Lielākoties aviokompāniju pirkšana notiek ar mērķi paplašināt tirgu, nostabilizēt pozīcijas Eiropā vai samazināt izdevumus, apvienojot uzņēmumus. Taču airBaltic nevar piedāvāt nevienu no šiem variantiem, uzsver konsultāciju uzņēmuma Behrens partnere Valērija Gapoņenko laikrakstam Bizness un Baltija.

Pēc V. Gapoņenko domām potenciālos pircējus varētu neapmierināt arī tas, ka valsts pārdod tikai to daļu, kas nedos pilnīgu kontroli pār aviokompāniju.

Investīciju uzņēmuma Prudentia priekšsēdētājs Kārlis Krastiņš uzsver, ka parasti aviokompānijām pircēja meklējumi aizņem apmēram gadu, taču airBaltic gadījumā tas aizņems par vismaz diviem gadiem vairāk.

Šobrīd tiek pārdotas vēl daudz citas Centrāleiropas un Austrumeiropas aviokompānijas. Situācijā, kādā ir nonākusi Eiropa, atrast pircēju ir ļoti grūti, un prognozes ekonomiskas izaugsmei ir vājas, norāda CAPA Centre for Aviation Eiropas nodaļas vecākā analītiķe Ketija Buika.

Latvijas pārvadātājs varētu ieinteresēt aviokompānijas no Persijas līča valstīm vai Ķīnas, uzskata bijušais airBaltic padomes loceklis Tālis Linkaits.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra