Neraugoties uz pieaugošajām naftas cenām airBaltic Latvijā šobrīd neplāno celt biļešu cenu un samazināt lidojumu maršrutus, šodien, 23. maijā Db.lv sacīja A/S airBalticCorporation korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.
"Strauji pieaugošās naftas liks aviokompānijām visā pasaulē samazināt lidojumus un paaugstināt biļešu cenas," tā par draudošo aviokatastrofu saka Scandinavian airliner SAS izpilddirektors Mets Jansons. Jāpiebilst, ka SAS Scandinavian Airlines (SAS) piektdien paziņoja, ka pārtrauks lidojumus starp Tallinu un Stokholmu, jo tai neesot piemērota lidaparāta šā maršruta apkalpošanai.
Savukārt airBaltic pārstāvis uzsver, ka šobrīd netiek apspriesta lidojumu samazināšanas iespēja: „Mūsu uzdevums ir noturēt cenas pašreizējā līmenī. Pāragri ir arī runāt par maršrutu slēgšanu, taču ja nonāksim tik tālu, par to paziņosim,” Db.lv uzsver J. Vanags un piebilst, ka atsevišķiem maršrutiem no šā gada 1. oktobra plānots par pieciem latiem pacelt piemaksu. AirBaltic pārstāvis uzsver, ka kompānija palielina lidojumu skaitu īsajos maršrutos, piemēram uz Tallinu un Liepāju.
J. Vanags min divus veidus, kā aviokompānija risina naftas cenu kāpumu, kas skāris airBaltic. Pirmkārt, aviokompānija samazinājusi aviokompānijas mājas lapā www.airbaltic.com iegādājamo biļešu cenas vidēji par LVL 7.00 (EUR 10). "Lidojuma rezervācijai internetā ir viena papildu priekšrocība - tas ir arī lētāk kompānijai, salīdzinājumā ar citām rezervācijām,” norāda J. Vanags. Otrkārt, kompānija ieviesusi tehnoloģisku jauninājumu – uzlocītus spārnu galus (winglets) lidmašīnām, kas ļauj ietaupīt 3 līdz 4% degvielas. Degviela tiek taupīta, uzlabojot lidmašīnu izmantošanas procedūras (piemēram, pēc nolaišanās, braucot pa norullēšanas ceļu – lidmašīna brauc ar vienu ieslēgtu dzinēju, lidojumā lidmašīnā brauc ekonomiskajā režīmā, tiek uzlabotas lidmašīnu kravas sadalījuma procedūras u.c degvielas ietaupīšanas procedūras, kuras izmantot airBaltic.
J. Vanags piemin arī jaunu lidaparātu iegādāšanos, kuru izmaksas ir mazākas. Patlaban airBaltic flotē ir divdesmit trīs lidmašīnas - divas Boeing 757-200, desmit Boeing737-500, trīs Boeing 737-300 un astoņas Fokker 50 tipa lidmašīnas. Fokker 50 degvielas patēriņš ir 800 l/h. Boeing 737–300 un Boeing 737–500 degvielas patēriņš ir 3000 l/h. Savukārt Boeing 757–200 degvielas patēriņš ir 4200 l/h.
AIR BALTIC CORPORATION (airBaltic) ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenie akcionāri: Latvijas valsts 52.6% akciju, SAS AB – 47.2% akciju.