus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas policija konfiscējusi SIA Impro Ceļojumi piederoša autobusa tahogrammas, kas zīmē darba un atpūtas laiku, kā arī pārējos autobusa dokumentus.

Policisti tos esot izrāvuši autobusa šoferim no rokām, norādīts uzņēmuma paziņojumā. Policisti neesot ielaidušies nekādās diskusijās un uz grupas vadītāja Arņa Ozola, kurš pārzina franču valodu, mēģinājumiem jautāt par notiekošo tika atbildēts, lai viņš «turot muti».

«Tika pateikts, ka autobuss tālāk braukt nevar, ir jāsamaksā sods 14,25 tūkst. eiro par it kā neesošām tahogrammām, par to, ka gada laikā nav veikta sertificēta ātruma ierobežotāja pārbaude un ka autobusa vadītājiem uz rokas neesot bijis SIA Impro Ceļojumi apliecinājums par viņu reālo darbību nākotnē,» norāda SIA Impro Ceļojumi valdes priekšsēdētājs Vilnis Klinovičs. Viņš piebilst, ka, arestējot autobusu, no Francijas policijas puses neesot noformēts protokols ne par pārkāpumu, ne par konfiscētajiem dokumentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Vīnes autobusa šoferis atdod pasažierim nozaudētus mūža ietaupījumus

Jānis Rancāns, 07.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrijā sabiedrības atzinību izpelnījies kāds godīgs Vīnes autobusa šoferis, kurš autobusā atradis somu ar 390 tūkstošiem eiro un nodevis to policijai.

Policija sameklējusi somas īpašnieci, kas izrādījusies gados vecāka kundze, kura no bankas bija izņēmusi visus savus mūža ietaupījumus un pēc tam aizmirsusi autobusā.

Autobusa vadītājs Volfgangs R., atrodot somu, vispirms domājis, ka tajā esot kaut kādas zāles. «Es bieži vien atrodu citu cilvēku aizmirstas mantas,» autobusa vadītājs stāstījis vietējam laikrakstam, vēsta BBC.

«Es paņēmu somu un atvēris to konstatēju, ka tā ir pilna ar naudu. Tur bija daudz banknošu,» stāstīja vadītājs. Sieviete somā bija atstājusi arī savu pasi un bankas čeku, kam pateicoties policijai izdevās viņu sameklēt.

Kompānija, kurā strādā godīgais autobusa vadītājs, pavēstījusi, ka par savu darbinieku jūtas ārkārtīgi lepna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā A. Deglava pārvada slēgšanu, no ceturtdienas, 25.aprīļa, Rīgas satiksme ir izstrādājusi izmaiņas 11., 22. trolejbusa un 3., 6., 13., 47., 50., 51. un 52. autobusa maršrutiem.

11.trolejbusa maršruts – slēgts. Mēneša biļetes, kas iegādātas minētajam maršrutam, var izmantot 13.trolejbusa maršrutā bez reģistrācijas.

22.trolejbusa maršruts virzienā uz Centrālo staciju brauc pa maršrutu līdz A.Deglava ielai, tālāk pa A.Deglava ielu, Nīcgales ielu, Dzelzavas ielu, Vaidavas ielu, Ieriķu ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, A.Čaka ielu un tālāk pa maršrutu. Virzienā uz Pļavniekiem brauc pa maršrutu līdz Avotu ielai, tālāk pa Avotu ielu, J.Asara ielu, Pērnavas ielu, A.Čaka ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, Dzelzavas ielu, Nīcgales ielu, A.Deglava ielu un tālāk pa maršrutu.

3. un 6.autobusa maršruts virzienā uz Daugavgrīvu, Abrenes ielu brauc pa maršrutu līdz A.Deglava ielai, tālāk pa A.Deglava ielu, Nīcgales ielu, Dzelzavas ielu, Vaidavas ielu, Ieriķu ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, A.Čaka ielu, Pērnavas ielu un tālāk pa maršrutu. Virzienā uz Pļavniekiem, Dreiliņiem brauc pa maršrutu līdz Pērnavas ielai, tālāk pa Pērnavas ielu, A.Čaka ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, Dzelzavas ielu, Nīcgales ielu, A.Deglava ielu un tālāk pa maršrutu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ryanair apsver maksas par rokas bagāžu ieviešanu

Lelde Petrāne, 08.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ryanair dzīšanās pēc lielākiem ienākumiem un peļņas nerimstas, šobrīd aviokompānija apsver iespēju ieviest maksu par pasažieru rokas bagāžu, atsaucoties uz Independent.ie, vēsta baltic-ireland.ie.

Lidsabiedrības izpilddirektora vietnieks Maikls Kavlejs apgalvojis, ka maksa par bagāžu tiek apsvērta jau ilgi, piebilstot, ka bezmaksas pakalpojumi parasti netiek novērtēti, un 80% pasažieru nodeva bagāžu, kad tas bija bez maksas saņemams pakalpojums.

Šobrīd bagāžu nodod tikai 35% Ryanair pasažieru.

Rokas bagāža ir viens no pēdējiem pakalpojumiem, ko aviokompānijas piedāvā bez maksas.

Ryanair vadītājs Maikls O'Līrijs iepriekš ir nācis klajā ar vairākiem ekstravagantiem papildus peļņas gūšanas priekšlikumiem, tostarp – ieviest maksu par tualešu izmantošanu lidmašīnā. Šis ierosinājums gan pagaidām nav realizēts, atgādina baltic-ireland.ie.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tam, kad Ungārijas zemo cenu aviokompānija Wizz Air pavēstījusi, ka iekasēs maksu par rokas bagāžu, airBaltic izplatījusi paziņojumu, ka «airBaltic izvērtēs šo tendenci un analizēs, vai maksa par rokas bagāžu ir nepieciešama».

Db.lv jau rakstīja, ka, sākot no 24. oktobra Wizz Air ieviesīs desmit eiro maksu par rokas bagāžu, kas lielāka par 42 cm x 32 cm x 25 cm. Jaunie noteikumi attieksies uz visiem Wizz Air maršrutiem, izņemot lielāko daļu lidojumu uz un no Ukrainas. Šis Wizz Air solis nav guvis pasažieru atbalstu, 88% respondetu norādot, ka viņi apdomās, vai neizvēlēties lidojumiem citu aviokompāniju, kas šādu maksu neprasa.

Patlaban Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic lidojumos rokas bagāža ir bez maksas. «Ja klients šobrīd ir iegādājies biļeti nākamajam gadam un rokas bagāža šajā biļetē ir iekļauta kā bezmaksas pakalpojums, tad tas arī būs bezmaksas pakalpojums, neatkarīgi no turpmākajiem lēmumiem,» teikts lidsabiedrības paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic pilnveidojusi uzņēmuma pakalpojumus darbā ar aizkavēto vai bojāto bagāžu, ieviešot tiešsaistes pašapkalpošanās platformu komunikācijai starp pasažieri un lidsabiedrību.

"Neskatoties uz to, ka mēs īpaši rūpīgi attiecamies pret pasažieru bagāžu un vairāk nekā 98% gadījumu tā droši un savlaicīgi sasniedz savu galamērķi, dažreiz bagāža var aizkavēties vai tikt sabojāta. Šādos gadījumos mūsu klientu serviss sniedz profesionālu aprūpi un dara visu nepieciešamo, lai bagāžu atrastu un piegādātu, kā arī atlīdzinātu pasažiera izdevumus," saka airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

Pateicoties jaunajam servisam, pasažieri tagad var izveidot vai pārvaldīt pieteikumus un izsekot savu aizkavēto bagāžu pašapkalpošanās mājaslapā.

"airBaltic" koncerns pērn strādāja ar 142,6 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 72% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt koncerna zaudējumi pieauga 29 reizes un sasniedza 264,6 miljonus eiro. "airBaltic" grupā ietilpst mātessabiedrība "Air Baltic Corporation" un meitasuzņēmumi SIA "Baltijas kravu centrs", AS "Aviation Crew Resources", SIA "Air Baltic Training" un SIA "Loyalty Services".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air saņēmusi klientu kritiku saistībā ar jauno Embraer lidaparātu, ko kompānija nesen sāka izmantot, ziņo bbn.ee.

Saskaņā ar pasažiera, kurš lidojis no Tallinas uz Kijevu, stāstīto aviokompānija svara ierobežojumu dēļ atstājusi viņa bagāžu Tallinā.

«Mēs izkāpām no lidmašīnas Kijevā un sākām gaidīt savu bagāžu. Bija daudzi pasažieri - ne tikai es, kuri atklāja, ka aviokompānija bagāžu atstājusi Tallinā,» stāstījis pasažieris Endels.

Pēc viņa teiktā, aviokompānija pavēstījusi, ka tā nolēmusi atstāt daļu bagāžas Tallinā, jo lidmašīna bijusi pilna un vedusi degvielu arī atpakaļceļam.

Pasažieris teicis, ka šādas aviokompānijas rīcības dēļ viņš lidostā izšķērdējis visu dienu, ziņojot par trūkstošo bagāžu un to gaidot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar vasaras lidojumu saraksta iestāšanos rokas bagāžu pārbaužu skaits pie iekāpšanas lidmašīnā tiks palielināts, veicot pārbaudes arī pie iekāpšanas sektora, Db.lv pastāstīja lidsabiedrības korporatīvās komunikācijas vadītāja Alise Briede.

Biežāku pārbaužu nepieciešamību veicinās airbaltic jaunieviestais papildu pakalpojums – iespēja bezmaksas rokas bagāžai pievienot papildu četru kilogramu svaru.

Db.lv jau vēstīja, ka šī pakalpojuma cena būs sākot no 8,99 eiro. Izmantojot šo iespēju, kopējais pieļaujamais rokas bagāžas svars var sasniegt 12 kilogramus.

A.Briede informē, ka atbilstoši biļešu noteikumiem, airBaltic pārstāvji līdzīgi kā līdz šim var pārbaudīt pasažieru rokas bagāžas izmēru un svaru pirms pasažieru iekāpšanas lidmašīnā. Pasažieru rokas bagāžas atbilstība noteikumiem tiek pārbaudīta, ja pasažieris reģistrējas uz reisu vai nodod bagāžu pie airBaltic pārstāvjiem lidostā. Līdz ar vasaras lidojumu saraksta iestāšanos rokas bagāžu pārbaužu skaits pie iekāpšanas lidmašīnā tiks palielināts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic ieviesusi jaunu papildu pakalpojumu, ļaujot bezmaksas rokas bagāžai pievienot papildu četru kilogramu svaru, informē aviosabiedrībā.

Pakalpojuma cena būs sākot no 8,99 eiro. Izmantojot šo iespēju, kopējais pieļaujamais rokas bagāžas svars var sasniegt 12 kilogramus.

airBaltic izpilddirektors Martins Gauss norāda, ka papildu rokas bagāžas svars ir inovatīvs pakalpojums, kuru nepiedāvā daudzas citas lidsabiedrības. «Mēs regulāri sekojam līdzi pasažieru ceļošanas paradumiem, kas skaidri demonstrē, ka šādam pakalpojums ir pieprasījums. Tas paredzēts tiem pasažieriem, kuriem nepieciešami vairāk nekā astoņi kilogrami rokas bagāžai, taču viņi nevēlas iegādāties reģistrētu bagāžu,» teic M.Gauss.

Lai izvērtētu jauno pakalpojumu, airBaltic datu ievākšanas nolūkos nosvēra vairāk nekā 2 000 pasažieru rokas bagāžu. Atsevišķos maršrutos 15% rokas bagāžu pārsniedza atļauto svaru, skaidri apliecinot, ka daļai pasažieru nepieciešams papildu svars rokas bagāžai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan hibrīdautobusa Volvo 7905 LH jeb Volvo Hybrid testēšanas rezultāti ir pozitīvi no degvielas ekonomijas un ietekmes uz vidi viedokļa, tā ieviešana pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā sadārdzinās pakalpojumu, uzskata a/s Liepājas autobusu parks valdes priekšsēdētājs Māris Ārbergs.

«Viss atkarīgs no pasūtītāja. Ja būs vēlme pilsētā redzēt videi draudzīgākus autobusus, tad jārēķinās, ka pakalpojums kopumā būs dārgāks. Manuprāt, videi draudzīgāku transporta projekta ieviešanu nevar panākt bez pašvaldības vai cita pasūtītāja atbalsta, lai visu izmaksu kopums nebūtu jāsedz iedzīvotājiem,» savu viedokli skaidro M. Ārbergs.

No 9. līdz 16. jūlijam a/s Liepājas autobusu parks (LAP) sadarbībā ar Volvo Bus Corporation veica Volvo hibrīdautobusa izmēģinājuma braucienus LAP maršrutos. Volvo 7905 LH jeb Volvo Hybrid darbojas gan ar elektrību, gan degvielu un ir videi daudz draudzīgāks un klusāks transporta līdzeklis nekā dīzeļdegvielas autobuss. Testa braucieni bija nepieciešami, lai uzzinātu hibrīdautobusa efektivitāti pilsētā – degvielas ietaupījumu un citus datus, kā arī reālos darba apstākļos saprast, kādas komplektācijas un aprīkojuma autobusi ir nepieciešami pilsētai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vācijā sadedzis autobuss no Latvijas

Dienas Bizness, 04.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz kādas ātrgaitas šosejas Vācijā sadedzis autobuss no Latvijas. Cilvēki šajā negadījumā cietuši neesot, vēsta LNT ziņu dienests.

Cietušais autobuss, ar kuru ceļojumā bija devušies 45 pasažieri un divi autobusa vadītāji, pieder kompānijai SIA Soldomirk. usu no šī kompānijas īrēja tūrisma uzņēmums Indi. AutobNegadījumā cietušo nav. Visi pasažieri paspējuši izglābties no liesmām, taču nedaudz cietis autobusa vadītājs, kuram acīs trāpījušas ugunsdzēšamās putas.

«Visi dzīvi - veseli. Tiklīdz sākās liesmas, cilvēki no autobusa izkāpa,» LNT norādīja Indi direktore Inese Arnautova.

Negadījums noticis netālu no Āhenas pilsētas, kas atrodas piecu stundu brauciena attālumā no ceļojuma galamērķa - Parīzes. Cilvēki ar citu autobusu nogādāti galamērķī. Autobusa īpašnieki devušies uz Vāciju, lai noskaidrotu aizdegšanās iemeslu. Iespējams, ugunsgrēkā vainojams autobusa bēdīgais tehniskais stāvoklis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kāpēc dažādība vajadzīga ne tikai šķīvī, bet arī transporta sistēmā?

Neils Balgalis, Uzņēmuma Grupa93 vadītājs, pilsētplānošanas eksperts, 14.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no mūsdienu cilvēka ikdienas neatņemamiem pavadoņiem ir ātrums – komunikācijā, klientu apkalpošanā, pārvietošanās iespējās. Daudzi no mums, vēloties kaut kur nokļūt ātri, jau ierasti izvēlas vieglo auto. Nupat uzsāktā Autotransporta direkcijas un Pasažieru vilciena kampaņa «Pamēģini sabiedrisko!» izaicina atklāt citas iespējas.

Noteikti atradīsies oponenti, kuri teiks, ka nav nekā mobilāka par personisko automašīnu. Taču mobilitāte ir ne tikai iespēja pārvietoties ātri un bez šķēršļiem (ko pagrūti izdarīt ar auto rīta un vakara sastrēgumstundās), mobilitāte ir arī daudzveidība. Un tā pilsētas labsajūtai ir ne mazāk svarīga kā sabalansēts uzturs cilvēkam.

Kā atgūt līdzsvaru pilsētas satiksmē?

Mūsu valsts trīsdesmit gadus ir dzīvojusi uz vienveidīgas «auto diētas». Līdz neatkarības atgūšanai automašīnu bija maz, jo auto bija deficīta prece un vairums iedzīvotāju to vienkārši nevarēja atļauties. Pēc 1990. gada auto ietekme nemitīgi ir tikai augusi, automašīnai kļūstot ne vien par ērtību, bet arī statusa simbolu, lielā mērā dominējot mūsu ikdienā un nosakot mūsu paradumus. Piemēram, ja es varu 45 minūtēs atbraukt ar vilcienu no Jelgavas līdz Rīgai, bet pēc tam man jāpatērē vēl tikpat daudz laika, lai nokļūtu savā galamērķī Rīgā, nebraukšu es ar vilcienu, bet sēdīšos vien savā auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brasas tilta būvdarbu dēļ no 18. jūlija tiks slēgts 11. tramvaja maršruts. Līdz būvniecības darbu beigām pasažieru pārvadājumus organizēs ar 11T maršruta autobusiem.

Brasas tilta būvniecības laikā pašvaldība seko līdzi, lai tilta šķērsošana ar sabiedrisko transportu būtu droša. Brasas tiltam regulāri veikta drošības un dinamisko svārstību novērtēšana, lai savlaicīgi konstatētu iespējamos riskus un nepieciešamības gadījumā tiltu slēgtu arī sabiedriskā transporta satiksmei.

“Šā gada 19. maijā pašvaldība jau informēja ka gadījumā, ja tiks konstatēts, ka būvniecība var radīt riskus sabiedriskā transporta drošībai un to izmantot nevarēs, tiks slēgta kustība pār tiltu un nodrošināti aizvietojošie maršruti. Tā kā tuvākajā laikā būvniecības darbi tiks intensificēti, lai novērstu drošības riskus, esam pieņēmuši lēmumu Brasas tiltu slēgt visa veida satiksmei. Satiksmes dalībnieku un būvdarbu drošība ir prioritāte,” skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora p.i. Jānis Vaivods.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Jelgavas autobusu ražotāja AS AMO Plant autobuss svinīgos apstākļos pameta rūpnīcas teritoriju, lai dotos uz Voroņežas apgabalu Krievijā, vienlaikus tas būs mēģinājums ieiet Krievijas tirgū.

Piedaloties Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājam Andrim Rāviņam (ZZS), AMO Plant valdes priekšsēdētājam Aleksejam Maslovam un citiem Latvijas un Nīderlandes pārstāvjiem, kā arī ražotnes darbiniekiem, tika prezentēts Voroņežai sagatavotais autobuss, pēc kā tas pameta rūpnīcas teritoriju, lai dotos ceļā uz Voroņežu, kur 14.novembrī AMO Plant kopā ar SIA AMO Bus (Krievija) organizēs Latvijā ražotā pilsētas autobusa AMO Plant Ambassador SB 200 prezentāciju Voroņežas apgabala administrācijai un pilsētas mērijai.

Komentāri

Pievienot komentāru