Dienas Bizness

  • 23 ceturtdiena,
    februāris

    Haralds, Almants

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8445

    USD: 1.0513

Ražošana

Foto: Kristians Putniņš, Dienas Mediji

airBaltic kreditēšanai speciāli dibināti uzņēmumi  7

Tā kā Latvijas Krājbanka bija pārsniegusi airBaltic kreditēšanas limitus, šķiet nauda iepludināta caur speciāli šim mērķim dibinātām firmām.

Viena no šādām firmām ir SIA KD Jet, kas tagad mainījusi nosaukumu uz AB Jet un pieteikusi maksātnespēju. DB izdevās noskaidrot, ka SIA KD Jet pēc būtības nebija patiesais aviokompānijas airBaltic kreditētājs, ieguldot kompānijā 5,7 milj. eiro, bet gan tikai darījuma dalībnieks, aiz kura «slēpās» Latvijas Krājbanka. Šādu darījumu nācies realizēt, jo Krājbanka tajā brīdī bija pārsniegusi pieļaujamos kreditēšanas limitus. Līdzīgi 6,5 milj. eiro Krājbanka airBaltic iepludināja caur kādu airBaltic meitasfirmu Baltic Airlines.

Ir pretrunīga informācija par to, cik lielā mērā valdība, parakstot 2011. gada airBaltic kreditoru un akcionāru vienošanos par ieguldījumiem lidkompānijā vairāk nekā 100 milj. Ls apmērā, bija informēta par to, kas ir patiesie naudas ieguldītāji.

«Tobrīd skaidra informācija par tiem uzņēmumiem, kas kaut kādā veidā bija saistīti ar airBaltic un BAS, valdībai nebija. Bija redzama tikai šo uzņēmumu samudžinātā struktūra ar dīvainiem to finansējuma avotiem. Valdība izdarīja visu, ko varēja šīs situācijas risināšanā, pērnā gada oktobrī noslēgtā vienošanās bija gana efektīvs risinājums, lai arī zināmā mērā pazemojošs airBaltic kreditoriem un to pārstāvim Vladimiram Antonovam,» DB sacīja bijušais ekonomikas ministrs Artis Kampars. Savukārt Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss DB norādīja, ka ministrija, pateicoties valdības konsultanta IBS Prudentia skaidrojumiem, protams, bijusi informēta par to, kas ir patiesie vienošanās parakstītāji un naudas ieguldītāji.

«Mums bija apņemšanās konsolidēt visus aizdevējus un padarīt sistēmu caurspīdīgu. Ar šo vienošanos tika nofiksēta esošā situācija un tas, ka viens otrs no šiem uzņēmumiem tagad iet uz maksātnespēju, ir loģisks iznākums,» tā A. Matīss. Prudentia partneri DB atteicās komentēt jautājumu par vienošanās darījuma partneriem un valsts iespējamo līdzzināšanu tajā, ka Krājbanka vairāk nedrīkstēja airBaltic kreditēt.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

 

Saistītie raksti

Reklāma