Transports un loģistika

Aicina atsaukties ceļu satiksmes negadījuma lieciniekus

, 16.08.2007

Jaunākais izdevums

Šā gada 4.augustā pulksten 22.30 Rīgā uz gājēju pārejas Juglas un Mālienas ielu krustojumā automašīna Mitsubishi Pajero ar valsts numuru OV 30 notrieca vīrieti, kurš no smagajām traumām mira ātrās palīdzības automašīnā, Db.lv informēja Rīgas Galvenā policija.

Policija lūdz atsaukties šī negadījuma aculieciniekus un aicina zvanīt pa tālruni 7086961; 7086176 darba laikā vai arī pēc darba zvanīt uz 02 vai 112.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

LTAB: Autovadītāji pārāk vēlu apdrošinātājam iesniedz saskaņoto paziņojumu

Žanete Hāka, 09.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada desmit mēnešos ar saskaņoto paziņojumu reģistrēto ceļu satiksmes negadījumu skaits pārsniedzis 16,9 tūkstošus jeb 67% no kopējā negadījumu skaita, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati.

Saskaņoto paziņojumu īpatsvars saglabājas nemainīgi augsts neatkarīgi no sezonas un mēneša, svārstoties robežās no 65 - 69%, kas liecina, ka ceļu satiksmes negadījumi vairāk ir bijuši bez nopietnām sekām.

Tomēr, kā uzsver LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, autovadītāji aizpildot saskaņoto paziņojumu, vēl arvien pieļauj kļūdas, kā arī aizmirst, ka tas ir juridisks dokuments, pēc kā tiks noteikta autovadītāju atbildības pakāpe par ceļu satiksmes negadījumā nodarītajiem zaudējumiem. Tāpat tiek piemirsts, ka transportlīdzekļa, kurš izraisījis negadījumu, vadītājam saskaņotais paziņojums ir jāiesniedz apdrošinātājam 10 dienu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transportlīdzekļu apdrošinātāji saskaras ar kļūdām saskaņotā paziņojuma lietošanā, kas apgrūtina ceļu satiksmes negadījuma apstākļu izvērtēšanu un zaudējumu atlīdzību izmaksāšanu cietušajam par negadījumā bojāto transportlīdzekli.

Tādēļ Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) uzsāk informatīvu kampaņu, kuras laikā izglītos autovadītājus par saskaņotā paziņojuma pareizu lietošanu.

Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs: «Ar saskaņoto paziņojumu tiek fiksēta apmēram puse ceļu satiksmes negadījumu. Pateicoties šai kārtībai, autovadītāji ietaupa laiku, jo nav jāizsauc un jāgaida Ceļu policija. Līdz ar to cietušais salīdzinoši ātrāk var saņemt zaudējumu atlīdzību, jo apdrošinātājam nav vajadzīgs saņemt Ceļu policijas izziņu, savukārt vainīgajam netiek piemēroti soda punkti. Tai pat laikā saskaņoto paziņojumu drīkst aizpildīt tikai noteiktos gadījumos, jo pretējā gadījumā apdrošinātājs saskaņā ar likumu var atteikt zaudējumu kompensāciju. Lai samazinātu nepareizi aizpildīto saskaņoto paziņojumu skaitu, uzsākta izglītojoša kampaņa.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Dalītā atbildība – mīti un patiesība

Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs, 12.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzīvē mēdz būt paradoksi jeb absurdas «patiesības», kas balstās uz šķietami pareiziem un loģiskiem secinājumiem, kas gala rezultātā noved pie nepareizu slēdzienu izdarīšanas. Šajā ziņā OCTA nozare nav izņēmums un nereti nepareizi secinājumi arī par šķietami vienkāršiem jautājumiem tiek izdarīti. Bieži vien tas notiek situācijās, kad ceļu satiksmes negadījuma (CSNg) rezultātā tiek nolemta iesaistīto pušu dalītā atbildības pakāpe.

Primāri jāteic, ka CSNg iesaistīto personu atbildības pakāpes noteikšana ir sarežģīts uzdevums un process. Tāpat jāņem vērā, ka ekspertu atzinumi šķietami līdzīgos gadījumos var atšķirties, jo katra situācija ir vērtējama individuāli, līdz ar ko var atšķirties novērtējums kādu tehnisku nianšu dēļ vai arī transportlīdzekļa vadītāja rīcības rezultātā.

Kā viens no svarīgākajiem aspektiem, kas ietekmē atbildības pakāpes noteikšanu, ir precīza negadījuma apstākļu fiksēšana. Gadījumā, kad avārijas apstākļus fiksē Ceļu policija, katru reizi tiek veikta CSNg apstākļu konstatācija, tiek zīmēta CSNg shēma, turklāt to dara policijas darbinieks, kurš ir apmācīts kā pareizi šādi dokumenti ir noformējami. Taču līdz ar Saskaņotā paziņojuma apjomīgāku pielietojumu praksē (2013. gadā tie jau ir 63,7%), vērojams, ka Saskaņotie paziņojumi tiek aizpildīti nekvalitatīvi. Zināmā mērā tam ir arī loģisks izskaidrojums, jo iespējams, ka ar šāda dokumenta aizpildīšanu autovadītājs sastopas pirmo reizi. Aizpildīšanas instrukcija iepriekš nav lasīta. Turklāt Saskaņotā paziņojuma aizpildīšana notiek pastiprinātos stresa apstākļos.Tāpēc arī kļūdas no gada uz gadu paliek nemainīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Apdrošinātājs: Aptuveni 15% saskaņoto paziņojumu tiek aizpildīti nepareizi

Žanete Hāka, 25.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rudenī, ātrāk iestājoties tumšajam laikam, palielinās risks iekļūt ceļu satiksmes negadījumā. Gjensidige Latvija brīdina, ka praksē regulāri sastopamas situācijas, kad iesaistītām pusēm ir grūtības vienoties par negadījuma apstākļiem.

Apdrošināšanas sabiedrības Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds vērš uzmanību situācijām, kad negadījumā cietusī puse saskaras ar agresīvām darbībām no vainīgā vadītāja puses.

«Saskaņotā paziņojuma aizpildīšana negadījuma vietā bieži notiek visai nepatīkamos apstākļos. Cilvēki mēdz būt stresā un emocionāli ievainojami. Papildu emocionālo slodzi uzliek arī tas, ka viņu transportlīdzekļi rada neērtības citiem vadītājiem vai sadursmes dēļ radies sastrēgums. Situāciju ietekmē arī citi aspekti – traucēt var pat, piemēram, lietus vai diennakts tumšais laiks. Šos apstākļus reizēm izmanto avārijas izraisītājs un piespiež uzņemties atbildību nevainīgam transportlīdzekļa vadītājam,» saka Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Dāvids Lēvalds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Papildināts - Latvijas vēsturē lielāko OCTA atlīdzību saņemšot zviedriete; latvieši izmisumā

Dienas Bizness, 25.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Steidzoties paziņot par vēsturiski lielāko izmaksājamo OCTA apdrošināšanas atlīdzību 280 000 latu, kompānija ERGO noklusē, ka gandrīz visu naudu saņems avārijā izdzīvojusī zviedriete, vēsta laikraksts Neatkarīgā.

(Papildināts ar Ergo komentāru.)

Savukārt Latvijas pavalstnieki paliekot praktiski tukšā, un mūsu valsts viņiem pat nedomājot palīdzēt. Acīmredzami diskriminējošā attieksme konkrētajā gadījumā esot īstenota ar vienu vienīgu argumentu – avāriju izraisīja alnis, un Latvijā atšķirībā no Zviedrijas obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA) polise uz šādiem gadījumiem neattiecas. Tas nekas, ka latvieši ar zviedrieti brauca vienā mašīnā, ka mašīnai bija Latvijas numuri un ka mašīnu bija apdrošinājis latvietis Latvijas apdrošināšanas kompānijā, atzīmē Neatkarīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa apmierinājusi kāda autovadītāja prasību pret Rīgas domes Satiksmes departamentu, piedzenot no pašvaldības kompensāciju par nenorobežotā bedrē sabojātu riteņa disku un riepu, noskaidroja aģentūra LETA.

Autovadītājs 2016.gada 14.februāra vakarā, braucot ar savu automašīnu pa Valdemāra ielu, pie Rīgas 49.vidusskolas sajutis stipru triecienu pa spēkrata labās puses riteņiem un konstatējis, ka ir iebraucis uz ceļa esošā aptuveni desmit centimetrus dziļā bedrē ar asām šķautnēm, kas acīmredzami bija radušās, izzāģējot asfaltu ap notekūdeņu savākšanas akas vāku. «Šajā vietā nekas neliecināja par to, ka uz ceļa notiek remontdarbi, un bedre, kurā es iebraucu, nebija nekādā veidā norobežota,» aģentūrai LETA apgalvoja autovadītājs.

Uzreiz pēc iebraukšanas bedrē mašīnai sākusi vibrēt stūre, kas, pēc autovadītāja domām, «nepārprotami liecināja par transportlīdzekļa ritošajai daļai nodarītiem bojājumiem pat tad, ja tie sākotnēji nav acīmredzami». Autovadītājs apstājies ceļa malā, telefoniski paziņojis par bedri Rīgas Pašvaldības policijai un izsaucis Valsts policiju, kas ieradusies un fiksējusi notikušo ceļu satiksmes negadījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

18% autovadītāju saskaņoto paziņojumu uzskata par neuzticamu

Gunta Kursiša, 11.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

18% aptaujāto Latvijas autovadītāju uzskata, ka saskaņotais paziņojums (SP), kuru pēc satiksmes negadījuma aizpilda tajā iesaistītie satiksmes dalībnieki, ir neuzticams. Turpretī 42% respondentu ir aizpildījuši SP un uzskata to par ļoti ērtu problēmas risinājumu, liecina Gudriem.lv veiktais pētījums.

Autovadītāji, kas uzskata SP par ērtu risinājumu norādījuši, ka tādējādi tiek taupīts likuma pārstāvju laiks, saudzēti nervi, kā arī iespējams izvairīties no soda naudas maksāšanas, kura var tik piemērota, ja ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) dalībnieki nav ievērojuši ceļu satiksmes noteikumus.

Kā galvenos pozitīvos iemeslus SP lietošanā pēc ceļu satiksmes negadījuma aptaujātie autovadītāji minējuši iesniegumu noformēšanas ātrumu (49%), iespēju iztikt bez policijas iejaukšanās (34%), zemākas izmaksas (23%), samazinātu stresa līmeni (12%).

Savukārt 8% respondentu atzina, ka ir neapmierināti ar SP aizpildīšanas procedūru un atkārtotas sadursmes gadījumā izsauks ceļu policijas pārstāvjus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valsts kontrole: Nav atgūti teju 3 miljoni latu valsts naudas

, 05.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valstī izveidotā sistēma un Labklājības ministrijas (LM) darbība attiecībā uz ceļu satiksmes negadījumā cietušo personu pensiju un pabalstu, sociālās vai profesionālās rehabilitācijas un tehnisko palīglīdzekļu iegādei izlietoto valsts budžeta līdzekļu atgūšanu no apdrošinātāja ir neefektīva un nepilnīga, revīzijā konstatējusi Valsts kontrole.

Revīzijā tika konstatēts, ka par šiem jautājumiem atbildīgās LM padotības iestādes - Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA), valsts aģentūra „Tehnisko palīglīdzekļu centrs” (TPC) un Sociālās integrācijas valsts aģentūra (SIVA) - nenodrošina Ministru kabineta (MK) noteikumu izpildi par valsts budžeta līdzekļu atgūšanu, Db.lv informēja Komunikācijas daļas vadītāja vietnieks Valters Grīnvalds.

VSAA izstrādātais iekšējais normatīvais akts, kas nosaka valsts budžeta līdzekļu atgūšanas kārtību, ir nepilnīgs un nenodrošina ārējo normatīvo aktu prasību ievērošanu, savukārt TPC pat nav izstrādājis iekšējo normatīvo aktu, kas noteiktu valsts budžeta līdzekļu atgūšanas kārtību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

OCTA likumā precizē apdrošinātāja regresa prasības iesniegšanas kārtību

Rūta Lapiņa, 14.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima ceturtdien, 14. decembrī, galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas precizē kārtību, kādā apdrošinātājs iesniedz regresa prasību pret transportlīdzekļa vadītāju, kurš ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai un likumā noteiktajā laikā nav iesniedzis saskaņoto paziņojumu, informē Saeimas Preses dienests.

Saskaņā ar grozījumiem apdrošinātājam satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa vadītājs būs jābrīdina par trešajām personām radīto zaudējumu piedziņu regresa kārtībā, ja vadītājs savlaicīgi nebūs iesniedzis savu saskaņotā paziņojuma eksemplāru, lai apdrošinātajam no abām negadījumā iesaistītajām pusēm ļautu gūt apstiprinātu informāciju par negadījuma apstākļiem. Negadījuma izraisītājam saskaņotais paziņojums pēc atgādinājuma būs jāiesniedz piecu dienu laikā.

Saeimas Preses dienests skaidro, ka ppdrošinātājs regresa prasību tiesā varēs arī iesniegt, ja negadījumu izraisījušais šoferis pēc apdrošinātāja pieprasījuma nebūs sniedzis nepieciešamo precizējošo informāciju, kā dēļ apdrošinātājs nav varējis pilnībā pārliecināties par negadījuma apstākļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Katrs piektais saskaņotais paziņojums aizpildīts nekvalitatīvi

Žanete Hāka, 21.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptuveni katrs piektais saskaņotais paziņojums par notikušu ceļu satiksmes negadījumu ir aizpildīts nekvalitatīvi, liecina If Apdrošināšana Transporta atlīdzību grupas dati.

Visbiežāk autovadītāji aizmirst norādīt negadījuma vietu un laiku, kā arī parakstīties, vai arī uzzīmētā shēma neļauj spriest par negadījuma apstākļiem un noteikt katra vadītāja vainas pakāpi.

Daļa autovadītāju arī nezina, kādos gadījumos ir pieļaujams negadījumu noformēt ar saskaņotā paziņojuma palīdzību, bet kad jāsauc ceļu policija.

Dažkārt autovadītāji uztraukumā aizmirst pat vienoties, kurš no abiem ir atzīstams par vainīgu. Rezultātā iesniegtais dokuments nav derīgs, autovadītājiem ir jātiekas atkārtoti, lai korekti aizpildītu veidlapas un apdrošinātājs varētu veikt atlīdzības izmaksu, norāda If Apdrošināšana Atlīdzību daļas vadītāja Līga Bērziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

OCTA sedz zaudējumus ne tikai «dzelžiem», bet arī personai

Ieva Mārtiņa, 26.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai 26% iedzīvotāju zina, ka OCTA sedz zaudējumus par satiksmes negadījumos cietušo ārstēšanu, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) un Mindscan veiktās aptaujas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ceļu nozare vairs nerullē

Katrīna Iļjinska, Vēsma Lēvalde, Db, 16.01.2009

Plānotais finansējuma samazinājums draud ar bankrotiem ceļu nozarē, krietnu bezdarbnieku skaitu un sabrukušiem ceļiem, norāda biedrības Latvijas ceļu būvētājs izpilddirektors Zigmārs Brunavs.

FOTO: RITVARS SKUJA, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Valsts ceļu iepirkumu skaits šogad sarucis līdz 17 iepirkumiem par 99.65 milj. Ls. Pirms budžeta apstiprināšanas bija plānoti 86 iepirkumi par 145.21 milj. Ls.

No tā var secināt, ka plānoto iepirkumu pakete sarukusi par 69 iepirkumiem. Tāpat jaunais iepirkumu plāns liecina, ka iepriekš nebija plānoti, bet tagad nākuši klāt 9 iepirkumi, kuri iecerēti Eiropas Reģionālā Attīstības fonda (ERAF) līdzekļu apguvei. Līdz ar to 100 % no valsts budžeta šogad tiks finansēti tikai 8 iepirkumi, kuru kopējā summa paredzēta 37.41 milj. Ls. Un vēl 62.24 milj. Ls vērtībā paredzēti ERAF līdzfinansētie projekti, no kuriem 85 % finansē tieši ERAF, bet no valsts budžeta jāsedz 15 %. Jāpiebilst, ka minētās summās iekļauta ne tikai pati būvniecība, bet arī zemju iegūšana, projektu vadība, būvuzraudzība u.c., līdz ar to pašai būvniecībai naudas būs vēl mazāk. Acīm redzami, ka iepirkumu skaita samazinājuma sekas būs valsts autoceļu stāvokļa pasliktināšanās un sabrukšana, jo ceļu kvalitāte jau tagad ir ļoti slikta. Pašreizējos apstākļos situāciju ceļu būvē varētu raksturot kā visai nervozu, norāda biedrības Latvijas ceļu būvētājs izpilddirektors Zigmārs Brunavs. «Esam informēti par apmēram 25 % finansējuma samazinājumu nozarē, bet, apzinoties, ka kuru katru dienu var pienākt vēl sliktākas ziņas, šī nervozitāte arī izpaužas,» tā viņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sāk izmeklēt gadījumu, kad cieta un gāja bojā Maxima darbinieki

, 17.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā nedēļā Valsts darba inspekcija ir reģistrējusi un uzsākusi 9 nelaimes gadījumu izmeklēšanu, kuros cietuši un gājuši bojā darbinieki. Lielākā daļa saistīta ar SIA Maxima Latvija.

Pēc šobrīd Valsts darba inspekcijas rīcībā esošās informācijas laikā no 2007. gada 1.janvāra līdz 17.septembrim Latvijas Republikā darba vietās gājuši bojā 45 darbinieki un 191 guvis smagas traumas, salīdzinoši pērn šajā pašā laikā periodā darbā bija gājuši bojā 35 un smagas traumas guvuši 211 cilvēki.

Aizvadītajā nedēļā Valsts darba inspekcija ir reģistrējusi un uzsākusi 9 nelaimes gadījumu izmeklēšanu, kuros cietuši un gājuši bojā šādi darbinieki:

1. 2007.05.21. Rīgā SIA Heliotrope kravas automobiļa vadītājs gāja bojā ceļu satiksmes negadījumā.

2. 2007.09.05. Ventspilī SIA Pilsbūve būvstrādnieks guva smagas traumas, nokrītot no augstuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai Latvijā beidzot nebūtu laiks ieviest ceļa zīmi "Melnais punkts"?

Daina Kantāne, AVIS pilna servisa līzinga departamenta vadītāja, 06.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir trešā valsts Eiropas Savienībā pēc ceļa satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita 2022. gadā1. Ir redzams, ka daļa negadījumu notiek vienās un tajās pašās vietās, ko mēdz saukt par satiksmes “melnajiem punktiem”.

Vairākās Eiropas valstīs tie tiek īpaši atzīmēti ar ceļa zīmēm, lai brīdinātu autobraucējus. Latvijā šādu punktu uzskaite notiek, bet informācija ir speciāli jāmeklē, turklāt ir vairākus gadus veca. Šādas ceļa zīmes ieviešana uz Latvijas ceļiem būtu svarīga gan kā preventīvs instruments satiksmes drošībai, gan īpaši nozīmīga, lai informētu tūristus, kas ar automašīnu dodas apceļot Latviju, kā arī vietējos autobraucējus, kas retāk brauc konkrētus ceļa posmus.

Uzmanīgāki autobraucēji = mazāk negadījumu

Ceļazīme “Melnais punkts” citās pasaules valstīs tiek izmantota, lai norādītu uz bīstamību attiecīgajā ceļa posmā, tādā veidā pievēršot īpašu autovadītāju uzmanību ceļam. Starp valstīm atšķiras veids, kā statistiski tiek noteikts “melnais punkts”, piemēram, tepat Lietuvā šādi apzīmē 500 m garu ceļa posmu, kur pēdējo četru gadu laikā ir notikuši četri vai vairāk satiksmes negadījumi ar cietušajiem vai bojāgājušajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien lielāks skaits ceļu satiksmes negadījumu tiek pieteikti, pamatojoties uz saskaņotajiem paziņojumiem. Tomēr arvien biežāk transportlīdzekļu apdrošinātāji saskaras ar pavirši vai nepareizi aizpildītām saskaņoto paziņojumu veidlapām.

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datiem šogad pirmajos deviņos mēnešos apdrošināšanas sabiedrībās ceļu satiksmes negadījumos cietušie iesnieguši 45,2 tūkst. zaudējumu pieteikumus, kas ir par ¼ vairāk nekā 2006.gada deviņos mēnešos.

Salīdzinot ar 2006.gada 9 mēnešu datiem, par 45% palielinājusies piekritušo atlīdzību summa, kas sastāda 21,9 milj,latu. Savukārt apdrošinātāji OCTA prēmijās saņēmuši 25,1 milj.latu. Turklāt vidējās atlīdzības izmaksa par apdrošināšanas gadījumu no 495,62 latiem pieaugusi līdz 603,91 latam.

Šogad septembrī OCTA palika 10 gadi, kopš sistēma Latvijā uzsāka darbību 1997.gadā.

Apdrošināšanas sabiedrībām papildus atlīdzību izmaksām ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem ir jāveic obligātie atskaitījumi, kas šogad deviņos mēnešos veido 1,96 milj.latu. No tiem lielāko daļu veidoja maksājumi Ceļu satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses fondam, kurā iemaksāti 801 tūkst.latu. Lielākā daļa šo līdzekļu tiek izlietoti sociālo kampaņu veidošanai, lai veicinātu autovadītāju sociālo atbildību un uzlabotu braukšanas kultūru. Saskaņā ar OCTA likumu 50% šī fonda finansējuma izmanto Iekšlietu ministrijas padotībā esošās iestādes, tostarp Ceļu policija, bet atlikušo daļu citas institūcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Satiksmes organizēšanai nepietiek ar spēju bruģī ieskrūvēt stabiņu

Guntars Gūte, Diena, 31.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas jaunās varas pirmā pilnvaru gada laikā paveikto darbu kvalitāti galvaspilsētas satiksmes sistēmas sakārtošanā sarunā ar laikraksta Diena žurnālistu Guntaru Gūti vērtē satiksmes eksperts Pauls Timrots.

Pēdējā gada laikā daudz dzirdama kritika par satiksmes organizēšanas dīvainībām galvaspilsētā. Kāda, tavuprāt, ir kopējā situācija Rīgā satiksmes jomā?

Patiesībā jau nekas liels un būtisks nenotiek. Drīzāk redzam jaunās varas jaunas politikas parādīšanu un pierādīšanu. Ja tev radusies iespēja parādīt sevi kā jaunu spēku, tad tev arī ir jāparāda, ka tu esi savādāks. Līdz ar to tev nav tik daudz laika, kamēr uzbūvēsi, piemēram, Ziemeļu pārvadu vai Rīgas apvedceļu, tāpēc, lai tu kļūtu pamanāms, tu ātri un butaforiski mēģini paveikt jebkādas lietas un iebāzt kāju durvīs. Līdz ar to no tāda politiskā viedokļa tā parādīšanās ir izdevusies – visi viņus ir pamanījuši. Cits jautājums, cik šī politika ir konsekventa un vēsturiski paliekoša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Sadursme ar alni izmaksā 280 tūkstošus latu

Jānis Rancāns, 22.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrība Ergo Latvijā saņēmusi obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) atlīdzību pieteikumu par ceļu satiksmes negadījumu Zviedrijā, kas aprēķināts vismaz 280 tūkstošu latu apmērā, tādējādi kļūstot par pēdējos 15 gados apdrošinātāja vēsturē lielāko OCTA atlīdzību par negadījumu.

Ceļu satiksmes negadījums (CSNg) noticis pērn septembrī, automašīnai saduroties ar meža zvēru - alni. Daudzās Eiropas valstīs, tostarp Latvijā, šādus negadījumus OCTA polise neatlīdzina, bet tā kā šoreiz tas notika Zviedrijā, saskaņā ar tur spēkā esošajiem noteikumiem, Ergo būs jāatlīdzina negadījuma rezultātā radušies zaudējumi.

Negadījuma rezultātā gājis bojā 30 gadus jauns automašīnas īpašnieks, smagi cietis auto vadītājs un 21 gadu jauna pasažiere. Šobrīd apdrošināšanas atlīdzības aprēķinā ņemti vērā iespējamie nesaņemtie ienākumi, cietušo ārstēšanās izdevumi un transportēšana no notikuma vietas ar helikopteru, norāda Ergo.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības kontrolē Latvijā darām par maz, šādu viedokli LTV "Rīta panorāmā" pauda Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis, komentējot, kāpēc Latvijā neizdodas samazināt uz ceļiem bojāgājušo skaitu.

Krapsis skaidroja, ka minētajam esot objektīvi iemesli, kas saistīti ar policijas nepietiekamo kapacitāti - ja cilvēki neredz policiju ielās, pārkāpumu ceļu satiksmē kļūst vairāk. Visvairāk cilvēku ceļu policijai trūkstot Rīgas reģionā, kur esot vakanti līdz pat 30% štata vietu. Policijas pārstāvis pastāstīja, ka ceļu policija izmanto 100 stacionāros un 14 pārvietojamos fotoradarus, taču tehniskos palīglīdzekļus vajadzētu vēl.

Policija ir sākusi izmantot dronu, lai fiksētu agresīvus autovadītājus. Kā ziņots, no šodienas nedēļas garumā Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs norisināsies Eiropas ceļu policijas tīkla (Roadpol) organizētā akcija "Roadpol Drošības dienas", kurā policija pastiprināti uzraudzīs ceļu satiksmes drošību, aģentūru LETA informēja Valsts policija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ceļu satiksmes noteikumu grozījumi būs ļoti būtiski un skars visu sabiedrību

Dienas Bizness, 10.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Nesāksim braukt pa ceļa otru pusi, taču varu apliecināt, ka grozījumi [Ceļu satiksmes - red.] noteikumos būs ļoti būtiski un skars visus ceļu satiksmes dalībniekus,» LNT raidījumā 900 sekundes norādīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes loceklis Jānis Golubevs.

Viņš norāda, ka cilvēkiem būs nepieciešams lasīt jaunos Ceļu satiksmes noteikumus un rūpīgi jāiepazīstas ar izmaiņām, un, lai tiktu informēta pēc iespējas lielāka sabiedrības daļa, tiek plānotas arī plašas kampaņas.

CSDD pārstāvis skaidroja, ka, pēc pašreizējā plāna, jaunie Ceļu satiksmes noteikumi stāsies spēkā nākamā gada janvārī. Tiesa, līdz tam par izmaiņām noteikumos vēl paredzēts diskutēt sabiedrībā, kā arī tiks uzklausīti speciālistu viedokļi.

Jau ziņots, ka Satiksmes ministrija iepriekš informēja, ka tiek gatavoti būtiski grozījumi Ceļu satiksmes noteikumos.

Pēc ministrijas norādītā, jaunie Ceļu satiksmes noteikumi uzlabos ceļu satiksmes drošību, jo īpaši pievēršot uzmanību mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem, kā arī ar jaunajiem noteikumiem tiks novērsta Ceļu satiksmes noteikumu normu dublēšanās ar Ceļu satiksmes likuma normām. Ņemot vērā grozījumu lielo apjomu, par lietderīgu atzīts Ceļu satiksmes noteikumus izteikt jaunā redakcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

No autovadītājiem bez apdrošināšanas piedzīti 2,08 milj.

, 30.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas transportlīdzekļu apdrošināšanas birojs (LTAB) desmit gadu laikā kopš transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas ieviešanas Latvijā regresa kārtībā ir piedzinis 2,08 milj. latu. Tā ir naudas summa, ko LTAB atguvis no tiem autovadītājiem, kas izraisījuši CSNg un nav bijuši apdrošinājuši savu civiltiesisko atbildību, kā to paredz likums, Db.lv informēja LTAB valdes priekšsēdētāja vietniece Baiba Gribuste.

Saskaņā ar pēdējām izmaiņām OCTA likumā, turpmāk ceļu satiksmes negadījumos vainīgās personas, kuras nebūs nokārtojušas saistības ar OCTA Garantijas fonda turētāju LTAB, tiks iekļautas Kredītu reģistrā.

No OCTA Garantijas fonda tiek veiktas apdrošināšanas atlīdzību izmaksas ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem, ja vainīgā auto īpašnieks vai auto vadītājs ir bijis atbildīgs par šī ceļu satiksmes negadījuma rezultātā radītajām sekām – cietušā veselības kaitējumu vai cietušā auto bojājumiem, un rupji pārkāpis ceļu satiksmes noteikumus - piedaloties ceļu satiksmē ar auto, kuram nav veikta OCTA apdrošināšana. Šādos gadījumos no OCTA Garantijas fonda izmaksātās atlīdzības regresa kārtībā tiek piedzītas no vainīgā. Veicot šo ar likumu uzlikto pienākumu, LTAB bieži ir spiests vērsties tiesā, lūdzot piedzīt šos līdzekļus piespiedu kārtā, jo vainīgā auto vadītājs vai auto īpašnieks ir atteicies labprātīgi atlīdzināt naudas summu, ko LTAB viņa vietā izmaksājis cietušajam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Pēc OCTA atlīdzības varēs vērsties pie sava apdrošinātāja

Žanete Hāka, 26.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas kompānija Ergo ieviesusi DubultOCTA produktu, kas paredz, ka atlīdzības saņemšanai cietušais varēs vērsties pie sava apdrošinātāja, informēja uzņēmuma pārstāvji.

Galvenie ieguvumi būs gadījumos, kad negadījuma izraisīšanā daļēji atbildīgs būs pats DubultOCTA īpašnieks. Šādos gadījumos kompānija segs DubultOCTA īpašnieka transportlīdzeklim nodarītos zaudējumus pilnā apmērā. Piemēram, visbiežāk sastopamākais dalītās vainas veids ir 50:50, OCTA polises īpašniekiem šādos gadījumos apdrošinātāji visbiežāk veiktu atlīdzību izmaksu tikai 50% apmērā.

Šobrīd Latvijas OCTA sistēmā noteiktā kārtība paredz, ka atlīdzības ceļu satiksmes negadījumā cietusī persona pieprasa no tās apdrošināšanas sabiedrības, kas apdrošinājusi avārijas izraisītāja civiltiesisko atbildību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Jūrmalnieki ņēmuši «savās rokās» brīdinājumu izvietošanu par fotoradaru

Gunta Kursiša, 07.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalā, Rīgas ielā, pirms mobilā fotoradara, kas, pēc vietējo teiktā, tur atrodas jau vairākas nedēļas, vietējie iedzīvotāji pie koka piestiprinājuši zīmi, kas brīdina, ka drīzumā ceļu satiksmes dalībnieku ātrums varētu tikt pārbaudīts ar fotoradara palīdzību.

Pēc jūrmalnieku teiktā, Rīgas ielas posmā starp Kr. Barona un Miera ielu novietotā ātruma mērīšanas ierīce atrodas jau vairākas nedēļas, tomēr minētajā Rīgas ielas posmā «nav ne gājēju, ne gājēju pāreju, ne kādu citu apdraudējumu un arī ceļu satiksmes negadījumus šajā ielas posmā neviens nespēja atcerēties». Kā norāda Valsts Policijas (VP) pārstāve Lita Juberte, VP lēmumu par fotoradaru izvietošanas vietu, laiku un ilgumu pieņem, ievērojot iepriekš noteiktus kritērijus, iepriekš veicot ceļu satiksmes drošības analīzi. Fotoradaru izvietošanas būtiskākie kritēriji ir ceļa posmi un vietas, kur notika vai var notikt ceļu stiksmes negadījums ar bojāgājušiem un ievainotajiem, ceļa posmi, kuros ir liels negadījumu skaits bez cietušajiem, ceļa posmi, kuros regulāri tiek pārkāpti ceļu satiksmes noteikumi, īpaši tie, kas saistīti ar atļautā braukšanas ātruma neievērošanu, jo tā neievērošana ir galvenais iemesls smagiem ceļu satiksmes negadījumiem, skaidorja L. Juberte. Tāpat viņa norādīja, ka svarīgi kritēriji, pēc kuriem tiek izvēlēta fotoradara atrašanās vieta, ir satiksmes drošības draudi, piemēram, skolas, bērnudārzi, gājēju pārejas, vietas, kur pulcējas cilvēki un vietas, kur, pārkāpjot ceļu satiksmes noteikumus, tiek šķērsota brauktuve. Izvēloties fotoradara atrašanās vietu, tiek ņemta vērā arī satiksmes plūsmas intensitāte, ceļa infrastruktūra, kā arī pamatoti iedzīvotāju iesniegumi un lūgumi. Mobilo fotoradaru atrašanās vietas var tikt mainītas katru dienu, bet nav obligāti, ka radara atrašanās vieta mainīsies ikdienas, skaidroja L. Juberte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2016.gada 1.janvārī stāsies spēkā jaunie Ceļu satiksmes noteikumi. To mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību, īpašu uzmanību pievēršot mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem; ieviest jaunas, satiksmes drošības uzlabošanai nepieciešamas normas; saskaņot Ceļu satiksmes noteikumu normas ar grozījumiem Valsts standartos par ceļa zīmēm un ceļa apzīmējumiem.

Par jauno Ceļu satiksmes noteikumu projektu iepriekš notikušas konsultācijas, par tiem diskutēts Ceļu satiksmes drošības padomes sēdēs, tie saskaņoti ar valsts un nevalstiskā sektora organizācijām. Jaunie noteikumi atrodami šeit: http://likumi.lv/ta/id/ 274865.

Braukšana ar velosipēdu.

Galvenie jaunumi velo jomā:

- precīzāk noteikta atļautā velosipēdu atrašanās vieta satiksmē: braukšana ar velosipēdiem atļauta pa tiem paredzēto infrastruktūru. Piemēram, pa velojoslu (brauktuves daļa, kas paredzēta braukšanai tikai ar velosipēdiem). Ja šīs infrastruktūras nav vai tā attālināta no ceļa, velosipēdistiem jābrauc pa brauktuvi;

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gundars Liberts: Savs maks disciplinē visvairāk

Rīgas Tehniskās universitātes Autotransporta institūta direktors Gundars Liberts., 12.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau gadiem meklējam risinājumu Latvijā sasāpējušai problēmai - kā uzlabot ceļu satiksmes drošību! Regulāri tiek tērētas ievērojamas summas, veidojot sociālās kampaņas, pieņemti bargāki soda mēri noteikumu pārkāpējiem un veiktas neskaitāmas policijas patruļas ielās. Tomēr joprojām Latvijā ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits ir viens no augstākajiem Eiropā.

Lielisks risinājums autovadītāju disciplinēšanai un to radīto risku optimālai izvērtēšanai ir nesen OCTA likumā iestrādātā norma par OCTA apdrošināšanas cenas diferencēšanu atkarībā no transportlīdzekļa īpašnieka nodarītajiem Ceļu satiksmes pārkāpumiem - to skaita un nopietnības pakāpes. Sen zināma patiesība ir, ka jebkuru cilvēku vislabāk disciplinē paša maks, jeb šajā gadījumā fakts, ka par agresīvu braukšanu un Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem var nākties bargi samaksāt, turklāt ilgtermiņā.

Šāda prakse, kad OCTA apdrošinātāji piemēro ievērojami lielākas prēmijas apdrošināšanas ņēmējiem, jau veiksmīgi darbojas un ir sevi attaisnojusi arī citās valstīs Eiropā. Par to esmu vairākkārt pārliecinājies, iepazīstot citu valstu pieredzi - Anglijā, Vācijā, Itālijā, Francijā un citur. Apdrošinātāji ārvalstīs rūpīgi izvērtē katra autovadītāja riska pakāpi, ko tas varētu radīt citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lai piedzītu zaudējumus no valsts, rūpīgi jāvāc pierādījumi

Elīna Pankovska, 30.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai no valsts sekmīgi pieprasītu kaitējuma atlīdzību par satiksmes negadījumu, ko izraisījis slikts ceļa stāvoklis vai segums, no juridiskā viedokļa esot svarīgi vairāki priekšnoteikumi, norāda zvērināts advokāts Andis Pauniņš.

Viņš skaidro, ka svarīgi konstatēt cēlonisko sakaru starp ceļa seguma neatbilstošu kvalitāti un ceļu satiksmes negadījumu. Proti, jāpierāda, ka negadījums ir sekas ceļa seguma neatbilstošai kvalitātei, nevis, piemēram, ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumam. Tāpēc svarīgi, lai policija precīzi un detalizēti apraksta ceļu satiksmes negadījuma vietu un sekas. Šie dati vēlāk varot būt izšķiroši, lai eksperts varētu veikt ekspertīzi un noskaidrotu ceļu satiksmes negadījuma norisi un attiecīgi arī cēloni.

A.Pauniņš norāda, ka nākamais solis ir konstatēt to, ka ceļa seguma kvalitāte neatbilda normatīvo aktu prasībām, nevis vispārējam priekšstatam par to, kādam tam vajadzētu būt. Normatīvie akti detalizēti nosaka kvalitātes standartus ceļa segumiem, lai droši par to varētu pārvietoties.

Komentāri

Pievienot komentāru