Transports un loģistika

Air France un British Airways ziņo atšķirīgus Concorde rezultātus

Aivars Mackevics [email protected], 26.07.2002

Jaunākais izdevums

Pēc 8 mēnešu Concorde lidmašīnu lidojumu atsākšanas abas šo lidmašīnu izmantojošās lidsabiedrības Air France un British Airways paziņojušas atšķirīgus rezultātus. Britu lidmašīnas Concorde ir noslogotas ar 70%, bet franču - tikai 60%. Lidmašīnas izlido no Londonas un Parīzes uz Ņujorku un sasniedz to ātrāk kā 4 stundās. 2000. gada 25. jūlijā viena Air France Concorde lidmašīna avarēja Parīzes lidostas tuvumā, kā rezultātā gāja bojā visi 113 pasažieri. Lidmašīnu starts tika aizliegts, taču no pagājušā gada novembra Concorde ir atkal gaisā. Air France vadība sūdzas, ka ievērojami samazinājies amerikāņu pasažieru skaits un šis laiks kopumā aviobiznesam ir ļoti neizdevīgs. Abas kompānijas intensīvi strādā, lai atgūtu vecos klientus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Virgin Atlantic» joprojām vēlas iegādāties Concorde

Aivars Mackevics [email protected], 06.05.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības Virgin Atlantic šefs Ričards Bransons (Richard Branson) vēlas, lai Concorde lidmašīnas lidotu arī turpmāk, pretēji tam, kā to ir izlēmuši līdzšinējie apsaimniekotāji lidsabiedrības Air France un British Airways. Lidsabiedrības Air France un British Airways, pamatojoties uz zemo pasažieru skaitu un ar to saistīto nepietiekamo lidojumu izmaksu nosegšanu, ir nolēmušas šī gada oktobra beigās atcelt lidojumus ar Concorde lidmašīnām. Ričards Bransons pārmet lidsabiedrībai British Airways par nevēlēšanos tālāk nodot izmantošanai Concorde lidmašīnas. Lidsabiedrībai pēc Ričarda Bransona teiktā, noteikti esot bailes, ka Virgin Atlantic šī akcija varētu nest panākumus. Virgin Atlantic šefs ir aicinājis Lielbritānijas valdību atbalstīt viņa centienus iegādāties lidmašīnas, neskatoties uz to, ka lidojumi arī viņam varētu nest zaudējumus. Vairāk gan viņš cer iegūt Concorde imidža. Pēc Ričarda Bransona domām, Concorde ir “ekstrēmi rentabla” un sakarā ar pagājušā gadā sasniegtajiem sliktajiem uzņēmuma darbības skaitļiem nevar tā vienkārši to aizmest projām. Viņa plānos ietilpst Concorde lidmašīnās izveidot vēl dārgāku pirmo klasi, bet lētāku otro klasi. Avots: Wirtschaftsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«British Airways» gatavojas streikot

Aivars Mackevics [email protected], 17.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības British Airways pamatpersonāls gatavojas streikot, draudot sarīkot haosu Lielbritānijas lidostās, ja vien Eiropas otra lielākā lidsabiedrība nepiekritīs maksāt lielākas algas. Aptuveni 2 600 British Airways bagāžas nesēji, reģistrācijas nodaļu personāls un citi darbinieki pagājušajā nedēļā nobalsoja par streiku. Šīs nedēļas trešdienā balsošanu nolēmuši veikt citi 8 000 darbinieki. British Airways baidās no pagājušās vasaras pieredzes, kad lidsabiedrības personāls sarīkoja streiku Hītrovas lidostā, tādā veidā piespiežot atcelt 500 lidojumus un iztraucējot ceļojumus vairāk nekā 100 000 cilvēkiem. Arodbiedrības un lidsabiedrība ir paziņojušas par kopīgām sarunām, kurās jāatrisina garais strīds par inflāciju, jāapspriež algu palielināšanas iespējas un vēlmi izvairīties no streika. Savā paziņojumā presei Lielbritānijas vadošās arodbiedrības Britain`s General Union (GMB) valdes loceklis Eds Blisets sacījis, ka British Airways nāksies pārtraukt izvairīties no sarunām ar arodbiedrībām un izstrādāt izlīgumu, ja arodbiedrība izvairīsies no īsta haosa sarīkošanas šīs vasaras beigās visās lidostās, kurās operē British Airways. 53% no Lielbritānijas vadošās arodbiedrības biedriem nobalsojuši par streiku. No visiem GMB biedriem balsoja tikai 48,6%, kas pēc arodbiedrības uzskatiem ir normāls rādītājs. Industrijas pārstāvji uzskata, ka nākošais balsojums, kas notiks 18.augustā, būs līdzīgs iepriekšējam. Saistībā ar streiku British Airways akcijas sākotnēji samazinājās par vairāk nekā 3%. Pagājušās vasaras streiks British Airways izmaksāja 40 miljonus britu mārciņu un analītiķi brīdina, ka lidsabiedrība nevar atļauties atkārtot pagājušā gada pieredzi arī šogad, kad degvielas cenas ir rekordaugstas un pensijas izmaksas arvien pieaug. GMB oficiālās amatpersonas plāno satikties ar British Airways darbinieku pārstāvjiem, lai lemtu, kā rīkoties tālāk. Streika datums vēl nav noteikts, taču jebkurš laiks augustā var būt “graujošs”, jo tas ir kulminācijas laiks vasaras brīvdienu sezonā. British Airways paziņojusi, ka ir pārliecināta, ka izvairīsies no streika. Lidsabiedrības izpilddirektors Maiks Strīts ir paziņojis, ka lidsabiedrības galvenā prioritāte ir nodrošināt saviem klientiem iespēju, lai viņi varētu turpināt gaidīt savus vasaras atvaļinājumus. British Airways, kas pēdējo divu gadu laikā par 13 000 ir samazinājis darba vietu skaitu, kopš janvāra ir iestrēgušas sarunas ar arodbiedrībām. British Airways ir piedāvājusi palielināt algas par 8,5% turpmāko 3 gadu laikā. Arodbiedrības šo piedāvājumu ir noraidījušas. Līdz šim arodbiedrības ir atteikušās pieņemt lidsabiedrības piedāvājumu noteikt neatkarīgu šķīrējtiesnesi, kas atrisinātu šo strīdu. British Airways, kas no šīs nedēļas ir palielinājusi biļešu cenas sakarā ar degvielas izmaksu pieaugumu, argumentē, ka nevar atļauties palielināt algas, jo tai ir papildus jāmaksā 133 miljonu britu mārciņu gadā, lai izveidotu pensiju plānu iztrūkumu. GMB ziņo, ka reģistrācijas nodaļu personāla pamatalga ir aptuveni 12 500 britu mārciņu gadā. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Concorde» veiks savus pēdējos lidojumus jau šī gada oktobrī

Aivars Mackevics [email protected], 11.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības Air France un British Airways ir vienīgās pasaulē lidsabiedrības, kuru sastāvā ir Concorde tipa lidmašīnas. Tiek plānots šīs lidmašīnas izņemt no kustības jau šī gada rudenī, tas ir krietni ātrāk nekā iepriekš bija paredzēts. Abas lidsabiedrības ziņo par Concorde lielajām tehniskajām izmaksām, bet zemo rentabilitāti. Lidsabiedrība Air France deficīts bija no 30 līdz 50 miljoniem eiro gadā, bet atsakoties no šīm lidmašīnām šī gada bilance varētu nest vienreizēju mīnusu 50 līdz 60 miljonus eiro apmērā. Lidsabiedrība Air France plāno jau no 31. maija izbeigt lidojumus ar Concorde, bet nenoliedz vēl iespēju piedāvāt vienreizējus lidojumus ar šīm lidmašīnām. Turpretī lidsabiedrība British Airways nav vēl nosaukusi galīgo datumu, bet tas varētu būt 31. oktobris. Patlaban Air France izmanto piecas Concorde tipa lidmašīnas, bet British Airways septiņas lidmašīnas. Avots: Touristik-aktuell, TMA

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kad datu centru dzesē mamma daba. Air-to-air free cooling metode

Miks Stūrītis, www.citrus.lv, SIA Citrus Solutions valdes priekšsēdētājs, 02.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vasaras nav visparedzamākās un vienmēr vispiemīlīgākās no laika apstākļu viedokļa, bet, kad runa ir par datu centru dzesēšanu, tad mūsu vēsais klimats ir gana pateicīgs. Ārējās vides temperatūras izmantošana jeb air-to-air free cooling ir tikai viens no datu centru dzesēšanas veidiem, bet šobrīd tas ir viens no inovatīvākajiem risinājumiem un piedzīvo savu zvaigžņu stundu gan Eiropā, gan Amerikā. Galvenā priekšrocība šim dzesēšanas veidam ir ārkārtīgi zemās lietošanas izmaksas, kas ļauj iegūt līdzekļu ekonomiju ilgtermiņā, turklāt šāds dzesēšanas veids ir viens no videi draudzīgākajiem.

Vispirms jau jāsaka, ka pastāv divas – un visai fundamentāli atšķirīgas – iespējas, kā šo metodi pielietot datu centru dzesēšanai. Viena no iespējām – ielaižot āra gaisu datu centra telpās, to dzesējot vai nedaudz uzsildot. Otrs variants – āra gaiss tiek laists caur siltummaini, kurā temperatūra tiek nodota no āra gaisa uz datu centra gaisu. Āra gaiss netiek novadīts uz datu centra telpu, bet tiek padots uz āru. No tā arī izriet nosaukums air-to-air free cooling, jo pārsvarā dzesēšanas procesā tiek izmantots tikai aukstais āra gaiss, kas ir par brīvu, kā zināms.

Pirmais air-to-air dzesēšanas veids šobrīd piedzīvo savu popularitātes vilni Eiropā un Amerikā, taču tā izmantošanai ir zināmi ierobežojumi. Viens no ierobežojumiem ir mitrums. Ir vietas, kur vidējais mitruma līmenis gadā ir ļoti augsts. Un nemaz nav tālu jāmeklē. Paveramies pa logu. Kas tad tur notiek? Slapjš sniegs, lietus, mitrums. Tādi apstākļi kā pie mums, Baltijas valstīs vai Skandināvijā, diktē savus noteikumus un saka – nē, mums neder air-to-air metode, kur datu centra telpās gaisu ielaiž no āra. Šādos klimatiskos apstākļos šis risinājums nav izmantojams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Air France saviem pasažieriem piedāvā jaunu pakalpojumu, kas būs pieejams gandrīz visās lielākajās Eiropas lidostās – reģistrāciju lidojumiem, izmantojot mobilos tālruņus. Līdz gada beigām mobilā reģistrācija būs iespējama uz visiem Air France reisiem, informē Air France.

Jaunais pakalpojums jau darbojas no 2007. gada 28.jūnija Air France, taču sākotnēji šis pakalpojums bija pieejams Air France īso un vidējo maršrutu pasažieriem Eiropā. Līdz gada beigām lidsabiedrība plāno ieviest šo pakalpojumu visā kompānijas tīklā, turklāt piedāvājot dažādus papildu jauninājumus.

Air France 2007. gada maija statistika rāda, ka reģistrāciju internetā izmanto 6 % vietējo reisu pasažieru. Klientiem, kuri vēlas izmantot šo pakalpojumu, nepieciešami mobilie tālruņi ar interneta pieslēgumu, bet izmantojamā interneta adrese ir http://mobile.airfrance.com vai www.klm.com.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Concorde» nelidos jau no 2007. gada

Aivars Mackevics [email protected], 09.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franču lidsabiedrībai Air France piederošās Concorde tipa lidmašīnas iespējams nelidos jau no 2007. gada, kaut arī to licence darbojas vēl līdz 2009. gadam. Prestižās lidmašīnas Concorde rentabilitāte ir krietni samazinājusies, tam par galveno iemeslu tiek minēts Irākas karš un pēdējā laikā sastopamās lidmašīnas tehniskās problēmas, kā arī 2000. gada Concorde lidmašīnas katastrofa pie Parīzes, kur bojā gāja 113 pasažieru. Lidsabiedrība Air FranceConcorde lidmašīnas izmantoja vairāk kā 30 gadus. Par arvien biežāk sastopamajām tehniskajām problēmām sūdzības tiek saņemtas arī no lidsabiedrības British Airways, kura izmanto astoņas šāda tipa lidmašīnas. Avots: TMA, FTD

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Turpinot stratēģiju, Estonian Air sāks sadarbību ar Air France

Gunta Kursiša, 19.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air sāks sadarboties ar franču Air France.

Air France un Estonian Air sadarbības lidojumi sāksies šā gada 16. jūlijā, un Igaunijas lidsabiedrība veiks lidojumus pirmdienās, otrdienās, ceturtdienās, piektdienās un svētdienās.

«Sadarbības dibināšana ar vienu no pasaules lielākajām lidsabiedrībām ir nozīmīgs solis Estonian Air darbības attīstībā un saskan ar lidsabiedrības stratēģiju,» paziņojumā norāda Estonian Air pārstāvis Rauno Parrass (Rauno Parras).

Air France savukārt pauž, ka noslēgtā sadarbība aviokompānijai pavērs attīstības iespējas «Estonian Air tirgū».

Vienvirziena biļetes cena maršrutā Parīze-Tallina maksās sākot no 82,9 eiro (ieskaitot nodokļus), bet no Tallinas uz Parīzi – sākot no 59,9 eiro (ieskaitot nodokļus), pērkot Estonian Air mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«British Airways» izpilddirektors iecelts bruņinieku kārtā

Aivars Mackevics [email protected], 16.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā Lielbritānijas karalienes dzimšanas dienas svinību laikā aviosabiedrības British Airways izpilddirektors Rods Edingtons (Rod Eddington) ir iecelts bruņinieku kārtā. Šāds tituls viņam ir piešķirts par nopelniem civilās aviācijas attīstībā, kā arī par ieguldījumu British Airways izaugsmē*. Tā kā British Airways vadītājs ir Austrālijas pilsonis, kas ir Britu nāciju sadraudzības valsts, tad viņu, līdzīgi kā Lielbritānijas pavalstniekus, kam piešķirts bruņinieka tituls, turpmāk dēvēs par Seru Rodu Edingtonu.** Uzzinājis par apbalvojumu R. Edingtons teica: „Kā cilvēkam, kas ir uzaudzis Austrālijas rietumu daļā, personiski man tas ir milzīgs pagodinājums un lielisks veids kā beigt savu darbu aviācijas jomā. Taču es uzskatu, ka reizē tā ir atzinība ikvienam British Airways strādājošajam par pēdējo piecu gadu laikā paveikto.” Kā zināms, šī gada septembrī Rodu Edingtonu British Airways izpilddirektora amatā nomainīs Vilijs Volšs (Willie Walsh). Viņš ir izraudzīts šim amatam pēc tam, kad vairākus gadus veiksmīgi vadīja Īrijas aviosabiedrību Air Lingus. Pavisam nesen būdama tuvu bankrotam, šobrīd tā ir viena no veiksmīgākajām un pelnošākajām aviosabiedrībām Eiropā. Interesanti, ka tas ir paveikts laikā, kad Īrijā plaši izvērtās lēto aviokompāniju darbība. Piezīmes: * Saskaņā ar 2005. gada maijā publiskotajiem aviosabiedrības finanšu rādītājiem British Airways guva vislielāko bruto peļņu starp pasaules aviosabiedrībām. 2001. gadā pēc šiem pašiem rādītājiem tā bija tikai 21. vietā. ** To valstu pilsoņiem, kas nav Britu sadraudzības valstu dalībnieces, par īpašiem nopelniem tiek piešķirts Goda bruņinieka nosaukums, taču tiem netiek piešķirts Sera tituls. Avots: British Airways

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija Alitalia, kas 62 gadus atradās Itālijas valsts kontrolē un galu galā bankrotēja, tagad atdzimusi kā privāta kompānija, kuras akcionāri ir Air France-KLM un 25 Itālijas investoru grupa ar nosaukumu Italian Air Company, ziņo Associated Press.

Līgums starp Air France-KLM un Italian Air Company paredz, ka Air France-KLM tuvāko četru gadu laikā nevarēs palielināt savu kontroli Alitalia.

Par Alitalia izpilddirektoru kļuvis Italian Air Company ieceltais Rokko Sabelli (Rocco Sabelli).

Izsakoties par Alitalia nākotni, aviokompānijas analītiķis norāda: "Es domāju, ka tagad tā [Alitalia] būs daudz labāka aviokompānija... Vismaz sākumā tā būs tikai Itālijas un Eiropas aviokompānija. Tā nav globāla aviokompānija. Tā nevar konkurēt ar Lufthansa, British Airways, Air France un pat ne ar Iberia.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts.

Šī gada sākums būs nozīmīgs satiksmes ministram, jo gandrīz pēc divu gadu stratēģiskā investora meklējumiem ir jāatrāda rezultāts. Uzdevums nav vienkāršs, par ko varētu liecināt tas, ka ministrs vairs nerunā par stratēģiskā investora piesaisti, bet, iespējams, uz valdību virzīs finanšu investora piedāvājumu.

Daudzi igauņi un lietuvieši mūs apskauž par Air Baltic un Rīgas kā Baltijas avio nozares centru, tomēr uzņēmuma uzturēšana ir prasījusi lielus valsts līdzekļus, jo īpaši pēc B. Flika atstātā «mantojuma», ar kura sekām uzņēmums cīnās vēl šodien.

Valsts pēdējo sešu gadu laikā uzņēmumā Air Baltic ir ieguldījusi apmēram 220 miljonus eiro: no 2010. līdz 2012. gadam tika veiktas ap 140 miljonu eiro valsts investīcijas, ieskaitot LVRTC iegādātās 0% obligācijas un divus kapitalizētus valsts aizdevumus, bet 2015. gada nogalē valsts ieguldīja vēl 80 miljonus eiro kopā ar Vācijas investoru Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Air France KLM aug pasažieru skaits

, 14.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā finanšu gadā aviokompānija Air France KLM uzrādījusi veiksmīgus pasažieru pārvadājumu rezultātus no Latvijas. KLM avio pasažieru pārvadājumu skaits pieauga par 31%, bet Air France - par 7%, Db.lv informēja Air France KLM Ziemeļeiropas komercdirektors Olivers Ours.

Pēc kompāniju apvienošanās Air France KLM ir lielākais avio pasažieru pārvadātājs Eiropā. Publicētie finanšu rezultāti par 2006./2007. gadu uzrāda ievērojamu izaugsmi gan saskaņā ar apgrozījuma datiem un saimnieciskās darbības rezultātiem, gan pasažieru pārvadājumu skaitu.

Pasažieru pārvadājumu pieaugums Latvijā ievērojami ietekmē Air France KLM kopējo izaugsmi Baltijas valstīs, sasniedzot pieaugumu par 8% pēc KLM datiem un par 7% pēc Air France datiem. "Mēs esam ļoti apmierināti ar šiem finanšu rezultātiem un it īpaši ar attīstību, kādu kompānija ir uzrādījusi Baltijas reģionā", saka Mauricio Kardona (Mauricio Cardona), Air France KLM Somijas un Baltijas valstu reģionālais direktors

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Veido lielāko nekustamā īpašuma fondu Ukrainā

Ingrīda Drazdovska [email protected], 01.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju banka Concorde Capital un starptautiskā konsultāciju kompānija Colliers International paziņo par nekustamā īpašuma investīciju fonda izveidi, kas darbosies Ukrainā. Fonda, kura nosaukums ir “Colliers-Concorde (Ukraine) Real Estate Fund” (Colliers-Concorde), projektu portfelis tiek lēsts uz 200 milj. USD pie 100 milj. USD pašu kapitāla. Colliers-Concorde realizēs nekustamā īpašuma attīstības projektus komercplatību - biroju, tirdzniecības platību un noliktavu – sektorā, kā arī dzīvojamo platību sektorā. Fonds tiek dibināts, lai izmantotu investīciju iespējas, kas radušās Ukrainas nekustamā īpašuma tirgū, brīdī, kad valsts pārdzīvo nozīmīgas ekonomiskas un politiskas transformācijas. Concorde Capital, ietekmīga Ukrainas investīciju banka un brokeru sabiedrība, pārvaldīs fondu ar sava meitas uzņēmuma palīdzību. Colliers International, viena no spēcīgākajām nekustamā īpašuma konsultāciju kompānijām pasaulē, pildīs fonda padomnieka funkcijas un līdzdarbosies fonda vadībā (co-manager).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Labākās pasaules lidsabiedrības

Aivars Mackevics [email protected], 30.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatkarīgā britu institūtā Skytrax Research tika apkopoti interneta aptaujas 4,4 miljoni pasažieru no 80 valstīm, kuri vērtēja pasaules 2003. gada lidsabiedrības. Aptaujātie pasažieri par labāko pasaules lidsabiedrību ir atzinuši Cathay Pacific Airways, kura 2002. gadā bija otrajā vietā. Hongkongas lidsabiedrība ir apmainījusies vietām ar Emirates lidsabiedrību no Dubaijas. Trešo vietu nemainīgi ieņem Singapore Airlines, kam seko Malaysia Airlines, kura 2002. gadā nebija nemaz starp labākajām desmit lidsabiedrībām un šogad ir atvirzījusi pagājušā gada uzvarētāju lidsabiedrību British Airways uz sesto vietu. Piekto vietu šogad aizņem lidsabiedrības Qantas,kam attiecīgi seko Swiss, Thai Airways, Air New Zealand un Austrian Airlines. Turpretī labāko desmitnieku ir pametušas lidsabiedrības Continental Airlines, Virgin Atlantic Airways, American Airlines, All Nippon Airways un Air Canada, kas pagājušajā gadā aizņēma vietas no sestās līdz desmitajai, kā arī Lufthansa, kas 2002. gadā bija piektajā vietā. Tātad labākās 2003. gadā ir: 1. Cathay Pacific Airways 2. Emirates 3. Singapore Airlines 4. Malaysia Airlines 5. Qantas 6. British Airways 7. Swiss 8. Thai Airways 9. Air New Zealand 10. Austrian Airlines Avots: Reise&Preise

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Flika vadītā XL Airways Germany iesniedz maksātnespējas pieteikumu, bet cer atdzimt

Jānis Rancāns, 03.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bertolta Flika vadītā Vācijas aviokompānija XL Airways Germany Darmštates tiesā iesniegusi maksātnespējas pieteikumu. Decembra vidū lidsabiedrība jau apturēja ziemas lidojumus.

(Papildināts ar trešo rindkopu)

Maksātnespējas pieteikums tiesā iesniegts 27. decembrī, vēsta aviācijas ziņu portāls ch-aviation. Savukārt 14. decembrī lidsabiedrība uz laiku apturēja ziemas sezonas darbību. Pēc darbības apturēšanas Airways Gemany izīrētājiem atpakaļ atgrieza iznomātās lidmašīnas. Tomēr kompānija apgalvoja, ka pavasarī savu darbību atjaunos. Pirms darbības apturēšanas kompānija strādāja ar piecām Boeing 737 – 800s lidmašīnām.

Tomēr jau nākamvasar XL Airways Germany atkal plāno atsākt lidojumus, ziņo portāls Fluege.de. Pašlaik tiekot mēģināts atrast visiem iesaistītajiem pieņemamu risinājumu, lai uzņēmums varētu turpināt darbību, norādījis XL Germany komercdirektors Torstens Amends Šnārs. Maksātnespējas iemesls esot kāda uzņēmuma akcionāra laicīgi nesniegtais aizdevums, norāda portāls. Kopš pērnā gada novembra XL Germany un Parīzē bāzētā XL France pieder vienam un tam pašam īpašniekam – Luksemburgā reģistrētajam X-Air Aviation holdingam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība British Airways paziņojusi, ka tās pirmā ceturkšņa peļņa palielinājusies par 75%, ziņo Bloomberg.

British Airways peļņa sasniegusi 269 miljonus GBP (281 milj. LVL), kas ir par 115 miljoniem GBP vairāk nekā 2006. gada 1 ceturksnī, kad tā bija 154 miljoni GBP (160 milj. LVL).

Ienākumi salīdzinot ar pagājušo gadu (2,25 miljardi GBP,) ir samazinājušies par 2,4% līdz 2,19 miljardiem GBP.

Kompānijai British Airways ienākumi no pasažieru pārvadāšanas samazinājušies par 1,9% un pirms nodokļu nomaksas tie bija 1,9 miljardi GBP. Kā norāda British Airways pārstāvji, šis skaitlis tik un tā ir lielāks nekā to prognozēja analītiķi.

"Šie ir ļoti labi rezultāti, neskatoties uz problēmām, kādas tās ir Hītrovas lidostā," paziņoja British Airways izpilddirektors Vilijs Valšs (Willie Walsh).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānijas British Airways apkalpe pirmdien uzsākusi piecu dienu streiku, ziņo ABC News.

Lēmums protestēt tika pieņemts, jo aviosabiedrība nolēma apkalpju locekļiem ārpus darba laika vairs nepiedāvāt lidojumus ar ievērojamām atlaidēm.

Jāatzīmē, ka apkalpes locekļu arodbiedrība Union svētdien piedāvāja British Airways variantu, kuru akceptējot streiks netiktu sākts, bet aviokompānija to noraidīja.

Aviokompānija uzsver, ka British Airways spēs nodrošināt 70% no lidojumiem.

«Villij (BA vadītājs Villijs Volšs (Willie Walsh)), maini savu lēmumu un atjauno apkalpes locekļu ceļošanas privilēģijas. Līdz ko tas notiks, streiks tiks pārtraukts,» norādīja arodbiedrības pārstāvis Tonijs Vudlijs (Tony Woodley).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«British Airways» lidojumiem uz Londonu pirmajā pusgadā 17% pieaugums

Aivars Mackevics [email protected], 06.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

British Airways šī gada jūnijā Rīgas – Londonas maršrutā pārvadāja 7507 pasažierus, kas ir par 41% vairāk kā 2004.gada jūnijā. Kopā no 2005.gada 1.janvāra 6 mēnešos pārvadāti 34 505 pasažieri jeb par 17 % vairāk kā pagājušogad. Lidmašīnu aizpildījums jūnijā bija 72% (88% pagājušogad). Pusgadā aizpildījums bija 62% (80% pagājušā gada atbilstošā periodā). No šī gada 27.marta, kad spēkā stājās vasaras lidojumu saraksts. British Airways palielināja kapacitāti jeb vietu skaitu lidojumiem no Rīgas uz Londonu par 67 %: Pirmkārt, lidojumiem izmantojot lielāku lidmašīnu – Airbus 321, kas ir lielākā, kāda darbojas Rīgas lidostā Eiropas lidojumos. Otrkārt, no šī gada 28.marta British Airways veic 7 lidojumus nedēļā, lidojot katru dienu (iepriekš 6 reizes nedēļā). Toms Andersons, British Airways komercdirektors Somijā un Baltijas valstīs: “Iepriekš rēķinājāmies, ka pasažieru skaita pieaugums no Lielbritānijas gada laikā var pieaugt pat līdz 40-50%. Tāpēc gribējām būt tam gatavi no vasaras sezonas palielinot kapacitāti. Pusgada rezultātu vērtēju kā veiksmīgu, kas turklāt sasniegts smagas konkurences apstākļos. Londona ir vienīgā pilsēta, uz kuru no Rīgas lido trīs aviokompānijas.” Uz Hītrovas lidostu British Airways no Rīgas lido kopš 2002. gada 31.marta. Tā ir aviokompānijas bāzes lidosta. Hītrova ir lielākā lidosta Eiropā, kuru gadā izmanto aptuveni 64 miljoni cilvēku. Vairāk nekā 90 aviosabiedrības veic lidojumus no Hītrovas uz aptuveni 160 galapunktiem visā pasaulē. Avots: British Airways

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā jau agrāk ziņots, British Airways ir nolēmusi pārtraukt lidojumus no Londonas uz Rīgu, un sestdien, 24. martā, aviokompānija veiks pēdējo reisu šajā maršrutā, Db.lv informēja British Airways pārstāvis Somijā un Baltijas valstīs Toms Andersons.

British Airways uzsāka lidojumus uz Rīgu 1997. gada 1. aprīlī. Atkarībā no reisu skaita nedēļā, ik gadu British Airways pārvadāja no 40 000 līdz 70 000 pasažieru, no kuriem daudzi ne tikai apmeklēja Apvienoto Karalisti, bet devās tālāk uz vairāk nekā 150 aviosabiedrības lidojumu galapunktiem visā pasaulē.

British Airways bija pirmā aviosabiedrība Latvijas tirgū, kas jau no 1997. gada piedāvāja lidot gribētājiem veikt biļešu rezervāciju caur internetu. Laikā no 2001. līdz 2002. gadam, aviosabiedrība pilnībā pārgāja uz elektroniskajām biļetēm, kā arī nodrošināja internetā pilnu aviobiļešu iegādes ciklu līdz pat norēķiniem ar kredītkartēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

British Airways draud 200 miljonu eiro sods par klientu datu zādzību

LETA--REUTERS, 08.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas nacionālās lidsabiedrības «British Airways» māteskompānija «International Airlines Group» (IAG) pirmdien paziņoja, ka Lielbritānijas informācijas komisāra birojs (ICO) gatavojas noteikt «British Airways» 183,4 miljonu Lielbritānijas mārciņu (204,5 miljonu eiro) naudassodu par pērn notikušo klientu datu zādzību no lidsabiedrības interneta vietnes.

«British Airways» septembrī pavēstīja, ka hakeru uzbrukumā tās mājaslapai un lietotnei nozagta tūkstošiem tās klientu kredītkaršu informācija.

IAG pirmdien paziņoja, ka ICO licis saprast, ka nodomājis sodīt lidsabiedrību ar summu, kas atbilst 1,5% tās 2017.gada apgrozījuma.

«Esam pārsteigti un vīlušies par šo sākotnējo ICO secinājumu,» atzina «British Airways» vadītājs Alekss Kruss.

«»British Airways» ātri reaģēja uz noziedzīgām darbībām, kad tika zagti klientu dati. Mēs neesam atraduši pierādījumus par krāpniecisku darbību ar zādzību saistītajos kontos,» viņš sacīja un atvainojas klientiem par sagādātajām neērtībām.

IAG vadītājs Vilijs Volšs sacīja, ka «British Airways» informēs ICO par saviem iebildumiem attiecībā uz iespējamo sodu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic uzsāk sadarbību ar British Airways

Lelde Petrāne, 03.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic noslēgusi vienošanos par sadarbības lidojumiem ar Lielbritānijas aviosabiedrību British Airways.

airBaltic izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda: «Rīga-Londona ir populārākais starppilsētu maršruts ceļotājiem, kuri sāk vai noslēdz savu ceļojumu Baltijas reģionā.»

Partnerattiecības ar British Airways nodrošinās airBaltic pasažieriem iespēju sasniegt papildu galamērķus, kas tiek piedāvāti no Londonas Getvikas lidostas. Turklāt British Airways pasažieriem no jebkuras vietas pasaulē būs labāka piekļuve Rīgai.

British Airways ir Lielbritānijas lielākā starptautiskā aviokompānija un viens no pasaulē vadošajiem premium pārvadātājiem. Lidsabiedrības biznesa centrs atrodas Londonā, kas ir pasaulē lielākais premium ceļošanas tirgus, būtisku klātbūtni nodrošinot arī Hītrovas, Getvikas un Londonas Sitijas lidostās. British Airways, kas pārvalda vienu no plašākajiem starptautisko maršrutu tīkliem, kopīgi ar kopuzņēmumiem, sadarbības lidojumu un franšīzu partneriem veic lidojumus uz vairāk nekā 70 valstīm. British Airways gadā pārvadā gandrīz 40 miljonus pasažieru un veic lidojumus ar vairāk nekā 280 lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas nacionālās aviokompānijas «British Airways» piloti trešdien atcēluši 27.septembrī ieplānoto streiku, paziņojusi Lielbritānijas Lidsabiedrību pilotu asociācija (BALPA).

«Kādam ir jāuzņemas iniciatīva, lai atrisinātu šīs atalgojumu nesaskaņas, un, tā kā pazīmes neliecina, ka to varētu uzņemties «British Airways», piloti nolēmuši rīkoties atbildīgi,» skaidro BALPA.

Asociācija pauda cerību, ka «British Airways» un mātesuzņēmums «International Airlines Group» (IAG) demonstrēs tikpat lielu atbildību, cik piloti.

Taču, ja aviokompānija atteiksies veikt jaunas saprātīgs sarunas, BALPA patur tiesības izziņot jaunus streikus.

«British Airways» 9. un 10. septembrī atcēla visus uz un no Lielbritānijas plānotos reisus saistībā ar pilotu streiku, kas bija pirmais aviokompānijas pastāvēšanas vēsturē.

BALP lēš, ka šis 48 stundu streiks «British Airways» izmaksājis 80 miljonus sterliņu mārciņu (90 miljonus eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

CNBC publicējis pasaulē labāko starptautisko aviokompāniju sarakstu, kura godpilnajā pirmajā vietā ierindota Qatar Airways.

Tās gaisa kuģu parkā ietilpst 97 lidmašīnas, un mītnes vieta ir Katara. 1994.gadā dibinātajai aviokompānijai esot viens viens no visjaunākajiem gaisa kuģu parkiem pasaulē - vidējais lidmašīnas vecums ir četri gadi. Qatar Airways ir viena no visstraujāk augošajām aviokompānijām pasaulē ar vairāk nekā 100 starptautiskiem galamērķiem sešos kontinentos.

2. vietā - Singapore Airlines.

Tās gaisa kuģu parkā ietilpst 112 lidmašīnas, un mītnes vieta ir Singapūra.

Aviokompānija dibināta 1972.gadā. Tā bija pirmā aviokompānija, kas 1970.gadā ekonomiskajā klasē piedāvāja bezmaksas maltītes un dzērienus. 2008.gadā pārvadātājs kļuva par pirmo, kas izmantoja Airbus A380. Tā ir pasaulē otra lielākā aviokompānija pēc tirgus kapitalizācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svinot turboreaktīvās virsskaņas pasažieru lidmašīnas Concorde 50.gadadienu, kompānija Bremont izgatavojusi 500 eksemplārus rokaspulksteņu Bremont Supersonic no lidmašīnas materiāla, raksta Bloomberg.

Sadarbojoties ar British Airways, kompānija Bremont saņēmusi metālu no lidmašīnas G-BOAB Concorde jeb Alpha Bravo, lai izgatavotu 500 rokaspulksteņus. Lidmašīna reģistrēta 1974.gadā un bija trešā Concorde modeļa lidmašīna, kas pievienojās British Airways flotei.

Alumīnijs no lidmašīnas pārveidots dekoratīvā aplī, kas redzams pulksteņa aizmugurē, un uz tā ir arī uzraksts ar lidmašīnas numuru un reģistrācijas laiku, gadiem, kuros lidmašīna tika izmantota, lidojumu skaitu un maksimālo ātrumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«Concorde» suvenīrus var iegādāties internetā

Aivars Mackevics [email protected], 22.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība British Airways ir atvērusi atsevišķu interneta mājas lapu, kurā tiek pārdotas leģendārās virsskaņas lidmašīnas Concorde piemiņas lietas. Interneta mājas lapā www.ba-concordecollection.com tagad jau tiek pārdoti 10 Concorde kolekcijas produkti. Piedāvātas tiek gan aproču pogas un atslēgu piekariņi, gan bilžu rāmji un naudas zīmju klipi. Cenas ir no 10 līdz 65 britu mārciņām. Augustā un septembrī mājas lapa papildināsies ar vēl 20 jauniem suvenīriem. Lidsabiedrības British Airways vēlas ar mājas lapas starpniecību Concorde lidmašīnas faniem atstāt atmiņā daļu no Concordes vēstures, jo no šī gada oktobra tiek pilnībā pārtraukti šo leģendāro lidmašīnu lidojumi. Avots: EuroCity

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrības, kas pazaudē vismazāk bagāžas

Aivars Mackevics [email protected], 24.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības pazaudē katra 50. pasažiera koferi. Neatkarīgi no tā vai tas paliek personas izlidošanas vietā vai tiek samainītas un tas aizlido pavisam citā virzienā, tas nav patīkams brīdis nevienam pasažierim. Šāda situācija var rasties, taču tā nevajadzētu būt! Viss atkarīgs kuras lidsabiedrības pakalpojumus Jūs izmantojiet. Eiropas lidsabiedrību savienība (AEA) tika apsekojusi dažādas lidojumu maršrutus. Rezultātā vislabākos rādītājus uzrādīja lidsabiedrība Air Malta, kura pazaudēja 3 koferus uz 1000 pasažieriem. Lidsabiedrību vidēji pazaudētie koferi uz 1000 pasažieriem: 1. Air Malta 2,9 2. Turkish Airlines 4,6 3. Tarom Romanian Airlines 6,6 4. Spanair 7,8 5. Icelandair 8,4 6. SN Brussels Airlines 8,8 7. Malev Hungarian Airlines 8,9 8. Swiss International Airlines 10,4 9. Adria Airways 10,9 10. SAS Scandinavian Airways 11,3 11. Iberia 11,5 12. CSA Czech Airlines 11,9 13. Finnair 11,9 14. Croatia Airlines 12 15. LOT Polish Airlines 12,5 16. Cyprus Airways 13,8 17. Air France 14,9 18. bmi (British Midland) Airways 15,1 19. Luxair 15,8 20. TAP Portugal 16 21. British Airways 18,3 22. Lufthansa 18,6 23. Austrian Airways 18,8 24. KLM Royal Dutch Airlines 22,3

Komentāri

Pievienot komentāru