Dienas Bizness

  • 22 trešdiena,
    februāris

    Ārija, Rigonda, Adrians, Adriāna, Adrija

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8486

    USD: 1.0537

Ražošana

Foto: Ieva Lūka/LETA

airBaltic lidmašīnas bojātās detaļas garantijas laiks bijis vēl tikai pusē  3

Garantijas laiks tapai, kura pagaidām neskaidru iemeslu dēļ sestdien lūzusi airBaltic lidmašīnas šasijas izlaišanas mehānismā, liekot veikt ārkārtas nosēšanos, bijis vēl tikai pusē, tā pirmdien vēstīja raidījums LNT Ziņas Sešos.

Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs pirmdien pabeidzis lidaparāta apskati un izņēmis bojātās daļas tālākai ekspertīzei. Skrūve tiks sūtīta uz metalurģisko pārbaudi Nīderlandē, lai noskaidrotu, piemēram, vai vainojams nekvalitatīvs materiāls.

«Priekšējās šasijas mehānismā ir salūzusi viena skrūve, ļoti maza skrūve, aptuveni piecus centimetrus gara, kas nobloķēja šasijas ievilkšanu un izlaišanu. Viņa to nobloķēja. Tur, kur šī skrūve tika stiprināta pie mehānisma, tur arī ir dažādas deformācijas, un nav īsti skaidrs, vai deformācijas notika, kad skrūve salūza, vai arī tur jau bija kaut kas ar skrūvi, kaut kā kustējās un deformēja pārējās detaļas,» raidījumam stāstīja Transporta incidentu izmeklēšanas biroja eksperts Visvaldis Trūbs.

Latvijas izmeklētāji vainu meklējuši kopā ar airBaltic un lidmašīnas ražotāja Bombardier tehniķiem.

Incidents notika ar Bombardier Q400 modeļa lidmašīnu, un kopumā airBaltic flotē tādas ir 12. Pēc avārijas situācijas tām visām ir veiktas šasiju tehniskās pārbaudes. Taču, izrādās, airBaltic trīs lidaparātiem pēdējā mēneša laikā esot bijušas vēl arī problēmas ar dzinējiem, kad nosēšanos nācies veikt tikai ar vienu darbojošos no diviem dzinējiem.
 

Saistītie raksti

Reklāma